Досегашните четири разновидности на Logan - седан, MCV, VAN и Pick-up се доказаха на българския пазар основно със своята функционалност. Мнозина от специалистите обаче с право упрекваха гореспоменатите четири модификации за техния недотам изпипан дизайн. След появата на първото Sandero обаче нещата определено се промениха. Първото поколение на субкомпактния хечбек изглеждаше съвсем по европейски. Впоследствие се появи и Dacia Sandero Stepway - версия, характеризираща се с увеличен клиренс и off-road визия.
Сега обаче дойде време за смяна на генерациите на румънските бестселъри. През септември тази година, по време на автомобилното изложение в Париж Режията показа новите генерации на Dacia Logan и Sandero. Тези автомобили от съвсем скоро ще започнат да се движат и у нас, а екипът ни имаше възможността да направи първите тестове. По пътищата на испанската провинция Андалусия ние навъртяхме доста километри на новите Logan, Sandero и Sandero Stepway. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор
Още от пръв поглед се вижда, че напредъкът по отношение на екстериорен дизайн е забележителен. Дизайнерите съвсем умишлено са търсили фирмена идентичност, като и трите модела Logan, Sandero и Sandero Stepway се характеризират с еднаква предница. Както е видно от снимките, външните промени на новия Logan включват нова предна броня, стилна радиаторна решетка и значително променени фарове. В задната част впечатление правят модерните стоп светлини, които на практика са еднакви и за трите модела и придават авангарден и изтънчен вид на автомобилите. Освен всичко това е променен и профилът на колите. Като цяло можем да кажем, че румънците са направили сериозна стъпка напред по отношение на дизайн, който като се замисли човек, не отстъпва на немските, френските и японските законодатели в субкомпактния клас.
Интериор
Вътре нещата също ни изненадаха приятно, въпреки че именно в салона открихме основните недостатъци. Най-общо казано салонът може да се определи като семпъл и стегнат - без излишен лукс, с подобрени материали и много добро качество на самата сглобка. Впечатление в купето на Logan/Sandero прави значително по-богатото базово оборудване. От него ще акцентираме на безпрецедентно опростената и изключително функционална мултимедийна система, която ни впечатли със своята информативност и лесна навигация. Останалите уреди са стандартна компилация от аналогови циферблати и монохромни дисплеи. Още от акцентите са темпомат, климатична инсталация, асиметрично делима задна седалка и борд компютър. Минусите пък са свързани с позиционирането на бутоните за отваряне на стъклата, които отново са монтирани на средната конзола. Още един недостатък е свързан с по-меките седалки, които на всичкото отгоре не разполагат с много добра странична поддръжка. Иначе, салонът и на трите разновидности е функционален и просторен, а багажния обем - увеличен.
Двигател и ходови характеристики
Освен тестовете в завода, Renault Group подлага новите си автомобили на екстремни изпитания в реални условия за гарантиране на успешното им стареене. Първите тестове за журналисти на новите Logan и Sandero показаха доста добро пътно поведение, както на магистрала с висока скорост, така и на планински път с много завои. Въпреки че окачването е еднакво, возията на Logan се усеща малко по-мека от тази на Sandero. И при трите версии обаче кренът в завои е оптимален, а динамиката - впечатляваща. Последното не важи единствено за стария 1.2-литров бензинов агрегат, но и той си има своите достойнства. Все пак безспорно по-добрите алтернативни агрегати са доказания K9K дизелов двигател и новия турбо бензинов мотор Tсe90. Този компактен и суперефективен бензинов мотор се характеризира с ниска консумация на гориво и много добра еластичност. Именно тези два двигателя пасват най-добре, и на Sandero, и на Logan. Още нещо, на което трябва да обърнем внимание е значително подобрената шумоизолация. Най-голям напредък е постигнат при изолирането на двигателния отсек от салона. Уплътненията на вратите също са нови и типичните за старата генерация аеродинамични шумове вече се долавят чак след 140 км/ч.
