31 49566

Първи тест на новата Skoda Octavia

  • skoda-
  • octavia-
  • rapid
Първи тест на новата Skoda Octavia - 1

След като на пазара се появи новата Skoda Rapid, която по функционалност и габарити се доближи доста до Octavia, специалистите от Млада Болеслав нямаше как да оставят нещата така и в края на миналата година направиха презентация и на новото поколение на най-хитовия си модел - Octavia. Само месец по-късно започнаха и първите официални тестове на модела. Те се проведаха в Португалия, а наш екип беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления от новата Skoda Octavia - модел, който според сухата статистика от 2012-а се оказва най-големият бестселър на марката. През миналата година чехите са продали 410 000 екземпляра, а реализираният общ брой автомобили от моделите Fabia, Superb, Yeti, Roomster, Rapid и Citigo е 530 000. Точно поради тази причина от Млада Болеслав залагат много на новата генерация на Octavia. Без колебание може да кажем, че на "първо четене" резултатът е повече от добър, а дали този нов автомобил ще постигне успеха на предшествениците си, ще покаже само времето.

 
Екстериор
Octavia разполага с новния корпоративен дизайн на марката, но в същото време е запазила собствентото си лице. Тя е създадена на изцяло новата модулна платформа MQB, на която се правят и моделите Volkswagen Golf и Audi A3. Линиите са консервативни и изчистени, а от новите екстериорни детайли впечатление правят фаровете, радиаторната решетка и новата емблема. Иначе Octavia е пораснала със 100 мм на дължина, с 40 мм на широчина, а към междуосието са прибавени още 60 мм. Благодарение на това автомобилът вече е по-голям, а пропорциите са станали по-хармонични. Интерес предизвикват модерните LED светлини, представляващи цели светодиодни ленти, разположени под основните фарове. Стоп светлините пък впечатляват с С-образната си форма. В облика на Octavia се долавят отделни черти от Audi и от VW, но както споменахме, моделът запазва уникалната, за този сегмент, визия - хечбек във формата на седан или иначе казано, лифтбек. 
 
Интериор
Увеличените размери неминуемо оказват влияние и в салона на колата. Купето е значително по-просторно, като това се усеща най-вече на задната седалка, където разстоянието за краката на пасажерите е увеличено с 30 мм. Най-голямо впечатление прави новаторският подход към дребните детайли. Подобно на Rapid, и тук се откриват множество жабки и много на брой елементарни, но изключително функционални решения. Така например постелката в багажното отделение е с две лица - гумено и текстилно. В товарния отсек са налични и различни детайли за прикрепяне на разни видове товари. От вътрешната страна на капачката за резервоара отново присъства ефективната стъргалка за лед. Това са само част от многото функционални решения. Иначе освен просторен салонът е и много функционален. Почти всички системи, познати от седмата генерация на VW Golf, присъстват и тук, материалите в купето не са скъпи, но изглеждат добре, а качеството на сглобката е значително подобрено. Като цяло салонът радва с огромен багажник (590 литра), информативен приборен панел и подчертано консервативна подредба на уредите по таблото. Един от малкото недостатъци в купето е свързан със страничната поддръжка на предните кресла и по-конкретно в тяхната хоризонтална част. При по-динамична езда това води до лек дискомфорт, но всъщност новата Octavia не е предназначена за такъв вид шофиране.
 
Двигател и ходови характеристики
Гамата от агрегати е предостатъчна дори и за най-претенциозните. Особено впечатление ни направи култивираният двулитров турбодизел, който разполага с мощност от 150 к.с. От бензиновите агрегати трябва да обърнем внимание на 1.4-литровия мотор с отлична динамика при оптимален разход на гориво. Не трябва да пропускаме и уникалната DSG трансмисия, която се предлага с по-мощните двигатели. Тази трансмисия позволява доста по-добра динамика при все така оптимален разход на гориво. Що се отнася до возия, тя може да се определи по-скоро като твърда, въпреки че като цяло колата е предназначена за умерено шофиране. Това съвсем не означава, че Octavia се чувства зле на планински път, осеян със завои - напротив, крен почти не се усеща, воланът е информативен, а мощността (с изкл. на 1.2-литровия мотор) е напълно достатъчна във почти всички оборотни режими. Автомобилът разполага с няколко режима на управление, които променят работата на трансмисията, мотора и помощните възли и агрегати. Режимите са Normal, Sport, Eco и Individual. При последния всеки може да направи собствени настройки, а "зеленият" режим прави колата възможно най-икономична.
 
