След като преди няколко месеца от Citroen представиха обновеното C4, което коренно се различава от предходното поколение, то днес френската компания показа и новото поколение на C5, което също доста се различава от предшествениците си.
Като за начало можем да видим предница, идентична с тази при новото C4 и останалите обновени модели на „борчетата“, като отличаващи са фаровете, разделени на две секции и LED дневните светлини със специфична форма.
Подобни промени виждаме и при задницата, където отново наблюдаваме подобен дизайн на светлините и интересно решение при багажника. Именно тук идва и една от най-големите промени при C5Х, която го описва като 3 в 1.
В страничната линия можем да определим новото C5Х като седан, но поглеждайки в задницата то високата линия на тавана доста напомня при тази на комби моделите, но пък издълженият заден капак отново ни връща към сегмента на седаните. Ако това пък не е достатъчно объркващо, моделът предлага по-висок клиренс и декоративни пластмаси при броните, калниците и праговете при които се долавя и лека SUV нотка.
Размерите на новото C5Х са по-малки от тези на немските му конкуренти в лицето на A6, E-Klasse и 5-Series, като дължината на френското возило достига 4.8 метра, а ширината 1.86 метра. Височината е 1.48 метра, а обемът на багажника достига 1640 литра при сгънати седалки и 545 литра при стандартната конфигурация.
Интериорът също е подобен на този при последните модели на Citroen, можем да отличим 12-инчов дисплей на инфотеймънт системата в средната част, физически контроли на климатика, екран пред водача и хед-ъп дисплей с виртуална реалност, който е една от интересните новости при френския производител.
От компанията споменават, че новото C5Х ще се предлага с редица различни задвижвания, като в прессъобщението е акцентирано върху хибидния модел, който предлага 1.6-литров бензинов двигател, който заедно с електромотор, генерира сумарна мощност от 225 конски сили, а батерия ще осигурява около 50 км пробег с едно зареждане.
Стандартно при хибрида и опционално при останалите версии ще може да се поръча адаптивно окачване, което ще разполага с три различни настройки, които според Citroen ще осигуряват меко возене когато е нужно и прецизно, и динамично управление в останалите случаи.