Седмото поколение на най-продавания модел на BMW и всъщност лицето на марката, което е обозначено с индекс G30, претърпя модернизация. Колата вече е на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест драйв, впечатленията от който ви разказваме сега. Най-общо казано това е всичко, което бихте очаквали от съвременен премиум седан. Автомобилът е станал по-лек, по-бърз, по-ефективен и екипиран с комплект, автономни технологии.
Екстериор и интериор
Леките "козметични операции" през 2020 г. внасят във външния вид някои интересни промени - забележете новите предни и задни светлини, броните и леко преработени бъбрековидни решетки. Хубавото, според нас е, че дизайнерите не са прибегнали до драстично уголемяване на "бъбреците", каквото наблюдаваме при новата четвърта серия и при Х7.
Иначе това поколение 5er стартира с нова платформа - но не същата като при седмата серията. Тук няма въглеродна сърцевина, а само високоякостна стомана, алуминий и магнезий. Всички външни панели са направени от алуминий, които са част от пакета за олекотяване, водещ до намаляване на общата маса с цели 100 кг в сравнение с предходната серия 5. И това въпреки многото допълнителни технологии на борда.
Като цяло външният вид е ясна еволюция. Подобни пропорции, но по-строго усъвършенствани във всяко отношение. Тези, които са разочаровани от лицето на най-новата серия 4, ще се зарадват, че тук такива радикални промени няма.
Линията на покрива изглежда по-скосена в задната си част, но това е т.нар. зрителна измама, защото инженерите са успели да направят това, без да се прави компромис с интериорната височина. Позициите на водача и пасажерите в салона са по-ниско разположени, поради което всеки, настанил се в салона на обновената петица се чувства просторно, както отпред, така и отзад.
Що се отнася до приборния панел, той е изцяло дигитален, информативен е и доста интуитивен за управление. Седалките са твърди, но ергономични и достатъчно големи, дори и за едри водач и пасажери.
Двигатели и ходови характеристики
Двигателите са от досега познатото семейство на BMW, което означава, че не са нови за G30, но през 2020 г. се добавя т.нар. мека хибридна технология към базовия бензин 520i, както и към дизела 530d xDrive. Всичко това се прави с цел тези агрегати да станат по-екологични. Преди въпросното обновление единствено версията 520d, се възползва от тази технология, като това се случи в края на 2019 г.
Двигателната гама обаче се различава от първоначалната от 2017 година. Сега са налични бензиновите 520i и M550i xDrive, заедно с дизелите 520d и 530d xDrive, както и хибридите 530e и 545e - последните все още не са на разположение за тест, тъй като се очаква да пристигнат в края годината с 3.0-литров бензинов редови шестак. Всички агрегати са добри за новата петица и дори при най-слабите не се усеща липса на тяга. Естествено, версията M550i е най-впечатляваща от към динамика.
Що се отнася до возията, тя е оптималният вариант от комфорт и спорт. В зависимост от избрания режим, колата може да "люшка" като лодка, както и да бъде много твърда. В спортен режим и по-висока скорост в завои, ясно се усеща ниския център на тежестта и идеалното преразпределение на теглото. Благодарение на това кренът в завоите е минимален, а недозавиване няма.
Акцент са и неизбежните активни подобрения на шасито - включително променливо адаптивно състояние на амортисьорите, стабилизация срещу странично ускорение, както и системата за управление на четирите колела. Странно е, че BMW е марка, толкова силно свързана със задвижването на задните колела, а единственият модел само със задно, който се предлага е 520d. По-мощните 530d и M550i са само xDrive.
Най-впечатляващият агрегат, както вече споменахме е на версията M550i xDrive. Той е обозначен с индекс N63 и е V-образен осемцилиндров. Трябва да знаете, че този агрегат е много е добър, но е и странно спокоен. Всичко зависи от това какъв стил на шофиране ще му приложите. Ако искате "спорт", то трябва да сте подготвени, че този агрегат е способен да ускори обновената петица от 0 до 100 км/ч за умопомрачителните 3.8 секунди, а комбинацията с осемстепенната автоматична трансмисия означава, че в нито един момент няма да изпитате нужда от допълнителна мощ и тяга. Изкуственият V8 шум, подаван в кабината, също добавя интересно усещане.
Още технологии и цени
Новата радиаторна решетка съдържа по-ефективни активни въздушни щори от тези на предишния модел, а LED фаровете са сериозно модернизирани. Още от базовата модификация се предлага повече оборудване, като екстрите превъзхождат тези, включени в базовото оборудване на повечето конкуренти. Що се отнася до списъка с опции, то разглеждайки го много бързо се пренасяме в света на седмата серия, като единственото значимо нещо, което не можете да получите в 5er от флагмана 7er, е въздушното окачване.
