Японската компания казва, че това е нормално предвид високата топлинна ефективност на 1.5-литровите турбо двигатели. Съвременните автомобили са оборудвани с безброй технологии и функции, които правят ежедневното шофиране по-лесно и по-комфортно. Развитието на двигателя с вътрешно горене и неговата постоянно подобряваща се ефективност обаче се отразява при някои нови собственици на Civic и CR-V, които се натъкват на необичайни проблеми.
Първите съобщения показват, че Honda Civic и Honda CR-V, оборудвани с 1,5-литров четирицилиндров турбо двигател, не се затоплят правилно. По-конкретно поради недостатъчно загряване на двигателя, отоплителната система не осигурява нужната топлина в купето при външни температури от около минус 9 градуса по Целзий и по-ниски. Стотици шофьори алармираха за проблема, като подадоха своите жалби до CarComplaints.com.
В крайна сметка Honda призна проблемите и обяви сервизна акция в САЩ, за да се опита да поправи някои от тях. В някои случаи кампанията направи актуализации на софтуера, в други - смяна на масло и нов блок за управление на климатичната инсталация. Honda обаче не е постигнала положителен резултат, тъй като много собственици твърдят, че сервизната акция не е решила проблемите. Очевидно високата топлинна ефективност на турбодвигателя е причината автомобилите да не загряват правилно през зимата.
„Тези, които карат Honda, оборудвана с 1,5-литров турбо двигател за кратко време или седят в задръствания и колата работи на празен ход при екстремно ниски температури, може да почувстват, че не става толкова топло в салона, колкото при автомобил с по-малко ефективен двигател. Тези, които излагат двигателя на по-големи натоварвания (като дълги пътувания и/или шофиране по магистрала) обикновено не изпитват същия проблем “, казва говорител на Honda в Канада, но отново не дава решение на проблема.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дфен
12:25 08.04.2021
2 Така е
Коментиран от #5, #11, #20
12:27 08.04.2021
3 Хухуху
Коментиран от #10
12:28 08.04.2021
4 Аноним
12:29 08.04.2021
5 Гост
До коментар #2 от "Така е":
Съседа ми си сложи 1 киловат парно в Аудито и загрява купето за минута. Нови кабели му пусна и кара така вече две зими. Какъв е проблема да сложат такова парно и в Хонда?12:34 08.04.2021
6 SDEЧЕВ
12:34 08.04.2021
7 Honda
12:35 08.04.2021
8 пежо 307
Коментиран от #40
12:39 08.04.2021
9 пилот на Ферари
Коментиран от #15, #84
12:39 08.04.2021
10 Honda
До коментар #3 от "Хухуху":
Знаете ли какво означава марката, или като е японско, значи нестава? Много не разбирате...12:39 08.04.2021
11 Само питам
До коментар #2 от "Така е":
Ти пък кога си карал Тесла ?Коментиран от #14
12:39 08.04.2021
12 пежо 307
Коментиран от #79
12:46 08.04.2021
13 Типично за азиатците
12:46 08.04.2021
14 Само отговарям
До коментар #11 от "Само питам":
Карал съм!12:47 08.04.2021
15 До пилота
До коментар #9 от "пилот на Ферари":
Термостата не помага, когато мотора е загрява! Може би малкия кръг, трябва да е по-малък, но проблема е както е при дизелите. Моторите не загряват, защото са ефективни, не отделят топлина. Трябва печка, която ще увеличи разхода заради увеличената консумация на ток!Коментиран от #17
12:50 08.04.2021
16 ГруЮ
12:54 08.04.2021
17 пилот на Ферари
До коментар #15 от "До пилота":
Същия проблем го имах преди години с един бензинов Опел. Оказа се че има два вида термостати . Единия мисля беше за 82 градуса , а другия го водеха 88-92 градуса.Единия бил за топлите държави , а другия за северните. / Поне така го обясниха / .
След като го смених с тоя за по висока температура - всичко се оправи.
