От доста време насам чешката марка Skoda си извоюва имe на производител на сравнително качествени и евтини автомобили, които обаче до този момент не блестяха кой знае с какъв дизайн. Сега чехите решиха да сменят визията на своите коли, като първия опит за това е свързан с външния вид на новия Rapid. По-конкретно става дума за т.нар. лифтбек вариант, явяващ се на практика първата Skoda изпълнена в новия фирмен стил на марката. Този автомобил ще заеме мястото между Fabia и Octavia, а от съвсем скоро се продава и у нас. Екипът ни вече успя да изпита неговите възможности. Ето и нашите първоначални впечатления.
Екстериор
Името Rapid чехите използват за трети път в своята история. Първият автомобил с това моделно название се появява на бял свят преди Втората световна война (1935-1947) във версии Saloon и Convertible и впечатлява със стил и изискан дизайн. От 1984-а до 1990 с това име Skoda произвежда купе версия на модела 130, която този път се характеризира с подчертано спортен характер. Вече споменахме, че третия Rapid представлява лифтбек, което най-общо казано е хечбек във формата на седан и има за цел със семпъл вид да очарова средната класа. Визията му е заимствана от концепцията Mission L и съдейки по външността можем да кажем, че чехите са успели да направят един рафиниран и същевременно стилен автомобил. Rapid впечатлява с по-остри черти от останалите модели на марката и именно с такива ще се сдобият бъдещите автомобили Skoda. Габаритната дължина на Rapid е 4 480 мм, а широчината му е 1 700 мм. Колата не е построена на новата модулна платформа на VW MQB, но пък това едва ли се отразява на приятния външен вид.
Интериор
Семпъл, стегнат и максимално опростен. Така с три думи може да се опише вътрешното пространство на базовия Rapid. При по-високите нива на екипировка има известно разточителство, но като цяло салона впечатлява с простор, информативни уреди и няколко много интересни нововъведения. Последните са практични, функционални и остроумни, като освен, че вършат работа, предизвикват усмивка у всеки, който ги използва. Първото е свързано със стелките. Те са с две лица - мокет и гума, като по този начин могат да се използват през различен период от годината. Второто просто, но функционално решение е интегрираният в предната пасажерска врата малък контейнер за отпадъци. Още една любопитна джаджа е закрепената от вътрешната страна на капачката на резервоара стъргалка за лед. Иначе всичко останало по интериора е без особени забележки. Малко по-евтини материали, но пък качествена сглобка и традиционно голям багажник с обем от цели 550 литра.
Двигател и ходови характеристики
Базовият е трицилиндров 1,2i с мощност 75 к.с., но той става единствено за служебни коли. Ако си купувате Rapid за лично ползване ще трябва да се ориентирате към по-високите нива на оборудване и по-мощни двигатели. Предвид масата и концепцията на колата най-удачните варианти според нас са 1.4 TSI със 122 к.с. мощност и седемстепенна DSG трансмисия, както и 1.6-литровия TDI дизел с мощ от 105 к.с. Интересна опция, която струва 530 лева е т.нар Green Tec. Този пакет намалява разхода на гориво чрез start/stop система и гуми с намалено съпротивление. Какъвто и вариант да изберете колата ще се държи прилично в завои и на магистрала, но определено е предназначена за по-умерено шофиране.
Цена
Трябва да се има предвид, че положителното отношение към този автомобил, което се вижда и в трите раздела по-горе е пречупено през един много важен факт - атрактивната цена. Базовата е 21 860 лв с ДДС. Този автомобил не може да се сравнява нито с VW, нито с Audi, но това, както е известно не му е целта. Той е евтин и предлага едно много добро съотношение между качество и динамика на разумна цена. Обслужването също не е за пренебрегване. Първият преглед на Rapid се извършва след 30 000 км пробег, а за времето на гаранцията (5 години или 100 000 километра пробег) разходите за задължителна сервизна поддръжка възлизат на 1 100 лв.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Новия - като стария
12:28 19.12.2012
3 реал-гай
Тази кола е супер евтина, но аз бедният българин с 500 евро месечна заплата, трябва да изчакам 10 години за да мога да си я позволя......., тва е трагичното, а иначе колата си е доста прилична!!!!
12:42 19.12.2012
4 Погледнал се Илия и пак в тия
12:48 19.12.2012
5 Wow
13:11 19.12.2012
6 Крис
13:13 19.12.2012
7 Megane
А по темата: смотан е дизайна на Шкодата - на мен лично не ми допада. Вярно , че е нискобюджетна, но все пак ... А дори и Дачия мисля е по-добре, поне като дизайн. на ВАГ дизайна не им е силна черта определено.
