15 Април, 2021 19:40 8 762 38

Mercedes представи електрическата S-Klasse

  • mercedes-
  • eqs-
  • електрическа s-klasse

Новият EQS предлага нови технологии и 770 км пробег с едно зареждане

Mercedes представи електрическата S-Klasse - 1
Снимки: Mercedes

След редица видеа, снимки и информация относно една от най-дългоочакваните премиери при Mercedes, ето че германската компания показа най-луксозния си електрически автомобил, еквивалент на S-Klasse. Mercedes-Benz EQS дебютира в две версии и максимален пробег от 770км с едно зареждане.

Започвайки с дизайна на EQS, можем да видим че той няма много общо с този при S-Klasse или поне не на външен вид. Цялостната форма на модела е доста по-обла, което пък се отразява положително на аеродинамичността, която според германската компания е най-добрата постигана някога при сериен автомобил.

Платформата на която е построена електрическата лимузина също е изцяло нова, но повече подробности за нея ще разберем при премиерата на EQE или поне така обещават от Mercedes. Дължината на EQS е точно 5265мм, което е повече от тази на стандартната S-Klasse, но по-малко от удължената ѝ версия.

Преминавайки към интериора, там можем да видим таблото, съставено от три дисплея с обща големина от 56 инча, които на практика показват и контролират всяка една функция на колата. Всички технологии от S-Klasse са налични и тук, като това включва хед-ъп дисплея с виртуална реалност и различни асистенти за подпомагане на водача при шофиране.

Колата е снабдена със завиване на четирите гуми, което според германската компания осигурява радиус на завой, подобен като този на малката A-Klasse. Опционално е и автоматично отваряне на вратите, когато ги приближите, както и автоматично затваряне, когато натиснете педала на спирачката, преди да потеглите.

Една от интересните новости, които предлага Hyperscreen конфигурацията с три дисплея е гледането на филми и видеа от пасажерския екран. Различни сензори пък следят погледа на водача и ако той погледна екрана на пасажера, то той се затъмнява. Това не се случва само и единствено ако Mercedes Drive Pilot системата, която на практика шофира сама до определени скорости е включена.

На първо време клиентите ще могат да избират между EQS 450 и EQS 580 4Matic, а от Mercedes работят над версия със 715 конски сили, която най-вероятно ще носи AMG емблеми.

При EQS 450 разполагате с един електромотор, монтиран на задната ос, който генерира 333 конски сили и максимален въртящ момент от 568 нютон метра, които са достатъчни за ускорение от 0 до 100км/ч за 6.2 секунди.

По-мощната версия EQS 580 разполага с по един електромотор, който задвижва предните и задните гуми и осигурява 523 конски сили и максимален въртящ момент от 855 нютон метра. Въпреки теглото от над 2.5 тона, ускорението до 100км/ч отнема 4.3 секунди.

Що се отнася до опциите за батерии и пробег, от компанията споменават само че при конфигурация с по-голямата 107.8кВч батерия пробегът достига 770км, но е възможно да бъде поръчана и по-малка 90кВч батерия.

Максималната скорост и при двете версии е ограничена на 210км/ч за по-добър разход на енергия, а от Mercedes обещават бързо зареждане, което да осигурява 300км пробег след 15-минутно зареждане.

Все още няма обявени официални цени за електрическото возило, но от компанията намекнаха, че те ще са еквивалентни при тези на S-Klasse, a продажбите започват още от тази есен.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тарикату

    19 35 Отговор
    Още на първию светофар ще го опуша с голфу, да кара с вдигнати стъкла и спрени духалки.
  • 2 Конфуций

    30 12 Отговор
    Това няма много общо със стандартната S класа. Даже не е седан това.
    Щеше да е хубаво, ако се запазваше дизайна на обикновените коли и просто задвижването да е на ток. Цялата форма е аеродинамична за по-голям пробег и колата изглеждат някаква извънземна

    Коментиран от #13

  • 3 Димов

    35 12 Отговор
    Интериор направен с вкус. Бих покарал такава колица.
  • 4 хъхъ

    17 24 Отговор
    И това ми било S-класа.
    Прилича на останалите. Я вижте w140 - е това е S-класа!
  • 5 Русокастро

    13 15 Отговор
    Аз съм русофилистик и предпочитам Москвич дванайсетак.

    Коментиран от #9

  • 6 Цецо

    10 10 Отговор
    Много странна хлебарка, като цяло тия първоначалните модели ще са бракувани след 2-3 години така че докато дойдат до нас тия коли вече ще са на 2-ра 3-та 5-та генерация което е добре.
  • 7 Сила сибирь

    14 13 Отговор
    Китайски баклюк 🇨🇳🍜
  • 8 sluchaen

    8 5 Отговор
    много филми гледат за извънземни
  • 9 пешо

    8 5 Отговор

    До коментар #5 от "Русокастро":

    психиатрите предпочитат точно такива. лекуват ги дълго и вземат скъпо.
  • 10 Случаен

    7 16 Отговор
    Уникално грозен интериор
  • 11 Bmw

    5 12 Отговор
    Това ми прилича на жалка реплика на тойота приус.Иска им се да достигнат качеството им и поне малка част от продажбите им , но уви едва ли.
  • 12 оня с коня

    11 4 Отговор
    В БГ макс скорост по магистралите е 140,което изобщо не бърка некои хора да натискат педала и да "се придвижват" с 250+.В Германия пък НЯМА ОГРАНИЧЕНИЯ на скоростта по повечено магистрали,от Мерцедес обаче са ограничили Скоростта на МПС-тата си на 210?Е не го разбирам това,ама чувствам че не са хубави работи.

    Коментиран от #14

  • 13 Фонкуций

    11 3 Отговор

    До коментар #2 от "Конфуций":

    Прилича на голям приус. Не му отива тази визия на мерцедес.
  • 14 Jacques Yves Moineau

    3 3 Отговор

    До коментар #12 от "оня с коня":

    Ако ограничят скоростта на магистралата, германците ще протестират (ако помня дори имаше такива случаи вече). Затова ограничават скоростта на автомобила '' за по добър пробег'' и от ''екологична гледна точка'' и готово. А пък ти ако искаш карай с 300. Welcome to the new world order.

    Коментиран от #15, #17

  • 15 Баварец

    8 5 Отговор

    До коментар #14 от "Jacques Yves Moineau":

    И за какво ти е 250 точно на теб? Я идеш в Германия, но едва ли! Освен това, участъците без ограничения са такива, че за да набереш над 220 ти трябва кола с поне 300 к.с. Е, няма да идеш в Германия, нямаш такава кола, а що си чешеш езика, не разбирам? А, като гледам си и специалист!?

    Коментиран от #36

  • 16 Bmw

    4 9 Отговор
    Пълен смях , вдига само 210 ?!?!Дори моето старо бмв е60 вдига 280км/ч и ги държи с часове и то не само на магистрала ами и като се пребирам от село например.

    Коментиран от #29

  • 17 Ново световно мислене

    7 11 Отговор

    До коментар #14 от "Jacques Yves Moineau":

    А не нов световен ред ни очаква. Досега Mercedes беше символ на високи технологии, мощност, ускорение и голяма максимална скорост съчетани с лукс. Затова имаше две марки автомобили Мерцедес и всички останали. Към момента на Mercedes им остана само лукса и съответната висока цена.

    За два пъти по-малко пари си купуваш много по високотехнологична кола, която ускорява за под две секунди до 100, има максимална скорост 320 километра в час и пробег 840 километра. Вече мисленето е Тесла и всички останали.

    Очаквах и по-бързо зареждане, а не като това на Тесла модел 3 - 4-годишният бюджетен автомобил на Тесла. Май само приказките им останаха големи за флагмана на Mercedes. Бие Тесла единствено по размера на екрана.

    Коментиран от #18, #19, #20

  • 18 Jacques Yves Moineau

    3 2 Отговор

    До коментар #17 от "Ново световно мислене":

    Както се казва ''сега Мерцедес, скоро и други автомобили''. Полека лека и другите марки ще правят същото. Доколкото помня Волво говореха за ограничаване до 180км наскоро. Иначе си прав , мерцедес не е мерцедес вече.
  • 19 Plameni

    6 6 Отговор

    До коментар #17 от "Ново световно мислене":

    Не знам за новия световен ред,ама десет годишната преднина на Тесла е в историята

    Коментиран от #21

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Не е 10-годишна

    6 5 Отговор

    До коментар #19 от "Plameni":

    Тесла технологично е от 3 до 5 години пред останалите автопроизводители според техните си официални признания.

    Обаче неофициално, като гледам характеристиките на този флагман на Mercedes, поне те са девет години след Тесла. Като махнем завиващите задни колела и еднометровия дисплей, Тесла модел S от 2012 година почти по всички характеристики задминава този Mercedes.

    Коментиран от #22, #30

  • 22 Plameni

    5 3 Отговор

    До коментар #21 от "Не е 10-годишна":

    Излез покарай колелото малко да се успокоиш и след това напиши другите предимства .Без тия за под две секунди и 840км,защото нали знаеш че тази година няма да се случат . Все пак е обещание от Мъск ,а те не се случват навреме ,а пък и завода се е запалили, според слуховете както и автомобилите на Тесла се палят ,така че и ти не се пали много
  • 23 Ами да говорим за настояще

    3 5 Отговор
    Покажи ми електромобил по пътищата с по-голям пробег от Тесла?

    Ако ще говорим за бъдеще, дори роудстърът и пикапът на Тесла ще бият този Мерцедес по пробег с едно зареждане, да не говорим за камиона. След две години по пътищата ще се движат много повече на брой от всички тях, в сравнение с този Мерцедес. Така че поеми дълбоко въздух и се успокой. Опитай се да приемеш действителността.

    Коментиран от #25

  • 24 sdfdsf

    7 0 Отговор
    Поредната S класа която разочарова бай Ганя с опърдeните потурки. Не им е лесно на швабетата да задоволят този селскостопански естет :)
  • 25 Plameni

    5 2 Отговор

    До коментар #23 от "Ами да говорим за настояще":

    Действителността е ,че Mercedes произвежда в пъти повече автомобили от Tesla и не само електрически. Погледни действителността какво се движи по пътищата, а след пет години ще видим къде ще е Тесла и Мерцедес

    Коментиран от #26, #28

  • 26 123

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Plameni":

    че те 3/4 от главните инженери на Мъск са бивши кадри на Мерцедес и VW вкл. и производствения им директор (Ауди) и самия той предлагаше на Херберт Дийс (VW) да стане изп. директор, но човека отказа. Копчетата в Тесла са директно взети от GLK 2012 и са най-приемливото нещо в абсурдността на интериора, така че не убеждавай Ганя, няма смосисъл, той чете комикси и вярва на уол стрийт джърнал :Д
  • 27 AMG

    2 0 Отговор
    Концепта:Модел на Виктория Сикрет.
    В реалност:Маймунка и половина.
  • 28 Защо сменяш темата?

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "Plameni":

    Нали Мерцедес предлагаше най-големия пробег при електромобилите? Обърни внимание на последната думичка! Електромобилите!

    А дали Тесла ще продава повече от Мерцедес е риторичен въпрос. Разбира се, че ще продава, въпросът е кога. Ако говорим за след пет години, на 100% ще продава повече от Mercedes тогава. 2019 година имаше 10% от продажбите на Mercedes. За 2020-та, ги увеличи на 25%. Тази година се очаква да направи 50% от продажбите на Mercedes. Следиш ли ми мисълта за тренда?
  • 29 Пръч

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Bmw":

    Не че нещо ама ако дигаш 280 и ги държи с часове значи караш от тук поне до Мюнхен :)
  • 30 MIB

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "Не е 10-годишна":

    Мерцедес достига 770км от 108квтч батерия .При Тесла как е? Да сравним десет годишното превъзходство на Тесла

    Коментиран от #31

  • 31 При Тесла

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "MIB":

    От 100 киловатчаса изкарват 402 мили или около 650 км. Вече сертифицирани. Нека сертифицират и пробега на Мерцедеса и пак ще говорим.

    Като гледам ще е горе-долу заедно със сертифицирането на Тесла модел S модел 2021, който вероятно също ще минава толкова. А догодина ще видим и с голямата батерия дали няма да докара 900 км пробег с едно зареждане, съчетано с ускорение до 100 за под две секунди и максимална скорост от 320 км. Mercedes кога? 2030 година?

    Коментиран от #32, #33

  • 32 хо ха

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "При Тесла":

    вероятно ще минава , ще видим ама може и да видим.
  • 33 Plameni

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "При Тесла":

    То май при Мерцедес показателите по -добри 107.8 квтч 770км., при Тесла 100квтч 650км.За максимална скорост изчакай модела на AMG. Тесла първо да подобрят рекорда на Мерцедес на Нордшлайфе ,че AMG One прави тестове на Зеленият ад за нов рекорд

    Коментиран от #35

  • 34 Plameni

    0 0 Отговор
    Тая седмица Mercedes представиха EQS другата предстои EQB
  • 35 Пак круши с банани

    2 1 Отговор

    До коментар #33 от "Plameni":

    Сравнявай електрички или поне автомобили от един клас. Сравнявай и всички характеристики, включително и цената. И изведнъж Тесла се оказва много евтин автомобил, който предлага много!

    AMG One успя ли да стигне до пистата без да прегрее, че онзи ден прегря още по обществените пътища на път за пистата. Чудно, защо тук пропуснаха новината. За Тесла веднага писаха, че закъсала на пистата, докато опитваше да падне под 7 минути за обиколка.
  • 36 Jacques Yves Moineau

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Баварец":

    Явно не разбираш за какво говоря. Опитай се да видиш голямата картина....отвъд 250те км/ч

    Коментиран от #37

  • 37 Гледам голямата картина

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Jacques Yves Moineau":

    И виждам километрични задръствания по магистралите, като ограничат скоростта за движение.

    Кое ли е по-екологично?
  • 38 незнайко

    0 0 Отговор
    Всички се въртят около 100 кВч батерия при която пробега е около и над 500 км. Защо обаче е това разхищение за това огромно купе ? Кола по дълга от 4500 мм. и тегло над 1500 кг. вече е извън нормите за всекидневен автомобил. Явно този е за БОГАТАШИ !!!