Коментиран от #21, #22, #31
12:56 08.04.2021
18 Иван
12:57 08.04.2021
19 ннвт
Коментиран от #70
12:59 08.04.2021
20 Turbo
До коментар #2 от "Така е":
Най топло е в Телата като се запали хахахаха става баня.Коментиран от #24
13:02 08.04.2021
21 Антон
До коментар #17 от "пилот на Ферари":
Откъде изпълзявате такива....те у хонда не знаят за това и чакат бай кире с милионника нов внос да ги светне за термостатите.ахахахаххаха. Панелни хамстери, това сте. Има един израз - икономията е майка на мисерията. Като започнеш с икономиите , и започват мизериите, в случая тука е отоплението, при други производители друго.Коментиран от #34
13:54 08.04.2021
22 До пилота
До коментар #17 от "пилот на Ферари":
Че и много плюсове са ти нацъкали! Това е така, но термостата е за охлаждане на мотора! Когато мотора е студен, термостата си стои винаги затворен (освен ако не е развален) и антифриза върти в малкия кръг! За дава е слабо парното, антифриза нито е 72, нито 82 градуса, за да ти трябва термостата! Термостата поддържа температурата над тези градуси, а под тези гредуси, той си е затворен. Просто новите мотори, не отделят топлина, защото са ефективни (горят малко и не се отделя топлина), както са дизелите! Трябва електрическа печка, това е!Коментиран от #33, #37
14:10 08.04.2021
23 Зима друг път
14:15 08.04.2021
24 До Турбо
До коментар #20 от "Turbo":
Аз помня, че ти спореше, че цяла нощ при минус 30 ще си спиш в дизеловата кола на топло, като тя си работи на оборот? Писах ли ти, че при минус 30 не дизела на оборот ще те топли, а ти ще го топлиш! Ето тук е и бензина! На оборот не гори достатъчно гориво, за да поддържа топло, при такива температури!Коментиран от #25, #82
14:16 08.04.2021
25 Turbo
До коментар #24 от "До Турбо":
Карам дизелова кола и съм чакал през зимата с часове в задръстване да изтеглят някой тир.Колата работи на 800 оборота, антифриза е на 85 градуса, парното работи,достатъчно да ме стопли.Споря защото споделям личен опит.Коментиран от #26
14:29 08.04.2021
26 Аха
До коментар #25 от "Turbo":
И колко бяха градусите навън? Минус 2? Ако при минус 30 е достатъчно за отопление 500 грама за час, щяхме да се топлим с ДВГ! 500 грама на час, са достатъчни за отопление, но ако е печка която е директно за загряване на въздуха, а при ДВГ трябва да затоплиш и цялото ДВГ! Как става само със 500 грама на час?15:16 08.04.2021
27 Шофьор
15:16 08.04.2021
28 Аха
15:21 08.04.2021
29 До Турбо
16:07 08.04.2021
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Синдикат на Ало Измамниците
До коментар #17 от "пилот на Ферари":
Термостите на хонда отварят преди 90 градуса. Обикновено са на 74 градуса по спомен. Дори и при старите модели е така, стрелката на температурата винаги седи доста преди средата, а ако почне да я доближава това е признак, че термостата си отива.Коментиран от #35
16:25 08.04.2021
32 Пич
16:53 08.04.2021
33 пилот на Ферари
До коментар #22 от "До пилота":
Нещо се бъркаш май . А когато отваря рано - какво се получава ? Студен двигател и слабо парно ?Коментиран от #36, #39
17:29 08.04.2021
34 пилот на Ферари
До коментар #21 от "Антон":
Те и Опел сигурно не знаят и за това произвеждат термостати с различна температура! Като го внесеш от Италия - отваря на по ниска температура. Като го внесеш от Германия - отваря на по висока.Ама ти си спец и го знаеш това - нали ?
