ФАКТИ.БГ

Няколко аспекта за определяне на приблизителния пробег на употребяван автомобил

Публикувана: 10 Февруари, 2021 18:38
49 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6387
Няколко аспекта за определяне на приблизителния пробег на употребяван автомобил
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.2 от 20 гласа.

Най-вероятно няма да ви изненадаме, ако кажем, че почти всяка втора кола на вторичния пазар е с нереален пробег. Поради такива безскрупулни продавачи много потенциални купувачи губят доверие към автомобилите, предлагащи се на вторичния пазар. А настоящата реалност е такава, че дори да продавате колата си с добър пробег, пак трябва да докажете, че не сте „манипулирали“ нищо с показанията на километража, а в много случаи това няма как да се случи.

За да не бъдете тотално излъгани при избора на употребяван автомобил, експертите наблягат на някои нюанси, които ще ви помогнат да определите дали показанията на километража са близко до реалните или не. Трябва да се знае, че всеки модел има определено специфично износване при определен пробег, а за някои от тези подсказки ще ви разкажем сега.

Електронна памет

"Специалистите" отдавна са се научили да връщат километража, но в болшинството от случаите те го променят само във визуалната част, тоест на таблото, но в паметта на електронните единици почти винаги може да се види истинския пробег. За целта обаче ви е нужен специалист със съответното оборудване.

Тип интериор

Можете да разберете много и от външния вид на салона. Разбира се, има ситуации, когато собственикът не е много спретнат - деца, животни, пушене и т.н., всичко това може да превърне салона в ужасно място за относително кратко време. Но средно салонът издържа 100 - 150 хиляди км.

След като колата измине повече от 200 хиляди километра, педалите се изтъркват, тапицерията на седалките са захабява и често се прокъсва, а пластмасите в салона видимо стареят. Воланът не прави изключение, в нормално състояние средно издържа до 150 хиляди км. Тези работи също се "ремонтират" от продавачите на употребявани автомобили, но специалист може с един оглед да открие интервенциите в салона.

Износване на двигателя

Ако видите, че димът, който излиза от изпускателната тръба е оцветен в синьо или черно, знайте, че много често това е признак на износване на частите от буталната група. Но имайте предвид, че недобросъвестните дилъри могат временно да маскират това с различни добавки. Така, че посещението при специалист и в този случай е препоръчително.

Амортисьори

Прекупвачите не сменят амортисьорите преди продажба, тъй като не е много изгодно финансово и това повишава крайната цена на колата, така че и те определено трябва да бъдат проверени на стенд.

Изборът на автомобил зависи и от още много други фактори, но като цяло ако имате възможност, опитайте се да намерите специалист при подбора на автомобил и с него да изберете автомобила, който желаете.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.2 от 20 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Barutnik
1 Отговор
Глей кооо стааа от разбирачи...........

Оценка:
-4 +35

Диверсант
2 Отговор
Статията е много обща. В Италия има апликация INFO TARGA, сваляш си я на мобилния телефон. Изписвайки номера на автомобила ти показва кога е минала на преглед на колко километра е била кога е застрахована. От там нататък си прави сметката сам колко време е минало от последния технически преглед

Коментиран от #5, #7


Оценка:
-3 +30

Може ли да проверите така и
3 Отговор
ЖЕНАТА,ЧЕ ПОЧНА ДА ИЗПУСКА ГАЗОВЕ!ИНАЧЕ ИНТЕРИОРА НЕ Е МНОГО ЗАХАБЕН!😕За разлика от мен малко буталата имат луфт!

Оценка:
-2 +25

пилот на Ферари
4 Отговор
По нищо от написаното няма да можете да си направите извода. Освен ако колата се продава от некадърник. Автокъщите са свързани със спецове които манипулират километрите преди още да са смъкнати от автовоза. Манипулира се кадърно всичко. Километраж , компютър , ABS и др.
За 50 лева се почиства колата от - до . Пластмасите на педалите и маншоните на ръчната спирачка и скоростния лост се подменят или боядисват .
Само ако човек има ухо за работата на двигателя , може до някъде да се ориентира за състоянието .

Коментиран от #6


Оценка:
-1 +35

пилот на Ферари
5 Отговор

До коментар #2 от "Диверсант":


Не е само в Италия . Пробвай в CARSTORY .

