Днес продължаваме темата за стари руски класики, като след като ви показахме най-ранната "Лада шестица", оцеляла до днес, сега ще спрем вниманието ви на един много интересен тунинг проект, отново на тема ВАЗ, но направен у нас, в България.
Това може да звучи абсурдно, но всъщност не е шега, а проекта е реален и... много добър. Става дума за българското тунинг студио GB Design, което, както се вижда и от снимките, наистина е свършило невероятна работа. Дизайнерите са се съсредоточили върху радикална промяна на интериора на един ВАЗ 2101.
ВАЗ 2101 е съветска класика, като в България на времето също беше култов модел. За по-младите ще кажем, че моделът е произведен по лиценз на Fiat, а днес цените за екземпляри от т.нар. Жигули варират от няколкостотин лева до десетки хиляди долари.
Що се отнася до българския ВАЗ, всъщност това е така нареченият рестомод. А автомобилът е луксозен и в същото време наподобява на първите екземпляри. Проектът съвпада и с 50-годишнината от появата на първите Жигули.
По-запознатите с тема тунинг знаят, че в света има компании, като Singer Vehicle Design например, които правят възстановителни модове за класически Porsche-та. Тук е нещо подобно, но приложени върху Жигули. В случая имаме радикална разлика между екстериор и интериор - отвън колата изглежда като фабрична и по нищо не се откроява, а в салона нещата са коренно различни.
Колата е създадена в един екземпляр и за изграждането ѝ са били необходими четири месеца екипна работа. Първо, Жигулата е демонтирана на съставни части и е извършено цялостно възстановяване. Най-важната характеристика на проекта е салонът, който според българските специалисти е на ниво Rolls-Royce.
Ръчно шити кафяви кожени седалки, естествен фурнир, високоговорители в духа на стари приемници, ретро конзола, облегалки с характерните за онова време кожени каишки и най-важното, съвпадащи в кожени бросети.