Отидете към основна версия

12 568 6

BMW няма да се откаже от двигателя с вътрешно горене

  • bmw-
  • устойчиво развитие-
  • бъдеще

Поне, докато „по-бедните страни не си свършат работата“ по инфраструктурата за електромобили

Автомобилната марка BMW обвини липсата на "рамкови условия" в по-слабо развитите части на света за нежеланието си да замени автомобилите на изкопаеми горива с електрически превозни средства. Компанията отказа да подпише многостранно споразумение, представено на COP26, като застана на коренно различна позиция от тази на други големи автомобилни производители, включително Mercedes-Benz , Volvo и Ford, които се ангажираха да продават само електрически превозни средства до 2040 г., в опит да ограничат глобалното затопляне.

BMW няма да обмисли подобни мерки, каза ръководителят на стратегията за устойчивост на компанията Томас Бекер, докато страни като Италия и тези от Източна Европа не разширят своята инфраструктура за зареждане на електромобили. „Работата е свършена в Холандия и Норвегия, така че тези пазари ще бъдат изцяло електрически и тук ще продаваме само електрически автомобили“, казаха представители на марката пред наш екип в Мюнхен.

Ще припомним, че в момента страни, като Норвегия и Холандия имат около седем до девет обществени зарядни станции на 1 000 превозни средства, в сравнение с 0.4 в Италия и още по-малко у нас и в другите източноевропейски страни. BMW трябва да има обвързващи цели, които гарантират, че и по-бедните страни си вършат работата и това трябва да бъде съчетано с финансова подкрепа от фонда на ЕС за възстановяване на последствията от коронавирус пандемията.

Всяко второ BMW ще бъде електрическо до 2030 г

BMW Group е настроена да електрифицира напълно своите дъщерни марки Rolls-Royce и MINI до 2030 г., тъй като те се "продават предимно в индустриализирани страни" и се карат на по-малки разстояния. Целите за марката BMW обаче са по-скромни и бихме казали, реалистични, като от компанията очакват всяко второ превозно средство, продадено през 2030 година да бъде напълно електрическо.

Това е така, защото марката се продава на по-широк кръг от пазари и често се използва от шофьорите за дълги разстояния, което означава, че клиентите биха били по-малко склонни да преминат към електромобили. „Ние не се занимаваме с обективни нужди“, обясниха от BMW. "Това е въпрос на избор." „Няма да кажем: ние не вярваме във възможността за пълно електрифициране на BMW, но това което казваме, е, че за да се случи това, се нуждаем от рамкови условия, които не можем да създадем сами и в които не сме достатъчно сигурни в този момент."

Ако всички нови автомобили трябва да бъдат електрически, дори в райони без необходимата инфраструктура, това би имало неблагоприятния ефект от подтикването на клиентите да купуват употребявани превозни средства с двигатели с вътрешно горене, които са по-замърсяващи и по-малко ефективни от съвременните си аналози. „Никой няма да забрани всички съществуващи превозни средства, които са произведени в Европа преди 11 години, така че все пак е по-добре хората да могат да се сдобият с добро конвенционално превозно средство, отколкото да карат употребявано.“

Това трябва да върви ръка за ръка с преосмисляне на цените на пътищата и паркингите според класовете на емисии, както в Лондонската зона с ултра ниски емисии (ULEZ), за да насърчи шофьорите да преминат към по-ефективни превозни средства или да изберат вместо това обществен транспорт. Планът на BMW е да намали с цели 80% емисиите CO2 във фазата на производството, което е далеч по-важна задача, отколкото прибързаното преминаване изцяло към електромобили.

Сделката COP26 е "разочароващо слаба"

Само един от петте най-големи автомобилни производители ( Toyota, Volkswagen, Mercedes, Ford и Honda) и нито един от петте най-големи автомобилни пазара не са подписали безусловно споразумението COP26 за постепенно премахване на двигателя с вътрешно горене. Но дори и без липсата на ключови подписали, Грийнпийс твърди, че "мащабът на амбицията в самата сделка е разочароващо слаб" и е "далеч" от мерките, необходими, за премахването на т.нар. въглероден отпечатък.

Продажбите на нови автомобили с изкопаеми горива в световен мащаб ще трябва да спрат до 2035 г., за да се постигне тази цел, според данни на Международната агенция по енергетика , докато производството на биогорива ще трябва да нараства с темп, който е „невъзможен за постигане по устойчив начин“.

Единствено шведският производител Volvo подписа безусловно сделката COP26, след като по-рано тази година обяви, че ще се движи предсрочно за постепенно премахване на двигателя с вътрешно горене до края на десетилетието, докато дъщерното му дружество Polestar се стреми да произведе климатично неутрален автомобил до 2030 г. Но според BMW това не е решение на проблема.

Баварците ще залагат на т.нар. "устойчиво развитие" в дългосрочен план, като първоначално (през 2025 г.) ще направят автомобил, изработен от рециклируеми материали, разчитащ на изцяло нови и напълно рециклируеми батерии. В момента всички BMW-та се произвеждат с 30% рециклирани и повторно използвани материали, като идеята е тази цифра да се увеличи до 50% и постепенно да достигне 100 %.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 16 гласа.

Свързани новини