ФАКТИ.БГ

Без двигатели с вътрешно горене за Peugeot 208 и 2008

Моделите от предстоящото поколение ще имат само електрически версии

Публикувана: 19 Януари, 2021 15:24
37 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2742
Без двигатели с вътрешно горене за Peugeot 208 и 2008
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.9 от 10 гласа.

В новото си поколение два модела на Peugeot - хечбекът 208 и кросоувърът от 2008 - ще бъдат задвижвани само от електричество. Това съобщава Autoexpress с позоваване на думите на ръководителя на френската марка Жан-Филип Импарото. Въпреки че ще се считат за наследници на сегашните 208 и 2008, електрическите иновации могат да получат и други имена. Ще припомним, че в момента и от двата модела има изцяло електрически версии, но се предлагат и доста варианти с ДВГ

Решението за премахване на двигателите с вътрешно горене от субкомпактните модели се дължи на голямото търсене на електрифицирани превозни средства, казва Импарато. През последните 10 седмици 14 процента от поръчките за 208 и 2008 са за електрически модификации, а миналата година един от всеки десет продадени автомобила на Peugeot в цял свят е бил оборудван с електрически мотор.

„Тенденцията при електрическите автомобили се засилва не само всеки месец, но и всяка седмица“, казва още топ мениджърът.

Настоящите генерации на Peugeot 208 и 2008 бяха представени през 2019 г. и в момента се предлагат с дизелови и бензинови двигатели, както и с напълно "зелени" версии с буквата "e" - e-208 и e-2008. И двете се задвижват от електрически мотор с мощност 100 киловата (136 конски сили) и 260 Нм въртящ момент. Батерия с капацитет 50 киловатчаса осигурява на хечбека автономен пробег от 340 километра, а на кросоувъра - 310 километра според цикъла WLTP.

Импарото споделя още, че компактният автомобил Peugeot 108 ще продължи да бъде оборудван с двигатели с вътрешно горене. Той отбеляза, че в резултат на инсталирането на електродвигател и батерия, 5G модул и друго оборудване, началната цена ще скочи от 10 000 до 30 000 евро, което ще се отрази неблагоприятно на продажбите на най-малкото Peugeot.

Ще припомним, че миналото лято PSA, която включва Peugeot, Citroen, DS и Opel, представи нова платформа за електрически превозни средства, наречена eVMP (Electric Vehicle Modular Platform). За разлика от сегашната CMP, върху която са изградени „батерийните“ коли на PSA, иновационната позволява конструиране и на по-големи модели. Първите автомобили на концерна с новата архитектура ще се появят през 2023 година.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.9 от 10 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
И ко стана?
1 Отговор
Минаваме на ток,а ток без АЕЦ е като без вода ВЕЦ.Аре честито..

Коментиран от #3, #5


Оценка:
-6 +22

Емил
2 Отговор
ПСА и Рено станаха въшко-производители! Нормално кола нямат вече 25 години! С6 беше добра кола (бензиновата, дизеловата е таратайка), ама за кратко!

Коментиран от #4, #6


Оценка:
-21 +11

Емил
3 Отговор

До коментар #1 от "И ко стана?":


Докато има Слънце, изкуствени слънца (чернобилски тип) не ни трябват! На моя покрив (150 кв.м) има място за 12кВА панели!

Коментиран от #15


Оценка:
-14 +6

Рено ентусиаст
4 Отговор

До коментар #2 от "Емил":


Явно си се объркал но аз съм тук да те поправя.Нямат производство нвграмотните азиатци корея и япония с трхните недоразумения чКия и Тайота.

Оценка:
-9 +10

Шекел
5 Отговор

До коментар #1 от "И ко стана?":


Няма индустрия без Аец а без индустрия няма нация и държава.

