Last news in Fakti

8 Януари, 2013 09:49 14 363 25

Ето ги новите купе и кабрио на Mercedes-Benz E-Klasse

  • mercedes-benz-
  • e-klasse-
  • coupe-
  • cabrio

След като Mercedes-Benz представи новото лице на E-Klasse с вариантите седан и комби, основна характерна черта на които са сдвоените предни светлини, сега от Щутгарт демонстрираха и обновените версии купе и кабриолет. Подобно на показаните преди месец седан и универсал, новите двувратки разполагат с почти изцяло преосмислен екстериор, интериор, както и с нови мотори и с един куп иновационни електронни помощници.

Подобно на предшественика, кабрио версията може да бъде поръчана със системата Airscarf, представляваща своеобразен топъл въздушен шал, както и с активното антикрило Aircap, монтирано на рамката на ветроупорното стъкло с цел стабилизиране на въздушния поток. Тази система се включва автоматично при скорост над 40 км/ч и се самоизключва, когато стрелката на скоростомера падне под отметката 15. Интересно е, че на ъгълът на наклон на антикрилото влияе и броят на пасажерите.

Външно разликите се подобни на тези при седана и универсала и като цяло купето и кабриолетът са станали по-динамични и агресивно изглеждащи, но в същото време битува мнението, че новите двувратки са останали далеч по-хармонични от роднините си с четири и пет врати. От Щутгарт са внесли и корекции по основните възли и агрегати. Освен познатите ни четири-, шест- и осемцилиндрови двигатели, под капака на E-Klasse ще се монтира нов битурбо трилитров шестак (Е400) и все още неназованият с индекс четирицилиндров BlueDIRECT.

Последният мотор отговаря на най-строгите еконорми Euro 6, като с него бензиновите агрегати са общо шест на брой, а мощността им варира в диапазона 184-408 к.с. Дизелите са три (170-265 к.с.), а скоростните кутии отново са познатите ни шестстепенна механична и седемстепенна роботизирана. Интересното при последната е наличието на нов режим М и преминаването на селектора за смяна на предавките на кормилната колонка.

Интерес сред многобройните електронни помощници представлява системата от камери и огледала, която помага на водача да вижда всички автомобили около себе си, пешеходци през тъмната половина на денонощието, както и скрити знаци. Системата следи за движението и на останалите участници в близост до автомобила, като при необходимост намалява и дори спира автомобила. В допълнение към тези иновационни системи за безопасност трябва да се отбележат и активният круиз контрол, както и активно-пасивната система Pre-Safe.

Любопитно е още, че новите E-Classe Coupe и Cabriolet за първи път са оборудвани със система за автоматично паркиране, която благодарение на новия електромеханичен усилител може напълно самостоятелно да паркира автомобила както паралелно, така и перпендикулярно. От водача се изисква само да включи механизма Direct-Steer и да натиска педала на газта. Обновените двуврати E-Klasse ще дебютират след дни на салона в Детройт, а продажбите им ще стартират от началото на лятото.

Сегашното поколение на E-Klasse Coupe също се радва на засилен интерес в Европа. По нашите пътища обаче е по-рядка гледка. Вижте как се продава модела в България ТУК.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СИМЕОН

    0 0 Отговор
    КРАСОТА НА КРАСОТИТЕ. КАЗАХ!!!
  • 2 Борис

    0 0 Отговор
    Добре де! Стига вика!
  • 3 E/E/Z

    0 0 Отговор
    То си е за викане.Автомобилите са уникални,направо ме изпълват отвсякъде.Прочетох материала три пъти и вече половин час гледам снимките.Уникални са тези коли.
  • 4 мнение

    0 0 Отговор
    Малко ми приличат все едно са взели на работа японски дизайнери
  • 5 333

    0 1 Отговор
    Германци ще строят мегазавод в Пловдив. Предприятието е за производство на климатици за автомобили и ще се разполага върху 78 декара площ в район „Тракия”. Оценката на земята е 1 560 000 евро, обяви зам.-кметът на града инж. Димитър Кацарски.