17:32 08.04.2021
35 пилот на Ферари
До коментар #31 от "Синдикат на Ало Измамниците":
74 градуса е много ниска температура . При загрял двигател термостата трябва да подържа температура 85-95 ° C . Пише го по дебелите книги !Коментиран от #49
17:40 08.04.2021
36 Аха
До коментар #33 от "пилот на Ферари":
Ако отваря на 82, наместо на 89, температурата пак, ще е доста висока за добро парно! Това ти обяснявам! Че доста преди термостата да тръгне да отваря, парното трябва да ти е силно! Парното духа топло, доста преди да стигне температура на отваряне на термостата! Тук проблема е, че мотора изстива, а той изстива, не заради отворен термостат, а заради нисък разход на гориво! Не можеш да движиш, мотора със сгъстен въздух и да получаваш много топлина! Трябва гориво!Коментиран от #38
17:42 08.04.2021
37 пилот на Ферари
До коментар #22 от "До пилота":
И другото е , че термостата трябва да подържа относително постоянна температура. Ако отваря рано - порно слабо и двигател на ниска температура. Сега ползват електронни термостати които се управляват с датчици и програма . Уж би трябвало да са по прецизни - но явно при тия все пак отваря рано . Те си знаят къде е проблема.Коментиран от #42
17:44 08.04.2021
38 пилот на Ферари
До коментар #36 от "Аха":
Не може парното да е силно ако отваря рано. Веднага топлия антифриз се смесва със студения и температурата пада. Ако е механичен - така е произведен.Ако е електронен - явно трябва да се програмира на ново - както пише че са пробвали да направят.
Коментиран от #77
17:46 08.04.2021
39 Аха
До коментар #33 от "пилот на Ферари":
Ще ти дам и пример! В студен ден, с поне минус 5, по надолнище поне 300-400 метра, караш колата с 80-90 км/ч, пускаш газта (на скорост, на моторна спирачка, на 5-та),разхода на колата става нула, колелата задвижват мотора! Мотора изстива и виждаш стрелката, че започва да пада, защото нямаш разход на гориво, но имаш сериозно охлаждане от скоростта на колата на движение. След това, продаваш газ, температурата пак се качва, но по наклона надолу (малко по-дълъг) изстива!Коментиран от #41
17:51 08.04.2021
40 28188263
До коментар #8 от "пежо 307":
Кола колата в магазина е 2 литра, а ти искаш джип 1,5 л е няма как да стане. Правилно си се ориентирал18:04 08.04.2021
41 пилот на Ферари
До коментар #39 от "Аха":
При това положение , термостата трябва да затвори големия кръг . Особено при тия новите електронни термостати . Във външния кръг температурата ще спадне , но в малкия кръг би трябвало да остане относително нормална. При случая който описваш най вероятно термостата не затваря до край или изобщо не затваря.Коментиран от #45
18:05 08.04.2021
42 Аха
До коментар #37 от "пилот на Ферари":
А ти не можеш ли да разбереш, че проблема е, че не отделя топлина, а не е проблем термостата?Коментиран от #44, #46
18:06 08.04.2021
43 един от стадото
18:10 08.04.2021
44 пилот на Ферари
До коментар #42 от "Аха":
А ти не разбираш ли че не говорим за Перкинс ?Как според тебе работи охлаждането на двигателя и отоплението на автомобила ? За какво служи термостата ?
Това са начални познания .
18:11 08.04.2021
45 Ееееее
До коментар #41 от "пилот на Ферари":
Пилотчо, глей ся! Естествено термостата, затваря. Но малкия кръг и целия ДВГ от какво се топли, като не гори гориво, а го духа студен вятър? Антифеиза минава и през радиатора на парното, който също го охлажда! От къде, ще идва топлината, като не гори гориво?Коментиран от #47
18:12 08.04.2021
46 пилот на Ферари
До коментар #42 от "Аха":
Термостат на автомобила в системата за охлаждане!!!Термостат на автомобила се използва в системата за охлаждане на двигателя за контрол на потока на охлаждащата течност между двигателя и радиатора. В резултат на работата му се осигурява бързо загряване на двигателя при стартиране и поддържане на оптимални температурни условия във всички работни режими. Термостатът се използва в системата за охлаждане на двигателя от 1922година. Местоположението на термостата се определя от типа и модела на двигателя. Както и от дизайна на охлаждащата система. Термостатът в по-голямата си част се намира на изхода на главата на цилиндъра или на входа на помпата за охлаждаща течност. Твърдите двигатели са инсталирани на съвременни двигатели. Терминът твърд пълнител се отнася до физическото състояние на термодвойката.