Цена
Без колебание можем да кажем, че новите модели са "пораснали" във всяко едно отношение, само не и в цената. По-доброто качество, оптимизираният дизайн, повишената функционалност и наличието на повече екстри не са повлияли на крайната цена. Базовите версии на Logan и Sandero вече се предлагат у нас за 12 990 лв с ДДС. Sandero Stepway стартира с доста по-високо ниво на оборудване и двигатели, а цената му започва от 18 290 лева с ДДС. Ето и пълната ценова листа на Dacia Logan, Dacia Sandero и Dacia Sandero Stepway.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ivailo
Коментиран от #9, #53, #58
09:22 30.11.2012
2 Стоян
09:23 30.11.2012
3 PimP
Коментиран от #20
09:30 30.11.2012
4 Julio
09:31 30.11.2012
5 ХХХ
09:35 30.11.2012
6 ладуран
Коментиран от #7
09:41 30.11.2012
7 Шерифа
До коментар #6 от "ладуран":
Двигателят Tсe90, на който и автора набляга е съвсем нов, монтира се и на новото клио и е трицилиндров. четох уникални отзиви за него.09:45 30.11.2012
8 Niko
Коментиран от #15
10:04 30.11.2012
9 ъфут
До коментар #1 от "Ivailo":
Купи си очила братчет , не виждаш веч , не виждааааш !10:13 30.11.2012
10 Megane
10:23 30.11.2012
11 optimista
10:31 30.11.2012
12 Megane
10:34 30.11.2012
13 optimista
10:47 30.11.2012
14 ВИП АМГ
11:18 30.11.2012
15 ВИП АМГ
До коментар #8 от "Niko":
ti nesi dobre pich.koiato i da e iaponska marka e po dobra v pati ot tia toaletniКоментиран от #17, #29
11:20 30.11.2012
16 Станислав Роснев
Браво.
Много добри цени.
Важно е да се каже каква гаранция ще имат и как ще е сервизното обслужване.
11:37 30.11.2012
17 Кайт
До коментар #15 от "ВИП АМГ":
Поредното нискоинтелигентно изказване на ВИП АМГ? Я пробвай да си купиш "коя и да е японска марка" за 13 бона ?! За цената си това са чудесни автомобили.Коментиран от #18, #24
11:48 30.11.2012
18 БУМЕР КАМОР
До коментар #17 от "Кайт":
e pone kolegata znae kakvo e nadejden avtomobil a ti si karai tia taxsijiiski korubi.11:55 30.11.2012
19 мм
Колкото до новото поколение Сандеро, определено се отличава с много приятен дизайн. Двигателите са иновативни и със сигурност ще има сериозен интерес от страна на купувачите.
Колкото до изказванията , че колата е тип "кош на колела", хора това не е премуим автомобил. Какво очаквате от кола за 13 000 лв. да е свръх луксозна. Жалко, че в България булшинството от хора са диви комплексари, теглещи кредити за стари немски "премиум" бараки, които се карат само събота и неделя, за да не се счупи нещо.
11:56 30.11.2012
20 deviant
До коментар #3 от "PimP":
С оборудването от Toyota е напълно нормално.12:01 30.11.2012
21 Станислав Роснев
Естествено, а и всеки знае, че БМВ и Мерцедес са по-добри от това, а и никой не го оспорва. Въпроса е, че за тези пари това е най-доброто, което можеш да си купиш като нов автомобил.
Много ми хареса, как някой беше казал, че комплексарите теглят кредити и карат коли на по 10+ години и си викат: Чисто нова е направо. ХАХАХАХА
12:34 30.11.2012
22 W164
12:45 30.11.2012
23 ддд
13:00 30.11.2012
24 ВИП БУМЕР АМГ КАМОР
До коментар #17 от "Кайт":
Остави го тоя неук лаик. Няма какво да каже за колата и се занимава с глупости. Когато хората караха такива коли, той е събирал кестени и изсъхнали листа в градинката пред блока.13:04 30.11.2012
25 луд
13:06 30.11.2012
26 da4ko
Коментиран от #27
15:16 30.11.2012
27 Дянков
До коментар #26 от "da4ko":
Защо?!?17:05 30.11.2012
28 Нов
17:27 30.11.2012
29 Niko
До коментар #15 от "ВИП АМГ":
Лично аз ако тръгна да си купувам нов автомобил ,няма да е нито една от двете (SX4 или Dacia) , а това е просто коментар от моя страна. ЗАБЕЛЕЖКА : Нормално ли е на нов автомобил (SX4) на 12000 км да сменяш съединител? И не само това... Затова специалистите тип "Японски разбирачи" да си карат самоходните кофи , а аз ще си карам Е55 -цата . Със здраве.18:46 30.11.2012