Цена
Автомобилът ще започне да се продава след няколко седмици и на този етап не са известни цените му за България. От фирмата вносител у нас обаче споделиха, че те ще са същите като при досегашната Octavia при еднакво оборудване на колата. Екипировката на новата Octavia обаче може да се поръча доста по-богато. При желание към базата могат да се добавят адаптивни фарове, система за автоматично паркиране, панорамен отварящ и плъзгащ се стъклен покрив, система за безключов достъп до салона и стартиране на двигателя с бутон, нова мултимедийна и навигационна система с 8-инчов дисплей, активна система за следене за неволно пресичане на осевата линия и много други. Като ориентир за цените можем да посочим тези в Чехия. Там базовата Octavia струва $17 445, а в най-високите нива на оборудване достига до $33 333. 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Новото лице на Skoda Rapid
    Новото лице на Skoda Rapid
      От доста време насам чешката марка Skoda си извоюва имe на производител на сравнително качествени и евтини автомобили, които обаче до то ...
    19.12.2012
    21 780
    44

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Христов

    2 1 Отговор
    Отлична кола, нямам търпение да я пуснат на пазара в БГ

    Коментиран от #8

  • 2 Адриан

    2 1 Отговор
    Евала на чехите. Направили са по-голям и по-евтин голф. Отлична работа.
  • 3 Милен Николов

    1 7 Отговор
    Лешник.
  • 4 Барон

    2 0 Отговор
    Браво за статията

  • 5 Кофти

    0 2 Отговор
    33 хиляди солара за добре оборудвана? Ахаха, я се скрий!

    Коментиран от #6

  • 6 Марто

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Кофти":

    Скрий се ти, аз ще си я купя
  • 7 мм

    1 2 Отговор
    Хайде народе на опашката за евтини Аудита :)
  • 8 Naka

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Христов":

    Нямаш търпение защото?Мислиш да купуваш?Цените не звучат зле,но ако разпределението на екстрите по пакетите е тъпо,както при сателитните оператори се остави...
  • 9 фау ве

    1 0 Отговор
    Същата, като Шкода рапид......, само малко по голяма.
    Иначе, разлика в цените с Ауди и Фолксвагена, не е случайна!
  • 10 Кофти

    0 1 Отговор
    Ми айде бе, мартинчо, купи си я :D

    Коментиран от #11

  • 11 Марто

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Кофти":

    Още не се продава у нас, но ще съм един от първите, които ще се сдобият с нея.
  • 12 Никола Младенов

    1 0 Отговор
    Ако се понаблъска с екстри, т'ва си е една идеална кола, било то семейна или служебна. Имам преки впечатления от 1.4 TSI на сегашната Октавия и мога да кажа само хубави работи. Интересно ми е този двулитров дизелак как ще се представи :)
  • 13 BATJ

    1 2 Отговор
    каквото и да направят чехите не могат да надскочат себе си. С поостаряла техника от фолксваген и с дървен и непретенциозен дизайн се опитват да привлекат хора които не могат да си позволят пасат и А4/6. Колата реално не е нищо особено но пак ще искат поне 35 хиляди за дизела, а ако е с повечко ектри дори 40 К лева. Всичко е въпрос на вкус просто колата е доста безлична и не блести с нищо.

