Last news in Fakti

7 Януари, 2013 10:37 34 442 50

Шест нови модела Skoda през 2013-а

  • skoda-
  • octavia-
  • rapid-
  • yeti

Чешката компания Skoda обяви официално, че през 2013 година ще пусне на пазара шест нови автомобила. Някои от тях са ни добре известни, а за останалите се носеха само слухове. Сега чехите ги потвърдиха. Новата година за Skoda стартира с начало на продажбите на модела Rapid.

Основната премиера на Skoda ще се състои в края на месеца. Тогава чехите за първи път ще предоставят на журналисти (включително и на екип от mobile.bg) екземпляри за тестове на новата Skoda Octavia. Интересното е, че през 2013-а Octavia ще бъде лансирана във версии лифтбек и комби.

През годината чехите ще представят и най-наточената Octavia, който по традиция носи индекс RS. Очаква се под капака на тази резачка да бъде монтиран двигател с минимум 211 конски сили. Всъдеходна Octavia Scout обаче няма да има през 2013-а. Премиерата й е насрочена за година по-късно.

Освен Rapid и трите версии на новата Octavia чехите ще покажат радикално обновен Superb. Според предварителната информация най-луксозният чешки автомобил ще се сдобие с различна предна част и с доста по-луксозен салон. Сериозен рестайлинг през 2013 очаква и кросоувъра Yeti.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мето

    3 2 Отговор
    новата октавия и рапида къртят
  • 2 до мето

    1 3 Отговор
    кърти ти главата
  • 3 ВАГ

    4 2 Отговор
    Тея пък Ваг само модели ми пускат. Ми пусни 5 модела, но да са стока, а не 20 от които само 2 стават. Обикновенно от всичките им 10-15 двигателя с които се оборудват 2-3 са здрави, а другите раждат преждевременно.
  • 4 Венцислав Кацарски

    2 0 Отговор
    Нали е народна марка бе пич за това правят толкова модели, всеки да избере най-подходящия за себе си
  • 5 наско

    1 2 Отговор
    Купих си нова фабия преди 7 години от магазина, с мощния двигател 1.9 ТДИ ПД и повече не ща да чуя за тази марка. В интерес на истината само двигателя е стока. Който както иска така да ме разбира.... скоро стана на 100 000 км

    Коментиран от #6

  • 6 Аха

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "наско":

    Чакайте бе хора. Какви са тези 100 000 км за седем години. Аз като обикновен човек навъртам по над 30 000 на година, като по-миналата беше особено рекордна - 58 000. Колата ми не се ползва като служебна или прочие. Ходя на работа и в уикендите обикалям БГ, доколкото имам време и финанси към дадения момент. За мен 100 000 за 7 години са много малко километри. Кола не се страхува от каране, а от стоене на едно място.
  • 7 ВИП АМГ

    0 2 Отговор
    skoda sa kenef

    Коментиран от #15

  • 8 ВИП АМГ

    0 1 Отговор
    vag sas kenef scoda nai golemiq
  • 9 иван

    0 2 Отговор
    шкода са професионален боклук , екссоцпръчка пълна набутка

    Коментиран от #20

  • 10 наско

    1 2 Отговор
    Ами жена ти колко навърта на нейната кола, и тя ли по 58 000 км? Защото "нашата" шкода я кара жена ми, ходи на работа с нея и веднъж годишно до някое море в комшиите. А аз по цял ден съм по пътищата и като дойде събота и неделя не ща и да чуя за пътуване. Така, че не се чуди много кой колко километра върти на колата си. Ние имаме общо 3 в семейството и всички се карат... А шкодата не е боклук, но ми писна да я правя още от гаранционна. 3 пъти сменях въженцата на предните стъкла, тампони на носачи предни, лагери на предните амортисьори, горе на тампоните, кормилна щанга, предна лагер-главина. Амортисьрцетата на задния капак изтекоха първата година, но те не влизали в гаранцията, а, и едно реле се откачи и падна от таблото. Така, че кой квото иска да ми говори. Шкода - НЕ. Особено нова, че и в сервизите им едни майстори......

