Мюнхен, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
През 2019 година BMW представи новата 4 Series, която буквално разгневи феновете на марката с дизайна на своята решетка. Огромните „бъбреци“ в предната част с нестандартна форма бяха определяни като несъразмерни и грозни, а същата тенденция се пренесе и при новите М3 и М4, които отново изтърпяха същите критики. Оказва се, че това не е първият път в който от марката изпробват различен дизайн за предната част и пример за това е концепт от 70-те години на миналия век.
Става въпрос за BMW Garmisch, класически модел на марката с дизайн от легендарния Марчело Гандини, който по това време оглавява Бертоне. Дебютът на модела е през 1970 година на изложението в Женева. По неясни причини колата изчезва малко след това и остава един от забравените модели на марката до 2019 година.
Тогавашният дизайнер на BMW вижда няколко избелели снимки на модела и възлага задача на своя екип, колата да бъде направена отново и да бъде показана на Конкурса за елегантност Villa d’Este през 2019 година. Именно този автомобил виждате и на снимките от музея на BMW в Мюнхен, където класическата преработка стои и до ден днешен.
Интересното за нея е, че точно като оригиналния модел, използва за база BMW 2002 Ti, а дизайнерският език показва всички модерни за времето си линии, които по-късно виждаме и при някои от серийните модели.
Предната решетка е с два ромбоидни отвора, запазващи донякъде типичната за BMW форма, а фаровете са събрани в цял панел, разделен на три секции за мигачите, късите и дългите светлини. Страничната част разчита на отсечени линии с големи стъкла, докато в задната част стъклото е заменено от мрежа с големи отвори.
Под капака на купето се крие бензинов мотор с обем от 1990 кубика и мощност от 120 конски сили, той задвижва задните колела чрез механична трансмисия, а максималната скорост е 185км/ч.