30 Lotus Omega
18:48 30.11.2012
31 аз
18:49 30.11.2012
32 $$$
18:56 30.11.2012
33 миро
19:08 30.11.2012
34 Скромен
Не съм фен на Форд,просто имам познат с такава и знам за какво иде реч като цени,возия,визия и т.н. :)
Коментиран от #35
19:56 30.11.2012
35 Lotus Omega
До коментар #34 от "Скромен":
Новичка, но не и нова! Пък защо да са кошници? Нали все пак са с двигатели от Рено. Лично аз съм доста доволен от двигателите на Рено. А и имат много приличен разход на гориво...Коментиран от #36
20:15 30.11.2012
36 Аз обичам Дачия мамо
До коментар #35 от "Lotus Omega":
Ми като толкова ти харесват тези боклуци вземи та си купи една.Купи си я и я закарай у ваше село на мегдана да и се покефиш.Как може да сте толкова задръстени?Дачия никога не са имали свястни коли.Това е факт.Е тогава как може да си мислите ,че като дадете 20 хилки и ще си купите кола.Не момци ще си купите един кенеф който не става за нищо.С тези пари ще си вземете кола на около 10г от най висш клас.Мерцедес или БМВ няма значение важното е ,че е кола от сой а не комунистически боклук.Вълк в овча кожа.Коментиран от #37, #38, #42
20:26 30.11.2012
37 $$$
До коментар #36 от "Аз обичам Дачия мамо":
Пич, ти ако така избираш ЖЕНА, направо се отчайвам!Викаш може да е гражданка на 50 години ама е от СОЙ!
Докато другата е СЕЛЯНКА, на 30 години но не е от СОЙ!
Докато мислим така, винаги ще сме на дъното, и ще караме на западняците корубите!
Ако почнем да носим и дрехите им 2-ра ръка, защото са маркови, няма да имаме грешка.
Това ще го напише човек който НИКОГА, не е сядал в НОВА КОЛА!
НИКОЯ КОЛА 2-ра ръка, няма тази тръпка като НОВАТА КОЛА, дано го усетиш! А ДАНО, ама НАДАЛИ!
20:52 30.11.2012
38 Випер
До коментар #36 от "Аз обичам Дачия мамо":
Докато си карах клиото веднъж спирайки на една пешеходна пътека в мен се удари една кола от най - висш клас - Мерцедес.А познайте коя стана на хармоника?!21:18 30.11.2012
39 Випер
21:23 30.11.2012
40 hienata
Явно знаеш много малко за конструкцията на съвременните автомобили. Предницата е разделена на зони за сигурност които лесно се деформират,като по този начин поемат кинетичната енергия на удара, а също и за да предпазят пешеходец при евентуален удар. Бъди благодарен , че те е ударил Мерцедес , а не Москвич (тогава щеше да разбереш кон боб яде ли)
21:40 30.11.2012
41 грозен
Циганин ще ти прави нещо- цигания......................
Коментиран от #43
22:04 30.11.2012
42 Lotus Omega
До коментар #36 от "Аз обичам Дачия мамо":
Бей, кола от сой... Стига сте мислили като типичен българин! Пари за хляб нямате обаче ще карате коли за "хора от сой". Кои сте вие, че плюете евтините коли, докато нямате лев в джоба си. Не че съм фен на Дачия, но мисля, че е доста добре за тази цена. Както казах, взимаш си я на лизинг с парите за цигари, след 5 години я хвърли на боклука ако щеш. А майлата е пълна с твоите "коли от сой" (е к'во кат са на 20 години), а Дачията няма да я взема с твоята цел (целта та повечето българи) да се фукам из майлата и да се хваля с нея.Коментиран от #45
22:16 30.11.2012
43 Lotus Omega
До коментар #41 от "грозен":
Циганите правят цигания, а българите гледа от страни...22:18 30.11.2012
44 safrane
02:29 01.12.2012
45 Аз обичам Дачия мамо
До коментар #42 от "Lotus Omega":
