В новото си поколение два модела на Peugeot - хечбекът 208 и кросоувърът от 2008 - ще бъдат задвижвани само от електричество. Това съобщава Autoexpress с позоваване на думите на ръководителя на френската марка Жан-Филип Импарото. Въпреки че ще се считат за наследници на сегашните 208 и 2008, електрическите иновации могат да получат и други имена. Ще припомним, че в момента и от двата модела има изцяло електрически версии, но се предлагат и доста варианти с ДВГ
Решението за премахване на двигателите с вътрешно горене от субкомпактните модели се дължи на голямото търсене на електрифицирани превозни средства, казва Импарато. През последните 10 седмици 14 процента от поръчките за 208 и 2008 са за електрически модификации, а миналата година един от всеки десет продадени автомобила на Peugeot в цял свят е бил оборудван с електрически мотор.
„Тенденцията при електрическите автомобили се засилва не само всеки месец, но и всяка седмица“, казва още топ мениджърът.
Настоящите генерации на Peugeot 208 и 2008 бяха представени през 2019 г. и в момента се предлагат с дизелови и бензинови двигатели, както и с напълно "зелени" версии с буквата "e" - e-208 и e-2008. И двете се задвижват от електрически мотор с мощност 100 киловата (136 конски сили) и 260 Нм въртящ момент. Батерия с капацитет 50 киловатчаса осигурява на хечбека автономен пробег от 340 километра, а на кросоувъра - 310 километра според цикъла WLTP.
Импарото споделя още, че компактният автомобил Peugeot 108 ще продължи да бъде оборудван с двигатели с вътрешно горене. Той отбеляза, че в резултат на инсталирането на електродвигател и батерия, 5G модул и друго оборудване, началната цена ще скочи от 10 000 до 30 000 евро, което ще се отрази неблагоприятно на продажбите на най-малкото Peugeot.
Ще припомним, че миналото лято PSA, която включва Peugeot, Citroen, DS и Opel, представи нова платформа за електрически превозни средства, наречена eVMP (Electric Vehicle Modular Platform). За разлика от сегашната CMP, върху която са изградени „батерийните“ коли на PSA, иновационната позволява конструиране и на по-големи модели. Първите автомобили на концерна с новата архитектура ще се появят през 2023 година.