Коментиран от #48
18:14 08.04.2021
47 пилот на Ферари
До коментар #45 от "Ееееее":
Ти само по инерция ли караш ? Да не си открил перпетуум мобиле ?Да не минаваш 20 километра по инерция ?
Принцип на действие.
. Когато запалването е включено, този елемент е в изключено (затворено) състояние. Как работи термостатът? Вътрешната специална течност започва да се загрява. След като двигателят се затопли до 90 градуса, автоматично превключва в режим на охлаждане.
Системата има два контура: малък и голям кръг. Когато колата е студена, термостатът не позволява на нагрявания флуид да проникне в големия кръг. Ако това се случи, машината няма да се загрее възможно най-бързо.
Този елемент затваря циркулацията на антифриз по голям контур при температура до 80-90 градуса. Между другото, тя може да бъде различна в зависимост от модела на термостата. Има "лятна" и "зимна" версия. В първия случай, захранването на втория, основният кръг се извършва при температура от 70-72 градуса по Целзий. Опцията "Зима" няма да пропусне антифриз, докато се затопли до 80-85 градуса.
Коментиран от #52
18:20 08.04.2021
48 Аха
До коментар #46 от "пилот на Ферари":
Ееееее, пилотчо, започна да ми омръзва! Много добре знам за какво служи термостата! Термостата отделя малкия и големия кръг, като малкия служи за по-бързо загряване на мотора, пилотчо! Но това ти се обяснява, че мотора не успява да загрее малкия кръг, не да започва да загрява големия, а малкия кръг изстива! Малкия кръг, минава през радиатора на парното в колата и мотора, не отделя толкова топлина за да загрее този малък радиатор в купето! Ако проблема беше в термостата, щеше да е лесен! Проблема е, че не се отделя достатъчно топлина! Виж и видеото, което съм качил по-горе за Шкода (ФВ) и ТСИ мотора! Там е същото и програмно, мотора поддържа по-високи обороти за да не изстива!Коментиран от #50
18:23 08.04.2021
49 Синдикат на Ало Измамниците
До коментар #35 от "пилот на Ферари":
Ами имал съм не една хонда, и е момента карам хонда. Сменял съм термостати и датчици не веднъж, запознай се с конкретната марка и нейните особености и тогава коментирай.Коментиран от #51
18:26 08.04.2021
50 пилот на Ферари
До коментар #48 от "Аха":
А на тебе колко пъти трябва да се обяснява че от малкия кръг при затоплено купе , антифриза не може да изстине толкова бързо че да стане студено вътре. Ще падне температурата в големия кръг , но в малкия - минимално. Двигателя все пак не е изгасен и е достатъчно за да подържа минимално някаква температура в малкия кръг.Бе ти каква каруца караш ???
Коментиран от #54
18:26 08.04.2021
51 пилот на Ферари
До коментар #49 от "Синдикат на Ало Измамниците":
Говорим по принцип. Не можем да изброим всички марки и модели и техните особености. Има си форуми за тая работа. Който се интересува - ще намери.Коментиран от #64
18:28 08.04.2021
52 Айде пак
До коментар #47 от "пилот на Ферари":
Пак да ти напиша! Енергията (топлината) отделена от мотора, не стига за затопляне на малкия кръг и големия, даже не е нужно да го отваряш! За това написах, по-горе, че може би ще помогне по-малък, малък кръг! За да може малкия кръг, да загрява по-бързо! Но може би, не може да е по-малък от това!Коментиран от #53, #55
18:28 08.04.2021
53 пилот на Ферари
До коментар #52 от "Айде пак":
Няма такъв автомобил който да не може да подържа нормална температура в малкия кръг - освен ако няма повреда. Набий си го в главата. Даже Ладите от преди 40 години го могат.Коментиран от #56
18:31 08.04.2021
54 Аха
До коментар #50 от "пилот на Ферари":
Е та питай, хората горе с новата Хонда ЦРВ, какви каруци карат? Що така, не им загряват колите, че и акции правят, за да ги оправят! Я иди им обясни с твоето интелигентно мнение и им обясни, какво прави термостата и дали са чували за термостат! Абе направо, да та взимат да им оправиш колите!Коментиран от #57
18:32 08.04.2021
55 пилот на Ферари
До коментар #52 от "Айде пак":
И вместо да пишеш простотии тука - вземи си оправи кошницата. Повредата не е в нашия телевизор. Явно е само в твоя.Коментиран от #58, #60
18:32 08.04.2021
56 Така е
До коментар #53 от "пилот на Ферари":
Защото Ладите горяха 10 на 100, а Хондата го мирише бензина, не можеш ли да загрееш? При Ладата, бензина се гореше за топлина, а не за движение!Коментиран от #59
18:34 08.04.2021
57 пилот на Ферари
До коментар #54 от "Аха":
Частния случай не е правило. Има дефект - оправят го .Колко сервизни акции има за мигачи , аербег , шарнири .......