    Инвеститорите вече са направили геоложко проучване. Ако се съгласят да купят терена, предложението за продажба ще мине задължително през гласуване в Общинския съвет, съобщи “Марица”. Очаква се крупната сделка да се осъществи в началото на настоящата година.Предприемачите трябва да съобщят окончателното си решението за инвестицията до края на януари. Преговорите се водят вече няколко месеца, като надеждата на кмета Иван Тотев е инвеститорите от Германия да разкрият нови работни места,Заместникът му Кацарски допълни, че в миналия мандат тогавашният кмет на “Тракия” Гиньо Матев е харесал това място за гробища......znae ginio ,4e vsi4ki nemski ko4ini sa za grobi6tata!!!!
  • 6 Spewn1

    1 7 Отговор
    Предните фарове изобщо не ми харесват от вътре. Все едно някое дете ги е сложило лентите за дневно движение, никаква естетика. Надявам се новата S-класа да ни впечатли с визия.
  • 7 Николинка КАМОР

    0 1 Отговор
    атмбилите са лада и мерцедес

    Коментиран от #9

  • 8 Николинка КАМОР

    0 1 Отговор
    и лада има кбрио
  • 9 ВИП АМГ

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Николинка КАМОР":

  • 10 БУМЕР КАМОР

    1 0 Отговор
    mnogo e losho sirumasi da komentirat koli za po 100 bona.edini snimki na Lada kachil na drugiat nemu haresvali farovete xaxa tozi avtomobil e Mercedes Benz i struva kolkoto panelkite v koito jiveete ama inache nevi haresvat farovete xaxa.

    Коментиран от #13

  • 11 гост

    0 1 Отговор
    Не ми харесва защото е с пластмасови колектори и не става с обикновенна газова уредба.
  • 12 г василев

    0 1 Отговор
    интериорът е много далече от спортен модел, нещо повече-идентичен е с е класата 2008(вече5 год.+още мин 3 до фейс лифт2016г) т.е мн. далеч от хармонията и красотата на sl 2001 г или е клас 2002 г- с две думи на нивото на 90 те години с по хубави материали.
    а екстериорът- вече разбраха че тази грозна задница не се харесва, смениха я в е класата 2013 но тук явно дизайнът е проектиран и той 2008г- е отпред е бъдещият е клас поне

    Коментиран от #15

  • 13 тъп си, батенце

    1 4 Отговор

    До коментар #10 от "БУМЕР КАМОР":

    Е и? к'ео като струва толкова, другарю комплексар? Трябва ли да ми харесва само щото е скъпа?

    Коментиран от #17

  • 14 111

    0 1 Отговор
    БМВ, Мерцедес, ВАГ... пуснете някоя статия и за американските Muscle cars най-накрая...
  • 15 М_Sux

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "г василев":

    А бе пич я се осъзнай, интериора в колата е най-хубавото нещо.... а тук са ги смесили лукс + спорт.... ти какво искаш вътре да има малко пластмаса и толкова? Как може да говориш такива глупост, главата ми не може да го побере.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 БУМЕР КАМОР

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "тъп си, батенце":

    kompleksarat si ti pilence zashtoto tova koeto nemojesh da si pozvolish go zapliuvash.
  • 18 един от многото

    0 1 Отговор
    до бумер камор Пак ли налагаш мнения ..........

    Коментиран от #19

  • 19 ЗЛАТКО злобарката

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "един от многото":

    mnogo e losho sirumasi da komentirat koli za po 100 bona

    Коментиран от #20

  • 20 Лекс

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "ЗЛАТКО злобарката":

    Защо?
  • 21 tuza

    1 0 Отговор
    Samo q chakam da izleze i vednaga q zimam !
  • 22 bednqci s pretencii

    0 1 Отговор
    Zalojih si apartamenta. i az samo q chakam da izleze i vednaga q vzimam!
  • 23 dockera

    1 0 Отговор
    тези който коментират, че мечока е зле, виждали ли са на живо поне Е клас 2010 год. да видят за какво става въпрос...... големи смешници ей :)

    Коментиран от #24

  • 24 Клаус

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "dockera":

    :) защо 2010-та? В момента сме 2013та! Мерцедеса не е никак лош, просто е отблъскващо грозен и недодялан. За надеждност няма какво да говорим, марката не се слави с нея. Новия модел може да е по- добър от всички предни модели на марката, но се съмнявам, честно казано. Няма по- евтина лимузина на вторичния пазар, цените на Е-класи след 2000-та започват от 4000лв!!!!

    Коментиран от #25

  • 25 БУМЕР КАМОР

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Клаус":

    iavno mnogo te boli che niamash vazmojnost za nov Mercedes i pliuesh li pliuesh a sutrinta hop v krasivata Dacia xaxa