Last news in Fakti

6 Август, 2013 10:34 43 941 35

Тест на новия български всъдеход H6

  • тест-
  • great wall-
  • hover-
  • h6-
  • litex motors
Тест на новия български всъдеход H6 - 1
Както е добре известно, конвейерите в българския автомобилен завод край Ловеч работят вече година и половина. Сега поточните линии се подготвят за новата генерация на кросоувъра Hover. Става дума за модела H6, който се явява наследник на всъдеходите H3 и H5, но като цяло има малко общо с тях. Екипът ни направи първия тест драйв на модела, като сега ще се опитаме да ви разкажем за първоначалните си впечатления от Hover H6 - модерен кросоувър с щампа made in BG.
Hover или наричан още Haval е един от най-популярните всъдеходи в Китай. До този момент моделите H3 и H5 се характеризираха с цяла рама, предаване 4х4 и остарял, но непреходен 2.4-литров бензинов двигател по лиценз на Mitsubishi. Както вече споменахме Hover H6 е съвсем различен, най-малкото защото е изграден на самоносеща конструкция. Любопитен факт е, че H6 е разработен от бившия дизайнер на Mercedes-Benz Андреас Дойфел, който преди това прави второто поколение на ML, както и най-големия щутгартски всъдеход GL. Освен, че визията на H6 е доста по-модерна и европейска, конструкторът е успял да снижи общия център на тежестта и да направи салона значително по-просторен. В задната част на кросоувъра се долавят сходни черти с VW Touareg и Porsche Cayenne, а интериорната част е решена в стил Honda CR-V. Като цяло обаче Hover H6 притежава свой собствен облик.
Двигателят е напречно разположен на моторния отсек и поради тази причина при моноприводните версии, водещите колела са предните. Още нещо интересно е, че окачването е напълно независимо (McPherson отпред и Multi-link отзад), спирачките са дискови и на четирите колела, а списъкът със системи за безопасност включва ABS, предни и странични въздушни възглавници, модерна електронно стабилизираща програма (ESP) и доста други.
 
От моторната гама на H6 най-забележителен е новият дизелов мотор на марката, който е собствена разработка. Агрегатът е с работен обем два литра, разполага с турбо компресор с променлива геометрия на лопатките (Borg Warner), а мощността му е 143 к.с. Този двигател е много икономичен, динамичен е, като единствения му недостатък е свързан с по-изразената турбо дупка. Преди оборотомерът да достигне отметката 2000 се усеща лека мудност. След това обаче дизеловия H6 е безпогрешен. Возията на новия Hover е оптимално твърда, кренът в завоите е приличен. Недостатък при управлението се явява единствено по-неинформативния волан, но този минус е трудно забележим и може да се причисли към графата несъществени. Като цяло качествата на кросоувъра са отлични за асфалт.
Що се отнася до пресечена местност, H6 отстъпва по проходимост на предшествениците си H3 и H5, но това не означава, че ще ви подведе. Системата за предаване на въртящия момент към четирите колела е електронно управляема и доста сходна с тази на останалите съвременни кросоувъри. 4х4 задвижването е доказаалото се вече Torque on Demand или TOD на американския концерн Borg Warner Автомобилът е идеален за сняг, кал и пресечена местност със средна трудност.
 
Салонът впечатлява, освен с гореспоменатия простор и с отлично качество на сглобката и на самите материали. Многото екстри допълват комфортното усещане при пътуване. Седалките са по-скоро меки, а уредите са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Те са информативни и отчитат всички основни дейности на автомобила. Мултимедийната система е малко по-сложна за навигация, но машиналното боравене с нея е просто въпрос на навик. Багажното пространство е огромно, като наред с това е доста функционално.
Предвид казаното до тук, качествената сглобка и предлаганото оборудване, както и съпоставката с преките конкуренти на модела, цената може да се определи като атрактивна. Трябва да се има предвид, че H6 e стандартно оборудван във всички модификации със Start-Stop система, климатроник, TPMS - система за мониторинг на налягането в гумите, индикатор за смяна на скоростите, PEPS - безключов достъп и стартиране, ESP, дневни светлини, 17" алуминиеви джанти, хромиран пакет (решетка, странична лайстна, лайстна под страничните прозорци, задни елементи, подложка на багажника), заден асистент за паркиране и доста други екстри. Ето и точните цени на дизеловата версия на тествания от нас модел Great Wall Hover H6 - един кросоувър имащ пълните шансове за успех на нашия пазар.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Славчо Димитров

    8 1 Отговор
    Така представен и предвид снимките, колаат изглежда много добра. Парите също са прилични за подобен клас. Като знам новото ЦРВ колко струва и ми става лошо, точно колкото два Ховъра.

