В новото си поколение два модела на Peugeot - хечбекът 208 и кросоувърът от 2008 - ще бъдат задвижвани само от електричество. Това съобщава Autoexpress с позоваване на думите на ръководителя на френската марка Жан-Филип Импарото. Въпреки че ще се считат за наследници на сегашните 208 и 2008, електрическите иновации могат да получат и други имена. Ще припомним, че в момента и от двата модела има изцяло електрически версии, но се предлагат и доста варианти с ДВГ
Решението за премахване на двигателите с вътрешно горене от субкомпактните модели се дължи на голямото търсене на електрифицирани превозни средства, казва Импарато. През последните 10 седмици 14 процента от поръчките за 208 и 2008 са за електрически модификации, а миналата година един от всеки десет продадени автомобила на Peugeot в цял свят е бил оборудван с електрически мотор.
„Тенденцията при електрическите автомобили се засилва не само всеки месец, но и всяка седмица“, казва още топ мениджърът.
Настоящите генерации на Peugeot 208 и 2008 бяха представени през 2019 г. и в момента се предлагат с дизелови и бензинови двигатели, както и с напълно "зелени" версии с буквата "e" - e-208 и e-2008. И двете се задвижват от електрически мотор с мощност 100 киловата (136 конски сили) и 260 Нм въртящ момент. Батерия с капацитет 50 киловатчаса осигурява на хечбека автономен пробег от 340 километра, а на кросоувъра - 310 километра според цикъла WLTP.
Импарото споделя още, че компактният автомобил Peugeot 108 ще продължи да бъде оборудван с двигатели с вътрешно горене. Той отбеляза, че в резултат на инсталирането на електродвигател и батерия, 5G модул и друго оборудване, началната цена ще скочи от 10 000 до 30 000 евро, което ще се отрази неблагоприятно на продажбите на най-малкото Peugeot.
Ще припомним, че миналото лято PSA, която включва Peugeot, Citroen, DS и Opel, представи нова платформа за електрически превозни средства, наречена eVMP (Electric Vehicle Modular Platform). За разлика от сегашната CMP, върху която са изградени „батерийните“ коли на PSA, иновационната позволява конструиране и на по-големи модели. Първите автомобили на концерна с новата архитектура ще се появят през 2023 година.
Коментиран от #3, #5
-6 +22
Коментиран от #4, #6
-21 +11
До коментар #1 от "И ко стана?":
Докато има Слънце, изкуствени слънца (чернобилски тип) не ни трябват! На моя покрив (150 кв.м) има място за 12кВА панели!
Коментиран от #15
-14 +6
До коментар #2 от "Емил":
Явно си се объркал но аз съм тук да те поправя.Нямат производство нвграмотните азиатци корея и япония с трхните недоразумения чКия и Тайота.
-9 +10
До коментар #1 от "И ко стана?":
Няма индустрия без Аец а без индустрия няма нация и държава.
-4 +18
До коментар #2 от "Емил":
Въшките са най-продавания клас в Европа , в пъти повече от Голф , който вече и като модел е задминат от Клио , а след Пежо явно и двойниците му от Ситроен , Опел , Фиат и Рено ще го последват , най-много до 2 години ! Тоест след 2025 година в най-продавания клас в Европа пушилници няма да има , колкото и такива като Бош да баят и да се заричат ! То за тях явно са измислили опита със жабата , дето постепенно и загряват водата , докато се свари жива !! Та и те така , кога се усетят , че вече е късно , ще са станали новата Нокиа !!
Коментиран от #14
-6 +18
Коментиран от #9
-7 +19
Коментиран от #16
-13 +3
До коментар #7 от "СТОЙО":
На електричките незнам дали нещо ще направиш, но хората можеш да ги изтровиш!
-5 +11
Коментиран от #11, #21
-11 +21
До коментар #10 от "GTE":
А как според теб ги карат и купуват в Норвегия? Или там няма такива температури?
Коментиран от #12
-8 +11
До коментар #11 от "Сериозно ли":
В Осло, градско скоростта е ограничена на 30 км. Извънградско в Норвегия рядко се срещат електрокари, при положение, че в градовете са доста разпространени. Виждал съм електрокари с разредени батерии, които са далеч от зарядни станции и си викат бус с дизелов генератор.