Основната технология, която привлече вниманието ни в обновената петица е новия пакет Driving Assistant Plus на BMW - един куп от полуавтономни помощни средства, помагайки на водача при нужда. При нормална маркировка на пътя и включени системи, единственото, което трябва да правите е да следите пътната обстановка и да държите волана. Автомобилът сам поддържа движението в определена лента, дистанцията до колата пред вас и следи пътните знаци.
Няма как и да не отбележим уникалната аудио система в колата, дело на корифеите от Bowers & Wilkins. Head-up дисплеят е със 70% по-голяма зона за гледане, а жестови и гласови команди завършват високотехнологичната обстановка в обновеното BMW 5er. Всичко това обаче не струва малко. Дали цените на новата BMW 5er са атрактивни, то можете да прецените сами. Само ще отбележим, че въпреки подобренията и повечето технологии, те не се различават от тези на досегашната петица.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иво
Коментиран от #2
13:01 14.11.2020
2 Верно ли бе
До коментар #1 от "Иво":
Наистина ме разсмя 🤣🤣🤣Коментиран от #13
13:06 14.11.2020
3 М power
13:33 14.11.2020
4 БМВникогаповече
Дано не излезат и проблеми, валвтроници, електроника, скорости
Коментиран от #5, #36
13:38 14.11.2020
5 Махай го
До коментар #4 от "БМВникогаповече":
Имах 5ца 2016та . Както карах му светнаха лампите като коледна елха и ме остави на средата между София и Банско. Това беше кошмар. Големи разправии пътни помощи. В сервиза ми казаха 3000 лв ремонт. Както го взех от сервиза моментално го продадох на безценица да се отърва от него и си купих друга марка свястна кола (няма да казвам каква да не помислите че е реклама)Коментиран от #7, #10, #16, #19, #33
13:47 14.11.2020
6 Охааа
14:19 14.11.2020
7 Случаен
До коментар #5 от "Махай го":
Я кажи с кой мотор е било това?14:40 14.11.2020
8 марони
14:46 14.11.2020
9 Смях
Само Ганьо на тоя свят може си купи премиум кола и да мисли че един път като я купи и само ще кара :D
Като тоя пич дето му казали 3 хил лв. ами да такива са цените, не само на БМВ а на всички премиум автомобили затова му се вика така, какво си купи момче - Бмв. Така че си трай и си плащай.
Има марки с по-евтино обслужване, ама да забравих... няма да си гъзе на Банско...всяко нещо си има цена като искате нещо ще плащате. Такъв е живота от край време, айде холъм и не се правете на възмутени повече моля!
Коментиран от #11, #17, #24, #26
15:05 14.11.2020
10 Рено фен
До коментар #5 от "Махай го":
Е ми за тва карам само Рено.Никакви проблеми а е евтино за подръжка.15:56 14.11.2020
11 Ганьо или
До коментар #9 от "Смях":
не, няма значение. Това което има значение е, че е трошляк. Трябвало било да се поддържа и било скъпо. Еми то ако го поддържаш все едно е пациент на системи за каква надеждност говорим.Това са инжИнерите, които махнаха клечката за маслото.
