12 Декември, 2011 12:15 62 128 86

Вижте как се правят колите от Ловеч

  • ловеч-
  • great wall-
  • litex motors-
  • завод за автомобили

Първо неофициално посещение на завода край село Баховица

Преди месец в завода за автомобили край Ловеч бе сглобен първият български Great Wall. Така стартира пробното производство във фабриката на Litex Motors. Екипът ни посети новия завод край ловешкото село Баховица и успя да разгледа отвътре и то доста подробно как се правят новите автомобили "Made in Ловеч" (снимка 1).
 
Фабриката е почти готова. Ще бъде напълно завършена за официалното откриване, което ще се състои през февруари следващата година. Пътят към нея все още не е асфалтиран (снимка 2), но само преди дни правителството взе решение да отпусне на община Ловеч сума в размер на 2.4 млн. лева за изграждане на пътна инфраструктура до завода.
 
Тази стъпка е абсолютно наложителна, защото контейнерите с частите за автомобилите ще се транспортират до завода с камиони. Впоследствие е предвидено и изграждането на железопътна линия от пристанище Варна до село Баховица. Сега обаче контейнерите пристигат с камиони и на специален плац се разтоварват от уникална за нашата страна машина (снимка 3).
 
Заводът се състои от две основни помещения, първото от които е предназначено за складиране и сортиране на автомобилните части. Във второто се извършва производственият процес (снимка 4). Отстрани са изградени огромни паркинг площи и полигони, предназначени за готовата продукция. Инвестицията на завода е 190 млн. лева и ще бъде реализирана до 2017 година.
 
На този етап в автомобилната фабрика работят 125 души. Техният брой постепенно ще нараства и се очаква в края на следващата година да достигне цифрата 1 000. При пълен капацитет на завода работните места ще се увеличат до 2 000. Екипът е основно от млади специалисти, като средната възраст на инженерите е 25 години (снимка 5).
 
Поточните линии са изградени за три месеца, а хубавото е, че са изключително модерни и на тях могат да се сглобяват всички модели на китайската компания Great Wall. На този етап купетата пристигат готови и боядисани (снимка 6). В бъдеще се предвижда изграждането на заваръчно-бояджийски цех към завода.
 
След като "голата" каросерия бъде поставена от машината на конвейера, стартира сглобяването на всички останали възли и агрегати. Започва се от интериора (под, седалки, арматурно табло, волан и т.н.), минава се през стъкла, двигател, окачване, течности и гуми, като на всеки 15 станции се извършва качествен контрол (снимка 7).
 
Готовата продукция (снимки 8,9 ) минава през финална проверка, като по този начин се гарантира качеството на автомобила. След това готовата кола минава през така наречения воден тест, представляващ специална камера, в която автомобилът се облива със вода под налягане и се проверява дали е добре уплътнен.
 
Когато завършеният продукт напусне халето, той се отправя към специален полигон с няколко различни настилки. След успешно преминаване и на този тест колата получава съответния лиценз, че е готова за предаване на крайния клиент (снимка 10).
 
Заводът на Litex Motors ще сглобява автомобили на китайската марка Great Wall, като производството ще започне с малолитражката Voleex C10. През пролетта на следващата година последователно ще се пристъпи към сглобяването на компактния SUV Hoover и на пикапа Steed. От лятото от конвейерите на Litex Motor ще започне да излиза и семейният седан Voleex C30 (снимка 11).
 
Така само след два месеца фабриката клай Ловеч ще може да изкарва готов автомобил на всеки пет минути. Предварителните ни впечатления са, че този път проектът ще се окаже успешен. Това се случва 16 години след последния провалил се опит на нашата страна да се появи на световната автомобилна карта. Този път обаче се надяваме да успеем!