Оценка:
-4 +18

гост
6 Отговор

До коментар #2 от "Емил":


Въшките са най-продавания клас в Европа , в пъти повече от Голф , който вече и като модел е задминат от Клио , а след Пежо явно и двойниците му от Ситроен , Опел , Фиат и Рено ще го последват , най-много до 2 години ! Тоест след 2025 година в най-продавания клас в Европа пушилници няма да има , колкото и такива като Бош да баят и да се заричат ! То за тях явно са измислили опита със жабата , дето постепенно и загряват водата , докато се свари жива !! Та и те така , кога се усетят , че вече е късно , ще са станали новата Нокиа !!

Коментиран от #14


Оценка:
-6 +18

СТОЙО
7 Отговор
махам пдф и фап, вихрови клапи, егр затапвам с ламаринка и изключвам софта, махам дебитомератара, ламба изключвам, спирам дтс и премахвам софт ви макса...слагам ЧИП и пълня ДИЗЕЛ ДО ГОРЕ от марешк и наплесквам тия джендърски ел колички

Коментиран от #9


Оценка:
-7 +19

Име :
8 Отговор
След като нямат един свестен ДВГ нормално е да ги спрат

Коментиран от #16


Оценка:
-13 +3

Ку.ар
9 Отговор

До коментар #7 от "СТОЙО":


На електричките незнам дали нещо ще направиш, но хората можеш да ги изтровиш!

Оценка:
-5 +11

GTE
10 Отговор
Пежо 208 електрическо, с напълно заредени, но охладени батерии от нощувка в Бояна до минус 12 градуса, не може да вдигне повече от 30 км по околовръсното на София. При положени, че първите 5 км е спускане от Бояна до околовръсното. Повече какво да коментираме ?

Коментиран от #11, #21


Оценка:
-11 +21

Сериозно ли
11 Отговор

До коментар #10 от "GTE":


А как според теб ги карат и купуват в Норвегия? Или там няма такива температури?

Коментиран от #12


Оценка:
-8 +11

GTE
12 Отговор

До коментар #11 от "Сериозно ли":


В Осло, градско скоростта е ограничена на 30 км. Извънградско в Норвегия рядко се срещат електрокари, при положение, че в градовете са доста разпространени. Виждал съм електрокари с разредени батерии, които са далеч от зарядни станции и си викат бус с дизелов генератор.

Коментиран от #17, #18


Оценка:
-7 +12

Васил
13 Отговор
О нееееее искам си димящите дизели от VAG

Оценка:
-3 +8

14
Този коментар е премахнат от модератор.
Поздравления
15 Отговор

До коментар #3 от "Емил":


Сложи и ветрогенератор, пусни сонда, може и термална минерална вода да намериш и да се отопляваш с водна риза, като японците! Това е бъдещето!

Оценка:
-0 +6

Язе
16 Отговор

До коментар #8 от "Име :":


Затова ли масово бусове и баничарки са френски?Щот нямат свестно двг.

Оценка:
-0 +12

Сериозно ли
17 Отговор

До коментар #12 от "GTE":


Смях! В Норвегия е пълно извън града с ел. коли! В Осло скоростта не е ограничена на 30!

Оценка:
-1 +10

Сериозно ли
18 Отговор

До коментар #12 от "GTE":


Ето ти колко ел. коли се движат извън града в Норвегия! В процентно отношение! 😂😂😂Нямало ел. коли извън града! Божееее.

Коментиран от #31


Оценка:
-1 +9

19
Този коментар е премахнат от модератор.
20
Този коментар е премахнат от модератор.
Kona 64kWh
21 Отговор

До коментар #10 от "GTE":


Ае на бас София-Белград с един заряд и скорост до 120! С колко си готов да се разделиш? Приемам само сериозни оферти!

Коментиран от #24


Оценка:
-0 +9

Японеца
22 Отговор
Реклама, маркетинг и т.н лъжи!

Коментиран от #30


Оценка:
-3 +1

гост
23 Отговор

До коментар #20 от "Гошо":


В твоите явно отдавна го е "фукнал" някой , та още фъвлиш , хаха !!

Оценка:
-2 +2

GTE
24 Отговор

До коментар #21 от "Kona 64kWh":


Хайде обаче София Солун 330 км.... и къде ще заредиш ?

