Най-вероятно няма да ви изненадаме, ако кажем, че почти всяка втора кола на вторичния пазар е с нереален пробег. Поради такива безскрупулни продавачи много потенциални купувачи губят доверие към автомобилите, предлагащи се на вторичния пазар. А настоящата реалност е такава, че дори да продавате колата си с добър пробег, пак трябва да докажете, че не сте „манипулирали“ нищо с показанията на километража, а в много случаи това няма как да се случи.
За да не бъдете тотално излъгани при избора на употребяван автомобил, експертите наблягат на някои нюанси, които ще ви помогнат да определите дали показанията на километража са близко до реалните или не. Трябва да се знае, че всеки модел има определено специфично износване при определен пробег, а за някои от тези подсказки ще ви разкажем сега.
Електронна памет
"Специалистите" отдавна са се научили да връщат километража, но в болшинството от случаите те го променят само във визуалната част, тоест на таблото, но в паметта на електронните единици почти винаги може да се види истинския пробег. За целта обаче ви е нужен специалист със съответното оборудване.
Тип интериор
Можете да разберете много и от външния вид на салона. Разбира се, има ситуации, когато собственикът не е много спретнат - деца, животни, пушене и т.н., всичко това може да превърне салона в ужасно място за относително кратко време. Но средно салонът издържа 100 - 150 хиляди км.
След като колата измине повече от 200 хиляди километра, педалите се изтъркват, тапицерията на седалките са захабява и често се прокъсва, а пластмасите в салона видимо стареят. Воланът не прави изключение, в нормално състояние средно издържа до 150 хиляди км. Тези работи също се "ремонтират" от продавачите на употребявани автомобили, но специалист може с един оглед да открие интервенциите в салона.
Износване на двигателя
Ако видите, че димът, който излиза от изпускателната тръба е оцветен в синьо или черно, знайте, че много често това е признак на износване на частите от буталната група. Но имайте предвид, че недобросъвестните дилъри могат временно да маскират това с различни добавки. Така, че посещението при специалист и в този случай е препоръчително.
Амортисьори
Прекупвачите не сменят амортисьорите преди продажба, тъй като не е много изгодно финансово и това повишава крайната цена на колата, така че и те определено трябва да бъдат проверени на стенд.
Изборът на автомобил зависи и от още много други фактори, но като цяло ако имате възможност, опитайте се да намерите специалист при подбора на автомобил и с него да изберете автомобила, който желаете.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Barutnik
18:47 10.02.2021
2 Диверсант
Коментиран от #5, #7
18:51 10.02.2021
3 Може ли да проверите така и
19:02 10.02.2021
4 пилот на Ферари
За 50 лева се почиства колата от - до . Пластмасите на педалите и маншоните на ръчната спирачка и скоростния лост се подменят или боядисват .
Само ако човек има ухо за работата на двигателя , може до някъде да се ориентира за състоянието .
Коментиран от #6
19:05 10.02.2021
5 пилот на Ферари
До коментар #2 от "Диверсант":
Не е само в Италия . Пробвай в CARSTORY .19:08 10.02.2021
6 Дедо Клец
До коментар #4 от "пилот на Ферари":
със тия добавки така ще я чуеш,че свят ще ти се върти като смениш маслото....избери си на кое: двигател,скорости,диферинциал...ще си чешеш "ухото" дълго време.Коментиран от #8
19:13 10.02.2021
7 Хитро а
До коментар #2 от "Диверсант":
а ти мислиш ли,че нашите автоджамбази нямат антитарга,за по скъпите таралясници.19:16 10.02.2021
8 пилот на Ферари
До коментар #6 от "Дедо Клец":
Колкото и добавки да нашибаш , пак ще го чуеш . Може с добавките да намалят дима , но звукът на двигателя се чува. Другото е да погледнеш маслото на двигателя . Ако е току що сменено - бегай.Коментиран от #14, #17
19:20 10.02.2021
9 Гост
Коментиран от #18
19:33 10.02.2021
10 jар
19:39 10.02.2021
11 Китаеца
19:49 10.02.2021
12 Petco
Но погледнете Германия и си отговорите една и съща кола на километри и години е двойно по скъпа. Как става като към тези два пъти трябва да платиш и разход за доставка.
Коментиран от #13
19:54 10.02.2021
13 пилот на Ферари
До коментар #12 от "Petco":
Ами да ти кажа как . Поне половината автомобили са удряни и боядисвани. Гледайте броните , гредите в багажника и двигателя. Стъклата - дали маркировката е еднаква на всичките , а не с различни години. Разстоянието на гумата спрямо калника. И още много други неща.Да не казвам че има случаи когато от две коли е правена една.
