Международният концерн Stellantis отчита своите финансови резултати за последните шест месеца. Основното постижение на директора Карлос Таварес бяха показателите за нетната печалба, които надминаха всички очаквания.
Според изнесената информация концернът е успял да реализира печалба от 8,6 милиарда евро, от които нетната печалба възлиза на почти 6 милиарда.
В същото време Stellantis успя да постигне марж от 11.4 %. В Северна Америка тази цифра обикновено е 16,1% благодарение на пикапите с RAM и всъдеходите Jeep. Това нямаше да се случи без антикризисни мерки и оптимизация на бизнеса, които ръководството извърши по отношение на несъществени активи.
През последните 6 месеца контролираните от Stellantis марки са успели да продадат 3.2 милиона превозни средства, което е с 44 процента повече от резултатите от миналата година. В същото време, ако не беше недостигът на полупроводници, концернът щеше да може да произведе още 700 хиляди автомобила.
Интересно е също, че пазарният дял на концерна на европейския пазар е 23,1%. А в сегмента на търговските превозни средства този показател достигна 34.4 процента. Положителни промени има дори в закъсалата премиум марка Maserati, която за първи път от две години успя да покажат оперативни приходи от 29 милиона евро.
В допълнение, Таварес обяви 11 нови изцяло електрически превозни средства, които ще се появят през следващите 24 месеца. Така сред всички марки, контролирани от Stellantis, броят на електрическите модели ще достигне 22.