Не мъжки нещо си се объркал.Мисля като Българин защото съм такъв.Не съм казвал,че нямам пари за хляб а колата ми е Мерцедес.Да старичък е ,но досега единственото което съм сменял по него са гумите а колата се кара защото имам собствен бизнес и се налага да пътувам.Да имал съм нова кола от евтиния сегмент мога да си купя и нова Дачия ,но не ми трябва такъв кашон .Предпочитам сигурноста на Мерцедеса защото е правен от умни и отговорни хора.А концепцията ти приятел за лизинга и изплащането му с пари от цигарите не струва и е напълно погрешна.Не можеш да си представиш какви капани те чакат докато изплатиш колата а и месечна вноска от 400-450лв малко трудно ще покриеш от спестените пари за цигари. Всички започнахте да се мислите за големи европейци,но вземете се събудете и слезте на земята.Покупката на нов автомобил не е лъжица за всяка уста още повече,че времената са несигурни.Но дори и така за какво си давате парите? За една кола която след 50000км започва да дава дефекти един след друг.Мой приятел имаше Дачия .Беше още в гаранция когато счупи бутало и не му признаха гаранцията та си плаща ремонта сам.После гарнитура на глава,след това сменя цялото парно.Купища проблеми с електрониката и ходовата част.Това ли ти е представата за нов автомобил.Не балагодаря. Предпочитам да карам по стара,но сигурна и качествена кола цената на която не пада като керемида от покрив като цените на разните му корекски, китайски ,румънски и не знам си какви боклуци.08:15 01.12.2012
46 Renault anti-fen
10:11 01.12.2012
47 ганчо гришев
Коментиран от #52
10:32 01.12.2012
48 Георги
16:34 01.12.2012
49 zlostara
17:41 01.12.2012
50 Волен Сидеров
Коментиран от #54
18:09 01.12.2012
51 БУМЕР КАМОР
19:50 01.12.2012
52 драйвър
До коментар #47 от "ганчо гришев":
Като сложиш аналогичните екстри и двигател ще получиш цена за Дачия минимум 17-18 хил. лв. Така че Волекса пак е по-евтин .19:51 01.12.2012
53 дидо
До коментар #1 от "Ivailo":
кво ги хвалите тия "влъйнки"?и защо 10 годишни коли?сто пъти подобре една на 2-4 години ако не е поевтина няма да е поскъпа но ще е кола а не румънски боклук..........пример-зафира,астра,тоуран или ц 4 пикасо21:40 01.12.2012
54 Дядо поп
До коментар #50 от "Волен Сидеров":
Купи си една! Даже и на Капка вземи една!То и без това никой не ги копува тези боклуци.21:45 01.12.2012
55 некој си
00:40 02.12.2012
56 некој си
00:48 02.12.2012
57 ПОТРЕБИТЕЛ
08:52 02.12.2012
58 наблюдател
До коментар #1 от "Ivailo":
Този STEPWAY e изкопиран от SUZUKI SX4 то е очеизвадно!именно както и ФИАТ СЕДИЧИ. Абе крадат си дизайн м...лите, ако бяха копирали и интериора щеше да изглежда по добре.
10:18 02.12.2012
59 Стар ТИРаджия
Само едно уточнение. Фиат-а не е копиран от Сузуки-то, а двата модела са произведени върху обща платформа! Да не дава Господ италианец да "краде" дизайн от японец! Съмнявам се участието на японеца в разработката да е много голямо! По отношение на дизайна италианци и французи са мно-о-ого напред; не си кривете душите поне за това!
Колкото до новите Дачиики - супер са... особено Степуей-чето! Т'ва, ако му барнат 110 кс dCI или новия 115 кс бензин, ще е " '.аси дискотеката"! Пък и както смело скачат в дупките... абе приказка за БГ!
11:23 02.12.2012
60 Христо Иванов
20:43 02.12.2012
61 ладуран
Веднъж нацвъкана с екстрите цената става много близка до други марки, с което се обесмисля покупката на Дачия. Извод - скъпа кола с екстри, скъпа поддръжка, ужасен интериорен дизайн. Единственото предимство е че е нова, поне известно време ще върви без относителни проблеми, поне първите 40000км със сигурност, което си е средно 2-4г. за обкновения средностатистически човек у нас, и той е щастлив дотогава... Свалете розовите очила, накрая идва истината с части втора употреба от мите лудия...
08:26 03.12.2012
62 Михаил
Коментиран от #63
18:43 03.12.2012
63 БУМЕР КАМОР
До коментар #62 от "Михаил":
eto ot takiva kato teb v evropa ni imat za aborigeni.rumancite sa mnogo ciganski narod.iavno nesi hodil da vidish za kakvo ide rech.kakto se izrazi edin ispanski policai ot Guardia Civil rumancite sa m..rda21:16 03.12.2012
64 Миро
08:56 04.12.2012
65 WALL STREET
02:16 08.12.2012
66 АЗ
23:34 07.04.2013
67 Светли
20:49 02.09.2015
68 ЦИЦЕРОН
19:01 13.06.2016