От доста време насам чешката марка Skoda си извоюва имe на производител на сравнително качествени и евтини автомобили, които обаче до този момент не блестяха кой знае с какъв дизайн. Сега чехите решиха да сменят визията на своите коли, като първия опит за това е свързан с външния вид на новия Rapid. По-конкретно става дума за т.нар. лифтбек вариант, явяващ се на практика първата Skoda изпълнена в новия фирмен стил на марката. Този автомобил ще заеме мястото между Fabia и Octavia, а от съвсем скоро се продава и у нас. Екипът ни вече успя да изпита неговите възможности. Ето и нашите първоначални впечатления.
Екстериор
Името Rapid чехите използват за трети път в своята история. Първият автомобил с това моделно название се появява на бял свят преди Втората световна война (1935-1947) във версии Saloon и Convertible и впечатлява със стил и изискан дизайн. От 1984-а до 1990 с това име Skoda произвежда купе версия на модела 130, която този път се характеризира с подчертано спортен характер. Вече споменахме, че третия Rapid представлява лифтбек, което най-общо казано е хечбек във формата на седан и има за цел със семпъл вид да очарова средната класа. Визията му е заимствана от концепцията Mission L и съдейки по външността можем да кажем, че чехите са успели да направят един рафиниран и същевременно стилен автомобил. Rapid впечатлява с по-остри черти от останалите модели на марката и именно с такива ще се сдобият бъдещите автомобили Skoda. Габаритната дължина на Rapid е 4 480 мм, а широчината му е 1 700 мм. Колата не е построена на новата модулна платформа на VW MQB, но пък това едва ли се отразява на приятния външен вид.
Интериор
Семпъл, стегнат и максимално опростен. Така с три думи може да се опише вътрешното пространство на базовия Rapid. При по-високите нива на екипировка има известно разточителство, но като цяло салона впечатлява с простор, информативни уреди и няколко много интересни нововъведения. Последните са практични, функционални и остроумни, като освен, че вършат работа, предизвикват усмивка у всеки, който ги използва. Първото е свързано със стелките. Те са с две лица - мокет и гума, като по този начин могат да се използват през различен период от годината. Второто просто, но функционално решение е интегрираният в предната пасажерска врата малък контейнер за отпадъци. Още една любопитна джаджа е закрепената от вътрешната страна на капачката на резервоара стъргалка за лед. Иначе всичко останало по интериора е без особени забележки. Малко по-евтини материали, но пък качествена сглобка и традиционно голям багажник с обем от цели 550 литра.
Двигател и ходови характеристики
Базовият е трицилиндров 1,2i с мощност 75 к.с., но той става единствено за служебни коли. Ако си купувате Rapid за лично ползване ще трябва да се ориентирате към по-високите нива на оборудване и по-мощни двигатели. Предвид масата и концепцията на колата най-удачните варианти според нас са 1.4 TSI със 122 к.с. мощност и седемстепенна DSG трансмисия, както и 1.6-литровия TDI дизел с мощ от 105 к.с. Интересна опция, която струва 530 лева е т.нар Green Tec. Този пакет намалява разхода на гориво чрез start/stop система и гуми с намалено съпротивление. Какъвто и вариант да изберете колата ще се държи прилично в завои и на магистрала, но определено е предназначена за по-умерено шофиране.
Цена
Трябва да се има предвид, че положителното отношение към този автомобил, което се вижда и в трите раздела по-горе е пречупено през един много важен факт - атрактивната цена. Базовата е 21 860 лв с ДДС. Този автомобил не може да се сравнява нито с VW, нито с Audi, но това, както е известно не му е целта. Той е евтин и предлага едно много добро съотношение между качество и динамика на разумна цена. Обслужването също не е за пренебрегване. Първият преглед на Rapid се извършва след 30 000 км пробег, а за времето на гаранцията (5 години или 100 000 километра пробег) разходите за задължителна сервизна поддръжка възлизат на 1 100 лв.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.