Отидете към основна версия

12 Ноември, 2020 22:11, обновена 12 Ноември, 2020 22:11 26 299 116

Тествахме новата "народна кола" на VW

  • volkswagen-
  • id.3-
  • тест-
  • фолксваген

Екип на mobile.bg от мястото на събититето

Електрическият хечбек Volkswagen ID.3, който дебютира наскоро и у нас, има трудна, но благородна мисия. Въпреки десетгодишното забавяне (електрическият Nissan Leaf започна да завладява прогресивните умове и сърца още през 2010 година), от първородния модел на новата електрическа гама на VW се очакват големи постижения. ID.3 трябва да направи за компанията във Волфсбург приблизително същото, което правеха моделите Beetle и Golf.

Да, чухте добре! Ръководителят Volkswagen Хърбърт Дис планира да изведе поверената му марка в абсолютните лидери на пазара на електрически автомобили. Заводът в Цвикау вече е в състояние да произвежда до 330 000 електрически коли годишно. А до 2029 г. броят на моделите на Volkswagen с нулеви емисии се планира да бъде увеличен до 75! Дали електромобилът ID.3 ще се превърне в новата народна кола след "костенурката" и вездесъщия Golf, ще покаже времето, а сега ще ви разкажем за първоначалните си впечатления от новия модел.

Екстериор и интериор

За някои външността на ID.3 може да изглежда прекалено консервативна и дори скучна, но други пък се влюбват в нея от пръв поглед. Клаус Бишоф, който беше отговорен за външния вид на автомобила, има разумни аргументи: "Тъй като за много клиенти ID.3 ще бъде първата електрическа кола (а за някои дори първата кола), експериментирането с прекалено смел дизайн е опасно. Появата на иновацията трябва да зарадва максималния брой хора." - казва Бишоф и според нас определено е успял.

Иначе, ID.3 е базиран на модулната платформа MEB (Modular E-Drive Kit), разполага с батерия, интегрирана в силовата структура (разпределена по пода) и синхронен електрически мотор на задния мост. Тази подредба позволява на инженерите да подредят доста интелигентно и пространството в салона. С други думи Volkswagen ID.3 успешно съчетава размерите на Golf с практичността на Passat.

Убедете се сами: с обща дължина на автомобила 4.26 метра, от Volkswagen са успели да разтегнат междуосието до 2.76 м (при сегашния Golf то е 2.64 м). Предвид напълно отсъстващия тунел и високия покрив, усещането за пространство в задния ред е колосално. Декларираният обем на багажника е 385 литра, което не е никак малко за подобен род автомобили, а разбира се, облегалките на задната седалка могат да се сгънат, ако е необходимо повече пространство за товар.

Архитектурата на предната част на салона е донякъде необичайна за компактния клас. Благодарение на гигантските отвори в областта на предните колони можете да се преструвате, че управлявате голям миниван. Или дори микробус. Като недостатъци можем да отчетем, че въпреки отличната сглобка, Интериорните материали можеха да са по-качествени. И друго - Т.нар. А-колонка е прекалено дебела, доста дълга е заради полегатото и огромно ветроупорно стъкло и пречи на видимостта на водача особено при ляв завой.

От гледна точка на останалата ергономичност, ID.3 е много добър, както всъщност почти всеки друг автомобил на концерна Volkswagen. Пред очите на водача е инсталиран 5.3-инчов дисплей с три вертикални прибора . Над отворите на централната конзола пък е позициониран 10-инчовият сензорен екран за мултимедийната система. Тази система е почти същата като при сегашното осмо поколение на Golf. Като цяло приборите са със страхотен интерфейс и с шантави сензори вместо удобни физически бутони. Но какво да се прави - модерни времена.

Двигател и ходови характеристики

Ако искаме да опишем характера на ID.3 с няколко думи, би било трудна задача. Ако искате спортна "езда", трябва да знаете, че миловидното лице на ID.3 ще ви изненада. Пиковият момент, наличен от нула оборота, и ниският център на тежестта позволяват страхотно забавление, спиращата дъха динамика и оптимален баланс при каране. Освен това е много тихо, дори по електрически стандарти.

