19 Януари, 2021 15:24 4 880 37

Без двигатели с вътрешно горене за Peugeot 208 и 2008

  • peugeot-
  • 208-
  • 2008-
  • двг-
  • електромобили

Моделите от предстоящото поколение ще имат само електрически версии

Без двигатели с вътрешно горене за Peugeot 208 и 2008 - 1

В новото си поколение два модела на Peugeot - хечбекът 208 и кросоувърът от 2008 - ще бъдат задвижвани само от електричество. Това съобщава Autoexpress с позоваване на думите на ръководителя на френската марка Жан-Филип Импарото. Въпреки че ще се считат за наследници на сегашните 208 и 2008, електрическите иновации могат да получат и други имена. Ще припомним, че в момента и от двата модела има изцяло електрически версии, но се предлагат и доста варианти с ДВГ

Решението за премахване на двигателите с вътрешно горене от субкомпактните модели се дължи на голямото търсене на електрифицирани превозни средства, казва Импарато. През последните 10 седмици 14 процента от поръчките за 208 и 2008 са за електрически модификации, а миналата година един от всеки десет продадени автомобила на Peugeot в цял свят е бил оборудван с електрически мотор.

„Тенденцията при електрическите автомобили се засилва не само всеки месец, но и всяка седмица“, казва още топ мениджърът.

Настоящите генерации на Peugeot 208 и 2008 бяха представени през 2019 г. и в момента се предлагат с дизелови и бензинови двигатели, както и с напълно "зелени" версии с буквата "e" - e-208 и e-2008. И двете се задвижват от електрически мотор с мощност 100 киловата (136 конски сили) и 260 Нм въртящ момент. Батерия с капацитет 50 киловатчаса осигурява на хечбека автономен пробег от 340 километра, а на кросоувъра - 310 километра според цикъла WLTP.

Импарото споделя още, че компактният автомобил Peugeot 108 ще продължи да бъде оборудван с двигатели с вътрешно горене. Той отбеляза, че в резултат на инсталирането на електродвигател и батерия, 5G модул и друго оборудване, началната цена ще скочи от 10 000 до 30 000 евро, което ще се отрази неблагоприятно на продажбите на най-малкото Peugeot.

Ще припомним, че миналото лято PSA, която включва Peugeot, Citroen, DS и Opel, представи нова платформа за електрически превозни средства, наречена eVMP (Electric Vehicle Modular Platform). За разлика от сегашната CMP, върху която са изградени „батерийните“ коли на PSA, иновационната позволява конструиране и на по-големи модели. Първите автомобили на концерна с новата архитектура ще се появят през 2023 година.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 И ко стана?

    23 6 Отговор
    Минаваме на ток,а ток без АЕЦ е като без вода ВЕЦ.Аре честито..

    Коментиран от #3, #5

  • 2 Емил

    11 22 Отговор
    ПСА и Рено станаха въшко-производители! Нормално кола нямат вече 25 години! С6 беше добра кола (бензиновата, дизеловата е таратайка), ама за кратко!

    Коментиран от #4, #6

  • 3 Емил

    8 14 Отговор

    До коментар #1 от "И ко стана?":

    Докато има Слънце, изкуствени слънца (чернобилски тип) не ни трябват! На моя покрив (150 кв.м) има място за 12кВА панели!

    Коментиран от #15

  • 4 Рено ентусиаст

    10 11 Отговор

    До коментар #2 от "Емил":

    Явно си се объркал но аз съм тук да те поправя.Нямат производство нвграмотните азиатци корея и япония с трхните недоразумения чКия и Тайота.
  • 5 Шекел

    18 5 Отговор

    До коментар #1 от "И ко стана?":

    Няма индустрия без Аец а без индустрия няма нация и държава.
  • 6 гост

    19 6 Отговор

    До коментар #2 от "Емил":

    Въшките са най-продавания клас в Европа , в пъти повече от Голф , който вече и като модел е задминат от Клио , а след Пежо явно и двойниците му от Ситроен , Опел , Фиат и Рено ще го последват , най-много до 2 години ! Тоест след 2025 година в най-продавания клас в Европа пушилници няма да има , колкото и такива като Бош да баят и да се заричат ! То за тях явно са измислили опита със жабата , дето постепенно и загряват водата , докато се свари жива !! Та и те така , кога се усетят , че вече е късно , ще са станали новата Нокиа !!

    Коментиран от #14

  • 7 СТОЙО

    19 8 Отговор
    махам пдф и фап, вихрови клапи, егр затапвам с ламаринка и изключвам софта, махам дебитомератара, ламба изключвам, спирам дтс и премахвам софт ви макса...слагам ЧИП и пълня ДИЗЕЛ ДО ГОРЕ от марешк и наплесквам тия джендърски ел колички

    Коментиран от #9

  • 8 Име :

    5 13 Отговор
    След като нямат един свестен ДВГ нормално е да ги спрат

    Коментиран от #16

  • 9 Ку.ар

    12 5 Отговор

    До коментар #7 от "СТОЙО":

    На електричките незнам дали нещо ще направиш, но хората можеш да ги изтровиш!
  • 10 GTE

    21 12 Отговор
    Пежо 208 електрическо, с напълно заредени, но охладени батерии от нощувка в Бояна до минус 12 градуса, не може да вдигне повече от 30 км по околовръсното на София. При положени, че първите 5 км е спускане от Бояна до околовръсното. Повече какво да коментираме ?

    Коментиран от #11, #21

  • 11 Сериозно ли

    11 8 Отговор

    До коментар #10 от "GTE":

    А как според теб ги карат и купуват в Норвегия? Или там няма такива температури?