 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гаджанов

    5 0 Отговор
    И аз им пожелавам успех! Апропо, материалчето е много интересно. Браво.
  • 2 сиис

    3 4 Отговор
    Като си спомня за Москвичите..........и тия ще са същите.....!
    А да то и РоУвъри пайххь!.........Булгар,Булгар!!!
    И капачки за буркани най-добре прайм!
  • 3 димитър

    2 4 Отговор
    Ок нека работят, защо държавата ще прави път до завода, има цели квартали в градовете без път?
  • 4 До Димитър

    4 0 Отговор
    Митак ,трябва даржавата да направи път защото завода ще дава на хората заплати и ще плаща данъци,а нашата разкопана пенсионерска улица само "поглъща" инвестициите ,няма възвращаемост,дано дойдат и други инвеститори...
  • 5 Стават

    5 0 Отговор
    Пикапа и седана ме кефят
  • 6 Гошо от работата

    3 1 Отговор
    А на малката количка Волекс, какво и е. По дизайн не отстъпва, нито на Фиеста, нито на Поло или пък на Ярис
  • 7 bg съм

    5 0 Отговор
    Защото Мите работа на държавата е да строи и поддържа пътната мрежа, за това плащаме винетки, данък мпс, а и още камара други пари. Щом има обект, трябва да се изгради инфраструктура. Нека работят, нека просперират, това ще носи работни места и доходи на българи!!!
  • 8 Пирамид Хлътков

    0 0 Отговор
    Супер яко.
  • 9 Ники Николов

    2 1 Отговор
    мечти-една време ни учеха че българия няма достатъчно материал както му вика бойко за да прави автомобили с това население от 7 мил.от които еди колко си ...и т.н.в румъния можело щото са двойно повече и има достатъчно инженери и каквото трябав
  • 10 Цветомир Попов

    0 2 Отговор
    Само времето ще покаже , къде сме ние и къде са те...
  • 11 VR4 TT

    2 0 Отговор
    Снимка 2 кърти. Ба.и държавата мизерна.
  • 12 Iwcho

    2 0 Отговор
    Бравоо !!!
  • 13 прост

    5 0 Отговор
    Човека има връзки , що фирми ще се обуят със тея коли за фирмени ни е бедна фантазията а и държавни поръчки ще завалят да подкрепят българското/китайско чудо/. иииииииииии всъщност няма лошо даже е добре.
  • 14 Гого

    3 0 Отговор
    Аман от песимисти. Колите изглеждат добре, а както е видно и фабриката е на ниво. Цените също - какво повече искате.
  • 15 bibbo

    0 0 Отговор
    БРАВО, браво и само браво!
  • 16 фют

    1 0 Отговор
    Поне чарколяците ще са само оригинални :)
  • 17 VW&Mercedes

    1 0 Отговор
    Dano zavoda trugne pojelavam im uspeh.Nashite "priqteli"zapadno evropeici sled kato nepojelaha da investirat tuk go napraviha kitaicite.Ne e vajno dali kolite sa bokluci ili ne vajno e da se prodavat dobre za da se razshiri proizvodstvoto i sledovatelno novi rabotni mesta.Ne romuncite na nas da ni probutvat falshivi Renault-a (LOGAN) a nie da gi zadrustim sled vreme s Volex-cheta.Uspeh
  • 18 СТЕЛТ

    1 0 Отговор
    Пожелавам от все сърце успех на това добро начинание!
  • 19 Ники

    0 0 Отговор
    Браво!!!
  • 20 shifara

    0 0 Отговор
    браво и успех !
  • 21 ivo

    0 0 Отговор
    БРАВО
  • 22 оги

    1 0 Отговор
    Радвам се че успяхме нещо хубаво да направим нека да продължат напред дизайнат на колите никак не е лошо аз бих карал такава народна кола :)
  • 23 Владимир Берборов

    1 0 Отговор
    Браво
    Желая им успех
    Дано потръгне работата
  • 24 БДЖ

    2 0 Отговор
    Впоследствие е предвидено и изграждането на железопътна линия от пристанище Варна до село Баховица. А не е ли по лесно да се направи ЖП линия от Ловеч , че Варна е малко далеко
  • 25 Paco75

    1 0 Отговор
    Да им е на късмет на хората. От доста време в Румъния ни показват ка се правят тези работи, ама ние се туткаме. Евала на Гришата /какъвто и да е той/, че докара такъв тип производство в БГ. Хаирлия да е.