Оценка:
-1 +14

Дедо Клец
6 Отговор

До коментар #4 от "пилот на Ферари":


със тия добавки така ще я чуеш,че свят ще ти се върти като смениш маслото....избери си на кое: двигател,скорости,диферинциал...ще си чешеш "ухото" дълго време.

Коментиран от #8


Оценка:
-2 +25

Хитро а
7 Отговор

До коментар #2 от "Диверсант":


а ти мислиш ли,че нашите автоджамбази нямат антитарга,за по скъпите таралясници.

Оценка:
-0 +14

пилот на Ферари
8 Отговор

До коментар #6 от "Дедо Клец":


Колкото и добавки да нашибаш , пак ще го чуеш . Може с добавките да намалят дима , но звукът на двигателя се чува. Другото е да погледнеш маслото на двигателя . Ако е току що сменено - бегай.

Коментиран от #14, #17


Оценка:
-7 +7

Гост
9 Отговор
Автентичната кола на 10-15 години много лесно се различава от напудрен курник с намазано табло и салон. Трябва да си е с джанти за модела от завода, в оригинално състояние, с оригинална спецификация, без луфтове по два санта между брони и калници, с нормални следи като дребни драскотини и чукнато от камъчета по брони и капак.

Коментиран от #18


Оценка:
-2 +24

jар
10 Отговор
Истината е,че единствения шанс човек да си купи сигурен употребяван автомобил със сервизна история(истинска) и гаранция е ако го направи от официален дилър на съответната марка.Колите па автокъщите най често са купувани "на кило" от западна Европа и ако не са с астрономически пробег то са удряни и нескопосно ремонтирани.Има и коли на по 15-20 години пазени и поддържани педантично но те никога няма да стигнат до нашия пазар защото реалните им цени няма да се харесат на купувачите.

Оценка:
-7 +28

Китаеца
11 Отговор
Случи ми се да купувам кола-една Астра К, 140 к.с. бензин, 2016г. Както е редно-нововнос, Швейцария, историята на собственика била:някакъв чичак на 87г.,който правел бонбони и ги увивал в станиол, я е карал до местната мандра за мляко само. Версията ми се стори...убедителна:на шофьорската седалка имаше кафяви петна, демек-шоколад! Да, ама не...сещайте се какво е. По тавана бели петна-викам си ок, млякото! Ама газирано ли е било, та чак там да пръска?! :) Иначе таблото, педалите, тапетите на вратите-светят. Не я купих, щото исках кола, дето ЗАДЪЛЖИТЕЛНО продавача да ме излъжи и набута с още 150 000км отгоре на превъртения километраж. :))

Оценка:
-3 +19

Petco
12 Отговор
Дори в САЩ, където е криминално деание за превъртане на километрите пак го правят, защото има щати които при продажба не е задължително да се оказват километрите.
Но погледнете Германия и си отговорите една и съща кола на километри и години е двойно по скъпа. Как става като към тези два пъти трябва да платиш и разход за доставка.

Коментиран от #13


Оценка:
-4 +24

пилот на Ферари
13 Отговор

До коментар #12 от "Petco":


Ами да ти кажа как . Поне половината автомобили са удряни и боядисвани. Гледайте броните , гредите в багажника и двигателя. Стъклата - дали маркировката е еднаква на всичките , а не с различни години. Разстоянието на гумата спрямо калника. И още много други неща.
Да не казвам че има случаи когато от две коли е правена една.

Коментиран от #20


Оценка:
-1 +18

Дедо Клец
14 Отговор

До коментар #8 от "пилот на Ферари":


Това"за прясно сменено масло"го обяснявай на келешите пред блока, тарикатче,на дизела потъмнява след паленето,нищо не му пречи да е черно със добавка! Това дърво съм го ял сигурно преди да се родиш,не ти знам годините,и не се заяждам.

Коментиран от #15


Оценка:
-4 +21

пилот на Ферари
15 Отговор

До коментар #14 от "Дедо Клец":


Ако си купил кола над 200 хиляди километра на която предишния собственик нередовно е сменял маслото и изобщо не е правена промивка на двигателя е напълно нормално да почернее след първото палене. Натрупал е нагар като за световно. Особено ако е карана пък с минерално масло .
При по новите и поддържани автомобили карани със синтетика , нещата не са точно така.