Коментиран от #20
20:02 10.02.2021
14 Дедо Клец
До коментар #8 от "пилот на Ферари":
Това"за прясно сменено масло"го обяснявай на келешите пред блока, тарикатче,на дизела потъмнява след паленето,нищо не му пречи да е черно със добавка! Това дърво съм го ял сигурно преди да се родиш,не ти знам годините,и не се заяждам.Коментиран от #15
20:03 10.02.2021
15 пилот на Ферари
До коментар #14 от "Дедо Клец":
Ако си купил кола над 200 хиляди километра на която предишния собственик нередовно е сменял маслото и изобщо не е правена промивка на двигателя е напълно нормално да почернее след първото палене. Натрупал е нагар като за световно. Особено ако е карана пък с минерално масло .При по новите и поддържани автомобили карани със синтетика , нещата не са точно така.
20:15 10.02.2021
16 тнвг
Гледам състоянието на колата
20:16 10.02.2021
17 Майстора
До коментар #8 от "пилот на Ферари":
По маслото нищо не може да разбереш !На бензиновите коли маслото дълго време е бистро и чисто.
На дизелите става черно веднага след като запалиш първия път след смяната
Коментиран от #19
20:19 10.02.2021
18 Нормален шофьор
До коментар #9 от "Гост":
Защо да не трябва да има луфт между бронята и калника?Ти май не си имал кола. Ползваш ли я ежедневно особено в центъра, винаги са ти ожулени броните.
Това е нормално, но не я прави колата лоша.
Освен това защо да не е боядисвана??? Аз защо плащам каско???
Винаги при всеки дефект я боядисвам, защото не ми харесва колата ми да е нажулена.
Коментиран от #25
20:26 10.02.2021
19 пилот на Ферари
До коментар #17 от "Майстора":
А какво ще кажеш за антифриза ?20:26 10.02.2021
20 Защо бе Миме
До коментар #13 от "пилот на Ферари":
Ти колата за музей ли ще купуваш???Какво от това като са удряни и боядисвани?? Нали са направени.
Това са ламарини , какво им се вживяваш? Няма да се жениш за колата
И какво от това ако има сменено стъкло? Не може да се счупило ли?
Това какво ме притеснява. Паля колата и отивам да върша работа.
Коментиран от #21
20:31 10.02.2021
21 пилот на Ферари
До коментар #20 от "Защо бе Миме":
Просто въпросът беше - защо колите в България са по евтини от тия в Германия.Казвам защо са по евтини. Ако я купиш редовна в Германия - тук няма как да е по евтина.
Като гледам минаващите автовози и платформи с по две коли - почти няма неударена.
Коментиран от #22
20:35 10.02.2021
22 Защо бе Миме
До коментар #21 от "пилот на Ферари":
Е, и?Да, има и ударени. И какво от това? Нали се оправят
Коментиран от #24, #26
20:41 10.02.2021
23 Скот Килмър
20:43 10.02.2021
24 пилот на Ферари
До коментар #22 от "Защо бе Миме":
Не ме разбираш или нещо си захапал накриво ? Всеки да си купува каквото си реши. Ако ще и на три колела да е . Въпросът на колегата беше защо един и същ модел , на едни и същи километри тук е по евтин отколкото в Германия ?Трябва ли да ти обяснявам още ?
Коментиран от #30
20:46 10.02.2021
25 Гост
До коментар #18 от "Нормален шофьор":
Защото ако видя стара кола с предна броня на оригинална боя и с не много драскотини, ми говори много позитивно за това какъв вид и колко собственици е имала преди това. Не очаквам от някой който си дере и чупи бронята всеки месец да е поддържал грамотно колата.Коментиран от #28, #31
20:47 10.02.2021
26 Скот Килмър
До коментар #22 от "Защо бе Миме":
В Англия ударените коли си вървят със съответния знак - ударена. Пък ти си прави сметката нататък. Същото е с дефектните - знак че е дефектна, баш майсторите да си ги оправят. Но на пазара тази кола винаги ще излиза като ударена. Тука е кенеф, джунгла и такива като теб са в свои води в кенефа.Коментиран от #29
20:49 10.02.2021
27 Психо от Курило
20:59 10.02.2021
28 Гост2
До коментар #25 от "Гост":
Гледаш броните за да ти говори това как собственика си е поддържал колата?Ти да не си на 15 години ?!?
Дебатът с деца е безсмислен. Явно животът и автомобилния свят за теб те първа предстои.
Докато седиш пред компютъра и умуваш каква история има някаква кола, аз вече смених 5 автомобила и си правя кефа.
Дано разбереш метафората
Коментиран от #32
21:27 10.02.2021
29 Жоро от UK
До коментар #26 от "Скот Килмър":
Не разпространявайте лъжи.Няма такова нещо в Англия.
