ФАКТИ.БГ
  • peugeot-
  • 508-
  • pse-
  • 508 pse

Тествахме най-мощното серийно Peugeot

Публикувана: 12 Ноември, 2021 11:00
29 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8785
  • Тествахме най-мощното серийно Peugeot - 1
  • ШРИФТ ПЕЧАТ
    Вашата оценка:
    Оценка 3.8 от 20 гласа.

    Когато през 2018 година от Peugeot представиха новата генерация на 508, мнозина определиха модела като най-красивото Peugeot правено някога. В края на 2020 година, освен най-красиво, 508 се превърна и в най-мощното „лъвче“ правено от французите. Разбира се, това се случи с помощта на инженерите от PSE, чиито отличителни белези можем да намерим както по външността, така и по поведението на модерния лифтбек.

    Екстериор

    Както вече стана дума, моделът 508 е определян за едно от най-красивите, ако не и най-красивото Peugeot. Безрамковите врати, ефектните фарове и стопове, както и скосеният таван придават доста спортна визия дори на обикновения модел, а доработките на дизайнерите от PSE са точно толкова прецизни и на място, колкото да добавят прилична доза агресия на спортния модел.

    Първото нещо което привлича вниманието е станалият напоследък модерен цвят Nardo Gray или Gris Sellenium, както е наименованието на цвета в гамата на Peugeot. Контраст се създава и от елементи в цвят Kryptonite. Такива например са въздуховодите на предната броня, огромните апарати на спирачките и емблемите PSE върху предния и задния капак и колонките зад задните врати.

    По-агресивната визия се допълва и от нова решетка с черно „лъвче“, 20-цолови джанти и допълнителни спойлери върху предната броня, праговете и задната броня, където впечатление прави и интересен дифузьор. Фаровете и стоповете разчитат изцяло на LED технология, а типичните за модела дневни светлини тип „тигрови нокти“ помагат за разпознаването на модела от доста далеч.

    Въпреки това, по време на тридневния ни тест, няколко пъти чухме различни сравнения за дизайна на колата. Едно от тях бе с Audi RS7, докато други пък оприличаваха задницата с тази на Mustang, виновни за което са стоповете с подобен дизайн.

    Интериор

    Тук разликите със стандартното Peugeot 508 не са толкова големи, като същото важи и за други от по-новите модели на французите, където наблюдаваме идентичен тип подредба на таблото и инструментите. Малкият волан е ниско разположен, макар, че при определени настройки на седалката може да закрива част от показанията на дигиталното табло. Въпреки това, изборът от няколко конфигурации на екрана пред водача решава напълно този проблем.

    В средата на таблото е разположен и екранът на инфотеймънт системата, който не е най-добрия в класа си, но пък предлага всички последни новости и върши функциите за които е поставен там. Седалките са комбинация от кожа Nappa и алкантара с декоративни шевове в цвят Kryptonite. Креслата не са точно спортни, но пък предлагат добра странична опора при по-агресивно шофиране. При по-спокойно каране може да релаксирате с една от няколкото функции за масаж в комбинация с подгрев за по-студените дни.

    Въпреки, че колата изглежда голяма отвън, то мястото на задните седалки не е толкова просторно, колкото всъщност би следвало да бъде. При настройка на предните седалки за по-висок човек, пътниците на втория ред имат сравнително малко пространство за краката.

    Багажникът от своя страна предлага 487 литра обем при лифтбек версията, която тествахме ние и 530 литра при комби варианта. При сгъване на седалките, капацитета при нашата конфигурация се увеличава до 1537 литра.

    Двигател и ходови характеристики

    Peugeot 508 PSE разчита на 1.6-литров бензинов двигател с мощност от 200 конски или и максимален въртящ момент от 300 нютон метра. Заедно с него работят и два електромотора, по един на всяка ос, които увеличават мощността на колата до 360 конски сили и 500 нютон метра и дават пробег на ток от около 42 километра. Най-вероятно това може да се случи, ако изберете някои от режимите за изцяло електрическо шофиране, но в повечето случаи при този автомобил, 11.5кВч батерия се ползва за друго.