13:19 19.12.2012
8 жинв
13:40 19.12.2012
9 Плюс
13:40 19.12.2012
10 ваг фен
Коментиран от #11
13:44 19.12.2012
11 Младен
До коментар #10 от "ваг фен":
кой ти говори тук за втора употреба. Купуваш, караш пет години и продаваш на балъците. Аз поне, така смятам да направя. Шкодата е върха, естествено за парите си.Коментиран от #22
13:49 19.12.2012
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 bismark
Коментиран от #14, #17
15:16 19.12.2012
14 АЗ
До коментар #13 от "bismark":
Бисмарк - 122 кончета мотора е 31 500 най ниското ниво на оборудване в което липсват важни неща. Второто ниво "Амбишън" вече е 33 200.Дизела пък започва от 29 000 за базово и 31 300 за Амбишън
Коментиран от #38
16:02 19.12.2012
15 bismark
16:28 19.12.2012
16 ххх
На всички ни е ясно, че са спестили от това онова, че е за бедните европейци в централна и източна Европа, но наистина не разбирам защо просто не я направят по привлекателна? Защо по дяволите трябва да прилича на стар модел на VW или Audi? Харесвам марката защото произвежда надеждни авомобили, подръжката е прилична и като цяло са си произведени за бедняци като нас, но от екстериора лъха само "може да съм грозна, но съм по-евтина"
16:43 19.12.2012
17 mastercard
До коментар #13 от "bismark":
malko po malka e ot jetta-ta nz na kakvo e bazirana ... no da tova e edna mn dobra kola ...16:54 19.12.2012
18 Станислав Роснев
И кашон да ви сложат, ще кажете, че ви прилича на кашон от банани и не ви кефи. Трябвало да прилича на кашон от пералня. Тъпотии разни.
Колата си е чудесна.
17:25 19.12.2012
19 ссс
17:33 19.12.2012
20 манев
18:12 19.12.2012
21 scoda men
18:28 19.12.2012
22 Тахамата
До коментар #11 от "Младен":
На кои балъци ще продаваш бе мъжки след като балъка си ти.Кой купува такива бракми?Коментиран от #26
18:55 19.12.2012
23 abe, mani...
Коментиран от #28
19:16 19.12.2012
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 ВИП АМГ
Коментиран от #29
21:11 19.12.2012
26 Бял човек
До коментар #22 от "Тахамата":
22 000 бона за трицилиндров мотор... 1.2 75 к.с.Това ако е нискобюджетно...
Дизайна си е добре, но офертата не струва
С нормален мотор и екстри отива над 30 000 а за тия пари има много оферти на много марки
21:13 19.12.2012
27 BMW
Коментиран от #30
21:24 19.12.2012
28 ахаха
До коментар #23 от "abe, mani...":
Твойта зафира е по-убава само за теб.Тва екошпеците са е..ти и дърветата.И коя кола си драска емблемата.22:15 19.12.2012
29 шкода мен
До коментар #25 от "ВИП АМГ":
кенеф е твойта кола ,ако изобщо имаш.И на твоя съдружник също.22:18 19.12.2012
30 scoda fen
До коментар #27 от "BMW":
Ти сигурно имаш 645 i а.Дане е само някое 316 89 година с широкия стоп а.22:23 19.12.2012
31 user
Коментиран от #39
22:40 19.12.2012
32 Кирко
23:04 19.12.2012
33 Ицо Змея
23:56 19.12.2012
34 Бай Хой
23:59 19.12.2012
35 Николай
Коментиран от #37
00:39 20.12.2012
36 dockera
00:44 20.12.2012
37 Параметър
До коментар #35 от "Николай":
точнопък пежо 301 е уникална грозотия. Те са преки конкуренти, но както се вижда вкусове всякакви. За мен Шкодилака е номер 1. Ситроена Ц-елизе въобще не го коментирам. Той е под всякаква критика.09:46 20.12.2012
38 Калин
До коментар #14 от "АЗ":
За тези пари има последния модел Хонда Сивик.Аз лично имам ли парите тва менте няма да го погледна, а директно се мятам на Хондата.Просто няма база за сравнение10:45 20.12.2012
39 Калин
До коментар #31 от "user":
Твоя вариант също е къде, къде по-разумен избор колега10:47 20.12.2012
40 G_бест
12:25 20.12.2012
41 Shmeker
Щото май единствения под 101 коня е 1.2 и той явно още в статията сте го заклеймили
13:00 20.12.2012
42 Skoda
19:05 20.12.2012
43 onzi
15:09 22.12.2012
44 хххххх
Дачия Логан е по добър и евтин избор в славнение с шкодата.
14:46 11.02.2013