ТЕМА: Тест драйв

Първи тест на новата Skoda Octavia

Публикувана: 24 Януари, 2013 09:24
66 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 28340
  • Първи тест на новата Skoda Octavia снимка #1
  • ШРИФТ ПЕЧАТ

    След като на пазара се появи новата Skoda Rapid, която по функционалност и габарити се доближи доста до Octavia, специалистите от Млада Болеслав нямаше как да оставят нещата така и в края на миналата година направиха презентация и на новото поколение на най-хитовия си модел - Octavia. Само месец по-късно започнаха и първите официални тестове на модела. Те се проведаха в Португалия, а наш екип беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления от новата Skoda Octavia - модел, който според сухата статистика от 2012-а се оказва най-големият бестселър на марката. През миналата година чехите са продали 410 000 екземпляра, а реализираният общ брой автомобили от моделите Fabia, Superb, Yeti, Roomster, Rapid и Citigo е 530 000. Точно поради тази причина от Млада Болеслав залагат много на новата генерация на Octavia. Без колебание може да кажем, че на "първо четене" резултатът е повече от добър, а дали този нов автомобил ще постигне успеха на предшествениците си, ще покаже само времето.

     
    Екстериор
    Octavia разполага с новния корпоративен дизайн на марката, но в същото време е запазила собствентото си лице. Тя е създадена на изцяло новата модулна платформа MQB, на която се правят и моделите Volkswagen Golf и Audi A3. Линиите са консервативни и изчистени, а от новите екстериорни детайли впечатление правят фаровете, радиаторната решетка и новата емблема. Иначе Octavia е пораснала със 100 мм на дължина, с 40 мм на широчина, а към междуосието са прибавени още 60 мм. Благодарение на това автомобилът вече е по-голям, а пропорциите са станали по-хармонични. Интерес предизвикват модерните LED светлини, представляващи цели светодиодни ленти, разположени под основните фарове. Стоп светлините пък впечатляват с С-образната си форма. В облика на Octavia се долавят отделни черти от Audi и от VW, но както споменахме, моделът запазва уникалната, за този сегмент, визия - хечбек във формата на седан или иначе казано, лифтбек. 
     
    Интериор
    Увеличените размери неминуемо оказват влияние и в салона на колата. Купето е значително по-просторно, като това се усеща най-вече на задната седалка, където разстоянието за краката на пасажерите е увеличено с 30 мм. Най-голямо впечатление прави новаторският подход към дребните детайли. Подобно на Rapid, и тук се откриват множество жабки и много на брой елементарни, но изключително функционални решения. Така например постелката в багажното отделение е с две лица - гумено и текстилно. В товарния отсек са налични и различни детайли за прикрепяне на разни видове товари. От вътрешната страна на капачката за резервоара отново присъства ефективната стъргалка за лед. Това са само част от многото функционални решения. Иначе освен просторен салонът е и много функционален. Почти всички системи, познати от седмата генерация на VW Golf, присъстват и тук, материалите в купето не са скъпи, но изглеждат добре, а качеството на сглобката е значително подобрено. Като цяло салонът радва с огромен багажник (590 литра), информативен приборен панел и подчертано консервативна подредба на уредите по таблото. Един от малкото недостатъци в купето е свързан със страничната поддръжка на предните кресла и по-конкретно в тяхната хоризонтална част. При по-динамична езда това води до лек дискомфорт, но всъщност новата Octavia не е предназначена за такъв вид шофиране.
     
    Двигател и ходови характеристики
    Гамата от агрегати е предостатъчна дори и за най-претенциозните. Особено впечатление ни направи култивираният двулитров турбодизел, който разполага с мощност от 150 к.с. От бензиновите агрегати трябва да обърнем внимание на 1.4-литровия мотор с отлична динамика при оптимален разход на гориво. Не трябва да пропускаме и уникалната DSG трансмисия, която се предлага с по-мощните двигатели. Тази трансмисия позволява доста по-добра динамика при все така оптимален разход на гориво. Що се отнася до возия, тя може да се определи по-скоро като твърда, въпреки че като цяло колата е предназначена за умерено шофиране. Това съвсем не означава, че Octavia се чувства зле на планински път, осеян със завои - напротив, крен почти не се усеща, воланът е информативен, а мощността (с изкл. на 1.2-литровия мотор) е напълно достатъчна във почти всички оборотни режими. Автомобилът разполага с няколко режима на управление, които променят работата на трансмисията, мотора и помощните възли и агрегати. Режимите са Normal, Sport, Eco и Individual. При последния всеки може да направи собствени настройки, а "зеленият" режим прави колата възможно най-икономична.
     
    Цена
    Автомобилът ще започне да се продава след няколко седмици и на този етап не са известни цените му за България. От фирмата вносител у нас обаче споделиха, че те ще са същите като при досегашната Octavia при еднакво оборудване на колата. Екипировката на новата Octavia обаче може да се поръча доста по-богато. При желание към базата могат да се добавят адаптивни фарове, система за автоматично паркиране, панорамен отварящ и плъзгащ се стъклен покрив, система за безключов достъп до салона и стартиране на двигателя с бутон, нова мултимедийна и навигационна система с 8-инчов дисплей, активна система за следене за неволно пресичане на осевата линия и много други. Като ориентир за цените можем да посочим тези в Чехия. Там базовата Octavia струва $17 445, а в най-високите нива на оборудване достига до $33 333. 

    Въвеждане на коментар към статията
    Име :


    Напишете кода от картинката
    Визуална кептча
    Коментар:
    Коментари към статията
    ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

    АПИ: актуална пътна обстановка
    Ловци на бисери
    Бойко Борисов
    Премиерът се оплака от силния вятър, с който е трябвало да се справят пилотите на правителствения самолет по време на пътуването до Брюксел:
    Насрещният вятър беше със скорост 200 км/ч. През цялото време само се люляхме. Такъв страх брахме…"

    Още бисери