    Коментиран от #19

  • 11 коментар

    1 2 Отговор
    Шкодата е доста посредствен автомобил, който е доста далече от качествените автомобили. Дори и карането и не доставя удоволствие на водача.Но добрия и външен вид и добрата цена я прави купуван автомобил. Двигателите са им маломощни и не впечатляват на пътя.

    Коментиран от #18

  • 12 Специалиста

    2 1 Отговор
    Кучетата си лаят, керванът си върви.
  • 13 хухж

    2 0 Отговор
    смешни коментари
    от пълни лаици
  • 14 ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ

    2 0 Отговор
    ВИП аемджито сигурно сега си мисли за аемджито 1500 руско производство, като единственото му щастие е да е мачо из свободния интернет

    коментара е карал някоя ладичка, възхитил се, седнал на компа, погледал малко аудита и се надъхал да плюе, че да се ощастливи дори минимално

    Насе, насе, вместо да си губиш времето да се/еш из нета, въри си ремонтирай Шкодата и се радвай че не си си купил нещо друго за да трябва да се оплакваш тройно

    Иване ходи се радвай на твойта екс соцпръчка в къщи и си хапни малко кисеуо зеуенце и си пийни ракийка

    ВАГ-а си се радва на гоуфчето, и се садва като си помисли за по-хубава кола, затова се ободрява, като хвърли малко боб по другите коли

    Коментиран от #37

  • 15 Scoda

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "ВИП АМГ":

    Eй вип-келеш ........ А на другите,кат не ви харесва шкодата,не си купувайте .Толкова е просто.Аз имам и си я харесвам.
  • 16 гост

    1 1 Отговор
    Имам 7години преки наблюдения върху Фабия 1.4 бензин. Колите се смазват от каране като таксита - вече са на 450000 км. След 2 месеца ще бракувам последната и ще направя обилна почерпка че се отървах.
    А и имам и други коли- включително презряната Дачия - справят се в пъти по- добре от Шкода при сходна експлоатация!
  • 17 Красимир Димитров

    2 2 Отговор
    Като чета коментарите имам чувството,че повечето са ги задължили да си купуват .На който не му харесва да не си купува има лесно.Нямам Шкода и бих я предпочел пред всяка френски или италиански автомобил от същия клас.
  • 18 Scoda

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "коментар":

    "Двигателите са им маломощни и не впечатляват на пътя."За всеки влак има пътници,купи си ВMW ,ако искаш и Ферари,стига да можеш .

    Коментиран от #34

  • 19 Scoda

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "наско":

    Батко купи си BMW ,пък тогава говори за ремонти!шф7й
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Дядо поп

    0 2 Отговор
    Шкода е кола за социално слаби.Шкода винаги е била синоним на ниско качество .Ей хора живеете във време в което е измислен Мерцедеса.

    Коментиран от #23

  • 22 speza

    2 5 Отговор
    scoda e 101% germanska a ne rumaneshti brakni vadi numaneshti:)
  • 23 г-ца Мерцедес

    2 4 Отговор

    До коментар #21 от "Дядо поп":

    Мерцедеса, навремето беше кола, сега е пластмасов боклук с дефектна електроника.
  • 24 gogogo

    2 4 Отговор
    ti karal li si frenski avtomobil?
  • 25 латев

    2 4 Отговор
    дано да са здрави като моята октавия 00г
  • 26 dedo shisharko

    1 1 Отговор
    karam si zazo i g.zo a za treti nov avtomobil pazim moskvi4a i se tresem i trusam do pripadak,a tez skodi skodi4ki te ne bexa li ot biv6ata 4exoslovakia sas kam 100godi6na istoriq...verno be,dobre 4e navremeto praveha tatra limuze i na kilometraja pi6e6e 220 i vdigaxa kam 190/200k.m v 4as i rusnazite im zabraniha da gi iznasqt v siv i im dadoxa volgi na 4exite v praga za da gonqt kapitalizma/imperializma
  • 27 kikril

    0 2 Отговор
    превода на шкода на български е -жалко
  • 28 неутрален

    0 2 Отговор
    Скоро ходих на авто изложение. По-мизерна кола от Шкода не видях. Не са мръднали и една крачка напред. Вътре са облицовани с една миризлива матова гума, която в Ауто билд наричат "Качествени материали" . Дори и сравнението с Киа е неуместно. За здравината и двигателите не мога да кажа нищо, но това не е моята кола определено.
  • 29 Прецакан

