10 Май, 2021 10:30, обновена 10 Май, 2021 10:41 25 806 40

Откриха чисто нова Lada 2104, стояла в гараж 22 години

  • lada-
  • лада-
  • ваз 2104

Километражът на автентична „четворка“ показва само 282 километра

Откриха чисто нова Lada 2104, стояла в гараж 22 години - 1

В Санкт Петербург бе открита чисто нова Lada 2104, която веднага след покупката е вкарана в гараж, където е преседяла цели 22 години. Комбито е закупено през 1999 година, но незнайно защо не е използвано.

Откриха чисто нова Lada 2104, стояла в гараж 22 години

През периода от 1999 до 2021 година "четворката" е била в сух и топъл гараж, така че, според руски специалисти открили находката, състоянието на колата отговаря на фабричното. Каросерията, интериорът и шасито на автомобила са като на нова кола.

Откриха чисто нова Lada 2104, стояла в гараж 22 години

Единственият недостатък на този ВАЗ-2104 е малка вдлъбнатина отляво. Най-вероятно ще бъде възможно изправянето ѝ без боядисване, но ремонтът на целия калник ще отнеме повече време, тъй като на мястото на удара се е появила и ръжда.

Откриха чисто нова Lada 2104, стояла в гараж 22 години

За 22 години намереният ВАЗ-2104 е изминал само 282 километра, така че в колата има артефакти от края на 90-те години. Запазени са оригиналното резервно колело и аптечката, найлони на задните седалки и печати на прозорците. Гумите BL-85 с размери 175/70 R13 и металните джанти също са заводски.

Откриха чисто нова Lada 2104, стояла в гараж 22 години

Тъй като говорим за "подобрената" версия ВАЗ-21043, под капака е разположен карбураторен двигател с обем 1.5 литра, който развива мощност от 71 конски сили и максимален въртящ момент 104 Нм. Този мотор работи съвместно с 5-степенна механична трансмисия.

Откриха чисто нова Lada 2104, стояла в гараж 22 години

Определянето на стойността на автентична „четворка“ е трудно, тъй като комбитата са произведени в големи тиражи.

Откриха чисто нова Lada 2104, стояла в гараж 22 години

Откриха чисто нова Lada 2104, стояла в гараж 22 години


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Директора

    35 75 Отговор
    Новостта на една кола не се измерва само с изминатите километри. 22 години за тоя кИнеф... дали е нова?! Директно в Надин.

    Коментиран от #26

  • 2 джамбаз кире

    36 29 Отговор
    Може и бартер за чушкопек.
  • 3 Иванкин

    34 45 Отговор
    Времето назад няма да го върне тази 40 годишна отживелица. Носталгиците по пропилените години в соца може единственно да я оценят.
  • 4 fon4o3

    48 25 Отговор
    За да се запали този двигател, трябва да се разглоби, да се прегледа и да се раздвижи. Всички гумени маркучи и съединения трябва да се сменят, заедно със всички течности. Иначе на първото палене и е ЧАО !

    Коментиран от #6

  • 5 Лелеее сякаш има буца злато😂😂😂😂

    21 19 Отговор
    Голема находка😂😂😂😂
  • 6 Да да глупости

    20 2 Отговор

    До коментар #4 от "fon4o3":

    Нищо нема и стане на бараката

    Коментиран от #8

  • 7 Тра-ла-ла

    30 24 Отговор
    Аз не разбрах. Чисто нова ли е или 22 годишна??? И как така са я открили руските специалисти? Специалисти по какво? По археология ли или по нещо друго? Гаража има ли собственик? Евентуално ако има собственика изненадал ли се е? Тези и още куп въпроси нахлуват в главата ми след като прочетох тази изключително интригуваща ,,новина", но няма да ги задавам защото май няма смисъл!
  • 8 fon4o3

    33 11 Отговор

    До коментар #6 от "Да да глупости":

    Ти ако лежиш 22 години и изведнъж те накарам да бягаш, ще си сдървен като дъска... Същото става и с колите.. не се ли карат, се чупят. Кола не се плаши от каране, а от неподържане.

    Коментиран от #16

  • 9 Авто Джамбазин

    9 19 Отговор
    Цифрите на километража са разместени! Така става като се върти с дрелката! 😂😂😂😂
  • 10 Стандарт на живот...

