Отидете към основна версия

10 409 49

Няколко аспекта за определяне на приблизителния пробег на употребяван автомобил

  • съвети-
  • автомобилът на старо-
  • пробег
Снимка: Shutterstock

Най-вероятно няма да ви изненадаме, ако кажем, че почти всяка втора кола на вторичния пазар е с нереален пробег. Поради такива безскрупулни продавачи много потенциални купувачи губят доверие към автомобилите, предлагащи се на вторичния пазар. А настоящата реалност е такава, че дори да продавате колата си с добър пробег, пак трябва да докажете, че не сте „манипулирали“ нищо с показанията на километража, а в много случаи това няма как да се случи.

За да не бъдете тотално излъгани при избора на употребяван автомобил, експертите наблягат на някои нюанси, които ще ви помогнат да определите дали показанията на километража са близко до реалните или не. Трябва да се знае, че всеки модел има определено специфично износване при определен пробег, а за някои от тези подсказки ще ви разкажем сега.

Електронна памет

"Специалистите" отдавна са се научили да връщат километража, но в болшинството от случаите те го променят само във визуалната част, тоест на таблото, но в паметта на електронните единици почти винаги може да се види истинския пробег. За целта обаче ви е нужен специалист със съответното оборудване.

Тип интериор

Можете да разберете много и от външния вид на салона. Разбира се, има ситуации, когато собственикът не е много спретнат - деца, животни, пушене и т.н., всичко това може да превърне салона в ужасно място за относително кратко време. Но средно салонът издържа 100 - 150 хиляди км.

След като колата измине повече от 200 хиляди километра, педалите се изтъркват, тапицерията на седалките са захабява и често се прокъсва, а пластмасите в салона видимо стареят. Воланът не прави изключение, в нормално състояние средно издържа до 150 хиляди км. Тези работи също се "ремонтират" от продавачите на употребявани автомобили, но специалист може с един оглед да открие интервенциите в салона.

Износване на двигателя

Ако видите, че димът, който излиза от изпускателната тръба е оцветен в синьо или черно, знайте, че много често това е признак на износване на частите от буталната група. Но имайте предвид, че недобросъвестните дилъри могат временно да маскират това с различни добавки. Така, че посещението при специалист и в този случай е препоръчително.

Амортисьори

Прекупвачите не сменят амортисьорите преди продажба, тъй като не е много изгодно финансово и това повишава крайната цена на колата, така че и те определено трябва да бъдат проверени на стенд.

Изборът на автомобил зависи и от още много други фактори, но като цяло ако имате възможност, опитайте се да намерите специалист при подбора на автомобил и с него да изберете автомобила, който желаете.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 22 гласа.

Свързани новини