    Коментиран от #2

  • 2 аноним

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "Славчо Димитров":

    никой не знае колко струва новата СРВ - не съм я виждал да се движи , т.е. не се купува

    цената й в магазина е без значение,ако никой не я плаща

    .........

    а този Ховър ми прилича на РАВ-4
    --------
    Очертава се Горна ценова граница за СУВ-1 и тя е до 50 000 лв
    който продава до 50 000 лв - ще продава горе-долу добре

    Коментиран от #3

  • 3 Николо Макиавелски

    2 3 Отговор

    До коментар #2 от "аноним":

    50 000 - добре , но не за всички автомобили
    Ауди Q-3 , дизел,4 Х 4 в Германия е с офертна цена от 29400 Евро
    което е Тавана , но за Ауди..



    Грейт Уол не е в класа на Ауди , Фолсваген ,Х-3 и пр...
    което според ме го прави Непродаваем на цени от 40 000 лв

  • 4 Chavdar Chavdarov

    2 3 Отговор
    ъъъъъ
    Кое да си купя , Ховър х6 4х2 за 38К или Хонда цр-в 4х2 за 42К ?!

    Наистина човек трябва да е доста затруднен при такъв избор....

    Коментиран от #5, #7

  • 5 skier

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Chavdar Chavdarov":

    Дизел с аналогично оборудване на Хонда струва 69000 лв. Ако 27000 лв за теб не са разлика...
    http://fakti.bg/avto/58724-test-na-honda-cr-v

    Коментиран от #8

  • 6 Антон Илиев

    2 1 Отговор
    Кросоувър с напречен двигател и с предно-това е автомобилно недуразумение.И с този халдекс на моменти може да е проходим,но като знам че ще се вклюва само за части от секундите задното предаване,предпочитам да карам предния модел.Иначе е хубавец,не ми допада трансмисията.
  • 7 Mitko Angelov

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "Chavdar Chavdarov":

    4x4 е екстра е.аси джипа
  • 8 Chavdar Chavdarov

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "skier":

    Както е написано, аз сравнявам 4х2 версиите... които са с бензинов двг.
    - чукча писател?

    Без съмнение, за 40К разумния избор е H6 пред ЦР-В :D
  • 9 Е46 330XI

    2 1 Отговор
    Външният вид е доста по-съвременен от предходното поколение.
    Цената обаче е висока!
    Бърз преглед на всеки 4х4 паркетник от 2012 г. с до 20 000 км. и година половина остатъчна гаранция показва че има поне няколко обяви и то за паркетници като Хувър 6 на цена под 39000 лв. с кожен салон есп и навигация!

    Дилъра на Шевролет в Ст.Загора продава новата фейсова Каптива черна с новия мотор 2.2 Комън рейл 184 коня и 6 ст. ръчна кутия от юни 2012 г. за 39 000 лв. с ддс!!! има гаранция още 4 години до 2017 г.! на 19 000 км. е.

    Е кое ще вземете за 39 000 лв. с гаранция до 2017г. ?
    4х2 базовия Хувър 6 на цена 39 900 лв. или тази гаранционна Каптива от юни 2012г. за 1000 лв. по-малко с всички екстри вкл. пълен кожен салон и 184 коня 4х4?

    Коментиран от #10, #11

  • 10 skier

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "Е46 330XI":

    просто ще дам още 3-4к и ще взема фул екстри нов ховер
  • 11 skier

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "Е46 330XI":

    а не кола на старо, та била тя и в гаранция
  • 12 Благовест Стефанов

    5 3 Отговор
    Не мога да разбера какво толкова ги обсъждате тези китайски боклуци. Големи коли ги изкарахте вече. Всичко им е открадната от други марки. Пълен сбирщайн.

