Второто поколение на серийното състезателно Audi RS3 дебютира на пазара, точно 4 години след представянето на първата генерация. Дизайнерски, новото RS3 LMS копира елементи от последното поколение на хечбека A3 от където са взети фаровете и стоповете. Заедно с формата на предните стъкла, може би това са и единствените елементи, делящи един и същ дизайн с обикновеното A3.
Външните промени включват предна броня с огромна предна решетка и отвори за въздух, нов преден капак, раздувки на калниците и свързващите ги прагове, нова задна броня с функционален дифузьор и централно монтиран ауспух, както и огромно крило над задния капак. Основният цвят е графит, а червени и бели текстури с надписи LMS и Audi Sport завършват външния дизайн.
Под капака на състезателното RS3 може да се намери 2.0-литров бензинов мотор с 340 конски сили и максимален въртящ момент от 420 нютон метра, предавани към предният мост, оборудван с диференциал с ограничено приплъзване, благодарение на 6-степенна секвенциална скоростна кутия. Промени има и по окачването, в сравнение с предишното поколение, като например новия дизайн на предния макферсон, позволяващ още по-бърза настройка преди състезание.
От Audi се хвалят и с безопасността на обновения си състезателен автомобил, като изтъкват че „никоя друга LMS туринг кола не предлага толкова опционални елементи за безопасност“ колкото RS3 LMS. За защита на шофьора се предлага клетка, направена от стоманени тръби, спортни седалки тип „корито“ с 6-точкови колани, система за гасене на пожар, както и мрежи от лявата и дясната страна на предните стъкла.
В момента се провеждат и последните тестове на обновения модел, преди официалния старт на продажбите в края на тази година, което означава че най-вероятно ще видим автомобила в състезанията през сезон 2022 година.