Отидете към основна версия

18 489 31

Тествахме новите "баничарки" на Renault (ЧАСТ II - Kangoo)

  • renault-
  • kangoo van-
  • тест

Букурещ, Румъния. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

След като ви разказахме впечатленията си от нискобюджетното Renault Express Van, сега е време да обърнем внимание и на Renault Kangoo. Този автомобил също е част от лекотоварната гама на марката, наречена Renault PRO+, но се нарежда в своеобразния ѝ "премиум" сегмент. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Второто лекотоварно предложение на Режията вече е изцяло ново и позиционирано доста по-високо от Express Van. Външният вид на автомобила е доста модерен и стилен, което създава усещане за лек автомобил, а не за лекотоварна "баничарка". Хромирани елементи, фирмено разпознаваеми светлини и псевдоподкартерна защита, правят новото Kangoo да прилича повече на кросоувър, отколкото на многофункционален ван.

Интериор

И ако отвън Kangoo прилича на кросоувър, то салонът е практичен и наподобява този на минивановете. Много жабки, висока позиция на водача и огромна остъклена площ са фактори, които значително подобрят комфорта на пътуване. Това, което отличава Kangoo Van от Express е изключително богатото оборудване, особено при високите нива на екипировка. Тук седалките са значително по-удобни, а разстоянието за краката и на водача, и на пасажера - оптимално.

Най-интересна обаче е товарната част на новото лекотоварно Kangoo. По-конкретно става дума за страничната врата към товарното отделение, наречена Open Sesame by Renault. При нея е премахната В-колонката от дясно, което дава възможност за изключително голям товарен отвор с ширина 1446 мм. Предната пасажерска врата пък се отваря до 90 градуса, като така през товарната странична врата могат да се вкарат доста дълги предмети.

За да може да се увеличи дължината на товарното пространство, преградата зад водача и пасажера е модулна и с няколко елементарни движения пасажерската седалка потъва в пода, а част от преградата се завърта под прав ъгъл едновременно отваряйки товарно пространство до предното стъкло и защитавайки водача от предметите до него. Това е едно изключително хитро и функционално решение, което извежда новото Kangoo с една крачка напред пред преките конкуренти.

Двигатели и ходови характеристики

Новото Kangoo Van има избор от дизелови и бензинови агрегати - 1.3-литров турбобензинов мотор (100 и 130 к.с.) и 1.5-литров турбодизелов двигател (75, 95 и 115 к.с.). Тези агрегати работят съвместно с шестстепенна механична трансмисия или със седемстепенна автоматична EDC скоростна кутия с два съединителя. Автоматикът не се предлага за базовите мотори с най-ниска мощност - 100 к.с. при бензиновите и 75 к.с. - при дизеловите.

Тестовият автомобил бе оборудван с култовият 1.5-литров дизел на марката, за който сме говорили много, при това все хубави неща. И тук този агрегат не направи изключение. Много икономичен, с предостатъчен въртящ момент, дизелът не усещаше товарът от 280 килограма, който беше умишлено вкаран отзад. Возията е мека, клиренсът е висок, но въпреки това кренът в завоите е минимален.

С други думи французите са дали най-доброто от себе си при оформлението и настройките на новото Kangoo. Все още няма цени за България, като моделът ще бъде лансиран на нашия пазар през септември. За по-бюджетното изпълнение Express цените вече са известни и са на сайта на марката. Те са малко по-високи от тези на досегашния бестселър Docker, а впечатленията ни за него, можете да видите ТУК.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 14 гласа.

Свързани новини