18:34 08.04.2021
58 Ееееее пилотчо, чети
До коментар #55 от "пилот на Ферари":
Първите съобщения показват, че Honda Civic и Honda CR-V, оборудвани с 1,5-литров четирицилиндров турбо двигател, не се затоплят правилно. По-конкретно поради недостатъчно загряване на двигателя, отоплителната система не осигурява нужната топлина в купето при външни температури от около минус 9 градуса по Целзий и по-ниски. Стотици шофьори алармираха за проблема, като подадоха своите жалби до CarComplaints.com.18:36 08.04.2021
59 пилот на Ферари
До коментар #56 от "Така е":
Мирише - таратанци. Я вземи погледай тестовете на Auto motor sport TV .Ще останеш изненадан колко горят новите автомобили в реални условия.
И говорим за автомобили с 40 години разлика.
18:37 08.04.2021
60 Ееееее пилотчо, чети
До коментар #55 от "пилот на Ферари":
Тези, които карат Honda, оборудвана с 1,5-литров турбо двигател за кратко време или седят в задръствания и колата работи на празен ход при екстремно ниски температури, може да почувстват, че не става толкова топло в салона, колкото при автомобил с по-малко ефективен двигател. Тези, които излагат двигателя на по-големи натоварвания (като дълги пътувания и/или шофиране по магистрала) обикновено не изпитват същия проблем “, казва говорител на Honda в Канада, но отново не дава решение на проблема.Коментиран от #62
18:37 08.04.2021
61 карача
За туй си карам Нивата и екф ти парно, кеф ти климатик-неща комфортно съвременно шофиране,което се състои в това да присъстваш в колата и да плащаш глобите.
18:41 08.04.2021
62 пилот на Ферари
До коментар #60 от "Ееееее пилотчо, чети":
Бе като не ти харесва Хонда - купи си нещо друго бе. Стига ни занимава с някакви измислици.Коментиран от #63
19:30 08.04.2021
63 Хе хе
До коментар #62 от "пилот на Ферари":
Абе айде, карай си Ферарито! На Playstation! Какво ни занимаваш с термостати!Коментиран от #66
19:35 08.04.2021
64 Синдикат на Ало Измамниците
До коментар #51 от "пилот на Ферари":
А ти що даваш мнения наляво и надясно без да си запознат!?Коментиран от #65
19:36 08.04.2021
65 пилот на Ферари
До коментар #64 от "Синдикат на Ало Измамниците":
А ти с кое си запознат бе отворко ? Сигурно и резервната гума не можеш си смени сам , ама седнал да пише тука.Коментиран от #75
19:37 08.04.2021
66 пилот на Ферари
До коментар #63 от "Хе хе":
А бе аз знам какво да карам , не като тебе да не мога да си пусна парното.Коментиран от #67
19:38 08.04.2021
67 ала бала
До коментар #66 от "пилот на Ферари":
Хаха вие двамата го обърнахте на майтап вече хахаха20:04 08.04.2021
68 гост
20:28 08.04.2021
69 qwerty
22:10 08.04.2021
70 Гост
До коментар #19 от "ннвт":
Ръждива ти е главата. Може, ако живееш с модел от преди 30г22:57 08.04.2021
71 GTE
Коментиран от #73
09:07 09.04.2021
72 Хонда
