Както е добре известно, конвейерите в българския автомобилен завод край Ловеч работят вече година и половина. Сега поточните линии се подготвят за новата генерация на кросоувъра Hover. Става дума за модела H6, който се явява наследник на всъдеходите H3 и H5, но като цяло има малко общо с тях. Екипът ни направи първия тест драйв на модела, като сега ще се опитаме да ви разкажем за първоначалните си впечатления от Hover H6 - модерен кросоувър с щампа made in BG.
Hover или наричан още Haval е един от най-популярните всъдеходи в Китай. До този момент моделите H3 и H5 се характеризираха с цяла рама, предаване 4х4 и остарял, но непреходен 2.4-литров бензинов двигател по лиценз на Mitsubishi. Както вече споменахме Hover H6 е съвсем различен, най-малкото защото е изграден на самоносеща конструкция. Любопитен факт е, че H6 е разработен от бившия дизайнер на Mercedes-Benz Андреас Дойфел, който преди това прави второто поколение на ML, както и най-големия щутгартски всъдеход GL. Освен, че визията на H6 е доста по-модерна и европейска, конструкторът е успял да снижи общия център на тежестта и да направи салона значително по-просторен. В задната част на кросоувъра се долавят сходни черти с VW Touareg и Porsche Cayenne, а интериорната част е решена в стил Honda CR-V. Като цяло обаче Hover H6 притежава свой собствен облик.
Двигателят е напречно разположен на моторния отсек и поради тази причина при моноприводните версии, водещите колела са предните. Още нещо интересно е, че окачването е напълно независимо (McPherson отпред и Multi-link отзад), спирачките са дискови и на четирите колела, а списъкът със системи за безопасност включва ABS, предни и странични въздушни възглавници, модерна електронно стабилизираща програма (ESP) и доста други.
От моторната гама на H6 най-забележителен е новият дизелов мотор на марката, който е собствена разработка. Агрегатът е с работен обем два литра, разполага с турбо компресор с променлива геометрия на лопатките (Borg Warner), а мощността му е 143 к.с. Този двигател е много икономичен, динамичен е, като единствения му недостатък е свързан с по-изразената турбо дупка. Преди оборотомерът да достигне отметката 2000 се усеща лека мудност. След това обаче дизеловия H6 е безпогрешен. Возията на новия Hover е оптимално твърда, кренът в завоите е приличен. Недостатък при управлението се явява единствено по-неинформативния волан, но този минус е трудно забележим и може да се причисли към графата несъществени. Като цяло качествата на кросоувъра са отлични за асфалт.
Що се отнася до пресечена местност, H6 отстъпва по проходимост на предшествениците си H3 и H5, но това не означава, че ще ви подведе. Системата за предаване на въртящия момент към четирите колела е електронно управляема и доста сходна с тази на останалите съвременни кросоувъри. 4х4 задвижването е доказаалото се вече Torque on Demand или TOD на американския концерн Borg Warner Автомобилът е идеален за сняг, кал и пресечена местност със средна трудност.
Салонът впечатлява, освен с гореспоменатия простор и с отлично качество на сглобката и на самите материали. Многото екстри допълват комфортното усещане при пътуване. Седалките са по-скоро меки, а уредите са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Те са информативни и отчитат всички основни дейности на автомобила. Мултимедийната система е малко по-сложна за навигация, но машиналното боравене с нея е просто въпрос на навик. Багажното пространство е огромно, като наред с това е доста функционално.
Предвид казаното до тук, качествената сглобка и предлаганото оборудване, както и съпоставката с преките конкуренти на модела, цената може да се определи като атрактивна. Трябва да се има предвид, че H6 e стандартно оборудван във всички модификации със Start-Stop система, климатроник, TPMS - система за мониторинг на налягането в гумите, индикатор за смяна на скоростите, PEPS - безключов достъп и стартиране, ESP, дневни светлини, 17" алуминиеви джанти, хромиран пакет (решетка, странична лайстна, лайстна под страничните прозорци, задни елементи, подложка на багажника), заден асистент за паркиране и доста други екстри. Ето и точните цени на дизеловата версия на тествания от нас модел Great Wall Hover H6 - един кросоувър имащ пълните шансове за успех на нашия пазар.
Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Славчо Димитров
Коментиран от #2
10:52 06.08.2013
2 аноним
До коментар #1 от "Славчо Димитров":
никой не знае колко струва новата СРВ - не съм я виждал да се движи , т.е. не се купувацената й в магазина е без значение,ако никой не я плаща
.........
а този Ховър ми прилича на РАВ-4
--------
Очертава се Горна ценова граница за СУВ-1 и тя е до 50 000 лв
който продава до 50 000 лв - ще продава горе-долу добре
Коментиран от #3
11:10 06.08.2013
3 Николо Макиавелски
До коментар #2 от "аноним":
50 000 - добре , но не за всички автомобилиАуди Q-3 , дизел,4 Х 4 в Германия е с офертна цена от 29400 Евро
което е Тавана , но за Ауди..
Грейт Уол не е в класа на Ауди , Фолсваген ,Х-3 и пр...
което според ме го прави Непродаваем на цени от 40 000 лв
11:21 06.08.2013
4 Chavdar Chavdarov
Кое да си купя , Ховър х6 4х2 за 38К или Хонда цр-в 4х2 за 42К ?!
Наистина човек трябва да е доста затруднен при такъв избор....
Коментиран от #5, #7
11:36 06.08.2013
5 skier
До коментар #4 от "Chavdar Chavdarov":
Дизел с аналогично оборудване на Хонда струва 69000 лв. Ако 27000 лв за теб не са разлика...http://fakti.bg/avto/58724-test-na-honda-cr-v
Коментиран от #8
11:48 06.08.2013
6 Антон Илиев
12:14 06.08.2013
7 Mitko Angelov
До коментар #4 от "Chavdar Chavdarov":
4x4 е екстра е.аси джипа12:41 06.08.2013
8 Chavdar Chavdarov
До коментар #5 от "skier":
Както е написано, аз сравнявам 4х2 версиите... които са с бензинов двг.- чукча писател?
Без съмнение, за 40К разумния избор е H6 пред ЦР-В :D
12:43 06.08.2013
9 Е46 330XI
Цената обаче е висока!
Бърз преглед на всеки 4х4 паркетник от 2012 г. с до 20 000 км. и година половина остатъчна гаранция показва че има поне няколко обяви и то за паркетници като Хувър 6 на цена под 39000 лв. с кожен салон есп и навигация!
Дилъра на Шевролет в Ст.Загора продава новата фейсова Каптива черна с новия мотор 2.2 Комън рейл 184 коня и 6 ст. ръчна кутия от юни 2012 г. за 39 000 лв. с ддс!!! има гаранция още 4 години до 2017 г.! на 19 000 км. е.
Е кое ще вземете за 39 000 лв. с гаранция до 2017г. ?
4х2 базовия Хувър 6 на цена 39 900 лв. или тази гаранционна Каптива от юни 2012г. за 1000 лв. по-малко с всички екстри вкл. пълен кожен салон и 184 коня 4х4?
Коментиран от #10, #11
14:00 06.08.2013
10 skier
До коментар #9 от "Е46 330XI":
просто ще дам още 3-4к и ще взема фул екстри нов ховер14:17 06.08.2013
11 skier
До коментар #9 от "Е46 330XI":
а не кола на старо, та била тя и в гаранция14:17 06.08.2013
12 Благовест Стефанов
Имидж = 0
Дизайн = 0
Остатъчна стойност = 0
Става само за фирмена кола, където след 5-6 години се хвърлят. Хонда CR-V след 5-6 години струва над 23 000 лв. База за сравнение няма.
17:07 06.08.2013
13 Олигархски
18:12 06.08.2013
14 Николай Николов
19:48 06.08.2013
15 Тодор Тодоров
Виж, малките волексчета са на по-поносими пари, макар и те да ми се струват скъпи спрямо Дачия.
Патриотизмът е хубаво нещо, но...стимул не виждам, освен общоикономически за държавата. Личен стимул такъв...няма! Скъпо, без история, недоказано качество.
Съжалявам!
Коментиран от #20
20:34 06.08.2013
16 Симеон Тасев
Коментиран от #18, #19, #21
23:07 06.08.2013
17 Ognyan Petrov
23:47 06.08.2013
18 The Bear
До коментар #16 от "Симеон Тасев":
Момко, момко!?!? - или си пиян, или си дрогиран, или си мно-о-ого вдлъбнат!? Караш кола от 1992г., която някога е била БМВ, и се произнасяш с такова пренебрежение за нови коли!? Каквито и да са те, ти няма как да го знаеш, а камо ли да правиш и сравнения!? Да знаеш, много ти олекват изказванията! Ама явно си знаеш, щото повечето ти коментари са само емотикони - страх те е някой да не разбере колко си проз!? - И с право - ето само от няколко реда, и вече едва ли ще убедиш някого в противното. Хонда ЦРВ е един от най-надеждните автомобили, а старите Г-клас са ужасни дървета, и на всичкото отгоре ръждясват и са лишени от всякакъв комфорт - като сечени в гората са отвътре. Марката Грейт Уол се говори от години в БГ, произвежда се от почти 2 години тук, много се изговори и изписа за китайската марка стъпила в БГ, а ти - корейска била!?!? А пък корейските коли са вече доста близо по качество и комфорт до европейските, че и ги надминават даже с някой модели. Ти явно още си в гората и влакове взривяваш!? Нали си чувал репликата "Мно-о си т.п Саше" в едно наше ТВ-шоу? - е - и ти си такъв явно:)))Коментиран от #22, #23, #24, #32
23:56 06.08.2013
19 alex xela
До коментар #16 от "Симеон Тасев":
Монка, къде се изгуби, липсваше ни много с твоите емотинки. Мнооо си неграмотен и т.н. Както ти казаха, колата е китайска , а не корейска, ама да не ти пука, пиши смело, че иначе е скука без теб10:28 07.08.2013
20 skier
До коментар #15 от "Тодор Тодоров":
Виж какво има в базовото оборудване и тогава говори.(последният абзац)Коментиран от #25
10:29 07.08.2013
21 alex xela
До коментар #16 от "Симеон Тасев":
Иначе за колата, хубава е, отвън и отвътре, но до там. смешно е да говорим за качество и 4х4 е пълен смях с тоя хелдекс, пък за само на предно .....Твърдо съм за кола произведена в България, бих си я купил ноооо.....да е българска , а не китайска, индиянска. и да има качества. Цената не е толкова важна, стига да получаваш нещо за парите, които си дал. А тоя грейт лол е пълна скръб, и 20к не бих дал.10:35 07.08.2013
22 Симеон Тасев
До коментар #18 от "The Bear":
АААА ВИКАШ ЗА Г КЛАСАТА А МАНИ ТИ СИ МНОГО ЗЛЕ НАЙСТИНА ЩОМ СЕ ИЗКАЗВАШ ЗА ТЪКЪВ ДЖИП ТАКА ДА СЕ ПАК ДОСТА СТАРИ КОЛИ ОТ 80 ТЕ И 90 ТЕ РЪЖДЯСВАТ И ГНИЯТ ДАЖЕ АМА АЗ ТИ КАЗВАХ ЗА Г ТО ОТ 2001 МОЙТО МОМЧЕ МОГА ДАТИ КАЖА ЧЕ ,КОРЕЙСКИ,ИЛИ ТАМ КИТАЙСКИ МЕНТЕТА ТОЕСТ КОЛИ СА НАЙ-СКАПАНИТЕ ПО-ДОБРЕ НЕ ПИШИ НА ТАЯ ТЕМА НЯМАШ ИДЕЯ ЗА КАКВО СТАВА ДУМА10:55 07.08.2013
23 Симеон Тасев
До коментар #18 от "The Bear":
И НЕ САМО ТОВА КАТО ХОНДАТА Е ТОЛКОВА ЯКА ЗАЩО ДОСТА ХОРА КАЗВАТ АБЕ ВЗЕХ СИ ХОНДА ДЖИП АМА Е ВСЕ ЕДНО ПРАВЕН ЗА ЖЕНАТА КАУЧУК ПЪЛНО ДЪРВО10:56 07.08.2013
24 Симеон Тасев
До коментар #18 от "The Bear":
КАТО ТЕБЕ ДЪРВО,ТИ СИ ПЪЛЕН ДЪРВАР ДЪРВЕН ФИЛОСОФ БЕЗ ИДЕЯ И ОПИТ С КОЛИ ДАЛИ НЯКОГА СИ СЕ КАЧВАЛ ДОРИ В НИВА КАМОЛИ В Г КЛАСА ДАЖЕ НА СЪН СИГУРНО НЕСИ ВИЖДАЛ Г КЛАСКоментиран от #26
10:57 07.08.2013
25 Тодор Тодоров
До коментар #20 от "skier":
Да, виждам. Това, което има в повече е датчици за налягането в гумите, безключов достъп и паркторник. Другото, вкл. ЕСП и хромираните щуротии биха стрували още 1500 лв. при Дачия. Но пък те предлагат безплатно гориво за 1000 лева, така, че разликата се стопява до 500 лв. за доплащане. Къде са 34000, къде са 44 000. Е, въпрос на избор е разбира се. Аз изказвам моето мнение само.11:40 07.08.2013
26 Благовест Стефанов
До коментар #24 от "Симеон Тасев":
Ти имаш ли поне основно образование? Как може да пишеш по толкова много простотии в едно изречение? Защо ги слагаш изобщо тези запетаи?13:40 07.08.2013
27 Пламен Пепелов
17:07 07.08.2013
28 Папур Шпеков
19:14 07.08.2013
29 EMSKI
21:05 07.08.2013
30 Александър Генов
Нито има части за него, нито ще има пазар втора употреба .
