Някои компании повишават цените, докато други временно спират вноса на автомобили, спират продажбите или спират производствените операции на територията на Руската федерация. Санкционният натиск от страна на ЕС и САЩ, който нарасна след началото на войната в Украйна, както и последвалото отслабване на рублата, прекъсването на веригите за доставки и продължаващият недостиг на полупроводници, доведоха до много негативни последици за марките, свързани с автомобили, продаващи се на територията на Русия. Цените на автомобилите на буквално всички марки се увеличиха значително в Руската федерация и продължават да растат.
Но основните последици са, че компаниите спират вноса на автомобили в Русия, както и замразяват продажбите и спират производствените си операции, работещи на територията на Руската федерация. Освен това спират и фабриките, които произвеждат автомобили и компоненти. Ето и кои са те, според информация от руското издание "За рулем".:
На 24 февруари Audi спря да доставя автомобили на руски дилъри.
На 28 февруари Volkswagen обяви спирането на доставките на дилърите, а веднага след това General Motors (Cadillac и Chevrolet) и Volvo направиха същото. В същия ден производителят на камиони Daimler Truck обяви замразяване на сътрудничеството с КамАЗ, а Renault спря завода в Москва; по-късно се оказа, че прекъсването е временно.
На 1 март BMW спря да доставя автомобили до дилъри и обяви спиране на производството на завода Автотор в Калининград. Ford Motor Company обяви прекратяването на сглобяването на микробуси Transit в съвместното предприятие Sollers Ford. Временно спря и завода на Hyundai в Санкт Петербург. Производителят на трансмисии ZF спря доставките за съвместното предприятие ZF Kama. SKF спря да доставя лагери за Русия.
На 3 март Toyota спря производството в Санкт Петербург и доставката на автомобили за Руската федерация. В същия ден два руски завода на Volkswagen, в Калуга и Нижни Новгород, окончателно спряха дейност, а Suzuki обяви прекратяване на доставките на автомобили и мотоциклети.
На 4 март стана известно за временно спиране на конвейеритена АвтоВАЗ, Mercedes-Benz обяви спиране на доставките на автомобили за Русия, а в същото време беше спрян заводът на марката в индустриалния парк Есипово край Москва.
На 9 март производството на гумите Continental в Калуга беше спряно, заводът доставяше продукти за конвейерите на АвтоВАЗ, Renault, Ford, Nissan и Volkswagen. И на 10 март стана известно, че Формула 1 напуска Русия, като включително на територията на Руската федерация няма да се транслират телевизионните предавания от останалите гонки.
На 10 март концернът Stellantis (Peugeot, Citroen и Opel) обяви спиране на износа на своите автомобили от Руската федерация и временно спиране на доставките на автомобили за руския пазар от чужбина.
Освен това, на същата дата Skoda, Honda, Mazda, Lexus, Porsche, Jaguar Land Rover, Lamborghini, Bentley, както и производителят на камиони Scania и марката мотоциклети Ducati, спряха доставките на автомобили за Русия.
Последно, преди ден, а Harley-Davidson обяви, че спира продажбите. Концерните BP и Shell прекъснаха връзките си с руски партньори (но сега стана ясно, че Shell е принудена да продължи да купува руски петрол).