    Ускорението от 0 до 100км/ч за 5.2 секунди впряга в работа и двата електромотора, което от своя страна пък „яде“ от капацитета на батерията осезаемо. И честно да си признаем, предпочитахме да използваме батерията за това, отколкото за шофиране в градска среда на ток.

    Може би и за това не успяхме да постигнем разхода от 2л/100 километра, който от Peugeot описват в рекламната си брошура. При нас той се въртеше около 7л/100 километра и нагоре с малко повече даване на газ, а при по-спокойно каране със заредена батерия, стойности от 6л/100 километра също не са мираж.

    Както споменахме, Peugeot 508 PSE разполага със задвижване на четирите колела, което се усеща както при тръгване от място, така и при по-динамично взимане на завоите, където задните колела избутват при излизане. В комбинация с преработеното окачване, 508 PSE предлага страхотно поведение на пътя и изненадващо добра стабилност в завоите. За спирането пък се грижат 4-бутални апарати Alkon, които в предната част взаимодействат с дискове с 380мм диаметър, запълващ добре 20-цоловите джанти.

    Автоматичната трансмисия дело на Aisin e с 8 предавки и макар да не е най-добрата в бранша, настройките ѝ тук са направени отлично, особено за по-спортно шофиране. Режимът Sport, който втърдява окачването, волана и дава спортна нотка на ауспусите, през аудио системата на Focal с 10 говорителя, предлага отлично изживяване.

    Останалите режими на шофиране са Electric в който колата разчита изцяло на електромоторите, Hybrid, където тя преценява дали да включи бензиновия двигател и 4WD при който разполагате с перманентно задвижване на четирите колела.

    Режимите в които ще прекарвате най-много време най-вероятно са Sport за който ви разказахме, както и Comfort. Той е подходящ за по-спокойно ежедневно каране и се грижи за това окачването да не усеща неравностите или поне доколкото може с 20-цоловите си джанти с нископрофилни гуми. Единствената ни забележка тук е към волана, който остава осезаемо твърд, въпреки различните режими. Дори и при Comfort може да се усети мощността на колата, въпреки, че тук тя е ограничена до по-скромните 320 конски сили.

    Цена

    Стандартното Peugeot 508 с 1.2-литров бензинов двигател с най-базовото оборудване струва точно 61 694 лева, докато за най-мощният хибрид с GT Pack ще са ви нужни 103 366 лева преди добавянето на екстри. При модела PSE ще трябва да се разделите със 131 537 лева, а за конкретния екземпляр, който тествахме ние ще са ви нужни 134 100 лева.

    Обобщение

    Най-красивият модел на Peugeot e придобил доста голяма доза агресия, както във визията си, така и в поведението си. Първата модерна интерпретация на инженерите от PSE успя да ни изненада много приятно и да ни впечатли по най-добрия начин. Колата е изключително способна и предлага много, но всичко това пристига и на съответната цена.

    Поставете оценка на статията:
    Оценка 3.8 от 20 гласа.

    Въвеждане на коментар към статията
    Име :


    Напишете кода от картинката
    Визуална кептча
    Коментар:
    Коментари към статията
    Потурко
    1 Отговор
    1.6-литров бензинов двигател с мощност от 200 - щеше да е Смешно, ако не е толкова Трагикомично! Явно някой се подиграва с нас с такива гръмки заглавия и класификации!?!

    Коментиран от #3, #15, #19


    Оценка:
    -28 +31

    БАЙ Х@Й‼
    2 Отговор
    Кеф цена няма ! Но за 140 000 бих карал 14 години коли за по 10 000 без да взема стотинка от тях ! При по-добри условия може да карате 20 години коли за по 20 000 от които да взимате по някой лев за следващата ‼️

    Оценка:
    -17 +18

    хкбйкхд
    3 Отговор

    До коментар #1 от "Потурко":


    Я дай едно в124 с в8 от 90-те да го видим за колко набира едва ли слизя по 6 секунди.