Повечето звуци в движение идват от окачването. И това, признаваме, е единственият недостатък тук. Може би ситуацията ще се подобри, ако на ID.3 се монтират джанти с по-малък цолаж, но това, както се казва са "бели кахъри". При такъв вид автомобил много важна е батерията. Според нас оптималният вариант е с капацитет 58 kWh. ID.3 с такъв акумулаторен блок е способен да измине разстояние от около 430 км с едно зареждане, а мощността му е 204 конски сили, което не е никак малко за кола от такъв калибър.

Най-наточеният ID.3 със 77 kWh (550 км пробег) батерия ще струва значително повече. Базовата версия с батерия с мощност от 45 кВтч и електрически мотор с мощност от 146 к.с. ще се появи едва през 2021 г., а пробегът от 330 км вероятно ще изглежда недостатъчен за много клиенти. Така, че средният вариант, този с който беше екипиран и тестовият ни автомобил, е оптимален според нас.

Какво друго остава в паметта след първите километри на пътуването? Първо, тази кола изисква свикване, но като цяло е удобна за управление. Какво имаме предвид. Най-странно е разположението на селектора за избор на режими, който е отдясно на волана. На второ място, малко по-натрапчивата работа на системата за регенериране на енергия в режим В също прави колата по-различна. И накрая, функцията за разпознаване на гласови команди, която уведомява за готовност с червен диод в областта на предното стъкло изглежда странно, но всъщност е функционална и ефективна.

Малко повече за батериите

За тези, които се интересуват от по-сериозно задълбочаване в техническите "вътрешности" на ID.3, ние ви казваме: ширината и височината на която и да е от батериите на електромобила на Volkswagen са съответно 145 и 14 см. Дължината зависи пряко от версията и варира от 144 до 182 см. По-важна обаче е гаранцията, която дава производителя - 160 000 км или осем години. А иначе масата на батерията е впечатляваща - около половин тон.

Разбира се, благодарение на алуминиевите врати и други "диетични" мерки, Volkswagen успява да задържи собственото тегло в рамките на здравия разум, но ID.3 все още е тежък: електромобилът с 58 kWh батерия тежи 1.8 тона - и това е почти с 300 килограма повече от масата на осмия Golf с дизел с мощност 150 конски сили. Що се отнася до времето за презареждане, то трябва да знаете, че ако успеете да намерите зарядна станция с капацитет 100 kW, за половин часова сесия можете да заредите ток за около 300 километров пробег. От стандартен контакт зареждането става за 9-30 часа, а от 11-киловатов wall box, батерията се зарежда до 100% за 6 часа 15 минути.

Крайна оценка и цена

Бихме оценили новият ID.3 с девет по десетобалната система. Автомобилът е уникален и въпреки някоите "детски болести" със сигурност има голямо бъдеще. Не защото е най-добрият компактен електрически хечбек, а защото е разработен от Volkswagen. Момчетата от Волфсбург открито заявяват, че са твърдо решени и ще продължат да работят здраво докато всеки от нас не пожелае да стане техен клиент.

Сред предимствата на ID.3 в сегашното му състояние са просторният интериор и балансираните качества на шофиране (на първо място, това се отнася до електрическият тракт), уникален адаптивен круиз контрол, който прави колата много близка до второ ниво на автономност и отлична ергономия на салона. Списъкът с минусите е кратък. Повечето ги изброихме по-горе, а останалите са все още високата цена и въпросът: Защо Volkswagen се забави с тази кола десет години. Към момента поръчки у нас се приемат за средната версия с батерия от 58 кВт, като цената е 70 885 лв. По-късно ще станат ясни и цените за другите два варианта, които ще са по-евтин и по-скъп, респективно.

Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 46 гласа.

Свързани новини