  • 26 дадсгфдс

    1 0 Отговор
    Евала, Ловеч!!! Го, го, го !
  • 27 Стефанов

    0 0 Отговор
    Само не разбрах кое е уникалното на машината за разтоварване!? Такива УНИКАЛНИ машини товарят контейнери на пристанищата в Бургас и Варна от мнооого години
  • 28 Стефанов

    2 0 Отговор
    Пожелавам им успех
  • 29 giro

    2 0 Отговор
    Това с линията Варна - Баховица е наистина забавно...
  • 30 CHINA POWER

    1 0 Отговор
    В тези коли обаче няма нищо българско освен сглобката. Ако ми пратят в къщи една и аз ще си я сглобя сам.

    Иначе сигурно ще са по-качествени от РЕНО, ФИАТ и др. лидери на пазара.
  • 31 koko

    0 0 Отговор
    abe nqkoi vijdal li e kak izglejdat teq koli az vidqx na panaira kak izglejda pikapa ima ot kabinata kam karoceriqta takiva dupki che ne mi se misli kvo shte tsava tam
  • 32 валентин виденов

    2 0 Отговор
    dano nai posle i tuk da napravim nesto kachestveno...USPEH
  • 33 optimist

    0 2 Отговор
    идеална база за кравеферма.... в района има хубави пасища!!! само този отрасъл бихме могли да развием ,ако се осъзнаем!!!
  • 34 Ицо

    1 0 Отговор
    Ейййййй най после у нас почна да се прави нещо.Това от 1989-2011 си е голяма пауза .Но тия дето ги видях на панаира в Пловдив бяха наистина яки.БРАВО
  • 35 narkoman

    1 0 Отговор
    хаха .. че то в много държави се сглобяват коли, но има съществена разлика между сглабяне и производство!
  • 36 toletodm

    0 1 Отговор
    Nai-vajno ot vsi4ko e 4e se proizvejda ne6to v Bulgaria.
    G-n Ganchev ima nuh kym biznesa! Za koeto vinagi trqbva da byde podkrepqn ot pravitelstvoto i za napred.
  • 37 Gost

    1 0 Отговор
    Картинка 2 кърти :) По тази "развита" инфраструктура ще правят бизнес ..... без коментар.
  • 38 Great Wall owner

    1 0 Отговор
    На всички мърморковци ще обясним следното:
    Първо дали се сглобява или произвежда
    По цял свят, всички производители нямат производство съсредоточено на едно място. Двигателите се правят някъде, седалките .... Асемблирането може да е на съвсем друго място.
    Конкретно в Ловеч се предвижда да се боядисва и сглобява, като част от оборудването ще се произвежда в България.
    второ:
    На т......рите, които не вярват че българите не могат да правят коли:
    Отговор - ВИЕ не можете. Българите могат и ще правят.
    трето - на лузърите, за които китайските коли са 6-то качество
    За вас и зулуска кола е много защото сте бедни и сте безинтересни за всички произовдители. Интересни сте само за автоморгите от Горубляне и Дупница
  • 39 garfild

    0 0 Отговор
    Всичките червени пари , така станаха МУТРЕНСКИ !!! Със завод за автомобили , със вецове по искър и от всичко дето може да се изперат и покажат някакви пари в област ОВ трябва да ги прибира само и единствено Гриша Ганчев !!! Евала Гриша дано ти стигнат... А за завода дано да е успешен и работната ръка от спарки да не се нареди на летище София с едопосочни билети , че ще трябва каретите да ги докарваш барабар с китайците та да има и кой да ги сглобява...
  • 40 Асемблиране

    0 0 Отговор
    ъъъъъъ нека така да го кажа. Какъв процент от печалбата на крайния продукт трябва да отиде в български джоб за да приемем че сме станали фактор(незначетелен) в автоиндустрията ? Това си е работа на ишлеме. Просто класика в жанра- няма принципна разлика с конвейра на Хенри Форд.
  • 41 Скарлет Монтани

