29 Ноември, 2021 12:07 10 528 13

Най-добрите BMW-та в историята (ЧАСТ II)

  • bmw
Най-добрите BMW-та в историята (ЧАСТ II) - 1

ЧАСТ I

Продължаваме нашата разходка във времето с едно BMW, което тежи само 377 килограма. Става дума за 700 RS.

6. BMW 700 RS

Най-добрите BMW-та в историята (ЧАСТ II)


Ето още едно любимо BMW на колекционерите – исторически модел, който издига компанията от ръба на финансов крах и я поставя на стабилна основа. 1960 RS е един от най-ценните и редки експонати в гамата 700, включващ тръбно стоманено шаси и ръчно изработен алуминиев корпус, който е по-аеродинамичен от предишните модели.

Тази ръчно изработена състезателна версия е без предпазни колани и тежи само 377 кг срещу 615 за обикновените 700s. И това включва 40-литров резервоар за гориво, напълнен до горе. Производството продължава от 1959 г. до ноември 1965 г. До края му са продадени 188 000 бройки, а версията RS се превръща в най-желания състезателен модел.

7. BMW E9 3.0CSL

Най-добрите BMW-та в историята (ЧАСТ II)


Разбира се, Batmobile трябваше да бъде един от 20-те най-големи бума на всички времена. Това спортно купе е модификация, създадена от Alpina. Облекчен с почти 200 кг в сравнение с оригиналния CS, той се задвижва от 6-цилиндров двигател с мощност 206 конски сили и ускорява без усилие от нула до 100 км/ч за по-малко от седем секунди. Това е първият арт автомобил, построен от BMW и е уникален не само заради иновациите си, но и защото са продадени само 167 копия. Тези фактори го правят много ценен за феновете и колекционерите на ретро немски автомобили.

Не е изненадващо, че колата получи прякора „колата на Батман“: наред с други неща, тя е оборудвана с огромен въздушен амортисьор, къси „перки“ на предните калници, спойлер на покрива и крило с приличен размер (последното е забранено за използване на улицата, така че е оставяно в багажника за монтаж след покупката). Специални благодарности дължим на американския художник Александър Колдър за това, че приложи творческия си талант към Батмобила, който в нов вид се състезава в 24-те часа на Льо Ман през 1975 г.

8. BMW 750IL V16

Най-добрите BMW-та в историята (ЧАСТ II)


Стилното допълнение към E32 7 Series е замислено за първи път през лятото на 1987 г., а двигателят е първият компонент, завършен през 1988 г. V16 е тестван на 7 Series E32 с дълго междуосие - 750iL. Идеята се оказва добра, но по-малкият корпус създава проблеми на тогавашните инженери. Следователно, въпреки забележителната концепция, двигателят така и не влиза в серийно производство.

Разработчиците се спират на по-подходящия модул M70, като правят няколко полезни модификации за увеличаване на мощността, за да се доближат до цялостната производителност на V16, а „експерименталният“ 750iL се превръща в колекционерски артикул.

9. Концептуално купе Mille Miglia

Най-добрите BMW-та в историята (ЧАСТ II)


BMW винаги е поставял голям акцент върху създаването на концептуални автомобили. Моделът, който получава работното име "Mille Miglia Coupe", през 1940 г. печели първо място в едноименната надпревара - прочутото автомобилно състезание, провеждано по обществени пътища.

През 2006 г. тази енергична красавица се преражда в изцяло въглеродна каросерия, базирана на Z4 M coupe и се задвижва от редови 6-цилиндров 3.2-литров двигател с обща мощност от 340 к.с. с. Автомобилът се представя перфектно, но масовото производство не е включено в плановете на производителя - това е просто упражнение за стил и динамика.

