Last news in Fakti

19 Декември, 2012 12:10 22 091 44

Новото лице на Skoda Rapid

  • skoda-
  • rapid

 

От доста време насам чешката марка Skoda си извоюва имe на производител на сравнително качествени и евтини автомобили, които обаче до този момент не блестяха кой знае с какъв дизайн. Сега чехите решиха да сменят визията на своите коли, като първия опит за това е свързан с външния вид на новия Rapid. По-конкретно става дума за т.нар. лифтбек вариант, явяващ се на практика първата Skoda изпълнена в новия фирмен стил на марката. Този автомобил ще заеме мястото между Fabia и Octavia, а от съвсем скоро се продава и у нас. Екипът ни вече успя да изпита неговите възможности. Ето и нашите първоначални впечатления.
 
Екстериор

Името Rapid чехите използват за трети път в своята история. Първият автомобил с това моделно название се появява на бял свят преди Втората световна война (1935-1947) във версии Saloon и Convertible и впечатлява със стил и изискан дизайн. От 1984-а до 1990 с това име Skoda произвежда купе версия на модела 130, която този път се характеризира с подчертано спортен характер. Вече споменахме, че третия Rapid представлява лифтбек, което най-общо казано е хечбек във формата на седан и има за цел със семпъл вид да очарова средната класа. Визията му е заимствана от концепцията Mission L и съдейки по външността можем да кажем, че чехите са успели да направят един рафиниран и същевременно стилен автомобил. Rapid впечатлява с по-остри черти от останалите модели на марката и именно с такива ще се сдобият бъдещите автомобили Skoda. Габаритната дължина на Rapid е 4 480 мм, а широчината му е 1 700 мм. Колата не е построена на новата модулна платформа на VW MQB, но пък това едва ли се отразява на приятния външен вид.
 
Интериор

Семпъл, стегнат и максимално опростен. Така с три думи може да се опише вътрешното пространство на базовия Rapid. При по-високите нива на екипировка има известно разточителство, но като цяло салона впечатлява с простор, информативни уреди и няколко много интересни нововъведения. Последните са практични, функционални и остроумни, като освен, че вършат работа, предизвикват усмивка у всеки, който ги използва. Първото е свързано със стелките. Те са с две лица - мокет и гума, като по този начин могат да се използват през различен период от годината. Второто просто, но функционално решение е интегрираният в предната пасажерска врата малък контейнер за отпадъци. Още една любопитна джаджа е закрепената от вътрешната страна на капачката на резервоара стъргалка за лед. Иначе всичко останало по интериора е без особени забележки. Малко по-евтини материали, но пък качествена сглобка и традиционно голям багажник с обем от цели 550 литра.
 
Двигател и ходови характеристики

Базовият е трицилиндров 1,2i с мощност 75 к.с., но той става единствено за служебни коли. Ако си купувате Rapid за лично ползване ще трябва да се ориентирате към по-високите нива на оборудване и по-мощни двигатели. Предвид масата и концепцията на колата най-удачните варианти според нас са 1.4 TSI със 122 к.с. мощност и седемстепенна DSG трансмисия, както и 1.6-литровия TDI дизел с мощ от 105 к.с. Интересна опция, която струва 530 лева е т.нар Green Tec. Този пакет намалява разхода на гориво чрез start/stop система и гуми с намалено съпротивление. Какъвто и вариант да изберете колата ще се държи прилично в завои и на магистрала, но определено е предназначена за по-умерено шофиране.
 
Цена

Трябва да се има предвид, че положителното отношение към този автомобил, което се вижда и в трите раздела по-горе е пречупено през един много важен факт - атрактивната цена. Базовата е 21 860 лв с ДДС. Този автомобил не може да се сравнява нито с VW, нито с Audi, но това, както е известно не му е целта. Той е евтин и предлага едно много добро съотношение между качество и динамика на разумна цена. Обслужването също не е за пренебрегване. Първият преглед на Rapid се извършва след 30 000 км пробег, а за времето на гаранцията (5 години или 100 000 километра пробег) разходите за задължителна сервизна поддръжка възлизат на 1 100 лв.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Новия - като стария

    1 6 Отговор
    Кръстоска между стария Пасат и Ауди А4 (пак старото) - БРАВО НА ВАГ!! Неописуем дизайн, иновативен и неочакван, огромна изненада за всички.... Пхахах
  • 3 реал-гай

    1 0 Отговор
    Кво искате бе, та тва си е най обикновена евтина кола за средния европеец, който не иска да похарчи повече пари за кола. 10 хил евро са точно 2 заплати на един човек с висше образование, примерно инженер, айде и 3 да са.........
    Тази кола е супер евтина, но аз бедният българин с 500 евро месечна заплата, трябва да изчакам 10 години за да мога да си я позволя......., тва е трагичното, а иначе колата си е доста прилична!!!!
  • 4 Погледнал се Илия и пак в тия

    0 1 Отговор
    Смешна кола!Като си помисля 20000лв не са чак толкова малко пари за нас.Е да Миг Джагър ги вадел за 3 минути.Е да ама ние сме обикновено хора и на мен не ми се иска да си дам всичките пари за такъв боклук.Пък и Джагър сьс сигурност няма дори да го погледне това подобие на кола.
  • 5 Wow