    1 2 Отговор
    Декември месец 2008 г. се излъгах и дадох 38 500 лв за Шкода Октавия 2.0 ТДИ Елеганс, 6 скорости и повечко екстри. Така не съм се преебавал през живота си. В момента колата е на 141 000 км, карани само от мен, 70% градско
    По време на двугодишната гаранция ми смениха:
    1. Волана (изтърка се и се ронеше на 40 000 км.)
    2. Гръмнаха някакви горивни маркучи в движение - репатрак и ремонт не знам колко пари (на 12 000 км.)
    3. Радиото - некакво Болеро, новото пак дава проблеми
    4. Централното от бутона вътре (в момента пак не работи)
    5. Темпомата спря да работи на 30 000 - отказаха да ми го сменят - казаха, че аз съм си го счупил, защото съм натискал силно мигачите????
    6. Капачката на маслото на двигателя - смениха я - пак хвърля масло.
    7. Доливам по литър масло от 26 лв. Хеликс на всеки 7000-8000 километра - било нормално???
    8. Тампони и някакво окачване на двигателя на 40 000


    След като изтече гаранцията:
    1. Накрайници и още някакви части на 70 000 - около 600 лв.
    2. Турбо - на 120 000 - рециклирано около 900 лв.
    3. Ремонт на парктроник - 150 лв.
    4. Два пъти дискове??? на 80 000 и на 135 000 - тук може аз да съм виновен, колата се кара предимно градско
    5. Антифриза изтече - нещо с маркучите - репатрак - не помня кога беше
    6. пак тампони и още нещо по окачването - 135 000 - пак около 600 лв.
    7. радиатор - 500 лв - тук аз съм виновен, че преди влезнах на един отзад, макар да не беше силен удара.
    Тук не влиза облужването, масла, накладки течности и т.н.
    Забравих да напиша, че 2011 и климатика спря да работи, но и без това не ползвам

    При тези последни смени на 135 000 ми казаха, че има доста неща за смяна, здраве да е, скоро я продавам.
    Ще кажете, че аз не я щадя - така е, но колите са за карани. Карах и Симбол 160 000 км - само обслужване, ЕГР клапан, накрайници. С Пасат 5 също никакви проблеми около 3 години:)
    Приятелката ми кара Меган 2 4 години - проблеми със спирачките и с ламаринити от многобройни леки удари :)
    На ви мнение първа ръка - който не ми вярва да му пращам номера на шасито да проверява в Шкода - само там съ я обслужвал.

    Коментиран от #39

  • 30 Прецакан

    2 5 Отговор
    пак съм аз -Само да не кажете, че много храня - колата е много икономична - 5 извънградаско- 6.5-7 градско
  • 31 жоро

    2 4 Отговор
    аз карам Roomster за 130000 км съм сменил освен нормалните консумативи, 2 пъти биалетки, предни дискове и някакъв вентил на климатика. това ако не е добра кола, дайте пример от първо лице, а не, аз чух или от приятел знам.
  • 32 жоро

    2 1 Отговор
    А на Прецакан не знам какво да кажа, явно се касае и до късмет, а за сервизните им работници, наистина с лекота вадят човек извън релси
  • 33 superb

    2 2 Отговор
    Здравейте Фенове,
    Купих си чисто нов Суперб в средата на 2006 г. 2.5 ТДИ, 163 к.с., ръчни скорости - 6, климатроник, темпомат. От тогава съм и навъртял 130000 км. Не съм сменял НИЩО!!! Колата е чук. В града дава 9-10, а навън 5-6/100. След като и мина гаранцията, сложих ново турбо на 1.7 бара, нови турбопътища, ново окачване Ейбах, софтуеър на таурег - 240 к.с., малко по-големи дискове на спирачките и челюсти към тях. 18 цолови лети джанти О-ЗЕТ. Колата върви приказно. С лекота вдига 270 км/ч. Минавам покрай разни марки все едно са спрели, не им се верва, искат при мама?!

