Skoda обяви възобновяването на сглобяването на автомобили във фабриките в Чехия. Според Ройтерс производството е започнало през нощната смяна на 31 октомври, в 22:00 часа. Преди това предприятията на компанията в страната, с изключение на един конвейер в Квасини, стояха без работа две седмици.
Както вече ви информирахме, причината за спирането бе недостиг на електронни компоненти, поради което през 2021 г. в Чехия ще бъдат произведени 250 000 коли по-малко от планираното, изчислиха от местната Асоциация на автомобилната индустрия. Това ще струва на автомобилния сектор, гръбнакът на чешката икономика, 200 милиарда крони (девет милиарда долара).
На 31 октомври вечерта Skoda възобнови производството в два от трите си завода в Чехия. Върна се на работа централата в Млада Болеслав, където се сглобяват моделите Fabia, Kamiq, Scala, Karoq, Octavia и Enyaq iV, както и заводът Vrchlabi, който произвежда DSG роботизирани кутии за цялата Volkswagen Group. Само обектът в Квасини, където са правят Superb, Karoq и Kodiaq, остана частично работещ.
По-рано беше съобщено, че Skoda може значително да намали или дори да спре производството в чешките заводи от 18 октомври до края на годината. В складовете на компанията са натрупани над 50 000 машини с недостатъчно електронни компоненти, които очакват доставката на микрочипове. В същото време от ръководството увериха, че няма да има масови съкращения, а работниците ще бъдат компенсирани за престоя.
Автомобилният сектор представлява една четвърт от промишленото производство в Чешката република, а в местните автомобилни заводи на Skoda работят 180 хиляди души. Проблемите с автомобилната индустрия вече засегнаха икономиката на страната: през третото тримесечие на 2021 г. растежът ѝ се забави поради намаляване на производството и в резултат на това и на продажбите.