    1 0 Отговор
    Абе по-добре е от тенекиите на Дачия, така че колата си е екстра за парите, и доста по-добре изглеждаща от ония румънски, които струват толкова или дори повече!
  • 6 Крис

    1 0 Отговор
    Ти си за завиждане колега, някои от нас караме с 200 евро.
  • 7 Megane

    0 1 Отговор
    ... много сме от тия, дето сме по 200 евро/месец. за жалост - гадна работа.
    А по темата: смотан е дизайна на Шкодата - на мен лично не ми допада. Вярно , че е нискобюджетна, но все пак ... А дори и Дачия мисля е по-добре, поне като дизайн. на ВАГ дизайна не им е силна черта определено.
  • 8 жинв

    0 1 Отговор
    Новата дачия сандеро отнася като куцо пиле домат чешката колица. Просто 9000 са си 9000лв. разлика за дачия.
  • 9 Плюс

    0 0 Отговор
    На мен пък ми допада много този автомобил.
  • 10 ваг фен

    0 0 Отговор
    Тва е фабията с по новия двигател на фолксваген ТСИ (с турбото), което означава, че ще правим все повече разходи при покупка на кола втора + употреба, особено ако е италианка. Малка кубатура, по мощен двигател, голямо юркане и издухване, новините не са добри, определено, за феновете на ВАГ. :)

    Коментиран от #11

  • 11 Младен

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "ваг фен":

    кой ти говори тук за втора употреба. Купуваш, караш пет години и продаваш на балъците. Аз поне, така смятам да направя. Шкодата е върха, естествено за парите си.

    Коментиран от #22

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 bismark

    0 1 Отговор
    koi kakvoto i da vi govori tova si e vw jetta za 10xil.euro 4isto nova i sas 1.4tsi sas turbo tvigatelq 122k.s. za grada si e super kola,a koito patuva mnogo iz novite magistrali i pati6ta iz provinciata da si vzeme 1.6tdi sas 105k.s.,a za mackite samo 1.2i sas 75-konq za6toto te i bez tova neznaqt nakade sa tragnali,koga 6te pristignat i vaob6te za6to si vzimat nova kola,kato drug im i q kupil,a firma,q darjava,q slujebna,a maj,lubovnik,mama,tate ili nqkoi izvanzemni:)

    Коментиран от #14, #17

  • 14 АЗ

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "bismark":

    Бисмарк - 122 кончета мотора е 31 500 най ниското ниво на оборудване в което липсват важни неща. Второто ниво "Амбишън" вече е 33 200.

    Дизела пък започва от 29 000 за базово и 31 300 за Амбишън

    Коментиран от #38

  • 15 bismark

    0 1 Отговор
    emi 6tom v bg vse ni slagat nai-golqmata stavka po-DDS i akciz bez da sme daje srednoevropeiska strana po-doxodi si vzimam novata scoda octavia 1.4tsi do 20xil.km i do 10xil.euro ot germany i pak si karam po4ti nova kola,samo,4e 6te gi dam sas golqm kef pari4kite na germanzite a ne na nqkoi individi tyk v bg,koito parvo neznaqt da pravqt biznes i samo 4akat kato plujqzi da vzimat golemi zaplatki i ru6veti ot darjavnata xazna,sire4 ot na6ite danazi taxi dds i akcizi,a ne se nau4ixa 4e se pe4eli ot po-golemi oboroti a ne ot visoki zeni,da smaknat DDS-to do 15% i akciza do 15%,da priemat evropeiskite pari4ki...mai se kazvaxa euro za nacionalna valuta tyk v bg i vednaga lixvite 6te badat ot 3%-do-5% na godi6na baza i avtomati4no 51%ot avtoparka pri nas 6te se obnovi sas novi i po4ti novi do:2/3-godini avtomobili za:2/3-godinki,bez da glasuvame dori,tova moje da go napravi BNB+Finansofiqt Ministar,predstavqt edno re6enie do ministerskiqt savet,te go priemat i go depozirat vav evroparlamenta i gotovo do 3-meseza si pazaruvame tyk sas evro kinti i lixvi malki za biznesa i domakinstvata i vsi4ki taka nare4eni banki tyk umirat pravi da xodqt v tanganaika da sa bankeri:)
  • 16 ххх

    0 1 Отговор
    Хубаво де- бюджетна (евтина) да е, ама защо я правят грозновата?
    На всички ни е ясно, че са спестили от това онова, че е за бедните европейци в централна и източна Европа, но наистина не разбирам защо просто не я направят по привлекателна? Защо по дяволите трябва да прилича на стар модел на VW или Audi? Харесвам марката защото произвежда надеждни авомобили, подръжката е прилична и като цяло са си произведени за бедняци като нас, но от екстериора лъха само "може да съм грозна, но съм по-евтина"
  • 17 mastercard

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "bismark":

    malko po malka e ot jetta-ta nz na kakvo e bazirana ... no da tova e edna mn dobra kola ...
  • 18 Станислав Роснев

