Отидете към основна версия

42 570 77

Избягвайте употребявани коли с тези "екстри" (ЧАСТ II)

  • употребявани автомобили-
  • екстри-
  • оборудване

ЧАСТ I

За всеки е ясно, че колкото технически е по-сложна колата, толкова по-голяма е вероятността тя да се повреди. А при избора на употребяван автомобил никой не е застрахован от бъдещи аварии. Разбира се, изисканият дизайн не означава, че колата със сигурност ще се развали. И все пак има някои технически решения, които трябва да избягвате.

Вариаторни трансмисии


Безстепенната трансмисия не е толкова рядко явление. Може да се намери например на популярните Toyota RAV4, Subaru Forester и Legacy. Да не говорим за Mitsubishi и Nissan. Вариатор дори ie инсталираше на предишното поколение Audi A6. Какво се използва в дизайна - верига или ремък, не е толкова важно. Ясно е, че вариаторните трансмисси са доста по-ненадеждни от класическите автоматици или от механичните скорости.

Най-често можете да се натъкнете на вариатора Jatco JF011E. Той се използва при Nissan Qashqai, X-Trail, Teana, Murano; Mitsubishi Lancer и Outlander и много други. Трансмисията, за вариатор, се оказа доста надеждна. Ресурсът ѝ обаче рядко надвишава 150 хиляди км. Така че, ако все пак решите да закупите кола със CVT, подгответе пари за превантивна смяна на ремъка, както и смяна на масло и филтър. Сънят ви ще бъде по-спокоен.

Алуминиева каросерия


Един от плодовете на борбата с наднорменото тегло на автомобила беше алуминиевата каросерия. При някои модели част от панелите са изработени от "крилатия метал", а други имат изцяло алуминиев корпус. Предимствата са очевидни - добра устойчивост на корозия и по-ниско тегло. Но има и недостатъци. Една от основните е сложността на ремонта. Не само това, за ремонта на алуминиеви части на каросерията е необходимо специално оборудване и "аргоново" заваряване.

Освен това технологията е много различна. За разлика от стоманените части, алуминият се "разтяга" от центъра към ръба. В този случай човек трябва да бъде много внимателен - металът е лесно да се счупи и ще бъде изключително трудно да се възстановят такива повреди. Освен това силовите елементи на каросерията често се правят отляти и ако са повредени, ремонтът е почти невъзможен - необходима е подмяна. Това да не говорим за факта, че понякога за свързване на елементи на тялото се използват нитове или специално лепило.

Панорамни и отваряеми покриви


Панорамният покрив ви кара да избирате място за паркиране по-внимателно, а всеки люк рано или късно ще загуби херметичността си. От една страна, шибедах или панорамен покрив са красиви и впечатляващи допълнения към автомобила. Но с течение на времето могат да възникнат проблеми. Рано или късно всеки люк ще започва да тече - уплътненията не са вечни. А ако има неизправност в електрическото задвижване - ремонтът е скъп, а неоригинални резервни части просто не се призвеждат.

Панорамният покрив е друга история. Малко вероятно е да започне да тече, но е лесно да се повреди. Достатъчно е да върху него да падне камък или парче лед (всичко това са често срещани явления по нашите улици и пътища) и няма да можете да се отървете от скъпи ремонти.

LED фарове


LED фарове са красиви. Но ако диодите са свързани последователно, дори един изгорял ще угаси цялата лента. Когато основната светлина е диодна, също не е по-лесно. При много то моделите не можете да смените само крушка - трябва да смените фара.

Разбира се, дори колата ви да има някоя от изброените екстри, това изобщо не означава, че ще бъде чест гост в сервиза. Но когато избирате употребявана кола, трябва да запомните една проста истина - не пестете пари за висококачествена диагностика и не се подвеждайте от приятните цени.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 82 гласа.

Свързани новини