Last news in Fakti

3 Октомври, 2020 12:00 6 408 30

Големият Mercedes стана на 90

  • mercedes-benz 770-
  • großer mercedes-
  • w07

На 2 октомври 1930 г. на Парижкия автосалон се състои премиерата на Mercedes-Benz 770, станал известен като Großer Mercedes ("Големия Mercedes"). На такива лимузини се возят папа Пий XI, германският президент Хинденбург, японският император Хирохито и, разбира се, висшето ръководство на Третия райх.

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Cabriolet D Prototyp (1930)

Първата серия W07 има редови 8-цилиндров двигател с горно разположени клапани и работен обем 7 655 см3. Мощността е 150 к.с. при 2 800 об/мин.

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Cabriolet D Prototyp (1930)

Много от произведените автомобили обаче са снабдени с механичен компресор Roots. Той увеличава мощността на 200 к.с. при 2 900 об/мин и позволява на 770 да достига скорост от 160 км/ч.

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 W07 (1930-1938)

За по-висока надеждност всеки от цилиндрите има по две свещи. Едната се захранва от магнето, а другата - от система за батерийно запалване.

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 W07 (1930-1938)

Скоростната кутия е тристепенна, но благодарение на понижаваща предавка става шестстепенна. Окачването е консервативно - твърди мостове отпред и отзад с надлъжни ресори.

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 W07 (1930-1938)

Особеност на дизайна е радиаторната решетка с клиновидна форма. Каросериите са основно три типа - туринг, кабриолет и 7-местна удължена лимузина Pullman. Някои шасита обаче имат поръчкови купета от специализирани ателиета като Erdmann&Rossi, Holenze и др.

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Cabriolet D W07 (1930-1938)

Производството на W07 е прекратено през 1938 г. От първата серия са построени общо 119 екземпляра.

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Cabriolet D W07 (1930-1938)

Същата година на салона във Франкфурт е представено второто поколение Mercedes-Benz 770 със заводски индекс W150. Той се отличава преди всичко с модернизираната ходова част.

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 W150 (1938-1942)

Предното окачване става независимо, а задното е от типа Дьо Дион. Нарастват и размерите на автомобила, а дизайнът е осъвременен. До 1943 г. са произведени 88 бройки.

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Pullman-Limousine Gepanzerte W07 (1937)

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 W150 (1938-1942)

Големият Mercedes стана на 90
Големият Mercedes на император Хирохито

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Cabriolet D W07 (1930-1938)

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Cabriolet D W07 (1930-1938)

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Cabriolet D W07 (1930-1938)

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Cabriolet D W07 (1930-1938)

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Cabriolet D W07 (1930-1938)

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Cabriolet D W07 (1930-1938)

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Pullman-Limousine Gepanzerte W07 (1937)

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Pullman-Limousine Gepanzerte W07 (1937)

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Pullman-Limousine Gepanzerte W07 (1937)

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Cabriolet W150 (1938-1942)

Големият Mercedes стана на 90
Mercedes-Benz 770 Cabriolet F W150 (1938-1943)


Поставете оценка:
Оценка 5 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    5 28 Отговор
    има шофьори глухонеми също има шофьори индвалиди

    Коментиран от #17

  • 2 Сър

    46 37 Отговор
    На света има две марки : Мерцедес и всички останали. Във F1 се доказва днес, доказваше се и 50-те години. Това е. :)

    Коментиран от #6, #24, #26

  • 3 Tate

    56 24 Отговор
    Я някой умник да ми обясни как загубилите войната правят Мерцедес а спечелилите пшравят Волга ,ейй хора немеца нема равен ,пратиха на Луната краварите ,направиха от Рашките космическа държава !! Няма като Дойчовците ,само бабичката Меркел да се разкара и да дойде един мъничък Шикългрубер и ще видите ка пак ще са НОМЕР 1!!!!

    Коментиран от #7, #22

  • 4 госt

    39 4 Отговор
    изключителен автомобил , може би най доброто за времeто си... а мерцедес продължава с S класата...

    Коментиран от #28

  • 5 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    3 17 Отговор
    има и глухонеми и индвалиди шофьори
  • 6 Джон

    14 4 Отговор

    До коментар #2 от "Сър":

    Тази реплика важи само за много ограничени умствено хора.

    Коментиран от #11

  • 7 Умник

    29 14 Отговор

    До коментар #3 от "Tate":

    Какво те топли теб, че са голяма работа немците. Ти немец ли си ?
    С какво ние можем да се похвалим, та да се смеем на рашките ?
    Самолети ли имаме наше производство или автомобили ?
    Няколко значими изобретения имаме на еденици личности, но като държава 0.
    Присмял се хърбел на щърбел.

