12 Април, 2021 11:15 15 714 25

Вижте на какви коли най-често се превъртат километражите

  • километраж-
  • превъртане-
  • пробег

В проучването са анализирани 570 хиляди автомобила, като всички те са проверени през 2020 година

Вижте на какви коли най-често се превъртат километражите - 1
Снимка: Shutterstock

Едно интересно изследване, направено със съвместните усилия на германски и френски застрахователни дружества, ни показва на кои коли най-често се превъртат километражите. В проучването са анализирани 570 хиляди автомобила.

В резултат на това експертите установяват, че най-често пробегът се намалява на дизелите, тъй като те обикновено изминават по-голямо разстояние. По-конкретно манипулиран пробег е открит при 74,4% от дизеловите автомобили.

Километражите на бензиновите автомобили лъжат по-рядко - пробегът се манипулира само при 25% от автомобилите, движещи се на бензин. Най-малкото се превъртат километражите на електрически превозни средства и хибриди - 0,6%.

Що се отнася до показанията на километражите и тяхното манипулиране в зависимост от възрастта на автомобилите, то от проучването става ясно, че най-често километражи се превърта на коли, произведени през 1991-1995 г. Техният пробег се намалява средно с 80 000 км.

Манипулира се дори пробегът на сравнително нови автомобили. Изследването показва, че автомобилите, произведени през периода 2016 - 2020 година също са с "върнат" километраж. При тях обаче цифрите са намалени с 36 000 км средно.

Открити са и изненадващи случаи на скриване на реален пробег от 200 000 и 400 000 км. Установено е още едно интересно явление, което се знае от всички, но сега са ясни и по-точни параметри. По-малкият пробег може да увеличи цената на автомобила с до 25%.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мислещ

    23 1 Отговор
    Това е лесно, най-често на такива от последните 40 години....познах ли?
  • 2 Очуден

    59 2 Отговор
    На мойто бмв колкото и пъти да му връщам километража все харчи повече масло
  • 3 бат Тонка

    60 3 Отговор
    Затвор за хората, които връщат километраж.
  • 4 Боклуци

    56 8 Отговор
    Купих от ново БМВ X5 . На 110 хил км се строшиха скоростите. БМВ никога повече !

    Коментиран от #13

  • 5 гост

    48 13 Отговор
    Километрите не са важни. Важно е качеството на марката. Имал съм много коли. Най-много се трошаха БМВ-тата.

    Коментиран от #7

  • 6 Дедо Клец

    35 4 Отговор
    И какъв ви е проблема??? Гледаш колата вътре запазена отвън ти харесва,цената добра,ако толкова държиш,и двигателчето,да е перфектно,при положение,че нищо не дрънчи,и не пада от нея/грубо казано/ сменяш маслото /щото добавките подвеждат/ караш 500-600км пак го сменяш,и при специалист/доказан/ да ти измери компресията/не твоята а,на двигателя/ и естествено,да го прегледа основно,и си готов!! Аз като продавам някоя моя кола/камион/,я давам със уговорката да я водят,на какъвто сервиз искат преди плащането...Какъв е проблема че е на 500000 ама реални,и е във заводските норми?? И всичко което е трябвало е сменено навреме??!!
  • 7 Гост

    17 4 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Всичко е комбинация от надеждност на конкретния силов агрегат без общи приказки "тази марка е такава", състояние и вид експлоатация на конкретния екземпляр независимо от километрите, и малко късмет...
  • 8 Шпора

    32 4 Отговор
    Хахаха повечето отиват в автокъщата започват да гледат избраната от тях кола всеедно купуват килим. Чистичко , лъскаво, не е пушено, мирише на ароматизатор за 1.30 ..и казват Еми харесва ни Дано е здрава купувам я ....Кола се купува първо отвътре навън. Механиката ,ходовата част екстериор и накрая интериор за някоя захабена седалка или пластмаса. Икономист не разбира от коли и зъболекар. Отиваш даваш 100лв в сервиза закачват ти я палят слушат следят форсират, айде тест драйв за хлоп трип и ако все е наред и няма 2 пръста конфитюр в ауспуха от масло :Д я купуваш. Той така един отиде да си купи кола вътре кожа можа навигация , чисто стегнато и после не може дигне повече от 160 едва едва запушен дпф и още неща сега смучи пръст и се моли да я продаде. Колата не е като ракията и салама в магазина иска си мислене и разбиране
  • 9 Вярно ли

    16 1 Отговор
    Това го чувам сега за пръв път. Леле какви мошеници имало ! :))
  • 10 Автомобилист

    10 13 Отговор
    Най-добрата е новата кола. Колкото и трудности да има с нея поне има оторизирани сервизи които ще я оправят (не да кърпят старата). 99% автокъщи кърпят старата, за да те излъжат да я купиш. Търговийка, този двигател онзи двигател хубава лош , ама е старт. Господа пишещи тук, да не би да сте по умни от целите екипи инжинери които изчисляват и симулират работата на автомобилите за да давате съвети? Едва ли!

