Японската компания казва, че това е нормално предвид високата топлинна ефективност на 1.5-литровите турбо двигатели. Съвременните автомобили са оборудвани с безброй технологии и функции, които правят ежедневното шофиране по-лесно и по-комфортно. Развитието на двигателя с вътрешно горене и неговата постоянно подобряваща се ефективност обаче се отразява при някои нови собственици на Civic и CR-V, които се натъкват на необичайни проблеми.
Първите съобщения показват, че Honda Civic и Honda CR-V, оборудвани с 1,5-литров четирицилиндров турбо двигател, не се затоплят правилно. По-конкретно поради недостатъчно загряване на двигателя, отоплителната система не осигурява нужната топлина в купето при външни температури от около минус 9 градуса по Целзий и по-ниски. Стотици шофьори алармираха за проблема, като подадоха своите жалби до CarComplaints.com.
В крайна сметка Honda призна проблемите и обяви сервизна акция в САЩ, за да се опита да поправи някои от тях. В някои случаи кампанията направи актуализации на софтуера, в други - смяна на масло и нов блок за управление на климатичната инсталация. Honda обаче не е постигнала положителен резултат, тъй като много собственици твърдят, че сервизната акция не е решила проблемите. Очевидно високата топлинна ефективност на турбодвигателя е причината автомобилите да не загряват правилно през зимата.
„Тези, които карат Honda, оборудвана с 1,5-литров турбо двигател за кратко време или седят в задръствания и колата работи на празен ход при екстремно ниски температури, може да почувстват, че не става толкова топло в салона, колкото при автомобил с по-малко ефективен двигател. Тези, които излагат двигателя на по-големи натоварвания (като дълги пътувания и/или шофиране по магистрала) обикновено не изпитват същия проблем “, казва говорител на Honda в Канада, но отново не дава решение на проблема.