След като на пазара се появи новата Skoda Rapid, която по функционалност и габарити се доближи доста до Octavia, специалистите от Млада Болеслав нямаше как да оставят нещата така и в края на миналата година направиха презентация и на новото поколение на най-хитовия си модел - Octavia. Само месец по-късно започнаха и първите официални тестове на модела. Те се проведаха в Португалия, а наш екип беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления от новата Skoda Octavia - модел, който според сухата статистика от 2012-а се оказва най-големият бестселър на марката. През миналата година чехите са продали 410 000 екземпляра, а реализираният общ брой автомобили от моделите Fabia, Superb, Yeti, Roomster, Rapid и Citigo е 530 000. Точно поради тази причина от Млада Болеслав залагат много на новата генерация на Octavia. Без колебание може да кажем, че на "първо четене" резултатът е повече от добър, а дали този нов автомобил ще постигне успеха на предшествениците си, ще покаже само времето.
Екстериор
Octavia разполага с новния корпоративен дизайн на марката, но в същото време е запазила собствентото си лице. Тя е създадена на изцяло новата модулна платформа MQB, на която се правят и моделите Volkswagen Golf и Audi A3. Линиите са консервативни и изчистени, а от новите екстериорни детайли впечатление правят фаровете, радиаторната решетка и новата емблема. Иначе Octavia е пораснала със 100 мм на дължина, с 40 мм на широчина, а към междуосието са прибавени още 60 мм. Благодарение на това автомобилът вече е по-голям, а пропорциите са станали по-хармонични. Интерес предизвикват модерните LED светлини, представляващи цели светодиодни ленти, разположени под основните фарове. Стоп светлините пък впечатляват с С-образната си форма. В облика на Octavia се долавят отделни черти от Audi и от VW, но както споменахме, моделът запазва уникалната, за този сегмент, визия - хечбек във формата на седан или иначе казано, лифтбек.
Интериор
Увеличените размери неминуемо оказват влияние и в салона на колата. Купето е значително по-просторно, като това се усеща най-вече на задната седалка, където разстоянието за краката на пасажерите е увеличено с 30 мм. Най-голямо впечатление прави новаторският подход към дребните детайли. Подобно на Rapid, и тук се откриват множество жабки и много на брой елементарни, но изключително функционални решения. Така например постелката в багажното отделение е с две лица - гумено и текстилно. В товарния отсек са налични и различни детайли за прикрепяне на разни видове товари. От вътрешната страна на капачката за резервоара отново присъства ефективната стъргалка за лед. Това са само част от многото функционални решения. Иначе освен просторен салонът е и много функционален. Почти всички системи, познати от седмата генерация на VW Golf, присъстват и тук, материалите в купето не са скъпи, но изглеждат добре, а качеството на сглобката е значително подобрено. Като цяло салонът радва с огромен багажник (590 литра), информативен приборен панел и подчертано консервативна подредба на уредите по таблото. Един от малкото недостатъци в купето е свързан със страничната поддръжка на предните кресла и по-конкретно в тяхната хоризонтална част. При по-динамична езда това води до лек дискомфорт, но всъщност новата Octavia не е предназначена за такъв вид шофиране.
Двигател и ходови характеристики
Гамата от агрегати е предостатъчна дори и за най-претенциозните. Особено впечатление ни направи култивираният двулитров турбодизел, който разполага с мощност от 150 к.с. От бензиновите агрегати трябва да обърнем внимание на 1.4-литровия мотор с отлична динамика при оптимален разход на гориво. Не трябва да пропускаме и уникалната DSG трансмисия, която се предлага с по-мощните двигатели. Тази трансмисия позволява доста по-добра динамика при все така оптимален разход на гориво. Що се отнася до возия, тя може да се определи по-скоро като твърда, въпреки че като цяло колата е предназначена за умерено шофиране. Това съвсем не означава, че Octavia се чувства зле на планински път, осеян със завои - напротив, крен почти не се усеща, воланът е информативен, а мощността (с изкл. на 1.2-литровия мотор) е напълно достатъчна във почти всички оборотни режими. Автомобилът разполага с няколко режима на управление, които променят работата на трансмисията, мотора и помощните възли и агрегати. Режимите са Normal, Sport, Eco и Individual. При последния всеки може да направи собствени настройки, а "зеленият" режим прави колата възможно най-икономична.
