Mercedes-Benz работи сериозно за да може да представи по-ефективни системи за филтриране на въздуха в купето в предстоящия Mercedes-Benz EQS. Купувачите на електрическия лифтбек EQS ще бъдат първите, които ще изпробват новата технология. Специално за тази кола в Щутгарт разработиха климатична инсталация, способна да осигури бактериологична чистота, като в операционна зала.
Бъдещият флагман от зелената гама на Mercedes-EQ ще излезе на пазара през следващата година. Но вече компанията подготвя клиентите си за факта, че това ще бъде най-технологично напредналата и най-безопасната кола в историята. В допълнение към мултимедията MBUX, която се разработва в България и вече е с изкуствен интелект и механизъм за самообучение, електрическият лифтбек ще придобие усъвършенствана и високоефективна система за филтриране на въздуха. Той използва HEPA (High Efficiency Particulate Arrestance) филтър и е първият в индустрията сертифициран съгласно стандарта DIN EN 1822.
Това означава, че в салона на EQS биологичната чистота на въздуха ще бъде като в операционна или в т.нар. лабораторна "чиста стая". Размерът на HEPA филтъра, който заема мястото под капака, е повече от четири листа А4, подредени един до друг, а обемът му е около 10 литра. Той улавя фини аерозолни частици PM 2.5, азотни оксиди, серен диоксид (един от основните газове, които замърсяват атмосферата) и неприятни миризми. Всичко това е част от стратегията за прогресивен лукс, според която Mercedes-Benz ще „осигури на клиентите достъп до иновативни технологии и услуги за устойчива мобилност“.
Днес гамата Mercedes-EQ е представена от два модела: EQC и EQV. Производството на още четири обаче ще започне през следващата година. В допълнение към EQS, гамата ще включва кросоувърите EQA и EQB, както и бизнес седанът EQE. Флагманският Mercedes-Benz EQS ще бъде сглобяван във фабрика 56 в Зинделфинген, Германия. Автомобилът използва модулна платформа EVA (архитектура за електрически превозни средства) и технически повтаря концепцията Vision EQS. Параметрите на батерията му обаче са неизвестни към момента, но пробегът без презареждане е ясен - 700 километра според цикъла WLTP.