    Коментиран от #35, #38, #48

  • 34 коментар

    0 2 Отговор

    До коментар #18 от "Scoda":

    Аз имам БМВ и в сравнение с него Шкода изглежда, като колата на Флинтстоун от каменната ера. Това са автомобили, които не могат да се сравняват. Но има много автомобили от класа на Шкодата, които са много по-добре направени. И затова според мен продажбите на Шкода се дължат на сравнително добрата си цена, но аз бих дал малко повече пари и бих си взел наистина качествен автомобил. Имах Шкоди служебни и не съм впечатлен от тяхните качества. За в бъдеще нямам намерение да купувам тази марка повече.

    Коментиран от #41

  • 35 коментар

    0 2 Отговор

    До коментар #33 от "superb":

    Това за 270км/ч. са фантазии за Шкодата. Провери дали ти работи километража. Дори при скорост от 150км/ч. Шкодата става доста нестабилна.Само веднъж съм виждал навръщане от Истанбул една Шкода която се движеше с около 200км/ч.по права магистрала, която с лекота я минах с Бавареца явно е била с най-силният им двигател, но водачът и е рискувал много.
  • 36 BMW 3

    2 1 Отговор
    BMW си купих преди две години, тройка, толкова пари успях да отделя .
    Красива, комфортна, бърза, но за втори път ми сменят скоростната кутия .Пък съм и навъртял 80 000 км ..
    Аз ли съм късметлията или новите коли са боклуци ?
    С парите за BMW-то, щях да си купя две SKODA .
    Все си мисля че се прекарах .
  • 37 наско

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ":

    Не се оплаквам, колега. Не те знам колко коли си имал и колко си карал, но ми се струва, че още си "зелен". Казвам си мнението за да предпазя такива като тебе дето си мислят, че шкодата е супер кола и отиват и си обръщат джобовете в магазина им. Имал съм и немски, и френски и японски коли, и съм най доволен от японските(сменял съм само това което съм ударил), но в момента най-добрия вариант е човек да стрелне някой хюндай или киа. Корейците цепят с качество и цени и то в целия свят.
  • 38 Иво

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "superb":

    Много ти разбира главата.... оригиналното 2056v си държи 1,7б преспокойно,а помпите на тези коли са слаби(не като здравина,а като дебит) и не можеш да изкараш много коне.А софтуер от туарег...няма да го коментирам. Такова животно няма,да си прехвърляш софтуер от една кола на друга.Както и е да е.. Като цяло съм фен на ВАГ,ама на по-старите. При по-новите модели са си оставили ръцете направо. Пример... 2.0 tdi PD ..боклук от всякъде еле пък монтирано във шкода. Там разправиите са още повече,нищо че са еднакви агрегатите и платформата. Друг пример : 2.5 tdi ядът валове като топли банички. Eдва при 2.5 163к. (по-новият двг.) проблема с валовете е решен.Като цяло имах шкода,но я продадох...не защото не беше хубава или боклук...НИЩО ПОДОБНО.Б*. го в кучето... и все пак след Октавиа 1 вече не са същите.
  • 39 ted

    2 1 Отговор

    До коментар #29 от "Прецакан":

    Човеко научи се да пишеш !
  • 40 Прецакан

    1 1 Отговор
    Няколкото ми грешки са продиктувани от това, че целият ми коментар е написан за 5-6 минути.
    Взимам твоя цитат:
    "Човеко научи се да пишеш ! "
    Явно, за да си позволяваш да правиш такива забележки, си мислиш, че си добре подготвен по български език, в частност правопис! Но все пак ми се набива изпусната запетайка и ненужен интервал преди препинателен знак?!
    Та този мой пост е за цел да покаже, че като не си подготвен, не прави забележки.
    Надявам се, поне да проявиш достатъчно интелект и да си затраеш в този случай! А и за напред :)
  • 41 Scoda

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "коментар":

    Живи и здрави,неможем да сравняваме коли за 100 000лв с Шкода.Купи BMW за служебни,па да видим.Чужда п...ка кокали няма,разбираш за какво става въпрос.И аз искам Ферари ,ама няма.
  • 42 Симеон Тасев

    0 1 Отговор
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 бмв

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "Готения":