16:11 14.11.2020
12 Много яка
Коментиран от #15
16:14 14.11.2020
13 Да бе верно
До коментар #2 от "Верно ли бе":
И да те разсмее и да те разплаче това е истината. Имал съм удоволствие да покарам 530дизел от предходния модел (не беше мое). Уникален седан. Динамика , пътно поведение, комфорт....абе всичко на ниво. Който може да си го купи ново и да го поддържа както трябва това е колата. Чупили се.....Ами всички се чупят. Ремонтираш и пак караш. Има хора с коли за по 300 бона и пак им се чупят. Моя шеф е от тях.Коментиран от #14, #39
16:18 14.11.2020
14 Всички коли
До коментар #13 от "Да бе верно":
се чупят, някои по-малко, някои повече. БМВ повече.16:23 14.11.2020
15 Ха ха
До коментар #12 от "Много яка":
Е те тогава ще се наиграеш. След една година или ще си фалирал или ще си се самообесил. Имам мой много близък с лексус лс . Много пъти съм го карал . Никак не е лоша колата , но да ми казват че е на нивото на ес класата или бмв 7....Малко удрят гъ.а в тавана.Коментиран от #18, #28
16:30 14.11.2020
16 Стефан
До коментар #5 от "Махай го":
Каква да е новата ти кола, Тойота, Хонда, Мазда , това са безпроблемните коли, и да винаги Субару, много напред отидоха и корейците, другото шкарто.16:41 14.11.2020
17 Иван
До коментар #9 от "Смях":
Браво, много добре им го каза!16:46 14.11.2020
18 Притежател
До коментар #15 от "Ха ха":
Има ли проблемис ЛС-а? Защо не му харесва на твоя прятел16:58 14.11.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 дявола
17:51 14.11.2020
21 муя
18:35 14.11.2020
22 Barbosa
18:36 14.11.2020
23 jар
18:48 14.11.2020
24 Barbosa
До коментар #9 от "Смях":
Ти добре ли си? Какви ги ръсиш тук за пари , премиум и подръжка.НИКОЙ, който си е купил автомобил не иска да остане на пътя, НЕЗАВИСИМО колко е скъп автомобила.Тук говорим за НАДЕЖДНОСТ. Факта че ТИ отваряш темата за пари, говори че точно ти си беден.Не е твоя работа, кой какво коментира или какво може да си позволи да кара.Ние допреди малко не знаехме,че ти въоще съществуваш, така че по добре замълчи.Така НИКОЙ няма да разбере колко ти е капацитета.18:48 14.11.2020
25 Qponec
Коментиран от #29
18:53 14.11.2020
26 И все пак
До коментар #9 от "Смях":
А какво пречи да е хем премиум, хем надеждна, сиреч здрава, някой ще ми обясни ли?Коментиран от #27
19:32 14.11.2020
27 Колкото
До коментар #26 от "И все пак":
повече сложна механика и електроника има в една кола,толкова е по висока вероятността за дефекти.Много хора дават като пример за качество W124 но истината е,че тази кола има 3 копчета на таблото и електрониката и е предимно в радиото.Коментиран от #30
19:39 14.11.2020
28 И все пак
До коментар #15 от "Ха ха":
Един познат смени s класа с ls и е много доволен, че вече може да разчита на колата си, а не ден през ден да я носи в сервиза. Става дума за чисто нови коли.19:43 14.11.2020
29 И е
До коментар #25 от "Qponec":
по-здрава от космическия кораб. Ама ти си го знаеш.19:49 14.11.2020
30 И все пак
До коментар #27 от "Колкото":
Нещата се степенуват и дори в този клас има и надеждни примери, но BMW не са от тях. Освен това сигурно пространството отново е доста оскъдно.19:56 14.11.2020
31 Добре.
Еволюция, а не революция е това в което са се целили и мисля, че няма да има незадоволени ентусиасти, който са харесвали досегашната серия 5.
20:36 14.11.2020
32 Защо се фърляте на нови коли
20:39 14.11.2020
33 Гого
До коментар #5 от "Махай го":
Пак чули не дочули и филми как бе ... взел си друга кола каква нов внос на 15 г от Италия хсха семешко !23:35 14.11.2020
34 Естеть с шалче
00:16 15.11.2020
35 Mpowered
Коментиран от #37
01:25 15.11.2020
36 Баба Зоя
До коментар #4 от "БМВникогаповече":
Мъж в магазин за авточасти:- Добър ден, ще ми дадете ли едни чистачки за BMW-то?
- Офертата Ви е добра, но тук не правим бартери...
03:11 15.11.2020
37 Изпреварващ
До коментар #35 от "Mpowered":
Е тва са японските фенове мечтаещи за тайота карола или хунда.10:14 15.11.2020
38 Митко Якудзата
10:49 15.11.2020
39 Steks
До коментар #13 от "Да бе верно":
Ами верно ни разсмя да кажеш на 5ца бмв че е седанът на седаните си е много смешно да карал съм и е60 и ф10 и двете откъм возия са пълно дърво ама били завивали една идея повече голем праз14:35 15.11.2020
40 Анти жълтур
17:24 15.11.2020
41 Златев
Като си купуваш такава кола винаги трябва да мислиш, че купуваш кола за 100,000+ и за това удоволствие се плаща без значение на колко години е колата.
Аз от 2.5 години карам G30 520d и за 90 Хил км проблеми не съм имал. А за комфорта няма да да говоря - по-добра кола може би е само 7-ма серия и 6GT или подобен клас коли
21:06 15.11.2020
42 Хухуху
23:40 15.11.2020
43 анонимен
07:50 17.11.2020
44 Kolev
Не познавам човек с повече възможности, който да не кара немски премиум. Оризарите са или за хора без вкус или за неосъзнати .... знаете какви!
23:29 17.11.2020
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.