През 1993 г. американец на име Уилям Андерсън попада в Русия и се натъква на УАЗ-469. Бизнесменът остава очарован от проходимостта на съветския всъдеход и простата му конструкция и веднага решава да започне да го внася в Щатите.
Андерсън основава компания, която да доработва "уазките" в съответствие с изискванията за американския пазар и да се занимава с продажбите им. Uaz of America бързо набира 3 000 поръчки.
Модернизираният щатски УАЗ-469 получава името World UAZ. Всъдеходът има хромирани джанти и офроудърски гуми BFGoodrich, качествен гюрук от синтетичен материал и стъкла от прозрачна пластмаса.
В интериора се появяват оборотомер и анатомични седалки с износоустойчива тапицерия. Четирите колела са снабдени със спирачки с вентилирани дискове, а мостовете са окачени на дългоходови амортисьори Monroe Sensa-Trac. Предната броня е сменена със стоманена тръба с масивен ролбар и мощна лебедка Ramsey.
Най-сериозното изменение обаче е под предния капак. Там е монтиран шестцилиндров двигател Vortec от General Motors с мощност 184 к.с., който работи с петстепенна механична трансмисия.
За съжаление доработките увеличават сериозно цената на World UAZ. $15 000 се оказват доста пари за подобен автомобил и поръчките започват да се топят. Самият Андерсън вини за провала на Uaz of America корупцията в Русия - средствата за подкупи оскъпявали прекалено много всъдеходите още преди да прекосят океана. Говори се обаче, че американските "уазки" намират радушен прием сред колумбийските наркобарони, които бързо оценяват проходимостта и лесната им поддръжка.