Цена
Автомобилът ще започне да се продава след няколко седмици и на този етап не са известни цените му за България. От фирмата вносител у нас обаче споделиха, че те ще са същите като при досегашната Octavia при еднакво оборудване на колата. Екипировката на новата Octavia обаче може да се поръча доста по-богато. При желание към базата могат да се добавят адаптивни фарове, система за автоматично паркиране, панорамен отварящ и плъзгащ се стъклен покрив, система за безключов достъп до салона и стартиране на двигателя с бутон, нова мултимедийна и навигационна система с 8-инчов дисплей, активна система за следене за неволно пресичане на осевата линия и много други. Като ориентир за цените можем да посочим тези в Чехия. Там базовата Octavia струва $17 445, а в най-високите нива на оборудване достига до $33 333.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Христов
Коментиран от #8
09:42 24.01.2013
2 Адриан
10:24 24.01.2013
3 Милен Николов
10:32 24.01.2013
4 Барон
10:50 24.01.2013
5 Кофти
Коментиран от #6
11:04 24.01.2013
6 Марто
До коментар #5 от "Кофти":
Скрий се ти, аз ще си я купя11:18 24.01.2013
7 мм
11:32 24.01.2013
8 Naka
До коментар #1 от "Христов":
Нямаш търпение защото?Мислиш да купуваш?Цените не звучат зле,но ако разпределението на екстрите по пакетите е тъпо,както при сателитните оператори се остави...11:36 24.01.2013
9 фау ве
Иначе, разлика в цените с Ауди и Фолксвагена, не е случайна!
11:43 24.01.2013
10 Кофти
Коментиран от #11
11:47 24.01.2013
11 Марто
До коментар #10 от "Кофти":
Още не се продава у нас, но ще съм един от първите, които ще се сдобият с нея.12:35 24.01.2013
12 Никола Младенов
13:16 24.01.2013
13 BATJ
Коментиран от #39
13:36 24.01.2013
14 Gost
13:36 24.01.2013
15 скакауец
13:54 24.01.2013
16 Турбото
14:35 24.01.2013
17 Лудсамбе
15:07 24.01.2013
18 гтнщщ
Коментиран от #19
15:23 24.01.2013
19 Христо Николов
До коментар #18 от "гтнщщ":
Очен лекар ти е необходим или по-скоро психиатър. Относно новата Октавия ще кажа, че за мен лично това е един отличен и непретенциозен автомобил на добра цена. Браво за изчерпателната информация от материала15:43 24.01.2013
20 Жоро
15:49 24.01.2013
21 ГОСТ
Коментиран от #22
16:08 24.01.2013
22 дядо Пенчо
До коментар #21 от "ГОСТ":
Цитат от статията: "Що се отнася до возия, тя може да се определи по-скоро като твърда, въпреки че като цяло колата е предназначена за умерено шофиране. Това съвсем не означава, че Octavia се чувства зле на планински път, осеян със завои - напротив, крен почти не се усеща, воланът е информативен, а мощността (с изкл. на 1.2-литровия мотор) е напълно достатъчна във почти всички оборотни режими. Автомобилът разполага с няколко режима на управление, които променят работата на трансмисията, мотора и помощните възли и агрегати. Режимите са Normal, Sport, Eco и Individual. При последния всеки може да направи собствени настройки, а "зеленият" режим прави колата възможно най-икономична." - чети по-внимателно.16:14 24.01.2013
23 йоци
16:20 24.01.2013
24 Коста
Излишни са злобните коментари от хора, които карат коли с цена под 5000 лева, а нищо не харесват, сякаш имат Мазерати или Бентли.
Нямам пари за нова Октавия, но това не значи, че е лоша.
16:26 24.01.2013
25 Ботев Пд
Остави ги комплексарите! Живеят в панелна гарсониера в Обеля - но се возят на БВМ 735 - 1989г.!