    Коментиран от #12

  • 12 GTE

    12 7 Отговор

    До коментар #11 от "Сериозно ли":

    В Осло, градско скоростта е ограничена на 30 км. Извънградско в Норвегия рядко се срещат електрокари, при положение, че в градовете са доста разпространени. Виждал съм електрокари с разредени батерии, които са далеч от зарядни станции и си викат бус с дизелов генератор.

    Коментиран от #17, #18

  • 13 Васил

    9 3 Отговор
    О нееееее искам си димящите дизели от VAG
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Поздравления

    7 0 Отговор

    До коментар #3 от "Емил":

    Сложи и ветрогенератор, пусни сонда, може и термална минерална вода да намериш и да се отопляваш с водна риза, като японците! Това е бъдещето!
  • 16 Язе

    13 0 Отговор

    До коментар #8 от "Име :":

    Затова ли масово бусове и баничарки са френски?Щот нямат свестно двг.
  • 17 Сериозно ли

    10 1 Отговор

    До коментар #12 от "GTE":

    Смях! В Норвегия е пълно извън града с ел. коли! В Осло скоростта не е ограничена на 30!
  • 18 Сериозно ли

    9 1 Отговор

    До коментар #12 от "GTE":

    Ето ти колко ел. коли се движат извън града в Норвегия! В процентно отношение! 😂😂😂Нямало ел. коли извън града! Божееее.

    Коментиран от #31

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Kona 64kWh

    9 0 Отговор

    До коментар #10 от "GTE":

    Ае на бас София-Белград с един заряд и скорост до 120! С колко си готов да се разделиш? Приемам само сериозни оферти!

    Коментиран от #24

  • 22 Японеца

    1 3 Отговор
    Реклама, маркетинг и т.н лъжи!

    Коментиран от #30

  • 23 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #20 от "Гошо":

    В твоите явно отдавна го е "фукнал" някой , та още фъвлиш , хаха !!
  • 24 GTE

    1 5 Отговор

    До коментар #21 от "Kona 64kWh":

    Хайде обаче София Солун 330 км.... и къде ще заредиш ?

    Коментиран от #25, #26, #27

  • 25 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #24 от "GTE":

    Ми погледни картата със станциите , ама то трябва да знаеш и как се търси в гугъл , извинявай забравих че петролопитеците са със специални потребности , хахахха !
  • 26 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #24 от "GTE":

    Айде от мен да мине , ще ти отворя очите ! Пишеш "всичко ток" в чичко ти гугъл и ти излиза карта !! Обаче няма да ти хареса , щото са толкова много , че се припокриват !! И това само до границата , в гръцко отделно !!

    Коментиран от #28

  • 27 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #24 от "GTE":

    И София Белград е 390 км и то повечето през Сърбия , та не знам що реши да "плашиш" със София Солун !!
  • 28 GTE

    4 1 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Не е смешен този , който пита за това, което не знае.
    Смешен е онзи, който със знанията се смее на този, който не знае защото забравя момента в който също той е бил не знаещ и питащ

    Коментиран от #29

  • 29 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "GTE":

    Първо незнаещия тук не пита , а се опитва да се прави на знаещ , което е друга бира ! И не само това , а се опитва да прави знаещите на глупаци , а не вижда , че сам е такъв , което е още по-друга бира ! И накрая ако иска да пита , ще му се обясни подробно и културно , но ако се прави на отворен , а не знае елементарни неща , ще му бъде отговорено подобаващо !
  • 30 Рено ентусиаст

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Японеца":

    Говориш за Тайота навярно.
  • 31 Гоуст

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Сериозно ли":

    Е и 80+% фоссил фюелс

    Коментиран от #32

  • 32 Да да

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "Гоуст":

    А колко искаш да са? Човека пише отгоре, че не се карали извън града, а 20 процента са електрички? И колко мислиш, че трябва да са, като електрическите са 10-15 процента от пазара на Норвегия? Продажбите, на ел. коли там са повече от другите, но това са последните няколко години, а общия пазар, не се сменя за 1 година. Миналата година са продадени повече Ел. коли от други задвижвани, но цялостната промяна, не става за 1 година! Продажбите на коли само с ДВГ са 10 - 15 процента там!

    Коментиран от #34

  • 33 Добър ден

    4 0 Отговор
    станя ясно защо родните управници 30 години пречат на развитието на АЕЦ с всичка сила
  • 34 Гоуст

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Да да":

    Опитваш се да ме убедиш че дървото е железу ама не е.Ел колите имат смисъл само ако енергията за производството им и за електричеството за зареждяне е добита по чист начин което не става засега.

    Коментиран от #35

  • 35 Да да

    0 1 Отговор

    До коментар #34 от "Гоуст":

    А как е добита в Норвегия? С въглища ли?
  • 36 GTE

    2 0 Отговор
    Добре, как ще стане, ако 60 000 електрички за велигден потеглят от София за Гърция и още над 100 000 потеглят от София към Бургас ?
    Говоренето е едно, но реалността е друга. Дори и през 2035 инфраструктура за електричките няма да има достатъчна, отделно и енергийни мощности няма да има, така че съотношението ДВГ електрички към днешна дата да се обърне в Електрички към ДВГ.

    Коментиран от #37

  • 37 О ВелиГи умнико

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "GTE":

    Да беше сметнал каква мощност и колко енергия ще трябва, за да видиш колко са смешни доводите ти, когато говориш без да смяташ. Предполагаш че трябва много, но на практика не е така.