Отидете към основна версия

12 074 30

Тествахме най-мощното серийно Peugeot

  • peugeot-
  • 508-
  • pse-
  • 508 pse

Когато през 2018 година от Peugeot представиха новата генерация на 508, мнозина определиха модела като най-красивото Peugeot правено някога. В края на 2020 година, освен най-красиво, 508 се превърна и в най-мощното „лъвче“ правено от французите. Разбира се, това се случи с помощта на инженерите от PSE, чиито отличителни белези можем да намерим както по външността, така и по поведението на модерния лифтбек.

Екстериор

Както вече стана дума, моделът 508 е определян за едно от най-красивите, ако не и най-красивото Peugeot. Безрамковите врати, ефектните фарове и стопове, както и скосеният таван придават доста спортна визия дори на обикновения модел, а доработките на дизайнерите от PSE са точно толкова прецизни и на място, колкото да добавят прилична доза агресия на спортния модел.

Първото нещо което привлича вниманието е станалият напоследък модерен цвят Nardo Gray или Gris Sellenium, както е наименованието на цвета в гамата на Peugeot. Контраст се създава и от елементи в цвят Kryptonite. Такива например са въздуховодите на предната броня, огромните апарати на спирачките и емблемите PSE върху предния и задния капак и колонките зад задните врати.

По-агресивната визия се допълва и от нова решетка с черно „лъвче“, 20-цолови джанти и допълнителни спойлери върху предната броня, праговете и задната броня, където впечатление прави и интересен дифузьор. Фаровете и стоповете разчитат изцяло на LED технология, а типичните за модела дневни светлини тип „тигрови нокти“ помагат за разпознаването на модела от доста далеч.

Въпреки това, по време на тридневния ни тест, няколко пъти чухме различни сравнения за дизайна на колата. Едно от тях бе с Audi RS7, докато други пък оприличаваха задницата с тази на Mustang, виновни за което са стоповете с подобен дизайн.

Интериор

Тук разликите със стандартното Peugeot 508 не са толкова големи, като същото важи и за други от по-новите модели на французите, където наблюдаваме идентичен тип подредба на таблото и инструментите. Малкият волан е ниско разположен, макар, че при определени настройки на седалката може да закрива част от показанията на дигиталното табло. Въпреки това, изборът от няколко конфигурации на екрана пред водача решава напълно този проблем.

В средата на таблото е разположен и екранът на инфотеймънт системата, който не е най-добрия в класа си, но пък предлага всички последни новости и върши функциите за които е поставен там. Седалките са комбинация от кожа Nappa и алкантара с декоративни шевове в цвят Kryptonite. Креслата не са точно спортни, но пък предлагат добра странична опора при по-агресивно шофиране. При по-спокойно каране може да релаксирате с една от няколкото функции за масаж в комбинация с подгрев за по-студените дни.

Въпреки, че колата изглежда голяма отвън, то мястото на задните седалки не е толкова просторно, колкото всъщност би следвало да бъде. При настройка на предните седалки за по-висок човек, пътниците на втория ред имат сравнително малко пространство за краката.

Багажникът от своя страна предлага 487 литра обем при лифтбек версията, която тествахме ние и 530 литра при комби варианта. При сгъване на седалките, капацитета при нашата конфигурация се увеличава до 1537 литра.

Двигател и ходови характеристики

Peugeot 508 PSE разчита на 1.6-литров бензинов двигател с мощност от 200 конски или и максимален въртящ момент от 300 нютон метра. Заедно с него работят и два електромотора, по един на всяка ос, които увеличават мощността на колата до 360 конски сили и 500 нютон метра и дават пробег на ток от около 42 километра. Най-вероятно това може да се случи, ако изберете някои от режимите за изцяло електрическо шофиране, но в повечето случаи при този автомобил, 11.5кВч батерия се ползва за друго.

Ускорението от 0 до 100км/ч за 5.2 секунди впряга в работа и двата електромотора, което от своя страна пък „яде“ от капацитета на батерията осезаемо. И честно да си признаем, предпочитахме да използваме батерията за това, отколкото за шофиране в градска среда на ток.

Може би и за това не успяхме да постигнем разхода от 2л/100 километра, който от Peugeot описват в рекламната си брошура. При нас той се въртеше около 7л/100 километра и нагоре с малко повече даване на газ, а при по-спокойно каране със заредена батерия, стойности от 6л/100 километра също не са мираж.

Както споменахме, Peugeot 508 PSE разполага със задвижване на четирите колела, което се усеща както при тръгване от място, така и при по-динамично взимане на завоите, където задните колела избутват при излизане. В комбинация с преработеното окачване, 508 PSE предлага страхотно поведение на пътя и изненадващо добра стабилност в завоите. За спирането пък се грижат 4-бутални апарати Alkon, които в предната част взаимодействат с дискове с 380мм диаметър, запълващ добре 20-цоловите джанти.

Автоматичната трансмисия дело на Aisin e с 8 предавки и макар да не е най-добрата в бранша, настройките ѝ тук са направени отлично, особено за по-спортно шофиране. Режимът Sport, който втърдява окачването, волана и дава спортна нотка на ауспусите, през аудио системата на Focal с 10 говорителя, предлага отлично изживяване.

Останалите режими на шофиране са Electric в който колата разчита изцяло на електромоторите, Hybrid, където тя преценява дали да включи бензиновия двигател и 4WD при който разполагате с перманентно задвижване на четирите колела.

Режимите в които ще прекарвате най-много време най-вероятно са Sport за който ви разказахме, както и Comfort. Той е подходящ за по-спокойно ежедневно каране и се грижи за това окачването да не усеща неравностите или поне доколкото може с 20-цоловите си джанти с нископрофилни гуми. Единствената ни забележка тук е към волана, който остава осезаемо твърд, въпреки различните режими. Дори и при Comfort може да се усети мощността на колата, въпреки, че тук тя е ограничена до по-скромните 320 конски сили.

Цена

Стандартното Peugeot 508 с 1.2-литров бензинов двигател с най-базовото оборудване струва точно 61 694 лева, докато за най-мощният хибрид с GT Pack ще са ви нужни 103 366 лева преди добавянето на екстри. При модела PSE ще трябва да се разделите със 131 537 лева, а за конкретния екземпляр, който тествахме ние ще са ви нужни 134 100 лева.

Обобщение

Най-красивият модел на Peugeot e придобил доста голяма доза агресия, както във визията си, така и в поведението си. Първата модерна интерпретация на инженерите от PSE успя да ни изненада много приятно и да ни впечатли по най-добрия начин. Колата е изключително способна и предлага много, но всичко това пристига и на съответната цена.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 22 гласа.

Свързани новини