Отидете към основна версия

15 079 8

Тествахме новите "баничарки" на Renault (ЧАСТ I - Express Van)

  • renault-
  • express van-
  • тест

Букурещ, Румъния. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Французите от Renault избраха румънската столица за да направят първите динамични тестове на новите си лекотоварни автомобили - Renault Express Van и Renault Kangoo. Тези автомобили са част от лекотоварната гама на марката, наречена Renault PRO+, като и двете превозни средства са доста интересни. Наш екип бе на мястото на събитието, а първоначалните ни впечатления от новите "баничарки" на Режията са по-скоро положителни. Започваме с нискобюджетното Renault Express Van.

Екстериор

По запознатите с този вид превозни средства няма как да не оприличат новото Renault с един от бестселърите на румънците - Dacia Docker. И тази прилика съвсем не е случайна. Dacia, които както знаем са под шапката на Renault се отказа от т.нар. комерсиални автомобили и респективно спря най-продаваната у нас Dacia Docker от производство. Сега обаче този ван, с емблема на Renault и претърпял модернизация се завръща. Размерът е същият, оборудването малко по-добро, а функционалността - на познатото ни от Docker ниво.

Интериор

Салонът на Renault Express Van може да се определи, като спартански - твърда пластмаса и само най-необходимото. Зад волана на Express е подобен на лек автомобил. Регулирането на седалките в предно-задна посока е ограничено от преградата за товарното отделение, а заради страничната врата на товарния отсек, мястото за пасажера не е достатъчно голямо.

Това за водача обаче е оптимално. Сред екстрите трябва да отбележим наличието на екран на мястото на централното огледало за обратно виждане, който предава образ от камера, разположена в задната част на автомобила. Аудиото и другите настройки се управляват от 8-инчов сензорен екран. Товарното отделение не се различава от това на Docker - функционално и с оптимални размери за автомобил от този клас. новото Renault Express Van има товарна дължина от 1.91 м със солидна преграда и обем от 3,3 м3, което е едно от най-добрите съотношения полезна дължина/обща дължина в своя клас.

Двигатели и ходови характеристики

Двигателната гама на Renault Express Van се състои от 1.3-литров бензинов двигател TCe 100 FAP (75 kW - 200 Нм) и 1,5-литрови дизелови двигатели Blue dCi 75 (55 kW - 220 Нм) и dCi 95 (70 kW - 240 Нм). Всички мотори работят с шестстепенна механична скоростна кутия, през която въртящият момент се предава на предните колела.

Ние изпробвахме 1.3-литроия бензинов двигател TCe 100 FAP. Динамиката му е прилична, при това, както се вижда от снимките, с доста тежък товар. Колата е стабилна в завоите, а високият въртящ момент я прави идеална за целта, за която е създадена. С други думи това ще е новата евтина "баничарка" на родния пазар, само че този път с емблемата на Renault.

А какво представлява новото Kangoo, вижте ТУК

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 14 гласа.

Свързани новини