    Коментиран от #39

  • 14 Gost

    0 1 Отговор
    Браво, пак VAG са пуснали нов модел кенефи с подгряжане на седалката

  • 15 скакауец

    1 0 Отговор
    добре изглежда колата ако имах парите бих си я взел.
  • 16 Турбото

    1 0 Отговор
    Добра си е шкодичката,даже супер може да се каже.
  • 17 Лудсамбе

    0 1 Отговор
    Много бе... 30мм хахахахаха
  • 18 гтнщщ

    0 1 Отговор
    всички снимки са на Рапид ,има един фар на Октавия- .а.ти статията

    Коментиран от #19

  • 19 Христо Николов

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "гтнщщ":

    Очен лекар ти е необходим или по-скоро психиатър. Относно новата Октавия ще кажа, че за мен лично това е един отличен и непретенциозен автомобил на добра цена. Браво за изчерпателната информация от материала
  • 20 Жоро

    0 1 Отговор
    Голф в друга опаковка
  • 21 ГОСТ

    1 1 Отговор
    За окачването не се споменава информация...

    Коментиран от #22

  • 22 дядо Пенчо

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "ГОСТ":

    Цитат от статията: "Що се отнася до возия, тя може да се определи по-скоро като твърда, въпреки че като цяло колата е предназначена за умерено шофиране. Това съвсем не означава, че Octavia се чувства зле на планински път, осеян със завои - напротив, крен почти не се усеща, воланът е информативен, а мощността (с изкл. на 1.2-литровия мотор) е напълно достатъчна във почти всички оборотни режими. Автомобилът разполага с няколко режима на управление, които променят работата на трансмисията, мотора и помощните възли и агрегати. Режимите са Normal, Sport, Eco и Individual. При последния всеки може да направи собствени настройки, а "зеленият" режим прави колата възможно най-икономична." - чети по-внимателно.
  • 23 йоци

    2 1 Отговор
    VAG е супер в производството на боклуци
  • 24 Коста

    2 0 Отговор
    Шкода предлага подобрени Фолксвагени на по-ниска цена. Размерите на колата впечатляват, жалко че не са посочени вътрешните. Външните обаче са съпоставими с тези на Е класа от началото на века, а много хора още гъзареят с такива Даймлери. Трите сантиметра увеличено разстояние до предната седалка може да са незначителни за размер на къща, но в интериор на кола се усещат.
    Излишни са злобните коментари от хора, които карат коли с цена под 5000 лева, а нищо не харесват, сякаш имат Мазерати или Бентли.
    Нямам пари за нова Октавия, но това не значи, че е лоша.

  • 25 Ботев Пд

    1 0 Отговор
    Прав си Коста!
    Остави ги комплексарите! Живеят в панелна гарсониера в Обеля - но се возят на БВМ 735 - 1989г.!

    Шкода - няма друга кола с по-добър коефициент цена/качество ...или обратно!
    Браво на чехите!

    Коментиран от #63

  • 26 шкода

    0 1 Отговор
    Имам Шкода 2,1.9д.Купена нова 2006г от Бг. Сега е на 165 000км.Първо смених турбо на 120000км.Съеденител на 150000км скоросна кутия на 155000км.И за капак турбото пак се скапа.Много съм разо4арован от Шкода..Никога тази марка.

    Коментиран от #27

  • 27 фен

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "шкода":

    Ми добре,купи си квото щеш,лично мен ме боли к...,на моята съм и навил 300 хил и ни съединител ,ни турбо ,ни скоросна кутия,всичко е бетон.Явно нещо задкормилното устройсто ти куца.

    Коментиран от #30

  • 28 Трктора

    1 0 Отговор
    И аз карам --шкодаааааааа само ,че трактор и е супер...
  • 29 EMSKI

    1 0 Отговор
    Карах служебна Шкода Фабия-105 коня-дизел-комби.Навъртях и близо 140000 км без да се сменят основни агрегати,освен необходимите консумативи,после отиде в друг служител на фирмата,сега е може би на около 250000км...колата е 2007 год!!!!!
  • 30 шкода

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "фен":

    Приятел аз карам само нови коли.Сега съм хвърлил око на Лагуна 3 2.0 dci.Каквото ще да става..