    Оценка:
    -12 +7

    Пич
    4 Отговор
    Колата безспорно е добра , но недостатъка и е , че цената е още по добра...

    Оценка:
    -6 +33

    БАЙ Х@Й‼
    5 Отговор
    Лично аз не бих оставил една торба пари в шоурума на лъвчето за това ‼️

    Коментиран от #22


    Оценка:
    -8 +39

    12345
    6 Отговор
    За доста по малко пари бих си взел една Кия Стингър.

    Оценка:
    -11 +24

    Македонеца
    7 Отговор
    Уникална кола,но прекалено скъпа !

    Оценка:
    -11 +19

    Този
    8 Отговор
    Има и нещо хубаво в колата - автоматичната кутия на Aisin. Е авторът смята ,че има по-добри в бранша.Може би някоя от чупливите кутии е по-добра.
    Иначе хибрид от Франция-странно съчетание.Има един производител на хибриди ама е от по-далеко.
    А хаотично деформирания интериор е по-скоро отвратително субективно усещане.
    Доволни клиенти - потенциални чести абонати на официалния сервиз.

    Коментиран от #29


    Оценка:
    -24 +9

    Сто хилки
    9 Отговор
    За пежо аааа ха ха ха ха
    Тия са слънчасали - никога!!!
    За тия пари гтр втора ръка мнооооо як може да си купиш уе
    Та даже тесла на нищо кирометри

    Оценка:
    -14 +16

    Снакс
    10 Отговор
    На Yaris GR двигателя е 1.6 ама с 3 цилиндъра и 261к.с.
    Какво смешно има 1.6 с 4 цилиндъра да е 200к.с. Все пак това е хибриден автомобил и няма никаква нужда от по-мощен двигател. Общата мощност е достатъчна и може да се постигне изключително нисък разход на гориво. Цената е ясно, че е висока. Този автомобил би си го купил някой истински фен на марката, хора каращи 15 годишни премиуми от Германия само биха го оплюли, дори виждали автомобила само на картинка.

    Коментиран от #12


    Оценка:
    -7 +32

    Kurasan
    11 Отговор
    Пежо за 103 бона ХАХАХАХАХАХА.
    Да видиш за две години как се губят 80 бона. ФАЛШ и ИЗМАМА са тич нови шитове и мамят легално. Мощността се калкулира ДВГ + електрическата част. 2литра на 100 км. ХАХАХАХА

    Оценка:
    -11 +17

    12
    Този коментар е премахнат от модератор.
    номад
    13 Отговор
    китайците скоро ще почнат да произвеждат коли за износ и ще рабият пазара вече всички европеийски коли са или 60 к или 100 к да не говорим ,че Теслата иде и ги разбива

    Оценка:
    -8 +9

    драг ентусиаст
    14 Отговор
    А бе феновете на немските легени го говорят товя само щото не са се качвали на нещо като Кадилак ви ейт немските пръчки НЕ вървят доказано на 400м

    Коментиран от #16


    Оценка:
    -11 +11

    сектант
    15 Отговор

    До коментар #1 от "Потурко":


    двигателя е съвместно разработен с бмв и същия този мотор с 300 конски сили върви повече от субару врх сти сложен на пежо 308

    Оценка:
    -7 +8

    Кажи го това
    16 Отговор

    До коментар #14 от "драг ентусиаст":


    На порше 911 GT2 ruf12

    Коментиран от #17


    Оценка:
    -1 +4

    драг ентусиаст
    17 Отговор

    До коментар #16 от "Кажи го това":


    Е за колко прави 400 9.5 9.6 да дава

    Коментиран от #18


    Оценка:
    -1 +2

    Ето за толкова
    18 Отговор

    До коментар #17 от "драг ентусиаст":


    The Rt 12 has a 0-97 km/h (60 mph) time of 2.8 seconds and a top speed of 352 km/h (219 mph) with standard gearing
    И това братле е 2004 година до 2012 се произвежда

    Коментиран от #20


    Оценка:
    -1 +3

    Директора
    19 Отговор

    До коментар #1 от "Потурко":


    Потурко, карай си Вктрата и да не ти пука ;)

    Оценка:
    -3 +12

    факт
    20 Отговор

    До коментар #18 от "Ето за толкова":


    Сегашният Корвет прави за 2.6 до 100

    Оценка:
    -6 +5

    Иво
    21 Отговор
    При наличието на толкова други немски, японски
    а защо не и американски марки, кой ще брои 130 бона за пежо? Аз не бих! За това и имам японци...