    21 6 Отговор
    А във френските и УСА джийските плевни и гаражи намират забравени Ферарита бугатита ламбурджинита мустанги кадилаци поршета.......
  • 11 Хахах

    8 7 Отговор
    Чи, то туй мойта уе... Факти много обичат да ни представят я някоя Лада,я някой Москвич открит нов и запазен в някой гараж. Явно четат някой руски сайт за колите на СССР.
  • 12 bank

    19 6 Отговор
    За всеки влак си има пътници, дали е Лада или Мустанг от 1950 каква е разликата...

    Коментиран от #15, #24

  • 13 На Тита титите

    8 23 Отговор
    Давайте го за скраб това и освобождавайте гаража!
  • 14 нанайси

    11 2 Отговор
    Човекът чака да ѝ се вдигне стойността.
  • 15 вабанк

    10 2 Отговор

    До коментар #12 от "bank":

    Мустанг от 1950 г. нема. Тогава имаше само каскети.
  • 16 Има разлика

    2 4 Отговор

    До коментар #8 от "fon4o3":

    Аз съм човек онова е железо
  • 17 Годината е 1982

    18 4 Отговор
    Техническото ниво е на ВАЗ от 1982 година. Купето е на четворка, но всичко останало е като на седмиците. Вярно е, че през 1982 година седмиците имаха "доста" отличия от последвалите сглобки но това не е същесествено за техническите характеристики. Приборите на таблото бяха по различен начин разположени, волана беше друг и още несъществени неща. А първите четворки (поне тези които внасяха у нас) бяха с ниските седалки с подглавници с двигатели 1200 и т.н.
    И после като почна една мешавица и ето го резултата.
    Колата е проектирана недомислено, тъй като удължаването на купето води до неправилно разпределение на товара и това се отразява на конструкцията която на места "подава".
    От класиките това е единственото купе което е съществено различно и недостатъците са на лице. Останалите са съгласувани с инженерите от FIAT и са със значително по малко недостатъци.
    Но въпреки това колата си беше много добра за времето преди 90 година.

    Коментиран от #18

  • 18 Някой си

    9 1 Отговор

    До коментар #17 от "Годината е 1982":

    Че то като изключим задната част купето е 1:1 с другите модели, и дължината е същата. А 2102 си е съгласувана с инженерите от Фиат, това е третия модел направен с тяхна помощ(втория е 2103). И Фиат 124 си има комби версия - 124 Familiare. Кое е недомисленото? Бих се съгласил само за двигателя и кормилната кутия, да бяха пипнали нещо по главата за да вдигнат мощността(главата "задушава" двигателя, иначе няма проблем с блока да се изкарат 90-100 коня) и да бяха заменили кутията с рейка и щеше да се получи много по-добре.

    Коментиран от #39

  • 19 аантрашпиц

    7 16 Отговор
    Ма как не ви писна да пишете за такива бараки немога да разбера?Не мразя Лада.Просто преди 32 години нямаше какво друго да се кара.Но сега дори и моята коруба е по-добра от тази "нова" Лада.Що?Ми щот мойта е на 21 години и се движи всеки ден.Ръжда няма.Тази Лада й давам три години и ръждата ще тръгне по калниците.Но то да беше само това...

    Коментиран от #28

  • 20 1520

    15 1 Отговор
    много лади са все още в движение но не виждам да се движат от нейните западни връстници за времето по нищо не отстъпваха на другите коли от същия клас о тпрактически опит
  • 21 И кво са,

    2 11 Отговор
    заради тая щайга, която става само за складиране на картофи, чорапите ли да си разплета? Голямата новина!
  • 22 Лада Бибитков

    10 2 Отговор
    Ако в САЩ намерят Мустанг от 1964 г. с пробег 200 км и те ще го наричат, че е като нов. Живи и здрави пичове, тези коли са за музей!
  • 23 ха ха

    2 14 Отговор
    Тия руснаци сигорно са ги слагали в гаражите защото никой не им ги е купувал тези боклуци.
  • 24 Ти сериозно ли

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "bank":

    Пич, нищо лично ама не се излагай...
  • 25 Йозеф

    3 10 Отговор
    На 282 км е спряла да пали и за я зарязали в гаража.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 abc

    6 7 Отговор
    За пръв път виждам заводска четворка е интериор от 2107 с двигател 1500 да, ама оборудване от 2107 има нещо съмнително
  • 28 бивш лададжия

    2 8 Отговор

    До коментар #19 от "аантрашпиц":

