След редица видеа, снимки и информация относно една от най-дългоочакваните премиери при Mercedes, ето че германската компания показа най-луксозния си електрически автомобил, еквивалент на S-Klasse. Mercedes-Benz EQS дебютира в две версии и максимален пробег от 770км с едно зареждане.
Започвайки с дизайна на EQS, можем да видим че той няма много общо с този при S-Klasse или поне не на външен вид. Цялостната форма на модела е доста по-обла, което пък се отразява положително на аеродинамичността, която според германската компания е най-добрата постигана някога при сериен автомобил.
Платформата на която е построена електрическата лимузина също е изцяло нова, но повече подробности за нея ще разберем при премиерата на EQE или поне така обещават от Mercedes. Дължината на EQS е точно 5265мм, което е повече от тази на стандартната S-Klasse, но по-малко от удължената ѝ версия.
Преминавайки към интериора, там можем да видим таблото, съставено от три дисплея с обща големина от 56 инча, които на практика показват и контролират всяка една функция на колата. Всички технологии от S-Klasse са налични и тук, като това включва хед-ъп дисплея с виртуална реалност и различни асистенти за подпомагане на водача при шофиране.
Колата е снабдена със завиване на четирите гуми, което според германската компания осигурява радиус на завой, подобен като този на малката A-Klasse. Опционално е и автоматично отваряне на вратите, когато ги приближите, както и автоматично затваряне, когато натиснете педала на спирачката, преди да потеглите.
Една от интересните новости, които предлага Hyperscreen конфигурацията с три дисплея е гледането на филми и видеа от пасажерския екран. Различни сензори пък следят погледа на водача и ако той погледна екрана на пасажера, то той се затъмнява. Това не се случва само и единствено ако Mercedes Drive Pilot системата, която на практика шофира сама до определени скорости е включена.
На първо време клиентите ще могат да избират между EQS 450 и EQS 580 4Matic, а от Mercedes работят над версия със 715 конски сили, която най-вероятно ще носи AMG емблеми.
При EQS 450 разполагате с един електромотор, монтиран на задната ос, който генерира 333 конски сили и максимален въртящ момент от 568 нютон метра, които са достатъчни за ускорение от 0 до 100км/ч за 6.2 секунди.
По-мощната версия EQS 580 разполага с по един електромотор, който задвижва предните и задните гуми и осигурява 523 конски сили и максимален въртящ момент от 855 нютон метра. Въпреки теглото от над 2.5 тона, ускорението до 100км/ч отнема 4.3 секунди.
Що се отнася до опциите за батерии и пробег, от компанията споменават само че при конфигурация с по-голямата 107.8кВч батерия пробегът достига 770км, но е възможно да бъде поръчана и по-малка 90кВч батерия.
Максималната скорост и при двете версии е ограничена на 210км/ч за по-добър разход на енергия, а от Mercedes обещават бързо зареждане, което да осигурява 300км пробег след 15-минутно зареждане.
Все още няма обявени официални цени за електрическото возило, но от компанията намекнаха, че те ще са еквивалентни при тези на S-Klasse, a продажбите започват още от тази есен.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 тарикату
19:42 15.04.2021
2 Конфуций
Щеше да е хубаво, ако се запазваше дизайна на обикновените коли и просто задвижването да е на ток. Цялата форма е аеродинамична за по-голям пробег и колата изглеждат някаква извънземна
Коментиран от #13
19:44 15.04.2021
3 Димов
19:44 15.04.2021
4 хъхъ
Прилича на останалите. Я вижте w140 - е това е S-класа!