И така дъртата Хонда на вън -2* една минутка след стартиране оборотите са паднали от 1500 до 1000 след около 3-4 минути работа на място има парно, не много топло, правя една две цедки на първа и втора предавка и парното започва да духа много топло след каране нормално още около 5-7минути парното става толкова брутално,че като си сложа ръката на въздуховода въздуха пари за това вентилатора ми е винаги на позиция 1. много лекинко да духа.Лятото ходая да раздавам газ по балкански пътища и оборотите се все в червено.Колата никога не е загрявала повече от колкото трябва с този малък радиатор просто перката вкл.по често и за по дълго време, ако не издевателствам с колата перката не се вкл.почти никога.На новата ми Хонда парното е леш не затопля добре в града и това е, вяла работа на извън градско е добре.Просто трябва да сложат по-малък радиатор и това е. От както ги правят тези коли в Европа не радват нещо, затова си карам повече дъртата Хондела произведена в Япония и много ме радва и забавлява.От Хонда да вземат да лепнат по-малък радиатор и всичко ще е Ок.така и колата ще загрява на място по-бързо като е студено времето иначе сега аз трябва да направя 2 обиколки на град Пловдив без да спирам за да има някво парно.
Коментиран от #74
09:35 09.04.2021
73 Аха
До коментар #71 от "GTE":
Така е! Това обяснявах и аз, но пича видя проблем в термостата! 😂😂09:56 09.04.2021
74 Аха
До коментар #72 от "Хонда":
Бъркаш! Когато колата не е загряла, термостата е затворен! До радиатора не отива никакъв антифеиз от мотора! Антфриза върти в малкия кръг! Проблема е, че моторите не загряват, това е!10:27 09.04.2021
75 Синдикат на Ало Измамниците
До коментар #65 от "пилот на Ферари":
Като ти чета писанията, определено си "най-големия" капацитет у ваше село. И определено знаеш как да ремонтираш каруцата на тате.11:16 09.04.2021
76 Мастер
13:19 09.04.2021
77 Boxer 3.0
До коментар #38 от "пилот на Ферари":
Човека ти пише, че термостатът си остава затворен поради ниската температура.Проблемът на турбинираните мотори е силната вентинлация, твърде много студен въздух вкарва турбината и двигателя трудно загрява. А при много ниски температури - въобще не загрява, какъвто е случаят от статията.
14:19 09.04.2021
78 Alex
Сега има Лансер 1800 кубика, който купих от Гърция. Зимно време загрява след 10 км каране, като съм посинял от студ. Един мой познат си взе същия 1800 кубика от Швейцария, правен и за Руския и Украинския пазар, с малък радиатор. Лятно време му прегрява и купи голям радиатор, с което си реши проблема с прегряването. А в радиатора за парното си има електрическо подгряване, което си е голяма благина за зимата.
15:53 09.04.2021
79 Абе тия бонове кьк ги прайте
До коментар #12 от "пежо 307":
Бе....... 50 бона накуп за 1 тон пластмаса.......17:44 09.04.2021
80 и така е то
18:06 09.04.2021
81 охобохо
21:34 09.04.2021
82 Гост
До коментар #24 от "До Турбо":
Първо покарай кола, после давай акъл.Коментиран от #83
21:45 09.04.2021
83 Аха
До коментар #82 от "Гост":
Какво да покарам кола, бе? Аз всеки ден съм с колата! Какво не ти е ясно и на теб, да ти обяснявам! И на теб ли термостата ти е проблем?09:39 10.04.2021
84 МайкоУ
До коментар #9 от "пилот на Ферари":
Ясни са ти нещата! Да оставиш някакви координати, за да се свържат с теб от Хонда? Пропуснали са горките да изчетат коментарите във факти.бг и да си решат всички проблеми! Може и да има нещо вярно за парното на тоя модел, но аз досега само на шофьори на немски талиги съм виждал да слагат картон пред радиатора зимата.15:30 10.04.2021
85 лъчезар йонов
21:10 20.10.2022