Едно е да купиш японски джип за 50 000 лв. и да го продадеш на третата година за 30 000 лв., за три години ти излиза 20 000 лв.
Китайския го купуваш на 38 000 лв и на третата година се опитваш да се отървеш от него за 8 000 лв., за три години ти излиза 30 000 лв.
На практика, японския джип е по-евтин от китайския.
Да не говорим за останалите 100 плюса на японеца .
След 10 години няма да намерите една резервна част за китайския джип, за японеца си има изградена сервизна база и поддръжката е гарантирана .
Коментиран от #31
21:56 07.08.2013
31 ВИП АМГ
До коментар #30 от "Александър Генов":
koi iaponski jip e 50 nov ?21:59 07.08.2013
32 ВИП АМГ
До коментар #18 от "The Bear":
koia koreiska e po kachestvena i komfortna ot evropeiskite marki?v koreiskite e evtina imitacia na mahagon -plastmasa boiadisana cviat mahagon,evtino tablo i kori na vratite koeto poskracva kato karuca i motora reve vse edno ti e v krakata.are uspokoi se da koreicite dosta naprednaha i dai boje i proizvejdanata v lovech marka da prosperira ama negi barkai pri rasovite nemski vozila.leka vecher.Коментиран от #33
22:03 07.08.2013
33 The Bear
До коментар #32 от "ВИП АМГ":
Нйпълно спокоен съм - Веднага ти отговарям:Не отъждествявай обаче Европейски с Расови Немски - расовите немски са Мерцедес, БМВ и Ауди - естествено корейците са по-назад. Но не забравяй, че европейски марки са и Пежо, Ситроен, Рено, Фиат, Ланча - а те са по-долу и от Хюндай и от Киа вече - доста по-малка гаранция, по-евтини материали, доста по-ниско качество/надеждност в по-дългосрочен план, и скърцат по-малко от изредените. Показателно е изказването на Мартин Винтеркорн (менджърът на VW) на предното авто-изложение след като е покарал Хюндай И30 - нещо от рода на "А защо ние не го можем" - визирайки именно факта, че в тази кола нищо не скръцвало, а във съответния клас на ВАГ - Голф си поскръцва от време на време. Коя европейска марка дава 7 или 10 години гаранция като Кия? Между другото Мазда вече дава 8 години. Произвежданата в Ловеч марка е с идея да е масова, а не расова кола. и не съм я коментирал изобщо, защото още няма достатъчно добра статистика на данни от по-дълга употреба - не мога да взема отношение. Въпреки че няколкото собственика на Грейт Уол се изказват много различно. А защо не изкоментираш изказването на Симеон Тасев!?
Коментиран от #34
04:21 08.08.2013
34 Симеон Тасев
До коментар #33 от "The Bear":
така да е тиси все пак най-големия разбирач по-добре дате викнат в мерцедес бенц да им даваш ъкъл кое как и защо
Коментиран от #35
11:27 08.08.2013
35 The Bear
До коментар #34 от "Симеон Тасев":
Ми май по-лесно ще ми е на Мерцедес да давам акъл, отколкото да те науча поне едно правилно изречение да съставиш. Започвам да се притеснявам от себе си, защото явно се подигравам на недъгав човек в твое лице - безпрецедентен мозъчен инвалид.00:32 09.08.2013