Все по-стриктните европейски регулации относно околната среда най-вероятно ще принудят Skoda да се откаже от един от моделите си, разкрива чешкият сайт auto.cz. Става въпрос за четвъртото поколение на Skoda Fabia Combi, хечбек варианта на която видяхме само преди няколко месеца.
Въпреки, че тогава шефът на Skoda потвърди, че комбито ще бъде представено съвсем скоро, то последните данни гласят, че това няма да се случи. Главният виновник за това е екологичната норма Евро 7, която новият модел ще се затрудни да покрие, без инвестиция на много средства.
Работници от Skoda са получили уведомително писмо с което от компанията потвърждават решението си, но официална информация от чешката марка все още няма. Всъщност отказването от комбито не е голяма изненада, тъй като голяма част от производителите залагат повече на хечбеци и SUV-та, които напоследък са все по-предпочитани.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1122
Коментиран от #6, #8, #12
09:50 25.10.2021
2 Механик
Тия западняри не се поучиха, ей.
От алчност си затвориха заводите и ги изместиха в Китай. Китайците ги откопираха и сега произвеждат същото, само че на цени 10-15 пъти по-ниски.
Сега правят подобно нещо със зеленикаквите си блянове.
Коментиран от #3
09:52 25.10.2021
3 Грешка
До коментар #2 от "Механик":
Всъщност зелените са поставили инженерно предизвикателство пред автомобилните производители, а който няма инженерния потенциал да се справи с задачата, трябва да плаща за замърсяването на тези, които имат по-добър инженерен потенциал.Но напоследък автомобилите се проектират от икономисти, а не от инженери. Те поставят печалбите на първо място, ограничавайки инженерите. Това ще им изяде главата. Ламтежа за бързи краткосрочни печалби без визия за бъдещето и без инвестиция в добри инженерни решения.
10:05 25.10.2021
4 Българин
10:15 25.10.2021
5 4358
10:17 25.10.2021
6 Българин
До коментар #1 от "1122":
Велосипед не става, за да го караш от пролетта ще ти трябва зелен зертификат. За разходка в планината също !10:20 25.10.2021
7 ЕСССР
Коментиран от #9, #11
10:24 25.10.2021
8 фелисопедист
До коментар #1 от "1122":
карам коуеуо откак се помня. но при температури под нулата и при сняг не съм карал. а и не ща!психо-зеуените, те си знаят! !
10:25 25.10.2021
9 Дрън-дрън
До коментар #7 от "ЕСССР":
Зелената сделка дава старт на редица нови производства, които досега не са съществували, а не слага край на вече съществуващите.10:26 25.10.2021
10 ВикиЛексъсОсло
10:30 25.10.2021
11 Стига с тези печалби
До коментар #7 от "ЕСССР":
Какво те интересува печалбата на една автомобилна компания? Клиентът трябва да се интересува колко качествен автомобил му предлага една автомобилна компания, а не каква е нейната печалба. Не се ли усещаш, че през последните години повечето автомобили се проектират заради печалбата, а от автомобил, който не се чупи не се печели.Има един много поучителен филм "купи хвърли" за планираното остаряване, който всеки един човек трябва да изгледа. Част от зелената сделка е всеки един уред да може да се ремонтира, а не да се хвърля. От това обаче ще спечелят хората, а не компаниите. Етикетът на стоките ще има скала от 1 до 10, означаваща колко лесно е да се поправи продукта.
10:39 25.10.2021
12 Шкода
До коментар #1 от "1122":
си е скъпа марка. И нови, а на старо цените са като на Фолксвагените.11:09 25.10.2021
13 факт
11:32 25.10.2021
14 Но пасаран
12:10 25.10.2021
15 Гост
Коментиран от #16
12:16 25.10.2021
16 Просто е
До коментар #15 от "Гост":
От години (може би десетина) ти се говори, че се очаква между 2023 и 2025 година цените на батериите да паднат под 100 долара за киловатчас и цената на електромобилите да се изравни с тази на бензиновите автомобили. Никой не беше предвидил корона кризата и повишаване на цените на материалите, но дори това да се постигне няколко години по-късно, електромобилите ще са по-евтини от бензиновите автомобили и който иска да си купи нов автомобил ще предпочита такъв на батерии.Който иска да изпитва "удоволствието" да кара автомобил с ДВГ, ще трябва да си плати и то солено, защото покриването на евро 7 няма да е евтино. Принципът, че който замърсява ще плаща, ще стане все по-популярен.
С тол таксите всичко ще се плаща на километър. Електромобилите ще плащат повече пътни данъци защото рушат повече пътищата, а автомобилите с двигатели с вътрешно горене, ще плащат освен пътни данъци, също така и за замърсяване в зависимост от отделените газове, като колкото е по екологичен автомобила, ще плаща по-малко, а таксите ще са различни в различните зони. Най-скъпо ще е в жилищните квартали, където този въздух се диша от хората.
Коментиран от #17
12:31 25.10.2021
17 Гост
До коментар #16 от "Просто е":
Ти като пушиш по две кутии цигари на ден не се ли тровиш сам и замърсяваш въздуха,който всички дишаме.Коментиран от #18
14:37 25.10.2021
18 Ами не
До коментар #17 от "Гост":
Не тровя никого. Никога не пуша в затворени помещения, нито пък когато покрай мене има деца дори да е на открито. Пък и не е като да не плащам акциз, който е повече от себестойността на самите цигари, като наказание. Ти да не би да си веган суровоядец, който не приема никакви отрови чрез храната си и напитките си, та започна да се грижиш за моето здраве? За съжаление не мога да кажа същото за автомобилите си. Карам ги покрай детски площадки, детски градини, училища и покрай тротоари по които се движат деца. Това е държавна политика - убий ближния. Дано поне за внуците ни нещо се промени.16:07 25.10.2021
19 Гост
16:29 25.10.2021
20 ПЕТКО
16:46 25.10.2021
21 Гост 1
08:27 26.10.2021
22 Хан
08:27 27.10.2021
23 доктор Косев
10:55 01.11.2021