В продължение на много години американското издание Consumer Reports класира най-добрите и най-лошите автомобили. Журналистите провеждат подробни изследвания за производителността, комфорта, безопасността и икономичността на всеки автомобил. В редки случаи новите модели получават оценка "не се препоръчва". Такива случаи завършват със скандали и неуспехи в продажбите. А кои автомобили авторитетното издание призна за най-лошите през последните години, разказваме ви сега.
1. Suzuki Samurai
Малкият Suzuki Samurai в продължение на много години се счита за един от най-силните и надеждни малки всъдеходи в света. Моделът успешно се конкурира с Jeep CJ-7 и Wrangler, но през 1988 г. Consumer Reports публикува доклад, в който автомобилът е наречен твърде опасен за американските пътища. Според резултатите от теста, Suzuki Samurai има висока тенденция да се преобръща. Журналистите директно се свързаха със 150 000 собственици на самураи и ги помолиха да подменят автомобилите с по-безопасни. Автомобилната компания съди Consumer Reports за вреди и спад на продажбите, но след дълги години разглеждане случаят беше „помирително“ уреден.
2. Isuzu Trooper
Както при инцидента със Suzuki, Consumer Reports беше съден за съмнителни тестове за преобръщане и на Isuzu Trooper. В резултат на публикуването на отрицателен рейтинг продажбите на SUV рязко спаднаха. Съдът установи, че журналистите малко са прикрили опасността, но японският автомобилен производител не е успял да поправи редица дизайнерски недостатъци, които засягат безопасността. През 2008 г. Isuzu спря продажбата на автомобилите в САЩ.
3. Mitsubishi Pajero, 2001
Когато Mitsubishi пусна ново поколение Pajero през 1999 г., неговите размери и безопасност бяха подчертани. Но тестовете на Consumer Reports показаха нещо друго. Оказа се, че при завиване със скорост от 60 километра в час автомобилът е имал опасно висок риск от преобръщане. За това журналистите дадоха на колата доста лоша оценка. В резултат на това продажбите на Pajero бяха скромни и през 2006 г. моделът беше премахнат от американския пазар.
4. Smart ForTwo
Въпреки всички усилия на Mercedes-Benz, субкомпактните им автомобилчета така и не успяха да постигнат желаната популярност. Когато се появяват първите автомобили от тази марка през 1998 г., разходът на гориво от 7,4 литра на 100 километра е отличен резултат. Но сега тази цифра е далеч от най-добрите стойности. Освен това Smart има доста кусури - тесен интериор, проблеми с трансмисията, с турбото и т.н.. Така че не е изненадващо, че прегледът на Consumer Reports показа, че: „Този малък двуместен автомобил е добър за шофиране в града, но това е краят на положителните моменти."
5. Nissan Murano, 2003
Когато през 2002 г. японската компания Nissan представи новия кросоувър Murano, тази кола беше с впечатляващ външен вид, компактни размери и висококачествен интериор. И продажбите стартираха добре. Но това не попречи на Consumer Reports да представи свои собствени заключения. По време на тестовете беше установено, че при резки завои кормилното управление става по-твърдо, което затруднява управлението на автомобила. Въпреки популярността на Murano, списанието даде на колата отрицателна оценка. Когато инженерите на Nissan решиха проблема, Consumer Reports отново тества модела от 2005 г. и даде отличен резултат.
6. Mercedes-Benz CLA
Mercedes-Benz CLA е атрактивно купе с 4 врати, но този модел има един сериозен недостатък: задвижването на предните колела, което не се вписва добре във външния вид на спортен автомобил. А за версията 4х4, която прави колата истински Mercedes-Benz, трябва да доплатите много. Това не е най-лошият автомобил, но почти всяка година е включен в списъка на „Най-лошите спортни коли“ на Consumer Reports и това от дебюта му през 2013 г. до днес.
7. Fiat 500L
Трудно е да се очаква високо качество от Fiat 500L, тъй като тези автомобили се произвеждат във фабриката в Сърбия - където се произвеждаха автомобилите Yugo. От тях моделът 500L наследи ненадеждността и ужасното качество на изработка. Въпреки ниската цена, в продължение на пет години Fiat 500L е редовно класиран като "най-лош" от Consumer Reports.