    Коментиран от #31

  • 31 фен

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "шкода":

    Приятел,и аз карам само нови коли.Октавията съм я взел чисто нова 1.9 помпа дюза 131коня с 6 скорости 2004 година комби.Сега е 304136км ,доволен съм от нея ,сега е малко криза та още немисля да я сменям,ама бих си я взел новата Октавия. .Иначе Лагуната е хубава и тя ,ама бая кораб,ама кат та кефи,кеф цена няма.
  • 32 Гола вода

    1 0 Отговор
    Аз 3 години карах Шкода, с култувия 1,9 TDI PD мотор. Ел. хидравлика - гола вода, TRW рейка 1000лв., датчик 450лв. Покрай фирмения сервиз се запознах с много шкодаджии - няма такава без проблеми с хидравликата. Климатикът също е фабрично скапан, всяка година 300лв. ремонт. Дори най-елементарното обслужване е проблем - масло за PD 28лв./л., смяна на масло, филтри и накладки - 600... еми не си струва бангията. Да бърза е, да удобна е. За 3 години 6000лв. за поддръжка, дее*а прекрасната кола. А фирмения сервиз - да не говорим, отиваш за смяна на датчик на хидравлика, в сметката ти се появяват неща като монтаж/демонтаж на фарове + допълнително 30лв. за реглаж на фаровете... На всички мераклии - пожелавам ви да си купите каквото си поискате, но да знаете от поддръжка на шкода ще ревете (въпреки, че и аз докато я карах не си го признавах).
    Успех на всички!
  • 33 гост

    1 1 Отговор
    Хубава,ама Шкода.
  • 34 morientes_lale

    1 0 Отговор
    Абе какви са онези смешковци от Фейсбук под статията за най радглежданите джипове в Мобиле и не може да се коментира там свободно..
  • 35 заза

    1 1 Отговор
    Шкода,ама хубава!

    Коментиран от #36

  • 36 predator

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "заза":

    Hubava ama si e shkoda!!!!!
  • 37 стийв

    1 1 Отговор
    Не знам за вас ама на мен си ми е мечта Шкода Октавия фейслифт комби с бензинов двигател - модела преди този на снимките
    Аз поне съм на принципа човек се разпростира според чергата си и коментирам само това до което съм се докоснал
    Иначе тези които си мислят че като са си взели примерно БМВ 730 и след това започва едно реване като влезне в сервиза ами данък ами застраховка а как гори това чудовище особено ако е автомат

    Коментиран от #45

  • 38 Maksityyy

    1 1 Отговор
    аУди А4 или А6 вие кажете на коя по точно се опитват да приличат тия чешки буклуци :)
  • 39 Иво Йотов

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "BATJ":

    Не,че се заяждам,но я покажи да видим твоята,приятелю ?
  • 40 Теро

    0 0 Отговор
    Шкода на чешки означава ЖАЛКО !!!
  • 41 Георги

    1 1 Отговор
    Честно да ви кажа, не знам кой човек може да мечтае за...Шкода?!

    Доста бледи трябва да са му мечтите.

    А че Шкодилака става - така е, въпросът е, че освен "става", друго не може да се каже, което е доста под претенциите на ВАГ групата.

    Нито е много здрава (като Корейска кола), нито е с хубав салон (като немска от 3-те водещи), нито е евтина за покупка, нито е евтина за поддръжка, нито е имиджова, нито е бизнес клас...онщо взето - невзрачна.

    Поне да беше евтина, както предишните им модели, за да има за какво да се хванеш..а те си повярваха.
  • 42 Shmeker

    0 0 Отговор
    Аз мечтая бе. Ама за тая или за последния суперб, комби версията. Нямам нищо против една нова такава.
  • 43 Георги

    1 1 Отговор
    Ми мечтай си за Шкода..

    Има една истина - че човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му.