    Оценка:
    -9 +6

    Коментара
    22 Отговор

    До коментар #5 от "БАЙ Х@Й‼":


    Аз също! Няма основателна причина за това. Нито разход, нито динамика....в интериора дори да са вложени качествени материали като дизайн дразни... и остава въпроза - За чии? Аз лично за тези пари бих предпочел един нов Стингър.

    Оценка:
    -7 +1

    Тъжно
    23 Отговор
    Прекалено много пари за пежо. Марката не е респектираща за да искат такива суми. Ами то за тези пари ще си вземе човек Ауди А6 с подобни коне. Разбира се за ауди теки са нормалните коне. А относно качеството нямат сравнение. Факт, че 15 г Ауди А6 пак е впечатляващо, но не се сещам да има такова сериино пежо.

    Оценка:
    -8 +3

    ВикиЛексъсВарна
    24 Отговор
    Тъкмо изчетох в друга статия ревюто за революционният за Сузуки електрически кросоувър Сузуки А КРосс ЕФЕВ 306 коня - 101 000 лева с ддс от Сузуки България със 7 години гаранция на всичко по колата + 7 години безплатна пътна помощ налична 24 часа в денонощието за ЕС територията където и да закъсаш! И това е електрически кросувър от средния клас Сузуки А крос е с размерите на РАВ 4 и идентичен с хибридния 2021 г. вариант...само че е Акросс 7 местна пълноразмерна 5 врата е електричка 175 см. висока 187 см. широка и 460 см. дълга! Хем над 35 000 лв. по-евтина СУВ електричка с 306 коня хем мноого по-голяма от пежо 508 седан!

    Оценка:
    -4 +4

    Ο Άρχοντας
    25 Отговор
    Мдааа, качеството си има цена...

    Оценка:
    -2 +1

    карал пежо
    26 Отговор
    Карах на времето служебно 406 дизел, и беше много добра кола. Така че, който не е карал или притежавал Пежо да не се обажда. Друг е въпроса, че това наистина е скъпо и сигурно ще се обезцени бързо и много.

    Оценка:
    -1 +3

    123
    27 Отговор
    Вече нема ефтинко, за ново занапред яко ще се киха а новия фнос е на умирачка заради Ковидо и бонуса за нова електричка у Европа.

    Оценка:
    -1 +3

    hmhmhm
    28 Отговор
    Въпрeки, чe кoлaтa изглeждa гoлямa oтвън, тo мяcтoтo нa зaднитe ceдaлки нe e тoлкoвa прocтoрнo, кoлкoтo вcъщнocт би cлeдвaлo дa бъдe. При нacтрoйкa нa прeднитe ceдaлки зa пo-виcoк чoвeк, пътницитe нa втoрия рeд имaт cрaвнитeлнo мaлкo прocтрaнcтвo зa крaкaтa.

    Какво повече - за 130 хилки да не можеж да си опънеш краката !

    Оценка:
    -0 +2

    някой
    29 Отговор

    До коментар #8 от "Този":


    Обективно усещам, че си функционално неграмотен,демек чувал си думичките ама не знаеш кога се употребяват .

    Оценка:
    -0 +0

    ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


    АПИ: актуална пътна обстановка
    Ловци на бисери
    Румен Драганов
    Румен Драганов с коментар за състоянието на туризма ни
    Приходите от алкохолния туризъм не влизат в държавата, а отиват в мафията."

    Още бисери
    ТОП 5