19:47 15.04.2021
5 Русокастро
Коментиран от #9
19:50 15.04.2021
6 Цецо
20:05 15.04.2021
7 Сила сибирь
20:12 15.04.2021
8 sluchaen
21:13 15.04.2021
9 пешо
До коментар #5 от "Русокастро":
психиатрите предпочитат точно такива. лекуват ги дълго и вземат скъпо.21:42 15.04.2021
10 Случаен
21:56 15.04.2021
11 Bmw
23:35 15.04.2021
12 оня с коня
Коментиран от #14
00:20 16.04.2021
13 Фонкуций
До коментар #2 от "Конфуций":
Прилича на голям приус. Не му отива тази визия на мерцедес.00:50 16.04.2021
14 Jacques Yves Moineau
До коментар #12 от "оня с коня":
Ако ограничят скоростта на магистралата, германците ще протестират (ако помня дори имаше такива случаи вече). Затова ограничават скоростта на автомобила '' за по добър пробег'' и от ''екологична гледна точка'' и готово. А пък ти ако искаш карай с 300. Welcome to the new world order.Коментиран от #15, #17
04:50 16.04.2021
15 Баварец
До коментар #14 от "Jacques Yves Moineau":
И за какво ти е 250 точно на теб? Я идеш в Германия, но едва ли! Освен това, участъците без ограничения са такива, че за да набереш над 220 ти трябва кола с поне 300 к.с. Е, няма да идеш в Германия, нямаш такава кола, а що си чешеш езика, не разбирам? А, като гледам си и специалист!?Коментиран от #36
07:17 16.04.2021
16 Bmw
Коментиран от #29
08:19 16.04.2021
17 Ново световно мислене
До коментар #14 от "Jacques Yves Moineau":
А не нов световен ред ни очаква. Досега Mercedes беше символ на високи технологии, мощност, ускорение и голяма максимална скорост съчетани с лукс. Затова имаше две марки автомобили Мерцедес и всички останали. Към момента на Mercedes им остана само лукса и съответната висока цена.За два пъти по-малко пари си купуваш много по високотехнологична кола, която ускорява за под две секунди до 100, има максимална скорост 320 километра в час и пробег 840 километра. Вече мисленето е Тесла и всички останали.
Очаквах и по-бързо зареждане, а не като това на Тесла модел 3 - 4-годишният бюджетен автомобил на Тесла. Май само приказките им останаха големи за флагмана на Mercedes. Бие Тесла единствено по размера на екрана.
Коментиран от #18, #19, #20
08:24 16.04.2021
18 Jacques Yves Moineau
До коментар #17 от "Ново световно мислене":
Както се казва ''сега Мерцедес, скоро и други автомобили''. Полека лека и другите марки ще правят същото. Доколкото помня Волво говореха за ограничаване до 180км наскоро. Иначе си прав , мерцедес не е мерцедес вече.09:07 16.04.2021
19 Plameni
До коментар #17 от "Ново световно мислене":
Не знам за новия световен ред,ама десет годишната преднина на Тесла е в историятаКоментиран от #21
09:15 16.04.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Не е 10-годишна
До коментар #19 от "Plameni":
Тесла технологично е от 3 до 5 години пред останалите автопроизводители според техните си официални признания.Обаче неофициално, като гледам характеристиките на този флагман на Mercedes, поне те са девет години след Тесла. Като махнем завиващите задни колела и еднометровия дисплей, Тесла модел S от 2012 година почти по всички характеристики задминава този Mercedes.
Коментиран от #22, #30
09:31 16.04.2021
22 Plameni
До коментар #21 от "Не е 10-годишна":
Излез покарай колелото малко да се успокоиш и след това напиши другите предимства .Без тия за под две секунди и 840км,защото нали знаеш че тази година няма да се случат . Все пак е обещание от Мъск ,а те не се случват навреме ,а пък и завода се е запалили, според слуховете както и автомобилите на Тесла се палят ,така че и ти не се пали много09:46 16.04.2021
23 Ами да говорим за настояще
Ако ще говорим за бъдеще, дори роудстърът и пикапът на Тесла ще бият този Мерцедес по пробег с едно зареждане, да не говорим за камиона. След две години по пътищата ще се движат много повече на брой от всички тях, в сравнение с този Мерцедес. Така че поеми дълбоко въздух и се успокой. Опитай се да приемеш действителността.
