През последните години автомобилите, оборудвани с двигатели с вътрешно горене -бензинови и още повече дизелови, се сблъскват с проблеми под формата на ограничения и забрани от властите. Натискът за повсеместна електрификация на автомобилите е толкова голям, че автопроизводителите се принуждават да наблягат на производството на електромобили.
Първи с офанзивата в Европа започна концерна Volkswagen, а сега и френските производители ударно се преориентират. Според най-новите данни заводът Stellantis в Тремери, Франция, известен като най-големият завод за сглобяване на дизелови двигатели в света, ще започне да произвежда по 180 000 електрически мотора на година.
Очаква се до 2025 г., когато някои европейски държави ще спрат да продават автомобили с двигатели с вътрешно горене, производствените мощности във Франция да бълват по 1 000 000 електрически мотора годишно. В същото време персоналът може да има проблеми заради факта, че в един електромотор има значително по-малко части от тези, необходими за дизелов агрегат, така че централата няма да има нужда да задържа толкова много служители.
В същото време в САЩ президентът Джо Байдън също заема "зелена" позиция и още с встъпването си в длъжност призовава за създаването на един милион работни места в автомобилните заводи за производство на електрически автомобили. Освен това в близко бъдеще той планира да прехвърли целия федерален автомобилен парк към екологичен транспорт.
По-рано беше съобщено и, че през есента на 2020 г. продажбите на електрически автомобили в Европа вече надвишават продажбите на автомобили с дизелови двигатели. Дори германците спират постепенно с разработката на нови дизелови агрегати, като освен към електрически се ориентират и към малки по обем бензинови мотори.
По всичко личи, че повсеместната електрификация ще настъпи, дизеловите мотори постепенно ще изчезнат, но бензиновите агрегати с вътрешно горене ще се задържат още дълго на пазара. Те, в основната си част ще бъдат използвани за производство на хибриди, но бензинът ще остане фактор. Така че, дизелът няма да надживее бензина.