Отидете към основна версия

9 082 0

Lexus - японският Mercedes

  • lexus-
  • lexus rx 300-
  • rx 300-
  • lexus gs 430

Твърде изненадваща е статистиката за Германия по продажби на всъдеходни возила. На върха на класацията не са, както би могло да се предположи, “народните” автомобили Toyota RAV 4 и Suzuki Jimny, а скъпата М-класа на Mercedes. Дали обаче този резултат ще се запази и за в бъдеще. През 2001 г. се очаква германският първенец да бъде изтласкан от призовото място от японският “боец” Lexus RX 300. Вече две години, отвъд океана, той сгорчава живота на престижния Mercedes. За 1999 г. в САЩ са продадени над 75 хиляди от модела RX 300, като за същия период от М-класата са реализирани едва 49 хиляди. Японското нашествие не спира до тук. Догодина ще бъде показана най-новата интерпретация на Mercedes Е-клас. С мощния си 8-цилиндров агрегат, Lexus GS 300 ще се превърне в сериозна заплаха за “германеца”.

Японският боец Lexus RX 300 предизвиква на дуел Mercedes M-клас и BMW X5

През новия век всички модели на Lexus ще се предлагат в самостоятелни търговски центрове. Според японското виждане, недопустимо е луксозните возила да бъдат поставени редом до простосмъртните Toyota Corolla или RAV 4. Други изненади от света на Lexus ще бъдат разточителната лимузина LS 430 (наследник на LS 400), екстравагантното комби IS 200 и конкурентът на спортиста Mercedes SL - SC 430.

Всъдеходът RX 300

В бъдеще името Lexus ще се свързва само със скъпи и разточително оборудвани возила. Недопустимо е да се приема, че универсалният “боец” RX 300 е спартански джип. Японците са навлязли в нов пазарен сегмент. След като Европа бе залята от т.нар. SUV (Sports Utility Vehicle) и SAV (Sports Activity Vehicle), типично по японски, бе сътворен нов клас с причудливото наименование LAV - Luxury Activity Vehicle. Макар объркано и неразбираемо, то съвсем точно определя предназначението на “пришълеца”. Независимо, че RX 300 е с перманентно задвижване на 4-те колела, автомобилът има самоносеща каросерия и липсва блокировка на диференциалите. Това го откъсва от света на расовите всъдеходи и го превръща в гигантско комби.
Марката Lexus, както BMW и Mercedes се ориентира към най-заможните клиенти. С твърде смелата си, до нахална цена от около 81 000 ДМ (за Германия), изпреварва дори Mercedes ML 320.

Като автомобил от луксозния клас и RX 300 ще бъде оборудван с редица електронни помощници. Антиблокиращата система на спирачките (ABS) се допълва от устройство CBC. В зависимост от пътната обстановка, натоварването и начина на каране, ситемата индивидуално регулира спирачната сила към отделните колела. В екстремни ситуации в действие влиза стабилизиращата програма (ESP). В купето ще бъдем заобиколени от редица съвременни удобства. Електронно-регулиращи се седалки, автоматична климатична инсталация и аудиоуредба с CD-чейнджър го правят свръх модерно и луксозно. Не по-малко впечатляващ е мултифункционалният дисплей със система “Touchscreen”. Отделните функции на бордовия компютър се задействат само с леко докосване на екрана. Така в листата на допълнителбните екстри остава твърде малко. Това са само коженият салон (около 4 000 ДМ) и навигационна система с пътна карта за цяла Европа (около 6 000 ДМ).

При двигателите обаче няма нищо интересно. Японският “боец” ще се предлага единствено с 3-литров 6-цилиндров агрегат. Тук с мощността от 201 к.с. RX 300 ще отстъпи на своите конкуренти ML 320 (218 к.с.) и BMW X5 (231 к.с.). Недостойна за класа е автоматичната скоростна кутия с пет, а не както при конкурентите с шест предавки. Така, независимо от огромния въртящ момент от 283 Нм, автомобилът става тромав и нееластичен. Принос за това има и огромната маса от 1.9 тона. Слабостите винаги си имат своето оправдание. “Японецът” е създаден за американския пазар, където динамичните показатели не са от съществено значение. Отвъд океана се държи най-вече на лукс, комфорт и сигурност. Движещ се плавно и стабилно, той става ненадминат при дълги пътувания. Тузарският вид и висококачествена изработка го изключва като автомобил извън чистите и гладки пътища. Нещо като разходка по калта със скъпи лачени обувки.

Lexus GS 430

За японците е ясно, че да предлагаш в Германия автомобили от луксозния клас е почти равно на лудост. Да се излезе на тази обетована земя срещу непобедимите Мercedes Е-клас, Audi А6 и BMW 5-серия е немислимо. Неслучайно Lexus GS 300 изживя болезнен провал на Евро-пазара. През миналата година продажбите на луксозния “японец” буквално се сринаха от 1600 на 800 автомобила. Но Lexus не отстъпват нито крачка. Шестцилиндровият двигател на GS 300 (222 к.с.) е заменен от 8-цилиндров агрегат (283 к.с.). Огромната мощ катапултира луксозната лимузина за 6.3 сек от 0 до 100 км/ч. Тук единствен конкурент може да бъде само Мercedes Е 55 на тунинг-фирмата AMG. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Японците са заложили най-вече на невероятния комфорт. Независимо, че ходовата част без проблем удържа огромната мощ на двигателя, окачването е регулирано за меко возене. Независимо от високото качество и скъпите материали на интериора, дизайнът на арматурното табло донякъде ни връща към “народните” модели на Тoyota, което никак не пасва на цената от 105 000 ДМ.

Александър Атанасов

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини