Отидете към основна версия

66 058 68

Първи тестове на новите Dacia Sandero, Sandero Stepway и Logan

  • dacia-
  • sandero-
  • sandero stepway-
  • logan

 

Досегашните четири разновидности на Logan - седан, MCV, VAN и Pick-up се доказаха на българския пазар основно със своята функционалност. Мнозина от специалистите обаче с право упрекваха гореспоменатите четири модификации за техния недотам изпипан дизайн. След появата на първото Sandero обаче нещата определено се промениха. Първото поколение на субкомпактния хечбек изглеждаше съвсем по европейски. Впоследствие се появи и Dacia Sandero Stepway - версия, характеризираща се с увеличен клиренс и off-road визия.
Сега обаче дойде време за смяна на генерациите на румънските бестселъри. През септември тази година, по време на автомобилното изложение в Париж Режията показа новите генерации на Dacia Logan и Sandero. Тези автомобили от съвсем скоро ще започнат да се движат и у нас, а екипът ни имаше възможността да направи първите тестове. По пътищата на испанската провинция Андалусия ние навъртяхме доста километри на новите Logan, Sandero и Sandero Stepway. Ето и първоначалните ни впечатления.
 
Екстериор

Още от пръв поглед се вижда, че напредъкът по отношение на екстериорен дизайн е забележителен. Дизайнерите съвсем умишлено са търсили фирмена идентичност, като и трите модела Logan, Sandero и Sandero Stepway се характеризират с еднаква предница. Както е видно от снимките, външните промени на новия Logan включват нова предна броня, стилна радиаторна решетка и значително променени фарове. В задната част впечатление правят модерните стоп светлини, които на практика са еднакви и за трите модела и придават авангарден и изтънчен вид на автомобилите. Освен всичко това е променен и профилът на колите. Като цяло можем да кажем, че румънците са направили сериозна стъпка напред по отношение на дизайн, който като се замисли човек, не отстъпва на немските, френските и японските законодатели в субкомпактния клас.
 
Интериор

Вътре нещата също ни изненадаха приятно, въпреки че именно в салона открихме основните недостатъци. Най-общо казано салонът може да се определи като семпъл и стегнат - без излишен лукс, с подобрени материали и много добро качество на самата сглобка. Впечатление в купето на Logan/Sandero прави значително по-богатото базово оборудване. От него ще акцентираме на безпрецедентно опростената и изключително функционална мултимедийна система, която ни впечатли със своята информативност и лесна навигация. Останалите уреди са стандартна компилация от аналогови циферблати и монохромни дисплеи. Още от акцентите са темпомат, климатична инсталация, асиметрично делима задна седалка и борд компютър. Минусите пък са свързани с позиционирането на бутоните за отваряне на стъклата, които отново са монтирани на средната конзола. Още един недостатък е свързан с по-меките седалки, които на всичкото отгоре не разполагат с много добра странична поддръжка. Иначе, салонът и на трите разновидности е функционален и просторен, а багажния обем - увеличен.
 
Двигател и ходови характеристики

Освен тестовете в завода, Renault Group подлага новите си автомобили на екстремни изпитания в реални условия за гарантиране на успешното им стареене. Първите тестове за журналисти на новите Logan и Sandero показаха доста добро пътно поведение, както на магистрала с висока скорост, така и на планински път с много завои. Въпреки че окачването е еднакво, возията на Logan се усеща малко по-мека от тази на Sandero. И при трите версии обаче кренът в завои е оптимален, а динамиката - впечатляваща. Последното не важи единствено за стария 1.2-литров бензинов агрегат, но и той си има своите достойнства. Все пак безспорно по-добрите алтернативни агрегати са доказания K9K дизелов двигател и новия турбо бензинов мотор Tсe90. Този компактен и суперефективен бензинов мотор се характеризира с ниска консумация на гориво и много добра еластичност. Именно тези два двигателя пасват най-добре, и на Sandero, и на Logan. Още нещо, на което трябва да обърнем внимание е значително подобрената шумоизолация. Най-голям напредък е постигнат при изолирането на двигателния отсек от салона. Уплътненията на вратите също са нови и типичните за старата генерация аеродинамични шумове вече се долавят чак след 140 км/ч.
 
Цена

Без колебание можем да кажем, че новите модели са "пораснали" във всяко едно отношение, само не и в цената. По-доброто качество, оптимизираният дизайн, повишената функционалност и наличието на повече екстри не са повлияли на крайната цена. Базовите версии на Logan и Sandero вече се предлагат у нас за 12 990 лв с ДДС. Sandero Stepway стартира с доста по-високо ниво на оборудване и двигатели, а цената му започва от 18 290 лева с ДДС. Ето и пълната ценова листа на Dacia Logan, Dacia Sandero и Dacia Sandero Stepway.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Dacia пуска евтина двуместна спортна кола

      Румънската компания Dacia, която е част от алианса Renault Nissan, планира да пусне на пазара евтина двуместна спортна кола. Тази информ ...
    06.12.2012
    33 783
    47
  • Dacia Duster се готви за фейслифт

      Съвсем скоро компанията Renault ще прибегне до интересен фейслифт на румънския кросоувър Duster. Причината е свързана с лекия спад на ин ...
    02.12.2012
    7 949
    35