    Коментиран от #13

  • 8 Гост

    9 3 Отговор
    Кабриолет с 4 врати се води ландолет ;)
  • 9 Сталинчо

    23 13 Отговор
    Един народ две Германии. Едните правят Мерцедес другите (по развитите т.е. комунягите)трабант. Кой строй е по градивен?
  • 10 АНОНИМЕН

    5 3 Отговор
    има шофьори глухонеми индвалиди и те са хора 👍👍👍👍👍👍човеци
  • 11 Сър

    11 8 Отговор

    До коментар #6 от "Джон":

    Я кажи тогава защо във ф1 никой не може да ги стигне ? А и не само :) недей да ми отговаряш, няма смисъл да се мъчиш нещо да измислиш.
  • 12 Мимо

    20 8 Отговор
    Една кратка история за любопитните.
    Michelen и до днес най-добрите гуми,в началото на автомобилната ера,Мерцедес отива при производителя на гуми като настоява за по-добра цена,защото е Мерцедес. Водят се дълги преговори и накрая главния началник в Michelen казва:"Цената е за всички,без значение от марката. Вашата кола е допълнение към нашите гуми." Главния шеф в щаба за преговори на Мерцедес чупи химикалката си от яд и целия щаб напускат стаята. И до ден днешен,няма чисто нов Мерцедес от завода който да излезе с гуми Michelen.

    Колата е хубава,но аз бих предпочел Traction Avant :)

    Коментиран от #14, #20, #25

  • 13 Ъ не ь

    7 7 Отговор

    До коментар #7 от "Умник":

    Докато имаше СИВ всичко се изобретяваше в СССР.
    Можеш ли да се сетиш защо?
    И защо рязко спряха да изобретяват руснаците
    топлата вода?:)

    Коментиран от #18

  • 14 DBS

    13 2 Отговор

    До коментар #12 от "Мимо":

    Добра история. Обаче, това че няма нов бенц да излиза с Michelin не е съвсем вярно ;)

    Коментиран от #15, #16

  • 15 Plameni

    13 2 Отговор

    До коментар #14 от "DBS":

    Последния Мерцедес който купих беше с гуми Michelin (мо) специално изработени за Мерцедес.Сега съм с Pirelli P7 мo също изработени по изисквания на Мерцедес и предназначени за първоначално вграждане

    Коментиран от #29

  • 16 Мимо

    5 7 Отговор

    До коментар #14 от "DBS":

    Може би само най-върховите модели.. Нормалните ги гледам с пирели,магнети марели,bridgestone и др. Факт е че и до ден днешен са сърдити :D
  • 17 индвалида

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Ти мерцедес ли караш бе, индивид?
  • 18 МистърЗЕРО....

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "Ъ не ь":

    Гледай си в ТВОЙТО КАНЧЕ!!!!! Квото и да драскаш тука с нищо няма да промениш ни фашаги ни водкаджии.Докато си губиш времето Тук някой изпразва Държавната хазна....

    Коментиран от #23

  • 19 БДЖ

    13 4 Отговор
    Каквито и глупости да драскате, всички много добре знаете, че цял свят се съревновава с германското автомобилостроене и все още немците правят най добрите коли! 9765
  • 20 Оня

    6 1 Отговор

    До коментар #12 от "Мимо":

    Имат си Континентал.
  • 21 Алфа Чакал

    12 1 Отговор
    Брутални мотори за онова време.Страхотни коли.
  • 22 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "Tate":

    Кой е шикългрубер??? Мерцедеса е страхотен на живо-има го в техническия музей в Синсхайм
  • 23 Ъ не ь

    0 3 Отговор

    До коментар #18 от "МистърЗЕРО....":

    Абе нужник ти ли ще ми казваш какво да правя и
    какво не?
  • 24 Хаахаахаа

    6 1 Отговор

    До коментар #2 от "Сър":

    Кои бхаа Мерцедес тия дето ги купиха китайците ли.
  • 25 Пиер Елзасеца

    7 2 Отговор

    До коментар #12 от "Мимо":

    Всички АМГ-та са с гуми мишелин за а-класи и другите им недоразумения няма значение.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Тойота

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "госt":

    КОЛАТА НА ХИТЛЕР.
  • 29 Гххххх

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Plameni":

    Може ама не нов не лъжи

    Коментиран от #30

  • 30 Plameni

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Гххххх":

    Научи се да четеш ! Не между редовете. Къде прочете нов?