След като Mercedes-Benz представи новото лице на E-Klasse с вариантите седан и комби, основна характерна черта на които са сдвоените предни светлини, сега от Щутгарт демонстрираха и обновените версии купе и кабриолет. Подобно на показаните преди месец седан и универсал, новите двувратки разполагат с почти изцяло преосмислен екстериор, интериор, както и с нови мотори и с един куп иновационни електронни помощници.
Подобно на предшественика, кабрио версията може да бъде поръчана със системата Airscarf, представляваща своеобразен топъл въздушен шал, както и с активното антикрило Aircap, монтирано на рамката на ветроупорното стъкло с цел стабилизиране на въздушния поток. Тази система се включва автоматично при скорост над 40 км/ч и се самоизключва, когато стрелката на скоростомера падне под отметката 15. Интересно е, че на ъгълът на наклон на антикрилото влияе и броят на пасажерите.
Външно разликите се подобни на тези при седана и универсала и като цяло купето и кабриолетът са станали по-динамични и агресивно изглеждащи, но в същото време битува мнението, че новите двувратки са останали далеч по-хармонични от роднините си с четири и пет врати. От Щутгарт са внесли и корекции по основните възли и агрегати. Освен познатите ни четири-, шест- и осемцилиндрови двигатели, под капака на E-Klasse ще се монтира нов битурбо трилитров шестак (Е400) и все още неназованият с индекс четирицилиндров BlueDIRECT.
Последният мотор отговаря на най-строгите еконорми Euro 6, като с него бензиновите агрегати са общо шест на брой, а мощността им варира в диапазона 184-408 к.с. Дизелите са три (170-265 к.с.), а скоростните кутии отново са познатите ни шестстепенна механична и седемстепенна роботизирана. Интересното при последната е наличието на нов режим М и преминаването на селектора за смяна на предавките на кормилната колонка.
Любопитно е още, че новите E-Classe Coupe и Cabriolet за първи път са оборудвани със система за автоматично паркиране, която благодарение на новия електромеханичен усилител може напълно самостоятелно да паркира автомобила както паралелно, така и перпендикулярно. От водача се изисква само да включи механизма Direct-Steer и да натиска педала на газта. Обновените двуврати E-Klasse ще дебютират след дни на салона в Детройт, а продажбите им ще стартират от началото на лятото.
Сегашното поколение на E-Klasse Coupe също се радва на засилен интерес в Европа. По нашите пътища обаче е по-рядка гледка. Вижте как се продава модела в България ТУК.