Седмото поколение на най-продавания модел на BMW и всъщност лицето на марката, което е обозначено с индекс G30, претърпя модернизация. Колата вече е на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест драйв, впечатленията от който ви разказваме сега. Най-общо казано това е всичко, което бихте очаквали от съвременен премиум седан. Автомобилът е станал по-лек, по-бърз, по-ефективен и екипиран с комплект, автономни технологии.
Екстериор и интериор
Леките "козметични операции" през 2020 г. внасят във външния вид някои интересни промени - забележете новите предни и задни светлини, броните и леко преработени бъбрековидни решетки. Хубавото, според нас е, че дизайнерите не са прибегнали до драстично уголемяване на "бъбреците", каквото наблюдаваме при новата четвърта серия и при Х7.
Иначе това поколение 5er стартира с нова платформа - но не същата като при седмата серията. Тук няма въглеродна сърцевина, а само високоякостна стомана, алуминий и магнезий. Всички външни панели са направени от алуминий, които са част от пакета за олекотяване, водещ до намаляване на общата маса с цели 100 кг в сравнение с предходната серия 5. И това въпреки многото допълнителни технологии на борда.
Като цяло външният вид е ясна еволюция. Подобни пропорции, но по-строго усъвършенствани във всяко отношение. Тези, които са разочаровани от лицето на най-новата серия 4, ще се зарадват, че тук такива радикални промени няма.
Линията на покрива изглежда по-скосена в задната си част, но това е т.нар. зрителна измама, защото инженерите са успели да направят това, без да се прави компромис с интериорната височина. Позициите на водача и пасажерите в салона са по-ниско разположени, поради което всеки, настанил се в салона на обновената петица се чувства просторно, както отпред, така и отзад.
Що се отнася до приборния панел, той е изцяло дигитален, информативен е и доста интуитивен за управление. Седалките са твърди, но ергономични и достатъчно големи, дори и за едри водач и пасажери.
Двигатели и ходови характеристики
Двигателите са от досега познатото семейство на BMW, което означава, че не са нови за G30, но през 2020 г. се добавя т.нар. мека хибридна технология към базовия бензин 520i, както и към дизела 530d xDrive. Всичко това се прави с цел тези агрегати да станат по-екологични. Преди въпросното обновление единствено версията 520d, се възползва от тази технология, като това се случи в края на 2019 г.
Двигателната гама обаче се различава от първоначалната от 2017 година. Сега са налични бензиновите 520i и M550i xDrive, заедно с дизелите 520d и 530d xDrive, както и хибридите 530e и 545e - последните все още не са на разположение за тест, тъй като се очаква да пристигнат в края годината с 3.0-литров бензинов редови шестак. Всички агрегати са добри за новата петица и дори при най-слабите не се усеща липса на тяга. Естествено, версията M550i е най-впечатляваща от към динамика.
Що се отнася до возията, тя е оптималният вариант от комфорт и спорт. В зависимост от избрания режим, колата може да "люшка" като лодка, както и да бъде много твърда. В спортен режим и по-висока скорост в завои, ясно се усеща ниския център на тежестта и идеалното преразпределение на теглото. Благодарение на това кренът в завоите е минимален, а недозавиване няма.
Акцент са и неизбежните активни подобрения на шасито - включително променливо адаптивно състояние на амортисьорите, стабилизация срещу странично ускорение, както и системата за управление на четирите колела. Странно е, че BMW е марка, толкова силно свързана със задвижването на задните колела, а единственият модел само със задно, който се предлага е 520d. По-мощните 530d и M550i са само xDrive.
Най-впечатляващият агрегат, както вече споменахме е на версията M550i xDrive. Той е обозначен с индекс N63 и е V-образен осемцилиндров. Трябва да знаете, че този агрегат е много е добър, но е и странно спокоен. Всичко зависи от това какъв стил на шофиране ще му приложите. Ако искате "спорт", то трябва да сте подготвени, че този агрегат е способен да ускори обновената петица от 0 до 100 км/ч за умопомрачителните 3.8 секунди, а комбинацията с осемстепенната автоматична трансмисия означава, че в нито един момент няма да изпитате нужда от допълнителна мощ и тяга. Изкуственият V8 шум, подаван в кабината, също добавя интересно усещане.
Още технологии и цени
Новата радиаторна решетка съдържа по-ефективни активни въздушни щори от тези на предишния модел, а LED фаровете са сериозно модернизирани. Още от базовата модификация се предлага повече оборудване, като екстрите превъзхождат тези, включени в базовото оборудване на повечето конкуренти. Що се отнася до списъка с опции, то разглеждайки го много бързо се пренасяме в света на седмата серия, като единственото значимо нещо, което не можете да получите в 5er от флагмана 7er, е въздушното окачване.
Основната технология, която привлече вниманието ни в обновената петица е новия пакет Driving Assistant Plus на BMW - един куп от полуавтономни помощни средства, помагайки на водача при нужда. При нормална маркировка на пътя и включени системи, единственото, което трябва да правите е да следите пътната обстановка и да държите волана. Автомобилът сам поддържа движението в определена лента, дистанцията до колата пред вас и следи пътните знаци.
Няма как и да не отбележим уникалната аудио система в колата, дело на корифеите от Bowers & Wilkins. Head-up дисплеят е със 70% по-голяма зона за гледане, а жестови и гласови команди завършват високотехнологичната обстановка в обновеното BMW 5er. Всичко това обаче не струва малко. Дали цените на новата BMW 5er са атрактивни, то можете да прецените сами. Само ще отбележим, че въпреки подобренията и повечето технологии, те не се различават от тези на досегашната петица.