    Коментиран от #11, #12, #14

  • 11 Гост

    16 18 Отговор

    До коментар #10 от "Автомобилист":

    При новата кола има по-голям риск от производствени дефекти в конкретния екземпляр, породени от некачествена сглобка на конкретен възел, който след себе си помита я двигател, я скоростна кутия на 30-40 хиляди км. След това висене в сервиза, разправии по гаранцията, чакане 2 месеца да внесат всичко от производителя. При 10-годишната кола на 300-350 хиляди тези неща ако ги е имало са отдавна оправени, и за да стигне до тези километри явно е била от по-читаво сглобените. Просто рискът да изгърми генерално една кола (двигател, скорости) преди 50 хиляди км е по-голям, отколкото след 350...
  • 12 Дедо Клец

    27 4 Отговор

    До коментар #10 от "Автомобилист":

    Не съм съгласен с теб! Ти говориш като милионер?? Колко хора могат,да си позволят нова? Друг е въпроса,че новата няма да изкара,и половината км.,на "старата"...За "екипите инжИнери",няма смисъл да коментирам! КОГА един три цилиндров двигател със три турбини,изваждащ от 0.800 кубика 150к.с. ще издържи дори,и гаранцията????
  • 13 Другарю

    15 2 Отговор

    До коментар #4 от "Боклуци":

    купи си Волга! Тя ще те счупи преди,ти нея!!! Или УАЗ кабрио! Аман от турбо тарикати!
  • 14 Пак си помисли

    22 4 Отговор

    До коментар #10 от "Автомобилист":

    Новата кола ли хахахах и новата кола гаранцийка знаеш ли колко взимат да и смениш масълцето щото е в гаранция . 1000 лв масло и филтри ако не вярваш се обади на Порше София Запад и попитай масло и филтри без нщ др на Ауди купено от тях на 1 год - 1000лв

    Коментиран от #15

  • 15 Автомобилист

    17 11 Отговор

    До коментар #14 от "Пак си помисли":

    Ех мечти и мечтатели, Няма лошо да си мечтаете да карате 20 одишни коли и да си мислите че са нови. Вие остарявате както вашите мечти. Искате да бъдете както хората в съвременна Европа, няма да стане със старите си мечти.
    Не напразно се радвате на старите коли който някой ги е извърлил като боклук.
    И сте щастливи ровейки в кофите за боклук. Урааа намерих си нещо в боклука и се радвате защоте не сте го имали преди.

    Има и добра страна, някой трбва да чисти боклука.
    Помислете си дали искате да бъдете чистачи на боклук!!!

    Коментиран от #19, #24

  • 16 Цецо

    12 1 Отговор
    Новите коли по 5-6 викания в оторизирания сервиз първите години. Още не сме се научили как да слагаме колани в колите и как да пазим кабели от дъжда. Гаранцията през крив макарон покрива, трябва да се чете като библия за да знаеш точно кво може и кво не може.
  • 17 Гост

    14 3 Отговор
    Само на 0,6% от електрическите им бил връщан километража. Че то целият пазар на втора ръка електически коли е 0,01%.

    Коментиран от #25

  • 18 Алекс

    7 0 Отговор
    Всички автомобили, дори Италианските, са вече задължени да се вписват километри, във фактурата, за покупка! И това е от една година вече! Така, че без глупави коментари, ако обичате!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 E46 320d M47TUD20

    0 2 Отговор
    02' по километраж 380000 на компютър излезе 800к+ от мене само градско има 180к което за дизелов не е много ок и предимно градско се кара .
    Сменяни само консумативи и демферна шайба която при тези си е пак консуматив, имал съм доста други немски (не bmw) и доста японски (Mazda,Toyota,Nissan) по-здрава и идиоти устойчива кола не съм карал .
    А забравих и Форд съм имал ама не знам американски ли са турски ли...? :D
  • 21 перничанин

    11 0 Отговор
    Напълно съм съгласен със статията.Който е ходил из по-бялата Европа знае, мини ванове, комбита среден клас дизеаци, се карат много. В Германия дизелови BMW 5 , E-clas, A6, Pasat, Mondeo са любимите коли на всякакви търговски представители. Виждал съм BMW 5 на строителна компания , 3 годишно на 340 000км като ново. Малките бензинови са втори коли в семействата (карат ги домакини) или са коли на млади шофьори, ученици, студенти. Заради това препоръчвам на приятели, като купуват кола на старо , ако е малолитражка да гледат хубаво ламарините за удари , фуги на вратите да са равни, да няма "провисване на брони и лепени щипки на фарове. За големи комбита, най-добре да се види в сервиз. Препоръчвам да се взима кола , произведена 2- 3 г след пускане на модела, а най-добре фейс лифт. И пак всичко опира до късмет.
  • 22 Ицо

    3 0 Отговор
    Най-често километражите се връщат на всички автомобили обявени за продан ;)
  • 23 8899

    2 0 Отговор
    В наше село най - често се връщат километражите на БМВ и Мерцедес.
  • 24 Дедо. WAG

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Автомобилист":

    ОТВОРКО, ГЕРМАНЦИТЕ КАРАТ СЪЩО АВТОМОБИЛИ 2ра РЪКА...45% ОТ ТЯХ! АКО МИСЛИШ, ЧЕ СМЕ ПО-БОГАТИ ОТ ТЯХ ХВЪРЛЯЙ СЕ НА НОВА ДАЧИЯ! РАЗЛИКАТА Е, ЧЕ ТЕ КУПУВАТ СТАРАТА НА 3-5годишна, КАРАТ Я ДО 7-8годишна. И Я ПРЕДЛАГАТ НА БАЛЪЦИ КАТО ТЕБ, ДА СЕ ФУКАШ С КОЛА 2014г... П О Ч Т И. Н О В А. /на350-400хил.км./!!!
  • 25 Xcazer

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Еми тъй дем на 0,6% от тези 0,01% им е въртян километража, но процентите не са проста материям не е за всеки :)