Отидете към основна версия

137 874 69

Не купувайте тези коли: Те са изключително трудни за препродажба! (ЧАСТ II)

  • автомобилът на старо-
  • труднопродаваеми коли

Без значение колко красива и технически безупречна е вашата употребявана кола, тя пак ще бъде трудна за продажба, ако е от изброените по-долу

ЧАСТ I

Без значение колко красива и технически безупречна е вашата употребявана кола, тя пак ще бъде трудна за продажба, ако е от изброените по-долу модели. Ще трябва да прибягвате или до помощта на посредници, или до всякакви рекламни стратегии и пак ще се затрудните.

Купуването им не е непременно грешка, но при препродажба, почти гарантирано ще загубите не само много пари, но и време, защото тези коли имат свойството да чакат много време за нов собственик. Ако искате да избегнете подобни ситуации, ето и втората "порция" от автомобили, които са в категорията "трудно продаваеми".

6. Редица модели на Fiat


По принцип няма проблеми с Fiat-овете, но това важи само за по-новите и популярни модели. Ако решите да продадете например Fiat Idea, ще трябва да се състезавате с множество по-популярни, красиви и желани съперници. По-рядко срещаните модели винаги са трудни за продажба. Ако искате обикновена кола с добър достъп до резервни части, никой няма да търси конкретно моделът Idea. Ако човек съзнателно търси нещо подобно, е по-вероятно да бъде изкушен от Opel Meriva или Volkswagen Golf Plus.

7. Alfa Romeo и подобни екзотики


Всеки модел има своите ценители и критици - колкото и добър да е. "Алфите", които се продават доста евтино, бързо биха намерили нови собственици, ако не са няколкото препятствия пред тях.

Първо, за да поддържате такива машини, трябва да инвестирате много сърце и пари. Второ, трудно е да се намери добър екземпляр, а и да намерите, той ще бъде скъп както при покупка, така и при поддръжка, следователно, въпреки цялото им великолепие, линиите не се подреждат.

Трудности възникват с най-вече с Alfa Romeo 166, както и с 159 и Brera: като правило техните ценители вече имат „работещ“ автомобил, а закупеният ще се счита за хоби. "Алфистите" не са в по-добро положение от собствениците на други екзотични автомобили, които също не са препоръчителни от гледна точка на препродажба.

8. Американски марки


Не всички американски автомобили могат да бъдат вкарани в тази графа, но като цяло те се продават по-трудно у нас. Популярните джипове и пикапи от марките Ford, Jeep, Cadillac, Chevrolet и GMC са много по-лесни за продажба, отколкото продукти, като Mercury, Dodge, Chrysler, Saturn или Pontiac, например.

9. Продукти на "покойни" марки


Има много марки, които никога не са предлагали продуктите си в България или отдавна са напуснали местния пазар. Има някои, които са престанали да съществуват изобщо. Да, техните продукти все още могат да се внасят от чужбина и да се обслужват в местни сервизи. Но не е толкова лесно да се намерят резервни части за тях.

Някои проблеми се решават чрез взаимозаменяеми механични компоненти, но намирането на оригинален фар, калник или капак обикновено се свежда до необходимостта от закупуване на донор втора ръка - и обикновено доста скъпо. Ако моделът някога е бил популярен, не е толкова зле. Но ако не, има проблем.

Сред марките, които вече не съществуват, са Rover и Saab. Частите за колите им изчезват и препродажбата им се превръща в кошмар. Не защото колите са лоши, особено когато става дума за най-добрите модели като Saab 9-5 или Rover 75. Но поради възрастта си те стават все по-малко интересни за купувача.

10. Странни модели и версии


В линиите дори на най-популярните марки периодично се появяват странни модели, които се оказват неуспешни, ако не и напълно провалени. Например Opel Signum е същият като Vectra, само че по-малко практичен. Или комбито Jaguar X-Type, което изобщо не се вписва в гамата на британските луксозни автомобили. Тя е тясна, непрактична, трудна за ремонт и скъпа – наистина има нужда от ентусиаст, който да реши да ь купи.

Подобна е историята с Lexus CT200h, който всъщност е Toyota Auris, но струва много повече, и за придобиване, и за поддръжка. Honda имат добра репутация у нас, но трябва да имате късмет, за да продадете Pilot, Insight, Element или Stream, например. По същия начин е с Hyundai, който вече не трябва да се състезава за популярност, но модели като Matrix или Veloster са много трудни за препродажба.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 145 гласа.

Свързани новини