Шкода - няма друга кола с по-добър коефициент цена/качество ...или обратно!
Браво на чехите!
Коментиран от #63
17:07 24.01.2013
26 шкода
Коментиран от #27
17:43 24.01.2013
27 фен
До коментар #26 от "шкода":
Ми добре,купи си квото щеш,лично мен ме боли к...,на моята съм и навил 300 хил и ни съединител ,ни турбо ,ни скоросна кутия,всичко е бетон.Явно нещо задкормилното устройсто ти куца.Коментиран от #30
17:56 24.01.2013
28 Трктора
18:13 24.01.2013
29 EMSKI
18:15 24.01.2013
30 шкода
До коментар #27 от "фен":
Приятел аз карам само нови коли.Сега съм хвърлил око на Лагуна 3 2.0 dci.Каквото ще да става..Коментиран от #31
18:18 24.01.2013
31 фен
До коментар #30 от "шкода":
Приятел,и аз карам само нови коли.Октавията съм я взел чисто нова 1.9 помпа дюза 131коня с 6 скорости 2004 година комби.Сега е 304136км ,доволен съм от нея ,сега е малко криза та още немисля да я сменям,ама бих си я взел новата Октавия. .Иначе Лагуната е хубава и тя ,ама бая кораб,ама кат та кефи,кеф цена няма.18:42 24.01.2013
32 Гола вода
Успех на всички!
18:48 24.01.2013
33 гост
18:51 24.01.2013
34 morientes_lale
18:56 24.01.2013
35 заза
Коментиран от #36
18:57 24.01.2013
36 predator
До коментар #35 от "заза":
Hubava ama si e shkoda!!!!!19:27 24.01.2013
37 стийв
Аз поне съм на принципа човек се разпростира според чергата си и коментирам само това до което съм се докоснал
Иначе тези които си мислят че като са си взели примерно БМВ 730 и след това започва едно реване като влезне в сервиза ами данък ами застраховка а как гори това чудовище особено ако е автомат
Коментиран от #45
19:44 24.01.2013
38 Maksityyy
19:52 24.01.2013
39 Иво Йотов
До коментар #13 от "BATJ":
Не,че се заяждам,но я покажи да видим твоята,приятелю ?20:06 24.01.2013
40 Теро
20:45 24.01.2013
41 Георги
Доста бледи трябва да са му мечтите.
А че Шкодилака става - така е, въпросът е, че освен "става", друго не може да се каже, което е доста под претенциите на ВАГ групата.
Нито е много здрава (като Корейска кола), нито е с хубав салон (като немска от 3-те водещи), нито е евтина за покупка, нито е евтина за поддръжка, нито е имиджова, нито е бизнес клас...онщо взето - невзрачна.
Поне да беше евтина, както предишните им модели, за да има за какво да се хванеш..а те си повярваха.
21:07 24.01.2013
42 Shmeker
21:10 24.01.2013
43 Георги
Има една истина - че човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му.
Коментиран от #44, #50, #52
21:12 24.01.2013
44 Гост
До коментар #43 от "Георги":
Мечтата преди всичко трябва да е осъществима. Иначе човек може и за Майбах да си мечтае и за Ферари или пък космонавт да стане но това са вече розови и неосъществими мечти.21:49 24.01.2013
45 JOE
До коментар #37 от "стийв":
Абе тия дето имат пари за нова седмица няма да се къхарят за тия работи, иначе тая шкода си е по-евтиния вариант на пасата22:13 24.01.2013
46 Оня
Абе, хора, защо все се опитвате да се правите на по-умни и по-знаещи отколкото сте и да се заяждате с другите. Няма ли вече в скъпата ни родина да узрее мат'риала и да прави това, което може, а не това което си мисли, че може.
Проблема не е в това дали и кога ще напишето нещо ..... смисълът се корени в това дали има някакъв смисъл.
До модераторите, ако въобще четат глупостите по надолу, ................... премахнете ги и ще Ви стана редовен читател.