10.1972 BMW Turbo

Най-добрите BMW-та в историята (ЧАСТ II)


1972 е годината, в която BMW Turbo спечели сърцата на автомобилните ентусиасти по целия свят. Дете на автомобилния дизайнер Пол Брак, този концептуален автомобил влиза в историята като единственият суперавтомобил, произвеждан някога от баварците в опит да покаже на света колко технологично напреднали могат да бъдат германските инженери, когато дадат най-доброто от себе си. Забележете интегрираната решетка, страничните сензори и сгъваемата кормилна колона, както и първата в света радарна система за предупреждение в автомобила. Сред възхитителните компоненти е и 1990-кубиковият редови 4-цилиндров турбо двигател.

Общо са построени две такива коли, но целият свят е възхитен от тях. Концептуалният автомобил Turbo (E25) от 1972 г. беше жест в чест на Летните олимпийски игри през 1972 г. в Мюнхен, родината на автомобилния производител. 4.2 метровият футуристичен модел с две врати тип "крило на чайка" и модифицирано шаси може да ускори до 100 км/ч само за 6.6 секунди, а максималната му скорост е 249.4 км/ч.

Разбира се, това не са всички шедьоври на BMW. През дългата история на своето съществуване компанията е създала много легендарни автомобили. И техният брой продължава да расте, от което всички фенове на немските автомобили са невероятно щастливи.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сатана

    18 1 Отговор
    Моето скромно мнение,което не натрапвам на никой а само споделям относно двигателите на БМВ
    Най—революционния и най—проблемен за времето си е N42/N46а най—добрия е М52/M54.🧰
  • 2 бай онзи

    11 8 Отговор
    ниШТо не разбирате, най-вървежното е е шейсе тройка дизел с много +++++, след него веднага тройка пак кюмюр, произволна генерация, най-добре комби, да има място за бурканите. От тия двете м-ките припадат всеки ден
  • 3 сектант

    27 2 Отговор
    имах е39 530д преди време - комби, гаражна, не съм имал проблеми, махнах я на 197 000 км, но колата не е силена и карана като андибул морков лабадайчо - ако си поддържаш нещата са вечни, ако ще и дачия да е
  • 4 1234

    13 36 Отговор
    Най-доброто BMW е ПРОДАДЕНОТО

    Коментиран от #5

  • 5 Меркантилност

    27 3 Отговор

    До коментар #4 от "1234":

    най-добрия хейтър е тоя с пяната от устата
  • 6 Автомонтьор

    14 22 Отговор
    Добре,че са БМВ-тата.
    Иначе ще умрем от глад.
  • 7 БМВ Ф10

    24 3 Отговор
    Много готина статия. Браво. Гледам тук хейтърите са си нацвъкали историите, както обикновенно. Нищо. Ще се видим на някой светофар 😎

    Коментиран от #9

  • 8 jap

    18 1 Отговор
    Последната немска кола която имах преди 12 години беше ВMW Е34 520i 150к.с.Като цяло бях доволен защото пътното поведение беше стабилно и нищо не се е повреждало но разхода на бензин беше доста висок спрямо динамиката.
  • 9 бай онзи

    7 0 Отговор

    До коментар #7 от "БМВ Ф10":

    ако е с тоя шлеп дето си се кръстил, най-много да се видим на следващия ама и това не е сигурно
  • 10 Сосо - лосо

    3 1 Отговор
    Класация за БМВ без М1!?! А Z8 къде е? Един изключително красив автомобил за времето си. Не съм почитател на БМВ, но и по-новите модели имат какво да покажат. А Е90 М5 с V10 двигател? Нещо не ми харесва тази класация!

    Коментиран от #12

  • 11 Японеца

    4 8 Отговор
    Вместо М3, в Япония създадоха NSX, SUPRA, R33! И ВСИЧКИТЕ МНОГО ПО ДОБРИ
  • 12 Komapak

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Сосо - лосо":

    Липсва и i8. Тъй като е спрян от производство е време да остане в историята. Разкошно бмв! Сумата по притежанието му е леко притеснителна, но има и богати чичковци😜
  • 13 Кракра

    2 0 Отговор
    А къде е 2002ti - най-великата двувратка в историята на BMW?