    Имидж = 0
    Дизайн = 0
    Остатъчна стойност = 0

    Става само за фирмена кола, където след 5-6 години се хвърлят. Хонда CR-V след 5-6 години струва над 23 000 лв. База за сравнение няма.
  • 13 Олигархски

    4 2 Отговор
    Подкрепете българското производство!Това трябва да е приоритет на всеки БГ властник!Един прост пример.Братчеда от хамерика купи на благоверната си тойота сглобена в алабама.при цена 24 бона зелени. След подаване на годишната данъчна декларация и платени годишни данък ОД им приспаднаха 6бона т.е. излезе им18 бона защото японското МПС сглобено в Хамерика се счита хамериканско.Примерът е как се стимулира купуването на МПС произведено илилсглобено вдадена държава.Подобни схеми има и в ЕС но не и в Бг.Жалко нали.Коментирам не Х6 и качествата му а как се прави едно возило достъпно за масовият купувач безда намесвам фирмите.
  • 14 Николай Николов

    2 2 Отговор
    И кое му е българското , това че се доставя на части от Китай и тук се сглобява .........
  • 15 Тодор Тодоров

    5 3 Отговор
    И аз бих подкрепил българското, но не и на такива цени. Ховър или Дъстер...нямам дилема! 33 000 лева за най-скъпият Дъстер, ако и да е по-малък, по-маломощен, по-нисък клас и по-слабо оборудван. 40 000 лева за марка без традиции и опит...Мирси!
    Виж, малките волексчета са на по-поносими пари, макар и те да ми се струват скъпи спрямо Дачия.
    Патриотизмът е хубаво нещо, но...стимул не виждам, освен общоикономически за държавата. Личен стимул такъв...няма! Скъпо, без история, недоказано качество.
    Съжалявам!

    Коментиран от #20

  • 16 Симеон Тасев

    0 5 Отговор
    ВИЕ НОРМАЛНИ ЛИ СТЕ ХОНДА Е ПЪЛЕН БОКЛУК КАКТО И ГРЕЙТ ЛОЛА Е КОФА ЗА СМЕТ АМА НОВА КОФА ПО-ДОБРЕ ПО СТАР ДЖИП КАТО Г КЛАС АМА ЗДРАВ ДАКАЖЕМ ОТ 2001 ОТ КОЛКОТО НОВА КОФА БЕЗ ГРАМ УДОБСТВА АМА ГРАМ ЕДИН ГОЛ КЛИМАТРОНИК ДЕТО 525 ЦАТА МИ ГО ИМА ОЩЕ ОТ 1992 И ЕДНИ ЕЛ СТЪКЛА И ОГЛЕДАЛА ДЕТО И ТЯХ ГИ ИМА БАВАРЕЦА МИ АЙДЕ ДЕ И ДАЖЕ БИЛО БЪЛГАГАРСКО НЯМА ЛОШО И АЗ МИСЕ ИСКА ДА ИМА БГ МАРКА АМА ВИЕ НЕ РАЗБРАХТЕ ЛИ ТОВА СИ Е КОРЕЙСКО ТОВА ЧЕ СЕ СГЛОБЯВА ТУКА НЕЗНАЧИ ЧЕ Е БГ МАРКА МНОГО СТЕ ЗЛЕ ЧЕСНО

    Коментиран от #18, #19, #21

  • 17 Ognyan Petrov

    2 1 Отговор
    Мони, Мони... Смешен си. Ами то и американските коли от преди осемдесетте имат ел. стъкла, ел огледала, климатици, ел седалки. А ти ми разправяш за дръгливата ти 525 от 92-ра. И не е корейска, а китайска. Раззликата е ОГРОМНА. Корейците в случай, че не си запознат имат автомобилостроене от 50-те години на 20-ти век. Марката е: Ssang Yong. После защо хората се присмиват на BMW феновете.
  • 18 The Bear

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "Симеон Тасев":

