След редица снимки, видеа и тестове, ето че от Audi най-накрая разкриха електрическия E-Tron GT в пълния му блясък, а заедно с него показаха и RS версията на модела. Въпреки, че виждате емблемата и дизайн на Audi, то след малко ще видите, че под външната обвивка, всъщност се крие Porsche Taycan.
Дори и външно, четиривратото купе наподобява доста Porsche Taycan, като разликите са в предницата, където голяма решетка в типичния стил на марката е заела своето място, а фаровете следват дизайнерския стил на марката в последните години. Стоповете също са свързани с така модерната напоследък LED бленда, а при отключване и заключване, светлините изпълняват различно светлинно шоу.
Интериорът също наподобява този на последните модели на Audi, но за наша радост дисплеят, който отговаря за климатика, вече е премахнат, а на негово място са поставени физически бутони със съвсем малък дисплей, който да показва градусите. Въпреки, че един от големите дисплеи си е заминал, то в интериора можем да видим един пред водача, както и един в средната част на таблото, който командва повечето функции на колата чрез тъчскрийн. За любителите на статистиката, той е с големина от 12.6 инча.
От немската марка показаха единствено интериора на RS модела, който се отличава с няколко емблеми, спортни седалки, карбонови елементи, както и алкантра на мястото на някой от кожените детайли.
Задвижването на E-Tron GT и E-Tron GT RS се осъществява от по един електромотор на всяка ос с мощност от 469 конски сили за базовия модел и 590 конски сили за RS версията. Възможно е и кратко повишаване на мощността, при което конските сили достигат съответно 522 и 637. Максималният въртящ момент е 690 нютон метра за Е-Tron GT и 890 нютона при E-Tron GT RS.
Благодарение на 800-волтова архитектура, батерията с големина от 93.4кВч може да бъде зареждана от 5 до 80% за само 23 минути, ако станцията го позволява. От Audi все още не споменават официални данни за пробега, но едно зареждане би трябвало да ви осигури около 380 км пробег с нормално каране.
Ако все пак решите да видите на какво е способен новият E-Tron, то ще се насладите на ускорение от 0 до 100 км/ч. за 3.9 секунди и максимална скорост от 243 км/ч за по-слабата версия или спринт до 100 км/ч. за 3.1 секунди и максимална скорост от 248 км/ч. за RS варианта.
Както вече споменахме, задвижването е и на четирите колела, а окачването е въздушно, както и при Taycan. Стандартно при RS модела е и завиването на четирите колела, докато при обикновения E-Tron GT се доплаща. Именно цената е мястото, където E-Tron се различава от Taycan. От 81 хиляди евро започва базовият модел, ако решите да залитнете към RS оборудването, това ще излезе около 115 хиляди евро без добавените екстри.