    0 0 Отговор
    мн скъпи бе :( за тези пари какви дачии има ;)
    а за 16 000лв какви коли на старо има.... тези нещо не ми вдъхват доверие....
  • 42 Росен

    1 2 Отговор
    tova e dobre za balgarskata ikonomika nyama da kupuvame boklucite na zapadna evropa ot morgite a 6e karame koli ot magazina na normalni ceni
  • 43 VESELIN SPASOV

    0 2 Отговор
    radvam se 4e sa ostanali i malko umni hora kato ,,Great Wall owner,, mnogo silno sum vuzmoten ot BEZPOLEZNITE PRAZNODUMKOVCI koito po cqla ve4er stoqt pred kompiutrite i opluvat kakvoto im se izpre4i i imat vazmojnost da go komentirat. vmesto da se naspqt i na utre6niqt den da si potursqt rabota za da se otdelqt ot gazovete na roditelite si pro4etete i pomislete ot koi xora iskate da budete. rabirase 4e trqbva da se radvate za ikonomikata na Bulgariq i za oniq xora koito ne pi6at bezpolezni ne6ta po cqla ve4er a sa se xvanali narabota v tozi zavod i xranqt semeistvata si a Gri6a Gan4ev zabogatqval ami napravete i vie zavod i zabogatqvaite be nikoi ne vi e sprql da napravite zavod ama i da ima6 tiq pari da go napravi6 dupi se iska da si purviq i da vqrva6 4e 6te uspee6.vsi4ki iskate da vurvite po otupkani pateki makar i putqt da e na ba6tite vi koito sa 6loseri v nqkoi zavod za6toto sistemata na vremeto ne mu e pozvolila da se izdigne pove4e XAIDE DAVAITE NAPRAVETE VIE NE6TO S KOETO DA SE GORDEQT VA6ITE RODITELI A ZA6TO NE I CQLATA NI STRANA.
  • 44 Господин никой

    1 0 Отговор
    Пичове,това си е една изцяло китайска кола....сглобява се в България,за да се спестяват вносни мита и такси....това е измислено преди много години,не е идея на Гриша Ганчев,или незнам кой друг наш "бизнесмен"....
  • 45 Фиат

    3 0 Отговор
    Има голяма разлика от проектиране до копиране и лифтиране на кола, както и между производство и сглобяване. Едно е да осигуриш технологично съвременен и ефективен за масово производство и модификации автомобил, друго е да изкараш евтина лустросана кочина със стари технологии за българин и мутроикономиката.
  • 46 garfild

    1 0 Отговор
    В Ловеч и филиал GMC да направят пак ще са си ПРОШЛЕЦИ !!! От тия хора и чеп за трици не става . Те не могат да се научат да пишат на КИРИЛИЦА та коли ще правят . ако баща ми ближеше на баба Нора задника и аз щях да имам завод .
    VESELIN SPASOV Дано утре почнеш работа в завода Great Wall ама , като работник та , да видиш и колко време ще изкараш , преди да ти ти се е разсърдил началника и без даже да си получил заплата си уволнен ... 2000 човека се очакват да работят в завода ... ОК Ама за какви заплати и какви договори ...
    Гриша целува г.з за тия банкноти , ама и да му направиш с....... пак трудно вади банкноти .
    Така , че VESELIN SPASOV свиркай си яко , пък дано падне някой лев , никой не знае ... А и пиши на български бе!!!

  • 47 boko

    1 0 Отговор
    Важното е , че е в България и поне е нещо на фона на малкото заводи който са останали! Дава се работа на хората! Не знам защо повечето тръгвате с лошо и веднага критикувате! Ама то затова сме на такова дередже!
  • 48 buklas

    1 0 Отговор
    Аз съм оптимистично настроен за това производство и се надявам да е успешно.
    Прочетох много негативни коментари,но явно това е запазена марка на българина.
    Крайно време беше да се създаде такова производство след като съсипаха производството на РЕНО преди много години.Гледайте позитивно на всичко това,защото това са нови работни места,ще се оправи инфраструктурата около завода и мн.други положителни неща ще се случват.
    Вижте един завод какво направи със Севлиево.
  • 49 stoxi