Оценка:
-8 +9

тнвг
16 Отговор
Мен километрите не ме интересуват

Гледам състоянието на колата

Оценка:
-2 +11

Майстора
17 Отговор

До коментар #8 от "пилот на Ферари":


По маслото нищо не може да разбереш !

На бензиновите коли маслото дълго време е бистро и чисто.

На дизелите става черно веднага след като запалиш първия път след смяната

Коментиран от #19


Оценка:
-3 +17

Нормален шофьор
18 Отговор

До коментар #9 от "Гост":


Защо да не трябва да има луфт между бронята и калника?

Ти май не си имал кола. Ползваш ли я ежедневно особено в центъра, винаги са ти ожулени броните.

Това е нормално, но не я прави колата лоша.

Освен това защо да не е боядисвана??? Аз защо плащам каско???

Винаги при всеки дефект я боядисвам, защото не ми харесва колата ми да е нажулена.

Коментиран от #25


Оценка:
-5 +8

пилот на Ферари
19 Отговор

До коментар #17 от "Майстора":


А какво ще кажеш за антифриза ?

Оценка:
-4 +8

Защо бе Миме
20 Отговор

До коментар #13 от "пилот на Ферари":


Ти колата за музей ли ще купуваш???

Какво от това като са удряни и боядисвани?? Нали са направени.

Това са ламарини , какво им се вживяваш? Няма да се жениш за колата

И какво от това ако има сменено стъкло? Не може да се счупило ли?

Това какво ме притеснява. Паля колата и отивам да върша работа.

Коментиран от #21


Оценка:
-7 +20

пилот на Ферари
21 Отговор

До коментар #20 от "Защо бе Миме":


Просто въпросът беше - защо колите в България са по евтини от тия в Германия.
Казвам защо са по евтини. Ако я купиш редовна в Германия - тук няма как да е по евтина.
Като гледам минаващите автовози и платформи с по две коли - почти няма неударена.

Коментиран от #22


Оценка:
-5 +20

Защо бе Миме
22 Отговор

До коментар #21 от "пилот на Ферари":


Е, и?

Да, има и ударени. И какво от това? Нали се оправят

Коментиран от #24, #26


Оценка:
-8 +6

Скот Килмър
23 Отговор
Само като видя обява от “частно лице” в Дупница, а до нея още едно “частно лице”, пак от Дупница, тегля им една и бегам надалеч. Лъжат още преди да се докоснеш до тях.

Оценка:
-1 +15

пилот на Ферари
24 Отговор

До коментар #22 от "Защо бе Миме":


Не ме разбираш или нещо си захапал накриво ? Всеки да си купува каквото си реши. Ако ще и на три колела да е . Въпросът на колегата беше защо един и същ модел , на едни и същи километри тук е по евтин отколкото в Германия ?
Трябва ли да ти обяснявам още ?

Коментиран от #30


Оценка:
-2 +21

Гост
25 Отговор

До коментар #18 от "Нормален шофьор":


Защото ако видя стара кола с предна броня на оригинална боя и с не много драскотини, ми говори много позитивно за това какъв вид и колко собственици е имала преди това. Не очаквам от някой който си дере и чупи бронята всеки месец да е поддържал грамотно колата.

Коментиран от #28, #31


Оценка:
-4 +10

Скот Килмър
26 Отговор

До коментар #22 от "Защо бе Миме":


В Англия ударените коли си вървят със съответния знак - ударена. Пък ти си прави сметката нататък. Същото е с дефектните - знак че е дефектна, баш майсторите да си ги оправят. Но на пазара тази кола винаги ще излиза като ударена. Тука е кенеф, джунгла и такива като теб са в свои води в кенефа.

Коментиран от #29


Оценка:
-5 +15

Психо от Курило
27 Отговор
Колеги не се карайте. Всеки си знае възможностите и "моженето" и така си взима кола "ноф фнос". Например аз много внимавам с тенекиите и ръждата. Не ги разбирам и са ми трудни, заради това гледам по пет пъти кое как стои външно по колата. Мотор, окачване, скорости там ми е силата, търся по-нова кола с проблем в мотора, на по-ниска цена, после ремонт и си джиткам без ядове. Сега съм с такава кола и вече 130 000 нямам проблем.