    Ей,продавам БМВ Е-30 с верига,много здраво.
  • 45 EMSKI

    1 1 Отговор
    Коли над 2000 година..........не мерси!!!!! Алтернативата е японски автомобил.....но и те са вече химера като качество!!!!
  • 46 такси 03

    1 0 Отговор
    до колега 29;прецакан,незнам за тебе,но преди година и половина хвърлих Германския си опел и купих лада 21111 за 2500лева с метанова уредба.вложих още 1000лв.и стана като нова.не искам да се хваля,но останах под пари.какви са тези немски цени на български стандарти????????????????????????????(само дето к..вите и комплексарите не се качват.стискат 2лева и искат по български пътища на ферари-та и ламборгини-та да се возят).
  • 47 ььь

    1 0 Отговор
    Аз карам само коли втора ръка.
    Автомат, климатик, над 150 коня и никаква жал.
    Не ми пука как изглежда, важното е да съм на топло и да ме вози.
    Ходи купи кола за 40-50 000 лева и на втория месец някой я забърше или я изкъртиш в некоя дупка...се едно си си пикал на парите.
  • 48 Ачо

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "superb":

    Нещо май си пообъркал цифрите на скоростомера?Те и без това са написани наопаки та човек за да ги прочете трябва да си обърне главата надолу.А може и да си слънчасал от зимното слънце защото Шкодичките едва вдигат 200 и то само някой от тях а 270 може ,но в някое друго измерение!
  • 49 гостенин

    0 0 Отговор
    И аз давам едно, ама Е36. 318ка, ноо яка. Некой да ми дава 800 кинта и да я отнася, че кат чуя за БМВ и ми се повдига вече.
    Купих си го преди време (кат млад келеш) за 3 бона да гоня каките с него, ама се оказа, че верно ги гонех. Да не чувам за БМВ повече. Тая кола ми скъси живота с няколко години. И най смешното е, че когато се прецака нещо по мотора или по "спортното" окачване идваше един приятел с един крив ескорт и ме издърпваше до нас. И така десетки пъти. 318ката спре (я в движение загасне, я не ще да запали, я нещо се разскърца по задница или предница) и идва приятелчето с омразния крив форд ескорт, задърпа ме до някъде и почваме борбата. Смених кормилни накрайници, тампони на щанги, дискове, накладки, цилиндърчета, по мотора нови кабели, нови свещи, няколко датчика даващи всевъзможни грешки, редовно се проверяваше компресия, масло, дори глава сваляхме веднъж заради съмнение за прегоряла гарнитура. Не, не и не. Проблем след проблем. И решението на всеки проблем беше......приятелчето с омразния форд ескорт. вече съм се отказал. Не стига, че 1,8 мотора ми харчи 14 на градско бензин, ами и проблем след проблем. Сега е зарязан на улицата и се разпродава на части. Първо заминаха седалките, та никога вече да не сядам в такава кола. Останалото сигурно ше го изхвърля в Надин.
    А през това време приятелчето все още си кара Форда, баща ми си кара Фаворита, а брат ми е решил да да остави неговата Октавия 1, която е на 380 000 км за служебна във фирмата и да си купи друга Шкода.
    Та към тези с БМВтата - халал да са ви на всички. След тази Е36ца се убедих, че и на БМВ колите са същата ширпотреба, каквато са по-голямата част от италианските автомобили.
    Но поне за едно съм му благодарен на тоз отпадък Е36 - за 3те години, които го имах и за малкото време, през което го карах доста пораснах и определено ми дойде акъл в главата. Един съвет към всички - купувайте си коли, които можете да поддържате.
  • 50 hremko

    0 0 Отговор
    Имах Шкода Фабия 1,4 турбо дизел - 3 цилиндъра. Супер кола. Нищо не харчи. Два пъти съм обиколил Европа. Никакви проблеми. Сменил съм 2 тампона на носачите по 15 лв. и ремонт на машинката на шофьорския прозорец, защото е на пластмасови щипки и се счупиха - още 120 лв. и за 6 години и 85 000 км. това беше. От 1 година карам Йети - никакви проблеми. Предвидливо и двете коли са с кожени волани за да не ми се ронят в ръцете. На ви мнение от първа ръка.