    Коментиран от #44, #50, #52

  • 44 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Георги":

    Мечтата преди всичко трябва да е осъществима. Иначе човек може и за Майбах да си мечтае и за Ферари или пък космонавт да стане но това са вече розови и неосъществими мечти.
  • 45 JOE

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "стийв":

    Абе тия дето имат пари за нова седмица няма да се къхарят за тия работи, иначе тая шкода си е по-евтиния вариант на пасата
  • 46 Оня

    1 0 Отговор
    Все се каня да не пиша под подобни безумни безмислици, ама нейсе ...........................
    Абе, хора, защо все се опитвате да се правите на по-умни и по-знаещи отколкото сте и да се заяждате с другите. Няма ли вече в скъпата ни родина да узрее мат'риала и да прави това, което може, а не това което си мисли, че може.
    Проблема не е в това дали и кога ще напишето нещо ..... смисълът се корени в това дали има някакъв смисъл.
    До модераторите, ако въобще четат глупостите по надолу, ................... премахнете ги и ще Ви стана редовен читател.
  • 47 ****

    0 1 Отговор
    Интериора се е подобрил значително, като гледам и екстрите, с които може да се оборудва, направо им завиждам на Чехите какви коли произвеждат. Екстериора е толкова консервативен, чв ще ме демотивира да си дам парите за Октавия, при положение че този на Рапид е същия. Разликите трябва с лупа да ги търсиш.
  • 48 гущера

    0 1 Отговор
    пълен кенеф много е грозна прилича на ауди а6
  • 49 Добрев

    0 0 Отговор
    Отново се появява проблемът с ръждясващия ръб на задната врата.
  • 50 ГОСТ

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Георги":

    Георги

    В момента за 45 хиляди се взема да кажем Superb Combi с 170 коня дизел, 4х4 с почти най-високото ниво на оборудване - няма само ксенон, кожа, люк и автоматик.

    Колата си е далавера отвсякъде - пасат с подобно оборудване 4х4 идва на 57 хиляди.

    А Е-класа, БМВ 5-ца директно те удрят двойно на Шкодата.

    Не че не си мечтая за АМ Рапид за цялото семейство ама човек трябва и на земята да стъпва нали
  • 51 ан

    1 0 Отговор
    Който не харесва тази кола, нека да посочи по-добра за същите пари.
  • 52 кажи баба -тенкю

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Георги":

    Гошо ,най добре е тати да е стабилен.Така наречената професия СИН.А най-лошото е да си цървул с претенции.Още си малък, като те поомачка живота,ще видиш и мечти и гореми хора и т.н.
  • 53 На майка ти баба и

    0 1 Отговор
    Аре стига сте ги превъзнасяли тези кенефи бе!Няма по скапана кола от Шкодата.Че и пари искат за нея.
  • 54 гост#292

    1 0 Отговор
    Имам един наказан от съдбата в офиса, който много прилича по изказ и поведение на тоя Гошо. Само дето не се казва Гошо, а Иван и никой не го уважава.
  • 55 не-разбирач

    0 0 Отговор
    Шкодата е чудесен нов автомобил,качествен,евтина поддръжка,добър разход на гориво,нисък данък.Как да не я вземеш за служебен автомобил за фирма,така и така след покупка продажбата от частни лица е равна с фантастика.Колкото и да ги "обновяват" предпочитам да си карам дъртото "Волво".Поне знам ,че след година пак ще го продам по-лесно отколкото и Октавия , ако щеш и Суперб последна степен на оборудване.

    Коментиран от #56

  • 56 разбирач

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "не-разбирач":

    Карай вола,да ,след година ще го вземат лесно за вторични суровини.