Оценка:
-3 +8

Гост2
28 Отговор

До коментар #25 от "Гост":


Гледаш броните за да ти говори това как собственика си е поддържал колата?

Ти да не си на 15 години ?!?

Дебатът с деца е безсмислен. Явно животът и автомобилния свят за теб те първа предстои.

Докато седиш пред компютъра и умуваш каква история има някаква кола, аз вече смених 5 автомобила и си правя кефа.

Дано разбереш метафората

Коментиран от #32


Оценка:
-5 +10

Жоро от UK
29 Отговор

До коментар #26 от "Скот Килмър":


Не разпространявайте лъжи.

Няма такова нещо в Англия.

Коментиран от #35


Оценка:
-5 +3

Морето
30 Отговор

До коментар #24 от "пилот на Ферари":


Чета ти коментарите-мераклия момче си и вдяваш от някои неща. Изразът "момче" сигурно не е много удачен, но съм сигурен, че нямаш 40г. Както и да е-подозирам, че караш бензинов автомобил, без LPG- и то немски.

Оценка:
-2 +2

333
31 Отговор

До коментар #25 от "Гост":


Моята я дерат от 3 до 5 пъти годишно. Това какво говори за мен? Това са съвсем нормални неща за населени места с повече автомобили. Особено ако живееш или работиш в район, в който има доста движение. Посления път един съсед ми забърса колата, докато седях на 3, 4 метра от нея, въобще не се обадих.

Оценка:
-5 +3

пилот на Ферари
32 Отговор

До коментар #28 от "Гост2":


Не е въпроса до козметика. Дали си е одраскал броните или не. А дали е претърпяла сериозен удар отпред или отзад. Защото после може да си патиш доста . Сещам се за едно Пежо с такъв удар. Изправено криво , ляво и с фаца долу , горе. Обаче се оказа с крив носач , полуоска, крива геометрия и после една торба пари за ремонт.

Коментиран от #33


Оценка:
-1 +6

хаха
33 Отговор

До коментар #32 от "пилот на Ферари":


Ако колата е имала сериозен удар и е направена както трябва ти ще си последния който ще го разбереш.

Крива геометрия? Това да не го е правил някой сам в двора си, докато гледа футбол ?!?

А щом носач и полуоска ако те притесняват, значи е ясно колко си технически ок и с какви възможности разполагаш

Коментиран от #34


Оценка:
-6 +5

пилот на Ферари
34 Отговор

До коментар #33 от "хаха":


Имам приятел който работи в сервиз. Един ден минавам да го видя а той вика - ела да видиш какво чудо има тука.
Едно Пежо 407 . Това беше преди няколко години. Явно е било ударено отпред в дясно. Сменили са капака , калника , фара и до там.
Гредата си личи как е била изправяна. Носача не са го сменили , а са го изправяли. Но там където се хваща носача към купето има деформация. За сметка на това носача са го огънали 3-4 сантиметра в обратна посока за да докарат колелото в средата на калника.
Първото нещо което новия собственик разбира е , че му тресе дясното колело. Карал колата на баланс на гумите но не се е оправило. Съмнения за крива джанта .Сменил с друга - същата работа. Чак тогава я закарал в сервиза. Като я вдигнали на подемника , тогава видяли. После рязаха гредата, заваряха друга от моргата. Изправяха окачването на носача . Сменяха носач и почти всичко на дясната страна.
И да - тресенето се оказало от крива полуоска. Това се видяло на подемника като включат на скорост и завърти колелото. Минимално крива но достатъчно за да тресе.

Коментиран от #37


Оценка:
-3 +6

35
Този коментар е премахнат от модератор.
Скот Килмър
36 Отговор
Изтриха ми коментара защото пуснах повече информация и модераторчето не можа да я преглътне. Има такова нещо: категории S/C/D/N. Когато си купувах го разбрах. В БГ всичко е джунгла.

Оценка:
-2 +6

Тжг
37 Отговор

До коментар #34 от "пилот на Ферари":


Какво толкова? Хората са я оправили. Не виждам драмата.

Ти щом се плашиш от ремонт на коли, намери си друго хоби

Коментиран от #38


Оценка:
-6 +5

пилот на Ферари
38 Отговор

До коментар #37 от "Тжг":


Ами то всичко се оправя , но ако го знаеш предварително или ще се замислиш преди да купиш , или цената ще е друга.