Коментиран от #35
21:55 10.02.2021
30 Морето
До коментар #24 от "пилот на Ферари":
Чета ти коментарите-мераклия момче си и вдяваш от някои неща. Изразът "момче" сигурно не е много удачен, но съм сигурен, че нямаш 40г. Както и да е-подозирам, че караш бензинов автомобил, без LPG- и то немски.22:57 10.02.2021
31 333
До коментар #25 от "Гост":
Моята я дерат от 3 до 5 пъти годишно. Това какво говори за мен? Това са съвсем нормални неща за населени места с повече автомобили. Особено ако живееш или работиш в район, в който има доста движение. Посления път един съсед ми забърса колата, докато седях на 3, 4 метра от нея, въобще не се обадих.23:18 10.02.2021
32 пилот на Ферари
До коментар #28 от "Гост2":
Не е въпроса до козметика. Дали си е одраскал броните или не. А дали е претърпяла сериозен удар отпред или отзад. Защото после може да си патиш доста . Сещам се за едно Пежо с такъв удар. Изправено криво , ляво и с фаца долу , горе. Обаче се оказа с крив носач , полуоска, крива геометрия и после една торба пари за ремонт.Коментиран от #33
23:45 10.02.2021
33 хаха
До коментар #32 от "пилот на Ферари":
Ако колата е имала сериозен удар и е направена както трябва ти ще си последния който ще го разбереш.Крива геометрия? Това да не го е правил някой сам в двора си, докато гледа футбол ?!?
А щом носач и полуоска ако те притесняват, значи е ясно колко си технически ок и с какви възможности разполагаш
Коментиран от #34
00:12 11.02.2021
34 пилот на Ферари
До коментар #33 от "хаха":
Имам приятел който работи в сервиз. Един ден минавам да го видя а той вика - ела да видиш какво чудо има тука.Едно Пежо 407 . Това беше преди няколко години. Явно е било ударено отпред в дясно. Сменили са капака , калника , фара и до там.
Гредата си личи как е била изправяна. Носача не са го сменили , а са го изправяли. Но там където се хваща носача към купето има деформация. За сметка на това носача са го огънали 3-4 сантиметра в обратна посока за да докарат колелото в средата на калника.
Първото нещо което новия собственик разбира е , че му тресе дясното колело. Карал колата на баланс на гумите но не се е оправило. Съмнения за крива джанта .Сменил с друга - същата работа. Чак тогава я закарал в сервиза. Като я вдигнали на подемника , тогава видяли. После рязаха гредата, заваряха друга от моргата. Изправяха окачването на носача . Сменяха носач и почти всичко на дясната страна.
И да - тресенето се оказало от крива полуоска. Това се видяло на подемника като включат на скорост и завърти колелото. Минимално крива но достатъчно за да тресе.
Коментиран от #37
00:28 11.02.2021
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Скот Килмър
00:38 11.02.2021
37 Тжг
До коментар #34 от "пилот на Ферари":
Какво толкова? Хората са я оправили. Не виждам драмата.Ти щом се плашиш от ремонт на коли, намери си друго хоби
Коментиран от #38
00:41 11.02.2021
38 пилот на Ферари
До коментар #37 от "Тжг":
Ами то всичко се оправя , но ако го знаеш предварително или ще се замислиш преди да купиш , или цената ще е друга.А ти как би реагирал ако платиш 15 хил за кола , а се окаже със спукан блок ? И вместо антифриз са ти наляли боядисана вода, защото антифриза пуши яко и се вижда.
Това значи че са знаели предварително преди да ти я продадат.
Коментиран от #39
00:47 11.02.2021
39 хаха
До коментар #38 от "пилот на Ферари":
"Спукан блок""Сипали вода защото антифриза пуши яко и се вижда"
Пич не се напрягай. автомобилите, не са за теб ;)
Коментиран от #40
00:54 11.02.2021
40 пилот на Ферари
До коментар #39 от "хаха":
Бе може да ти е смешно , ама е вярно. Пита те - ти как би постъпил с тая автокъща?Преди няколко години питам един собственик на автокъща в Хасковско. Как не се притесняваш нощем да я оставяш бе охрана. Вярно че има две кучета и камери , обаче оградата е една обикновена мрежа. И от двете страни пустош .
Човека ми казва - старая се да съм лоялен с клиентите. Никого не съм излъгал и до сега проблеми не съм имал. Но не всички са като него.
Коментиран от #45
01:01 11.02.2021
41 Реалист
09:14 11.02.2021
42 nai dobre
Всикчки други НОВ ВНОС / УНИКАТ / КАЧВАШ СЕ И КАРАШ / СМЕНЯШ САМО МАСЛА И АРОМАТИЗАТОРИ .... СА ИЗМАМА !
10:02 11.02.2021
43 1122
10:26 11.02.2021
44 Джуган
10:58 11.02.2021
45 Буха ха
До коментар #40 от "пилот на Ферари":
Може в Хасковско крадците да са само бивши клиенти и чичака да е спокоен, но в София и в Дупница не е точно така.11:01 11.02.2021
46 Автоком
13:22 11.02.2021
47 джими
16:40 11.02.2021
48 Имал съм
15:34 12.02.2021
49 Бричка
16:42 14.02.2021