Отидете към основна версия

43 990 35

Тест на новия български всъдеход H6

  • тест-
  • great wall-
  • hover-
  • h6-
  • litex motors
Както е добре известно, конвейерите в българския автомобилен завод край Ловеч работят вече година и половина. Сега поточните линии се подготвят за новата генерация на кросоувъра Hover. Става дума за модела H6, който се явява наследник на всъдеходите H3 и H5, но като цяло има малко общо с тях. Екипът ни направи първия тест драйв на модела, като сега ще се опитаме да ви разкажем за първоначалните си впечатления от Hover H6 - модерен кросоувър с щампа made in BG.
Hover или наричан още Haval е един от най-популярните всъдеходи в Китай. До този момент моделите H3 и H5 се характеризираха с цяла рама, предаване 4х4 и остарял, но непреходен 2.4-литров бензинов двигател по лиценз на Mitsubishi. Както вече споменахме Hover H6 е съвсем различен, най-малкото защото е изграден на самоносеща конструкция. Любопитен факт е, че H6 е разработен от бившия дизайнер на Mercedes-Benz Андреас Дойфел, който преди това прави второто поколение на ML, както и най-големия щутгартски всъдеход GL. Освен, че визията на H6 е доста по-модерна и европейска, конструкторът е успял да снижи общия център на тежестта и да направи салона значително по-просторен. В задната част на кросоувъра се долавят сходни черти с VW Touareg и Porsche Cayenne, а интериорната част е решена в стил Honda CR-V. Като цяло обаче Hover H6 притежава свой собствен облик.
Двигателят е напречно разположен на моторния отсек и поради тази причина при моноприводните версии, водещите колела са предните. Още нещо интересно е, че окачването е напълно независимо (McPherson отпред и Multi-link отзад), спирачките са дискови и на четирите колела, а списъкът със системи за безопасност включва ABS, предни и странични въздушни възглавници, модерна електронно стабилизираща програма (ESP) и доста други.
 
От моторната гама на H6 най-забележителен е новият дизелов мотор на марката, който е собствена разработка. Агрегатът е с работен обем два литра, разполага с турбо компресор с променлива геометрия на лопатките (Borg Warner), а мощността му е 143 к.с. Този двигател е много икономичен, динамичен е, като единствения му недостатък е свързан с по-изразената турбо дупка. Преди оборотомерът да достигне отметката 2000 се усеща лека мудност. След това обаче дизеловия H6 е безпогрешен. Возията на новия Hover е оптимално твърда, кренът в завоите е приличен. Недостатък при управлението се явява единствено по-неинформативния волан, но този минус е трудно забележим и може да се причисли към графата несъществени. Като цяло качествата на кросоувъра са отлични за асфалт.
Що се отнася до пресечена местност, H6 отстъпва по проходимост на предшествениците си H3 и H5, но това не означава, че ще ви подведе. Системата за предаване на въртящия момент към четирите колела е електронно управляема и доста сходна с тази на останалите съвременни кросоувъри. 4х4 задвижването е доказаалото се вече Torque on Demand или TOD на американския концерн Borg Warner Автомобилът е идеален за сняг, кал и пресечена местност със средна трудност.
 
Салонът впечатлява, освен с гореспоменатия простор и с отлично качество на сглобката и на самите материали. Многото екстри допълват комфортното усещане при пътуване. Седалките са по-скоро меки, а уредите са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Те са информативни и отчитат всички основни дейности на автомобила. Мултимедийната система е малко по-сложна за навигация, но машиналното боравене с нея е просто въпрос на навик. Багажното пространство е огромно, като наред с това е доста функционално.
Предвид казаното до тук, качествената сглобка и предлаганото оборудване, както и съпоставката с преките конкуренти на модела, цената може да се определи като атрактивна. Трябва да се има предвид, че H6 e стандартно оборудван във всички модификации със Start-Stop система, климатроник, TPMS - система за мониторинг на налягането в гумите, индикатор за смяна на скоростите, PEPS - безключов достъп и стартиране, ESP, дневни светлини, 17" алуминиеви джанти, хромиран пакет (решетка, странична лайстна, лайстна под страничните прозорци, задни елементи, подложка на багажника), заден асистент за паркиране и доста други екстри. Ето и точните цени на дизеловата версия на тествания от нас модел Great Wall Hover H6 - един кросоувър имащ пълните шансове за успех на нашия пазар.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини

  • Първият български Great Wall Н6 обявен на търг

    Фабриката ни за автомобили край Ловеч, която преди по-малко от два месеца стартира производството на най-успешния SUV автомобил в Китай за 2012-а - ...
    21.01.2014
    33 100
    33
  • Вижте как се прави автомобил в България

      Преди година и половина, когато заводът за автомобили край Ловеч отвори врати, ви запознахме с началните стадии на производство. Сега от ...
    01.08.2013
    54 600
    38
  • Вижте новите джипове на Great Wall

    Автомобилното изложение в китайския град Шанхай добива все по-голяма популярност и днес този форум може да бъде определен като един от най-големите ...
    29.04.2013
    42 316
    20