    0 0 Отговор
    kakvi da4ii nqkoi beshepisal .da4iitesapalni drav4eta .A 16 000 zanovakola si edobre
  • 50 се-се-се-ре

    0 0 Отговор
    Ей тва правят комунелите с парите Ви, китайски боклуци, щото освен китайците друг няма да им се върже на акъла. От къде на къде Правителството (Герб) ще отпускат пари на ЧАСТНАТА ФИРМА да си прави инфраструктура????????????? Айде Борци дайте Ни ПАРИ и на нас обикновените хора!?
  • 51 се-се-се-ре

    0 0 Отговор
    До Great Wall owner
    (гост)
    Бедни сме щото плащаме за безумните идеи на червените ни "лидери". Дано фалирате скоро, а ти да идеш на борсата на труда!
  • 52 uuuuuuu

    0 1 Отговор
    hahaha kitaiska kola proizvedena ot bulgari omg
    ne se seshtam za nishto po-losho
  • 53 ХАХАХ

    2 0 Отговор
    ТЕ ТАКИВА КАТО ТЕБЕ МОГАТ ДА МИСЛЯТ ПО-ПОДОБЕН НАЧИН. КЪДЕ ВИЖДАШ НЕЩО КОМУНИСТИЧЕКСО, ДЕМОКРАТИЧНО ИЛИ БОЙКОВО В ТОВА НЕЩО. ТОВА СИ Е ЧАСТНА ИНВЕСТИЦИЯ И НЯМА НИЩО ОБЩО С ПОЛИТИКАТА. ПАЗИ БОЖЕ ТАЗИ ДЪРЖАВА ОТ ХОРА КАТО ТЕБЕ. НА КОИТО ЕДИНСТВЕНОТО ИМ ЗАНИМАНИЕ Е ДА СЕДЯТ ПРЕД ЛАПТОПА И ДА СЕ ЧУДЯТ КАКВА ГЛУПОСТ ДА НАПИШАТ. АМА ТАКОВА МИСЛЕНЕ Е ПРИСЪЩО ЗА 100% КОМУНЯГИ.
  • 54 борак боров

    0 0 Отговор
    Радвайте се че и китайците нещо правят тука защото европейците ги няма никакви само изискват от нас а не изпълняват обещанията си
  • 55 бат' Ицо

    0 0 Отговор
    И производството на най-големите боклуци (както е в случая) е по-добро от нищото - цигани, проституция и безработица....
  • 56 сййд

    0 0 Отговор
    На тези, на които не им харесват колите, им пожелавам да си купят по един ролс ройс, бентли или нещо подобно, което да им побере големите задници и малките мозъци. да си седят и да продължават да плюят
  • 57 Yoda

    0 0 Отговор
    Аааааааа кой ще ги купува тия играчки ? Към кой пазар са ориентирани колите ? Към българския ? - Ха ха ха ! Към европейския ? - / Тук Човекът получи херния от смях .../
  • 58 Перо

    0 0 Отговор
    Абе това малкото го видях и не изглежда никак лошо - попрефасониран вариант на предишната Тойота Ярис. за качеството не знам, трябва да се потъркалят две-три години. Но вероятно всички възли са взети от японците.
  • 59 Great Well

    0 0 Отговор
    Не бъдете такива песимисти бе хора като те дадат 5 годинки гаранция и като струва 15 000 ще зема не 1 а три никакви аудите мерцедеси и тем подобни БМВ щом са такива играчи защо само 3год. дават гаранция аз сем за тази марка и ги подкрепям аз и цялото ми семейство скоро ще сме с нови български коли както едно време
  • 60 Japan

    0 0 Отговор
    Неочаквано добра комбинация, Китайски коли с Българска зглобка.Първите са световно известни, с некачествените боклуци който бълват в цял свят.......крадци на технологий.Вторите световно известни крадци и ТАРИКАТИ ,за какво им е да крадят технологий като по -добрият варянт е да откраднат сухо евро . Този завод няма да го бъде, защото са малко хората който ще си купят такъв автомобил,китайски боклук с българска некадърност.Какво си мислете, че някой селянин на който му плащтат 400-500лв заплата , ще му бавят парите ,ще ви зглоби супер кола-ха-ха.
  • 61 00000

