Отидете към основна версия

6 442 30

Големият Mercedes стана на 90

  • mercedes-benz 770-
  • großer mercedes-
  • w07

На 2 октомври 1930 г. на Парижкия автосалон се състои премиерата на Mercedes-Benz 770, станал известен като Großer Mercedes ("Големия Mercedes"). На такива лимузини се возят папа Пий XI, германският президент Хинденбург, японският император Хирохито и, разбира се, висшето ръководство на Третия райх.

Първата серия W07 има редови 8-цилиндров двигател с горно разположени клапани и работен обем 7 655 см3. Мощността е 150 к.с. при 2 800 об/мин.

Много от произведените автомобили обаче са снабдени с механичен компресор Roots. Той увеличава мощността на 200 к.с. при 2 900 об/мин и позволява на 770 да достига скорост от 160 км/ч.

За по-висока надеждност всеки от цилиндрите има по две свещи. Едната се захранва от магнето, а другата - от система за батерийно запалване.

Скоростната кутия е тристепенна, но благодарение на понижаваща предавка става шестстепенна. Окачването е консервативно - твърди мостове отпред и отзад с надлъжни ресори.

Особеност на дизайна е радиаторната решетка с клиновидна форма. Каросериите са основно три типа - туринг, кабриолет и 7-местна удължена лимузина Pullman. Някои шасита обаче имат поръчкови купета от специализирани ателиета като Erdmann&Rossi, Holenze и др.

Производството на W07 е прекратено през 1938 г. От първата серия са построени общо 119 екземпляра.

Същата година на салона във Франкфурт е представено второто поколение Mercedes-Benz 770 със заводски индекс W150. Той се отличава преди всичко с модернизираната ходова част.

Предното окачване става независимо, а задното е от типа Дьо Дион. Нарастват и размерите на автомобила, а дизайнът е осъвременен. До 1943 г. са произведени 88 бройки.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 17 гласа.

Свързани новини