А ти как би реагирал ако платиш 15 хил за кола , а се окаже със спукан блок ? И вместо антифриз са ти наляли боядисана вода, защото антифриза пуши яко и се вижда.
Това значи че са знаели предварително преди да ти я продадат.

Коментиран от #39


Оценка:
-3 +12

хаха
39 Отговор

До коментар #38 от "пилот на Ферари":


"Спукан блок"
"Сипали вода защото антифриза пуши яко и се вижда"

Пич не се напрягай. автомобилите, не са за теб ;)

Коментиран от #40


Оценка:
-5 +5

пилот на Ферари
40 Отговор

До коментар #39 от "хаха":


Бе може да ти е смешно , ама е вярно. Пита те - ти как би постъпил с тая автокъща?
Преди няколко години питам един собственик на автокъща в Хасковско. Как не се притесняваш нощем да я оставяш бе охрана. Вярно че има две кучета и камери , обаче оградата е една обикновена мрежа. И от двете страни пустош .
Човека ми казва - старая се да съм лоялен с клиентите. Никого не съм излъгал и до сега проблеми не съм имал. Но не всички са като него.

Коментиран от #45


Оценка:
-4 +10

Реалист
41 Отговор
Купуваш нова и не мислиш:)

Оценка:
-4 +2

nai dobre
42 Отговор
прескачайте автоджамбазите и си купете върната кола от представителството за марката и/или от 1ви /2ри собственик с пълна история.
Всикчки други НОВ ВНОС / УНИКАТ / КАЧВАШ СЕ И КАРАШ / СМЕНЯШ САМО МАСЛА И АРОМАТИЗАТОРИ .... СА ИЗМАМА !

Оценка:
-3 +8

1122
43 Отговор
кола втора ръка,по-добре да е с минал преглед(TUV) от Германия,Белгия,Холандия. По-скъпо излиза, но си сигурен че там преглед не се минава с повреден двг или други повреди

Оценка:
-0 +8

Джуган
44 Отговор
Моля някой който разбира повече от мен да обясни как проверка на амортисьорите ще ми помогне да определя пробега?

Оценка:
-0 +6

Буха ха
45 Отговор

До коментар #40 от "пилот на Ферари":


Може в Хасковско крадците да са само бивши клиенти и чичака да е спокоен, но в София и в Дупница не е точно така.

Оценка:
-3 +4

Автоком
46 Отговор
Когато имаш 5000 купи си кола за тях а не търси такава която струва 10 000 да я купиш за пет ,и друго искай те гаранция за двигател и кутия интересни размисли и страсти .Трябва да бъде ,автокъщите да продават с гаранция както в Германия 1г 10000 км и ще преключат преключенията

Оценка:
-0 +5

джими
47 Отговор
всичко е много субективно - карам един дърт лексус на поне 250 х.км. ами да заповяда автора да открие захабен салон, изтъркани волан или педали или скърцащи плстмаси..за син пушек пък изобщо не може да се говори. Всичко сависи от марката и задкормилното устройство

Оценка:
-2 +3

Имал съм
48 Отговор
Мотоциклет от Канада на 256 000 и джип на 570 000 км. Работеха неразличимо от нови. Не подценявайте, маслата, горивото и сервизната поддръжка с качествени консумативи. Не са страшни километрите,страшни са непукизма и ментетата в днешно време във всичко. И между нас хората.

Оценка:
-0 +1

Бричка
49 Отговор
По нищо не можете да я познаете колата дали е на реалните километри.Автоджамбазите ги връщат професионално до всички подробности пудрят ги кипрят ги нариват им добчици и като им смените маслото ако не на първия път на втората смена става вече бате бате как стана тъй то мотора е за ремонт маслото никога не било сменяно.Та кола от автосалон не по-добре се разходете до Германия и си докарайте некоя от там въпреки че може да излезе по-скъпо ама поне нема да ви излъжат в километрите и още нещо от Германия ако ще купувате никога не вземайте от турчин кола 100% ще ви прекара с нещо боклуци са.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът Бойко Борисов обяснява защо България няма да се откаже от „Южен поток”.
Правиш една тръба. Зариваш я и всяка година взимаш такса от нея."

Още бисери
ТОП 5