    0 0 Отговор
    Всеки Българин трябва да се гордее, че в жалката ни страна ще се произвеждат коли, та било то и китайски!
    Дайте малко национализъм и гордост!
    Не бъдете винаги черногледи песимисти!
    Бъдете по-добри и мислете за страната си положително!
  • 62 fiat

    0 0 Отговор
    Абе уж не ги харесвате колите ама всички влизате в саита защо ли?Май ви е яд че всичко тово се случва в малък град като Ловеч.И кои луд би вложил толкова много пари ако ще фалира,май само си чешете езиците,а в Ловеч знаят какво да правят с парите си и по точно Гриша Ганчевл
  • 63 Илко

    0 0 Отговор
    Честно казано Китай ми е като втори дом. Ако съдите китайското качество по внесеното в илиенци, много грешите. Лично съм питал доста китайци относно качеството на колите, отговора бе ''никакви проблеми за 6-7 год.'' Моето Ауди А4 за последната година има сменени 3 подгревни свещи, датчик за 400 лв, маркуч за 300 и 4 крушки а е на 5 год. Китай имат интерес да пробият на евро пазара и това може да стане през БГ защото манталитета ни е подобен а едва ли големите автопроизводители в Европа ще си поканят конкуренциата у дома.
  • 64 ПОСЛЕДНИЯ ОПТИМИСТ

    0 0 Отговор
    БРАВО !!! ДРЪЖТЕ ФРОНТА МОМЧЕТА И СГЛОБЯВАЙТЕ КАЧЕСТВЕНО ! ОБОРОТА ЩЕ ДОЙДЕ СЛЕД ТОВА ! ЗАЩО РУМЪНЦИТЕ ДА СИ ИМАТ НЕЛОШАТА ДАЧИЯ НА РЕНО-НИСАН А НИЕ ДА СИ НЯМАМЕ ЛИТЕКС МОТОРС ? А ЦЕНАТА СЪЩО ДАЛЕЧ НЕ Е ВИСОКА КАТО ЗА ЧИСТО НОВ АВТОМОБИЛ С ПРИЛИЧНА ГАРАНЦИЯ ! БРАВО И ЖЕЛАЯ УСПЕХ ВИСОКО КАЧЕСТВО И МНОГО МНОГО ПРОДАЖБИ !
  • 65 Real

    0 0 Отговор
    китайски коли които се правят в България... екстра!
  • 66 гост

    1 0 Отговор
    Китайски , но побългарени е ще пак боклуци !!!!!!!!!!!
  • 67 гост

    2 0 Отговор
    Побългарените неща са си боклуци , спомнете си за Булгар рено в миналото !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 68 gost

    0 1 Отговор
    te rumancite si imat dacia ama nali se se6ta6 4e zad tqh stoqt reno i nissan (sam go kaza). Taka 4e tuka pak se vkarvame v brutalnata izmekqriq kato po4vame da pravim nekvi pulni kitaiski bokluci deto sa na parite na hubavi novi koli......
  • 69 оптимист

    1 0 Отговор
    Ей хора ...осъзнайте се малко в тази криза създават работни места ...а вие се правите на умни .
  • 70 Hektor

    0 1 Отговор
    Най-после и ние да правим автомобили!Чудесна идея и да стискаме палци на производителя!УСПЕХ!!!
  • 71 БГ

    1 0 Отговор
    Хубави са хората,че създават работни места в криза,дано почнем да произвеждаме и части /динамо,акумолатор,свещи,стъкла,кабели,огледала,седалки,фарове,стопове и т.н.-всичко изброено се е правело в т.ч. и релета и у нас ,дано потръгне завода и се съживи забравеното производство и в многото други предприятия в страната /
  • 72 indieca

    0 1 Отговор
    101% платена реклама :)
  • 73 bgmaster

    0 1 Отговор
    Нека да бъдем истински българи и да подкрепяме всичко хубаво което се прави в тази държава.Да спрем да злобеем, да спрем да се подиграваме на другите около нас а да погледнем първо себе си!!!
    Ние българите правим хубави неща и ще правим хубави неща поне по голямата част от нас.Браво на куража на Гришата, желая успех на всички които ще правят, продават и купуват тези според мен, хубави автомобили!!!Безаварийно и безпроблемно шофиране!!!
  • 74 гост

    0 1 Отговор
    с тия цени.
  • 75 Stoyan

    1 0 Отговор
    За съжаление вероятно и в Китай ги правят по същият начин - ръчно.