    Коментиран от #57

  • 57 разбирач

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "разбирач":

    А и един безплатен съвет ,карай ново ,хвали старо.
  • 58 не-разбирач

    0 0 Отговор
    Благодаря ти,разбирач. Аз мога да ти предложа нещо.Искаш ли с моя дърт "вол" и ти с една прясна-прясна Октавия да се нацепим челно с 80-90 км/ч , за да разберем кое е по-качествено.Старият вол с 30 години гараниция на ламарината или новият Шкодилак с 2мм ламаринка :) Ако си навит може да извикаме и малко журналисти да снимат , току виж станем известни с нов тест.
    И от мен един безплатен съвет: Не купувай нещо , което не можеш да продадеш :)
    Всичко хубаво

    Коментиран от #59, #60, #61, #64

  • 59 разбирач

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "не-разбирач ":

    Мдаа,като в детската градина ,"моето камионче е по-силно от твоето".Купи си танк ве пич и мачкай наред. И ако ламаринката на Шкодата е 2мм,ще тежи 3 тона.Изтървал си физиката.Иначе,за цената си прав,купуваш вола за 800 -1000 лв и след година на вторични суровини за 450 .Загубата не е голяма.Направо си на далавера.
  • 60 um beliq delfin

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "не-разбирач ":

    Абе, тиии, имаш ли нещо в главата си? Не мога да повярвам, че има хора с претенции, които си мислят че ламарините на колата я правят здрава!?!? Препоръчвам ти, да гледаш краш-тестове на стари автомобили с дебела ламарина и на нови пластмасови автомобили.Гледай и челни сблъсъци между нова и стара кола.
  • 61 um beliq delfin

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "не-разбирач ":

    И как челен удар ще докаже кое е по- качествено!??!?!??! Тъ., т.п, та нямам думи. Вземи се блъсни в някой камион и докажи качеството на старата си бричка.
  • 62 dedo pop

    0 0 Отговор
    idealna kola to4no kato za men i zveta e xubav samo se 4udq za6to ne sa slojili edna pi6tna edrogarda rusa 4exkinq vatre v neq za pove4e reklama i privli4ane na klienti i ot dvata pola,a pita dedo pop...?
  • 63 Крайните квартали

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Ботев Пд":

    Бъди мъж с топки а не слуга...
  • 64 Сунай

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "не-разбирач ":

    Преди няколко седмици имаше една статия колко "здраво" е някакво старо Волво, от онези, които ги използват за катафалки. Някой от коментиращите беше пуснал линк от youtube за краш тест, проведен от Фифт Гиър, между същото Волво и Рено "Модус". Малкото Рено буквално разпра Волво-то. Манекените в Реното се отърваха с охлузвания, най-много счупване на крак, а тези във Волво-то бяха на сол. Та и на "не-разбирача" Волво-то може и да е сигурно, но по стандартите от 80-те години на миналия век.
  • 65 pols

    0 0 Отговор
    Колеги все пак "не-разбирач" , доколкото чета не казва колко е възрастта на колата му.Аз карам нова Октавия комби (лична) около 2 години и Волво ( S60) също ново (служебна) по същото време.Мога да ги сравня.Претърпял съм ПТП и с двата автомобила , не много сериозни,но мога да ви кажа,че Шкодата е като опаковка от вафла след това.Друго важно е комфорта за пътуване , аз пътувам често и надалеч и след като съм слизал от Шкодата след 8-9 часа път съм размазан,докато Волвото е много по-комфортно за пътуване,за скорост не говорим Волвото е много по-мощно и стабилно.Друг факт поддръжка: на Шкодата (дизел) съм сменял масло след 10-12000 км , а Волво (пак дизел) 20000 , сервизното обсужване на Шкодата е след 15000 и 90000 км , а Волво 25000 и 130000 км .Не можете да сравнявате двата автомобила те са съвсем различни като качества.
    И все пак "не-разбирач" ; Колко "дърто" е возилото ти? За мен един автомобил е "дърто" е след 5-6 години,но ако смятаме от сега преди 6 години автомобилите са много по-качествени независимо от марката от тези преди 15-18 години
  • 66 Григоров

    0 0 Отговор
    Отличен тест. Браво на мобиле. Шкодата е много добра. Чакам да я пуснат в продажба и ще си я взема.