00:50 25.01.2013
47 ****
01:26 25.01.2013
48 гущера
09:56 25.01.2013
49 Добрев
10:17 25.01.2013
50 ГОСТ
До коментар #43 от "Георги":
ГеоргиВ момента за 45 хиляди се взема да кажем Superb Combi с 170 коня дизел, 4х4 с почти най-високото ниво на оборудване - няма само ксенон, кожа, люк и автоматик.
Колата си е далавера отвсякъде - пасат с подобно оборудване 4х4 идва на 57 хиляди.
А Е-класа, БМВ 5-ца директно те удрят двойно на Шкодата.
Не че не си мечтая за АМ Рапид за цялото семейство ама човек трябва и на земята да стъпва нали
11:39 25.01.2013
51 ан
12:50 25.01.2013
52 кажи баба -тенкю
До коментар #43 от "Георги":
Гошо ,най добре е тати да е стабилен.Така наречената професия СИН.А най-лошото е да си цървул с претенции.Още си малък, като те поомачка живота,ще видиш и мечти и гореми хора и т.н.17:02 25.01.2013
53 На майка ти баба и
20:48 25.01.2013
54 гост#292
23:06 25.01.2013
55 не-разбирач
Коментиран от #56
16:33 26.01.2013
56 разбирач
До коментар #55 от "не-разбирач":
Карай вола,да ,след година ще го вземат лесно за вторични суровини.Коментиран от #57
16:55 26.01.2013
57 разбирач
До коментар #56 от "разбирач":
А и един безплатен съвет ,карай ново ,хвали старо.17:02 26.01.2013
58 не-разбирач
И от мен един безплатен съвет: Не купувай нещо , което не можеш да продадеш :)
Всичко хубаво
Коментиран от #59, #60, #61, #64
17:32 26.01.2013
59 разбирач
До коментар #58 от "не-разбирач ":
Мдаа,като в детската градина ,"моето камионче е по-силно от твоето".Купи си танк ве пич и мачкай наред. И ако ламаринката на Шкодата е 2мм,ще тежи 3 тона.Изтървал си физиката.Иначе,за цената си прав,купуваш вола за 800 -1000 лв и след година на вторични суровини за 450 .Загубата не е голяма.Направо си на далавера.18:20 26.01.2013
60 um beliq delfin
До коментар #58 от "не-разбирач ":
Абе, тиии, имаш ли нещо в главата си? Не мога да повярвам, че има хора с претенции, които си мислят че ламарините на колата я правят здрава!?!? Препоръчвам ти, да гледаш краш-тестове на стари автомобили с дебела ламарина и на нови пластмасови автомобили.Гледай и челни сблъсъци между нова и стара кола.16:26 27.01.2013
61 um beliq delfin
До коментар #58 от "не-разбирач ":
И как челен удар ще докаже кое е по- качествено!??!?!??! Тъ., т.п, та нямам думи. Вземи се блъсни в някой камион и докажи качеството на старата си бричка.16:29 27.01.2013
62 dedo pop
00:48 28.01.2013
63 Крайните квартали
До коментар #25 от "Ботев Пд":
Бъди мъж с топки а не слуга...10:02 28.01.2013
64 Сунай
До коментар #58 от "не-разбирач ":
Преди няколко седмици имаше една статия колко "здраво" е някакво старо Волво, от онези, които ги използват за катафалки. Някой от коментиращите беше пуснал линк от youtube за краш тест, проведен от Фифт Гиър, между същото Волво и Рено "Модус". Малкото Рено буквално разпра Волво-то. Манекените в Реното се отърваха с охлузвания, най-много счупване на крак, а тези във Волво-то бяха на сол. Та и на "не-разбирача" Волво-то може и да е сигурно, но по стандартите от 80-те години на миналия век.18:01 28.01.2013
65 pols
И все пак "не-разбирач" ; Колко "дърто" е возилото ти? За мен един автомобил е "дърто" е след 5-6 години,но ако смятаме от сега преди 6 години автомобилите са много по-качествени независимо от марката от тези преди 15-18 години
08:32 29.01.2013
66 Григоров
14:33 07.03.2013