    Аз на снимките не виждам никаква техника освен, маркучите на ръчните винтоверти.

    Не знам и защо избраха да работя точно с този китайски производител - GW. Има далеч по-добри.
    Но като цяло всичките са зле.

    Снимка н.2 е най-показателна.
    Черен път води към малко хале в което ръчно се глобяват автомобили с готови китайски части.
    Можем да произвеждаме много неща, при това качествено.
    Но този продукт не е добър, колкото и да се произвежда качествено.
  • 76 Владо

    1 0 Отговор
    "Инженери" на средна възраст 25г.??? Значи има такива на по минимум 23г и със солиден опит в автомобилната индустрия, ако се сметне кога се завършва технически университет...
    Е, дупе му е яко на тоя дето ще купи такава кола...

    Сигурно става дума за механици!?!
  • 77 ОГИ

    1 0 Отговор
    Оценката за направеното /и предстоящото да бъде направено/ всеки трябва да направи сам , като използва главата си по предназначение. Аз ще ви помогна, като Ви подсетя за въпросите, на които трябва сами да потърсите отговорите. За съжаление няма рецепти и никога картината не е черна или бяла а с много нюанси.
    Личното първоначално мнение на пишещия тези редове е че е направено нещо сериозно и заслужаващо признание.
    Най-важният въпрос е какъв е процентът на местната добавена стойност от крайната "фабрична" цена на автомобила, като имате пред вид, че за да бъде национален, в случая автомобилът "български" по международните стандарти трябва да има поне 30% местна добавена стойност. В момента, съдейки от информацията в пресата се говори за внос на автомобили в контейнери и асемблиране в България, което по същите стандарти означава 1,7 - 2,0% местна добавена стойност. Да се надяваме че това е само началото.
    За да бъде юридически автомобилът произведен в България първите 3 / три / знака /ОТ ОБЩО 17 ЗНАКА/ в регистрационния талон на автомобила трябва да са XAA и т.н.
    Ето Ви няколко допълнителни въпроса за размисъл :
    1. Дали автомобилът и производството са БЪЛГАРСКИ ?
    1.1. Кой е собственик на лиценза / и патентите ако има такива/. Т.е. кой взима решение за конструкцията, развойната дейност, новите модели, доставчиците, доставните цени на детайлите и т.н.
    Ще има ли допълнително заплащане на патенти и лицензи при започване на производството в България на новите модели.
    Какъв е размерът на патентите и роялтите за новите модификации и особенно роялтите за резервните части.
    1.2. Ще бъде ли разрешено на "българската страна" да взима решение за влагане на български компоненти при асемблирането в крайния продукт и ще бъде ли призната гаранцията на готовия автомобил ако има такова смесване на доставчици.
    1.3. Кой определя търговската политика в широк смисъл - продажни цени, териториално разпределение и подбор на дилърите, гаранционен и след гаранционен сервиз, система за заявяване, доставки и цени на резервните части. В автомобилния бизнес всеки производител преследва в крайна сметка една цел и тя е - "Да продадеш автомобил е като посаждане на дърво, а сервизирането и продажбата на резервни части е да береш плодовете". Ако в продажбата на автомобил имате 10-12% печалба, то в резервните части имате 200 - 500% и то за дълъг период.
    1.4. Ще успее ли съвместното дружество да се справи със жестоката конкуренция / в т.ч. нетарифната и нелоялна / например бясното състезание с т.н ЕВРО сертификати. В момента в България е задължително ЕВРО4, но от следващата година ще е задължително ЕВРО5 и т.н., което за европейските производители е детска игра, но например един индийски производител едва успя да вземе преди известно време ЕВРО2 и се предаде / изтегли се от Европейския пазар/.
    1.5. В момента китайската промишленост е във възход / над 9% за 2010год// ,но какво ще се случи при първата криза. Дали няма да се повтори сценария от кризата през 90те години, когато всички големи производители "първо изядоха децата си" за да оцелеят, като закриха по-голямата част от филиалите и дъщерните си фирми. Само в Гърция за 2 години бяха закрити 11 завода за асемблиране.