    Съгласен съм - напълно обективно изказване! Притежавал съм "навремето" 3,5 години Лада2107 така че знам за какво говориш.
    Дори и древния ми 22 годишен Голф който изхвърлих преди 7 години беше технологично на светлинни години напред.
    Няма смисъл да живеем в миналото, всичко с времето си ...
  • 29 В е л и к и я

    9 1 Отговор
    Тази четворка е в пъти по добра от Нивата , с този по мощен двигател тя ще прави всичко като Нивата но и на асфалт ще е добре .Имах в началото на 90 те чисто нова с 1300 двигател , къде съм се качвал и минавал не е истина , минавал съм през река Огоста , гумите не ми се виждаха от водата , влезе в купето но излезнох на другия бряг , беше на косъм да угасне но удържа .Да , постоянно нещо дребно се чупи но като цяло двигателят е много опростен и надежден , скоростната кутия е за мен вечна .С по малкия двигател 1300 съм минавал от един град до друг град през много села участък от 259 км за 2,34 мин .
  • 30 Пиже Инкасаторо

    7 1 Отговор
    До ден днешен имам такава машинка. Купувана нова от Мототехника-Русе. 1.3, 1983г, 32000км... Беше на вуйчо ми, който никога не е бил добър шофьор, Бог да го проси... Сега е на около 40 000. Но основната част от времето си е прекарала в солиден бетонен гараж в с. Николово. Никога не е карана зимата, и сега е така...

    Коментиран от #35

  • 31 ПСР

    2 8 Отговор
    Не знам какъв е този сбор от части.Предната решетка е като на 2105.Броните-също.Двигателят бил 1.5 л.Както на 2103,2106 и 2107.
    Купето отвътре напомня 2107,но не е точно същото.Сигурен съм,че комбито,просто е сложено на базата 2102.А последното нещо е,че колата била"чисто нова".Това,просто ме разсмя.
  • 32 В е л и к и я

    11 1 Отговор
    Имах приятелчета разни мафиотчета в началото дори средата на 90 те , с Мицубишита и Мерцедеси .. но като ги видя че се я качили на Пътна помощ все при мен идваха да ми се молят да им дам новата ми четворк да си свършат някъква работа . ...Знаят че с нея няма да викат Пътна помощ от некъде си по пътищата ...!Случайност ли , не мисля.....!
  • 33 Кракра

    1 7 Отговор
    То тва ново беше пълен боклук, камо ли на 22 години.
  • 34 КИМ

    0 5 Отговор
    Копувам го тоз бохлук ,ще си направя ракета от него
  • 35 Съвет

    0 6 Отговор

    До коментар #30 от "Пиже Инкасаторо":

    Бетонирай и вратата за всеки случай да не тръгне към расия сама
  • 36 Ivanov

    1 4 Отговор
    Имах 2107 и предните седалки са същите като на снимката.Това не е съвсем ново 2104. Седалките бяха различни.
    Отидете в ebay и вижте.
  • 37 Васил

    0 5 Отговор
    Както я пуснат на пътя и до седмица ще е ръждясала няма никакво антикоризационно покритие.
  • 38 Кравария

    0 4 Отговор
    с този дефект на калника, цената и драстично пада :)
  • 39 До Някой си

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "Някой си":

    Колега, 'главите',на тези ,които са произведени след 1998 година (не всички) са вече тк.н дву.валки ,а не с един разпределителен вал!
    Все пак примерно модел ВАЗ 2105 е модел 1979 година, така, че за времето си е била не добра а Много Добра!
    Да били заменили кутията с рейка пишеш , Да не е заменена, или поне аз не съм срещал такава
    ( може и да има) , но има други елементи на управлението,който са заменени, като други кормилни щанги и накрайници, и Волана е съвсем по по-друг усет.
    Дори Инструкторите на Учебните лади, си спомням, че ги преправяха, по този начин през 90-те.години и Не ще ше ,А се Получаваше много по Добре.
    Аз карам 22 западна кола, и си ръждясва, Всички Ръждясват, без значения от производителя, изток, запад, север,юг -Все е тая!
    даже и поцинкованите шасита и купета, дори да се поддържат, и Те Ръждясват -Така, че Не Вярвай на всички писани-ци от
    куцо, кьораво, й сакато тук.
    Със Здраве
  • 40 Аха

    0 3 Отговор
    Знайно е защо са я зарязали в гаража, просто тогава започнаха да внасят западни коли. Кой нормален човек ще предпочете соц. таралясниците, които освен да си изтърсваш камъните от бъбреците за друго не ставаха.