Отидете към основна версия

41 960 199

Litex Motors обяви цените

  • litex motors

След като през седмицата Litex Motors направи официална премиера на автомобилната марка Great Wall за България, сега от българската автомобилна компания са готови и с цените на продукцията си. В родното медийно пространство се появиха доста спекулации колко ще струват колите, правени у нас. Сега обаче станаха известни официалните цени на трите модела, които ще се произвеждат край Ловеч.

Специално за премиерата на марката Great Wall за България компанията пуска лимитирана серия на минито Voleex с топ оборудване за 15 900 лева с ДДС. Цената на кросоувъра Hover започва от 28 600 лева с ДДС, а тази на пикапа Steed – от 24 500 лева с ДДС. Всички автомобили се предлагат с 5 години пълна гаранция, като при Hover и Steed има възможност за ползване на данъчен кредит.

След като вече са ясни цените на автомобилите, които ще се правят у нас, е редно да погледнем и докъде е стигнало изграждането на завода край Ловеч. По време на представянето на колите у нас присъстваха собственикът на Litex Гриша Ганчев, посланикът на Китай Гуо Йеджоу, както и изпълнителният директор на Great Wall Ван Фън Ин.

Официалната информация, която се появи на представянето, бе, че проектът е в напреднал стадий и пускането ще стане до броени месеци. От компанията заявиха, че първият етап на фабриката ще приключи навреме и производството на автомобилите ще започне преди края на годината, когато можем да очакваме и първия произведен от Litex Motors автомобил, макар и от предварителна серия.

Ще припомним, че договорът за сътрудничество между китайския автомобилен производител Great Wall и Litex Motors беше подписан през есента на 2009 година. На тази база Litex Motors стартира изграждане на завод за производство на автомобили, разположен на площ от близо 500 декара. Още тогава бе оповестено, че инвестицията е в размер на 180 млн. евро, което се потвърди от представители на компанията.

Интересно е да се каже, че в страната има редица облекчения по отношение на данъчното законодателство за инвеститори клас А, какъвто статут бе даден на Litex Motors от българското правителство в началото на 2009 година. През 2010-а Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) официално регистрира завода на Litex, а в началото на 2011-а компанията получи собствена сигнатура за номер на шаси като световен производител на автомобили.

Капацитетът на завода е 50 000 автомобила годишно при две работни смени, като  се очаква се инвестицията да разкрие близо 2 000 работни места. Трябва да се спомене и фактът, че автомобилите, които ще произвежда Litex Motors, няма да са предназначени само за нашия пазар. Идеята на Great Wall е чрез завода край Ловеч да навлезе на европейските пазари. В това всъщност няма нищо лошо, защото по този начин се гарантира, че колите ще отговарят на всички евро стандарти и изисквания.

Наред с изнесената дотук официална информация, екипът ни стигна и до непотвърдена такава, според която строителството на първи етап на завода до с. Баховица е завършено, но Litex Motors се презастраховат и поради тази причина обявяват срокове до края на годината. Тези твърдения могат да се окажат верни по ред причини.

Едната е, че халетата са готови, поточните линии са пристигнали и в момента вече тече тяхното инсталиране. Втората е свързана с посещението на президента на Great Wall в България. Визитата беше по повод премиерата на автомобилите на родна земя, но в същото време Ван Фън Ин бе дошла у нас за да види докъде е стигнало изграждането на завода. След обстоен оглед на завода Ван Фън Ин заяви: “Видях прекрасен завод, който е построен в доста кратки срокове, с отлични качества. Това показва, че Litex Motors са положили много сериозни усилия, за да достигнат до този етап”.

Трети сигнал за предсрочно завършване на грандиозния проект е пристигането на специална машина, за разтоварване на контейнери на стойност около 850 000 лева
което съвсем не е случайно и според запознати се очаква да заработи в най-скоро време. Изказването на шефа на Great Wall и започването на монтажа на поточните линии са все знаци, които показват ясно, че този път сроковете ще бъдат спазени, та дори и изпреварени.

Що се отнася до качеството на изработка на готовата продукция, със сигурност  ще се гонят строги стандарти, защото чрез нашия завод Great Wall иска да стъпи твърдо в Европа и компромиси няма да бъдат допускани. Пак според непотвърдена информация след започване на родното производство не е изключена и корекция на цените, при това в положителна за българските купувачи посока. Доста по-ниска се очаква да е и цената на базовата версия на градската кола Voleex. Дали обаче това ще стане, предстои да узнаем.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Вижте как се правят колите от Ловеч

    Преди месец в завода за автомобили край Ловеч бе сглобен първият български Great Wall. Така стартира пробното производство във фабриката на Litex M ...
    12.12.2011
    62 046
    86
  • Първият ловешки автомобил е готов

      В завода край Ловеч бе сглобен първият автомобил Great Wall. Така стартира пробното производство във фабриката на компанията Litex Motor ...
    15.11.2011
    81 131
    68