Коментиран от #17, #18
-7 +12
-3 +8
До коментар #3 от "Емил":
Сложи и ветрогенератор, пусни сонда, може и термална минерална вода да намериш и да се отопляваш с водна риза, като японците! Това е бъдещето!
-0 +6
До коментар #8 от "Име :":
Затова ли масово бусове и баничарки са френски?Щот нямат свестно двг.
-0 +12
До коментар #12 от "GTE":
Смях! В Норвегия е пълно извън града с ел. коли! В Осло скоростта не е ограничена на 30!
-1 +10
До коментар #12 от "GTE":
Ето ти колко ел. коли се движат извън града в Норвегия! В процентно отношение! 😂😂😂Нямало ел. коли извън града! Божееее.
Коментиран от #31
-1 +9
До коментар #10 от "GTE":
Ае на бас София-Белград с един заряд и скорост до 120! С колко си готов да се разделиш? Приемам само сериозни оферти!
Коментиран от #24
-0 +9
Коментиран от #30
-3 +1
До коментар #20 от "Гошо":
В твоите явно отдавна го е "фукнал" някой , та още фъвлиш , хаха !!
-2 +2
До коментар #21 от "Kona 64kWh":
Хайде обаче София Солун 330 км.... и къде ще заредиш ?
Коментиран от #25, #26, #27
-5 +1
До коментар #24 от "GTE":
Ми погледни картата със станциите , ама то трябва да знаеш и как се търси в гугъл , извинявай забравих че петролопитеците са със специални потребности , хахахха !
-3 +5
До коментар #24 от "GTE":
Айде от мен да мине , ще ти отворя очите ! Пишеш "всичко ток" в чичко ти гугъл и ти излиза карта !! Обаче няма да ти хареса , щото са толкова много , че се припокриват !! И това само до границата , в гръцко отделно !!
Коментиран от #28
-2 +5
До коментар #24 от "GTE":
И София Белград е 390 км и то повечето през Сърбия , та не знам що реши да "плашиш" със София Солун !!
-2 +4
До коментар #26 от "гост":
Не е смешен този , който пита за това, което не знае.
Смешен е онзи, който със знанията се смее на този, който не знае защото забравя момента в който също той е бил не знаещ и питащ
Коментиран от #29
-1 +4
До коментар #28 от "GTE":
Първо незнаещия тук не пита , а се опитва да се прави на знаещ , което е друга бира ! И не само това , а се опитва да прави знаещите на глупаци , а не вижда , че сам е такъв , което е още по-друга бира ! И накрая ако иска да пита , ще му се обясни подробно и културно , но ако се прави на отворен , а не знае елементарни неща , ще му бъде отговорено подобаващо !
-2 +3
До коментар #22 от "Японеца":
Говориш за Тайота навярно.
-0 +2
До коментар #18 от "Сериозно ли":
Е и 80+% фоссил фюелс
Коментиран от #32
-0 +3
До коментар #31 от "Гоуст":
А колко искаш да са? Човека пише отгоре, че не се карали извън града, а 20 процента са електрички? И колко мислиш, че трябва да са, като електрическите са 10-15 процента от пазара на Норвегия? Продажбите, на ел. коли там са повече от другите, но това са последните няколко години, а общия пазар, не се сменя за 1 година. Миналата година са продадени повече Ел. коли от други задвижвани, но цялостната промяна, не става за 1 година! Продажбите на коли само с ДВГ са 10 - 15 процента там!
Коментиран от #34
-1 +3
-0 +4
До коментар #32 от "Да да":
Опитваш се да ме убедиш че дървото е железу ама не е.Ел колите имат смисъл само ако енергията за производството им и за електричеството за зареждяне е добита по чист начин което не става засега.
Коментиран от #35
-0 +1
До коментар #34 от "Гоуст":
А как е добита в Норвегия? С въглища ли?
-1 +0
Говоренето е едно, но реалността е друга. Дори и през 2035 инфраструктура за електричките няма да има достатъчна, отделно и енергийни мощности няма да има, така че съотношението ДВГ електрички към днешна дата да се обърне в Електрички към ДВГ.
Коментиран от #37
-0 +1
До коментар #36 от "GTE":
Да беше сметнал каква мощност и колко енергия ще трябва, за да видиш колко са смешни доводите ти, когато говориш без да смяташ. Предполагаш че трябва много, но на практика не е така.
-0 +0