    Това е малка част за начало и знам че съм досаден, но се радвам на всяко ново начало и стискам палци да е успешно.
    ОГИ
  • 78 петар петров

    0 0 Отговор
    хубава работа ,НО китайска.А както се знае китайското не работи.УСПЕХ
  • 79 Байчо Китайчо

    0 0 Отговор
    Китайците направиха завод в България. Браво, тук труда стана по-евтино платен отколкото при тях.Хайде сега малко и вие да поработите на китайците за без пари.........ОТ ЦЪРВУЛА ОБУВКА НЕ СТАВА.....Успех на тези който се радват, че се откриват нови работни места,хайде подготвяйте си документите големи китайски заплати ще има.А на тези който харесват марката, да си купят по-една колица , да изискват към гаранцията и безплатна пътна помощ.
  • 80 Димо

    0 0 Отговор
    А на подставения от комунистите олигарх Гриша Ганчев някой няма ли да му потърси сметка?
  • 81 Jack

    0 1 Отговор
    Задайте си въпроса защо само в Русия и България има олигарси!
  • 82 жълтура

    0 0 Отговор
    Китайска кола сглобена от български пубер работещ за 400 лв на месец на цена 16 000 лв. Трява да си доста смел да инвестираш в подобно нещо. Renault-Nissan правят коли от 100 години, китайците от 10, а българите сглобяват от няколко месеца. Дачията е 12 бона, а познайте какво ще си купува българина ;)
  • 83 българска работа

    0 0 Отговор
    Китайска кола сглобена от българи. УЖАСНА комбинация.
  • 84 garfild

    0 0 Отговор
    Има една голяма д.....я дето се нарича Ловеч и тази челна стойка дето правят с тоя завод им трябва само да пр..нат ...
    Това се нарича о..ране от челна стойка , ще има аки и по вратъ ...
    Честито !!! Щом мутри ни оправят икономиката а селяни им викат браво , на драго сърце им пожелавам да не спечелят и да имат братя и сестри от мен ...
  • 85 Кирил

    0 0 Отговор
    Винаги съм се чудел, какво става с автомобил, който не е сглобен или изработен качествено? Бракува ли се, на по-ниска цена ли се продава или от страх, да не ни се скарат, го пускаме ей така за продажба? А за олигарсите бих казал, че ако трябва да се търси сметка от всички, трябва да останем без икономика и отново да минаваме към работническо-мениджърската приватизация. Всъщност, аз съм "За" подобна приватизация, но тоя път само от работници, без да се позволява на един или няколко човека да окупират дадено предприятие. Само тогава ще се оправи България. Иначе, това са смешни опити на някои престъпници да легализират парите си. Нали се сещате, че като притежаваш такова нещо, за което всички мечтаем години, никой няма да те пипне. Ей това е цялата далавера с тоя завод.
  • 86 Лош

    0 0 Отговор
    Честито на новодомците, пардон, на производителите!!!
    България се сдоби с поредния "модерен" завод, оборудван с технологии от преди 20 години! Тия хора явно са абсолютно неграмотни, щом нямат поне десет минути да поровят в нета и да видят примерно как изглежда един щатски или немски авто завод.
    Да не говорим за завода на Volkswagen Phaeton в Дрезден, защото нашият си е по-хубав, все пак е в село Баховица, ба. .и технологията...И друго си е като те питат каква кола караш, гордо да отговориш: "Велика стена", нищо че името подхожда повече на язовирна каскада...Но както и да е, въпроса е че "стената" има колела и се движи, другото са глупости, хахахаха..