Коментиран от #25
09:56 16.04.2021
24 sdfdsf
10:06 16.04.2021
25 Plameni
До коментар #23 от "Ами да говорим за настояще":
Действителността е ,че Mercedes произвежда в пъти повече автомобили от Tesla и не само електрически. Погледни действителността какво се движи по пътищата, а след пет години ще видим къде ще е Тесла и МерцедесКоментиран от #26, #28
10:13 16.04.2021
26 123
До коментар #25 от "Plameni":
че те 3/4 от главните инженери на Мъск са бивши кадри на Мерцедес и VW вкл. и производствения им директор (Ауди) и самия той предлагаше на Херберт Дийс (VW) да стане изп. директор, но човека отказа. Копчетата в Тесла са директно взети от GLK 2012 и са най-приемливото нещо в абсурдността на интериора, така че не убеждавай Ганя, няма смосисъл, той чете комикси и вярва на уол стрийт джърнал :Д10:22 16.04.2021
27 AMG
В реалност:Маймунка и половина.
10:25 16.04.2021
28 Защо сменяш темата?
До коментар #25 от "Plameni":
Нали Мерцедес предлагаше най-големия пробег при електромобилите? Обърни внимание на последната думичка! Електромобилите!А дали Тесла ще продава повече от Мерцедес е риторичен въпрос. Разбира се, че ще продава, въпросът е кога. Ако говорим за след пет години, на 100% ще продава повече от Mercedes тогава. 2019 година имаше 10% от продажбите на Mercedes. За 2020-та, ги увеличи на 25%. Тази година се очаква да направи 50% от продажбите на Mercedes. Следиш ли ми мисълта за тренда?
12:10 16.04.2021
29 Пръч
До коментар #16 от "Bmw":
Не че нещо ама ако дигаш 280 и ги държи с часове значи караш от тук поне до Мюнхен :)14:54 16.04.2021
30 MIB
До коментар #21 от "Не е 10-годишна":
Мерцедес достига 770км от 108квтч батерия .При Тесла как е? Да сравним десет годишното превъзходство на ТеслаКоментиран от #31
15:27 16.04.2021
31 При Тесла
До коментар #30 от "MIB":
От 100 киловатчаса изкарват 402 мили или около 650 км. Вече сертифицирани. Нека сертифицират и пробега на Мерцедеса и пак ще говорим.Като гледам ще е горе-долу заедно със сертифицирането на Тесла модел S модел 2021, който вероятно също ще минава толкова. А догодина ще видим и с голямата батерия дали няма да докара 900 км пробег с едно зареждане, съчетано с ускорение до 100 за под две секунди и максимална скорост от 320 км. Mercedes кога? 2030 година?
Коментиран от #32, #33
18:39 16.04.2021
32 хо ха
До коментар #31 от "При Тесла":
вероятно ще минава , ще видим ама може и да видим.19:05 16.04.2021
33 Plameni
До коментар #31 от "При Тесла":
То май при Мерцедес показателите по -добри 107.8 квтч 770км., при Тесла 100квтч 650км.За максимална скорост изчакай модела на AMG. Тесла първо да подобрят рекорда на Мерцедес на Нордшлайфе ,че AMG One прави тестове на Зеленият ад за нов рекордКоментиран от #35
20:34 16.04.2021
34 Plameni
20:55 16.04.2021
35 Пак круши с банани
До коментар #33 от "Plameni":
Сравнявай електрички или поне автомобили от един клас. Сравнявай и всички характеристики, включително и цената. И изведнъж Тесла се оказва много евтин автомобил, който предлага много!AMG One успя ли да стигне до пистата без да прегрее, че онзи ден прегря още по обществените пътища на път за пистата. Чудно, защо тук пропуснаха новината. За Тесла веднага писаха, че закъсала на пистата, докато опитваше да падне под 7 минути за обиколка.
23:51 16.04.2021
36 Jacques Yves Moineau
До коментар #15 от "Баварец":
Явно не разбираш за какво говоря. Опитай се да видиш голямата картина....отвъд 250те км/чКоментиран от #37
05:05 17.04.2021
37 Гледам голямата картина
До коментар #36 от "Jacques Yves Moineau":
И виждам километрични задръствания по магистралите, като ограничат скоростта за движение.Кое ли е по-екологично?
10:28 17.04.2021
38 незнайко
17:12 18.04.2021