Коментиран от #25, #26, #27


Оценка:
-5 +1

гост
25 Отговор

До коментар #24 от "GTE":


Ми погледни картата със станциите , ама то трябва да знаеш и как се търси в гугъл , извинявай забравих че петролопитеците са със специални потребности , хахахха !

Оценка:
-3 +5

гост
26 Отговор

До коментар #24 от "GTE":


Айде от мен да мине , ще ти отворя очите ! Пишеш "всичко ток" в чичко ти гугъл и ти излиза карта !! Обаче няма да ти хареса , щото са толкова много , че се припокриват !! И това само до границата , в гръцко отделно !!

Коментиран от #28


Оценка:
-2 +5

гост
27 Отговор

До коментар #24 от "GTE":


И София Белград е 390 км и то повечето през Сърбия , та не знам що реши да "плашиш" със София Солун !!

Оценка:
-2 +4

GTE
28 Отговор

До коментар #26 от "гост":


Не е смешен този , който пита за това, което не знае.
Смешен е онзи, който със знанията се смее на този, който не знае защото забравя момента в който също той е бил не знаещ и питащ

Коментиран от #29


Оценка:
-1 +4

гост
29 Отговор

До коментар #28 от "GTE":


Първо незнаещия тук не пита , а се опитва да се прави на знаещ , което е друга бира ! И не само това , а се опитва да прави знаещите на глупаци , а не вижда , че сам е такъв , което е още по-друга бира ! И накрая ако иска да пита , ще му се обясни подробно и културно , но ако се прави на отворен , а не знае елементарни неща , ще му бъде отговорено подобаващо !

Оценка:
-2 +3

Рено ентусиаст
30 Отговор

До коментар #22 от "Японеца":


Говориш за Тайота навярно.

Оценка:
-0 +2

Гоуст
31 Отговор

До коментар #18 от "Сериозно ли":


Е и 80+% фоссил фюелс

Коментиран от #32


Оценка:
-0 +3

Да да
32 Отговор

До коментар #31 от "Гоуст":


А колко искаш да са? Човека пише отгоре, че не се карали извън града, а 20 процента са електрички? И колко мислиш, че трябва да са, като електрическите са 10-15 процента от пазара на Норвегия? Продажбите, на ел. коли там са повече от другите, но това са последните няколко години, а общия пазар, не се сменя за 1 година. Миналата година са продадени повече Ел. коли от други задвижвани, но цялостната промяна, не става за 1 година! Продажбите на коли само с ДВГ са 10 - 15 процента там!

Коментиран от #34


Оценка:
-1 +3

Добър ден
33 Отговор
станя ясно защо родните управници 30 години пречат на развитието на АЕЦ с всичка сила

Оценка:
-0 +4

Гоуст
34 Отговор

До коментар #32 от "Да да":


Опитваш се да ме убедиш че дървото е железу ама не е.Ел колите имат смисъл само ако енергията за производството им и за електричеството за зареждяне е добита по чист начин което не става засега.

Коментиран от #35


Оценка:
-0 +1

Да да
35 Отговор

До коментар #34 от "Гоуст":


А как е добита в Норвегия? С въглища ли?

Оценка:
-1 +0

GTE
36 Отговор
Добре, как ще стане, ако 60 000 електрички за велигден потеглят от София за Гърция и още над 100 000 потеглят от София към Бургас ?
Говоренето е едно, но реалността е друга. Дори и през 2035 инфраструктура за електричките няма да има достатъчна, отделно и енергийни мощности няма да има, така че съотношението ДВГ електрички към днешна дата да се обърне в Електрички към ДВГ.

Коментиран от #37


Оценка:
-0 +1

О ВелиГи умнико
37 Отговор

До коментар #36 от "GTE":


Да беше сметнал каква мощност и колко енергия ще трябва, за да видиш колко са смешни доводите ти, когато говориш без да смяташ. Предполагаш че трябва много, но на практика не е така.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5