    1 0 Отговор
    На вас каквато и да ви направят, все ви прилича на нещо.
    И кашон да ви сложат, ще кажете, че ви прилича на кашон от банани и не ви кефи. Трябвало да прилича на кашон от пералня. Тъпотии разни.
    Колата си е чудесна.
  • 19 ссс

    1 0 Отговор
    Първо-пиши на кирилица.Второ-мисли преди да пишеш.Трето-влезе ли еврото сме свършени като държава.Нищо не е толкова просто.Тази кола си я бива,това е.Ако искаш нещо по-евтино има ловешките ГУ и румънски Дачия. Много производители предлагат коли от 20 до 30 хиляди лева.
  • 20 манев

    0 0 Отговор
    ми то октавията 2000-3000 лв отгоре, за 122к.с по добре нея.
  • 21 scoda men

    1 0 Отговор
    Ми кат не ви харесва,не я взимайте бе.И аз искам ферари ,ама нема.Супер си е колицата.
  • 22 Тахамата

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Младен":

    На кои балъци ще продаваш бе мъжки след като балъка си ти.Кой купува такива бракми?

    Коментиран от #26

  • 23 abe, mani...

    0 1 Отговор
    моята 10 годишна Зафира на външен вид е в пъти по добра от шкодата, направо да им се чуди човек на тия, иначе не са лоши колици.

    Коментиран от #28

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 ВИП АМГ

    0 1 Отговор
    skoda sa kenef

    Коментиран от #29

  • 26 Бял човек

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Тахамата":

    22 000 бона за трицилиндров мотор... 1.2 75 к.с.
    Това ако е нискобюджетно...
    Дизайна си е добре, но офертата не струва
    С нормален мотор и екстри отива над 30 000 а за тия пари има много оферти на много марки
  • 27 BMW

    0 0 Отговор
    Не знам дали всички които пишат тук,са се качвали в този автомобил!?! Абсолютно "дръвце",става само за такси...

    Коментиран от #30

  • 28 ахаха

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "abe, mani...":

    Твойта зафира е по-убава само за теб.Тва екошпеците са е..ти и дърветата.И коя кола си драска емблемата.
  • 29 шкода мен

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "ВИП АМГ":

    кенеф е твойта кола ,ако изобщо имаш.И на твоя съдружник също.
  • 30 scoda fen

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "BMW":

    Ти сигурно имаш 645 i а.Дане е само някое 316 89 година с широкия стоп а.
  • 31 user

    0 0 Отговор
    Нискобюджетна ???? , за производителя може би, ама за потребителя надали. За 1.6 дизел 105к.с., ниво елеганс (това от снимките), цената отива на 38-39000. На тази цена можеш да си вземеш Киа Оптима например, а това е съвсем друг свят.

    Коментиран от #39

  • 32 Кирко

    0 0 Отговор
    До всички разбирачи - това е кола направена на платформа на ВАГ - фолксфаген поло с багажник, в завода в гр. Калуга - 150 км от Москва - за Източния пазар, модел само за там, за ниския сегмент. Повече не правете излишни коментари.
  • 33 Ицо Змея

    0 0 Отговор
    Хайде всички хейтари,неспирайте,продължавайте да .ерете
  • 34 Бай Хой

    0 0 Отговор
    Кай верно ли?
  • 35 Николай

    0 0 Отговор
    Дизайнът й е скучен към простоват. Пълна излагация - особено на фона на Пежо 301

    Коментиран от #37

  • 36 dockera

    0 0 Отговор
    Шкода с тяхната уникална емблема.....направо кърти мивки :)
  • 37 Параметър

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Николай":

    точнопък пежо 301 е уникална грозотия. Те са преки конкуренти, но както се вижда вкусове всякакви. За мен Шкодилака е номер 1. Ситроена Ц-елизе въобще не го коментирам. Той е под всякаква критика.
  • 38 Калин

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "АЗ":

    За тези пари има последния модел Хонда Сивик.Аз лично имам ли парите тва менте няма да го погледна, а директно се мятам на Хондата.Просто няма база за сравнение
  • 39 Калин

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "user":

    Твоя вариант също е къде, къде по-разумен избор колега
  • 40 G_бест

    0 0 Отговор
    хаха тоя пък тръгнал да сравнява Хонда с Шкода...Това е VAG бе,на светлинни години са пред Хонда...И по двигатели са по-добри,и по надеждност,пък за визията да не говорим....
  • 41 Shmeker

    0 0 Отговор
    Абе хубаво ама да бяха направили някой мотор 101 коня, дизел. На много хота НЕ им се плащат данъци по принцип.
    Щото май единствения под 101 коня е 1.2 и той явно още в статията сте го заклеймили
  • 42 Skoda

    0 0 Отговор
    Харесва ми. Шкода са добри автомобили
  • 43 onzi

    0 0 Отговор
    Явно колегата по-долу никога не е карал японска кола. Да покара малко Акорд Сивик, Корола или Авенсис и после да сравнява и коментира VAG
  • 44 хххххх

    0 0 Отговор
    На външен вид е добра но
    Дачия Логан е по добър и евтин избор в славнение с шкодата.