    Момко, момко!?!? - или си пиян, или си дрогиран, или си мно-о-ого вдлъбнат!? Караш кола от 1992г., която някога е била БМВ, и се произнасяш с такова пренебрежение за нови коли!? Каквито и да са те, ти няма как да го знаеш, а камо ли да правиш и сравнения!? Да знаеш, много ти олекват изказванията! Ама явно си знаеш, щото повечето ти коментари са само емотикони - страх те е някой да не разбере колко си проз!? - И с право - ето само от няколко реда, и вече едва ли ще убедиш някого в противното. Хонда ЦРВ е един от най-надеждните автомобили, а старите Г-клас са ужасни дървета, и на всичкото отгоре ръждясват и са лишени от всякакъв комфорт - като сечени в гората са отвътре. Марката Грейт Уол се говори от години в БГ, произвежда се от почти 2 години тук, много се изговори и изписа за китайската марка стъпила в БГ, а ти - корейска била!?!? А пък корейските коли са вече доста близо по качество и комфорт до европейските, че и ги надминават даже с някой модели. Ти явно още си в гората и влакове взривяваш!? Нали си чувал репликата "Мно-о си т.п Саше" в едно наше ТВ-шоу? - е - и ти си такъв явно:)))

    Коментиран от #22, #23, #24, #32

  • 19 alex xela

    4 1 Отговор

    До коментар #16 от "Симеон Тасев":

    Монка, къде се изгуби, липсваше ни много с твоите емотинки. Мнооо си неграмотен и т.н. Както ти казаха, колата е китайска , а не корейска, ама да не ти пука, пиши смело, че иначе е скука без теб
  • 20 skier

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "Тодор Тодоров":

    Виж какво има в базовото оборудване и тогава говори.(последният абзац)

    Коментиран от #25

  • 21 alex xela

    1 3 Отговор

    До коментар #16 от "Симеон Тасев":

    Иначе за колата, хубава е, отвън и отвътре, но до там. смешно е да говорим за качество и 4х4 е пълен смях с тоя хелдекс, пък за само на предно .....Твърдо съм за кола произведена в България, бих си я купил ноооо.....да е българска , а не китайска, индиянска. и да има качества. Цената не е толкова важна, стига да получаваш нещо за парите, които си дал. А тоя грейт лол е пълна скръб, и 20к не бих дал.
  • 22 Симеон Тасев

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "The Bear":

    АААА ВИКАШ ЗА Г КЛАСАТА А МАНИ ТИ СИ МНОГО ЗЛЕ НАЙСТИНА ЩОМ СЕ ИЗКАЗВАШ ЗА ТЪКЪВ ДЖИП ТАКА ДА СЕ ПАК ДОСТА СТАРИ КОЛИ ОТ 80 ТЕ И 90 ТЕ РЪЖДЯСВАТ И ГНИЯТ ДАЖЕ АМА АЗ ТИ КАЗВАХ ЗА Г ТО ОТ 2001 МОЙТО МОМЧЕ МОГА ДАТИ КАЖА ЧЕ ,КОРЕЙСКИ,ИЛИ ТАМ КИТАЙСКИ МЕНТЕТА ТОЕСТ КОЛИ СА НАЙ-СКАПАНИТЕ ПО-ДОБРЕ НЕ ПИШИ НА ТАЯ ТЕМА НЯМАШ ИДЕЯ ЗА КАКВО СТАВА ДУМА
  • 23 Симеон Тасев

    2 3 Отговор

    До коментар #18 от "The Bear":

    И НЕ САМО ТОВА КАТО ХОНДАТА Е ТОЛКОВА ЯКА ЗАЩО ДОСТА ХОРА КАЗВАТ АБЕ ВЗЕХ СИ ХОНДА ДЖИП АМА Е ВСЕ ЕДНО ПРАВЕН ЗА ЖЕНАТА КАУЧУК ПЪЛНО ДЪРВО
  • 24 Симеон Тасев

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "The Bear":

    КАТО ТЕБЕ ДЪРВО,ТИ СИ ПЪЛЕН ДЪРВАР ДЪРВЕН ФИЛОСОФ БЕЗ ИДЕЯ И ОПИТ С КОЛИ ДАЛИ НЯКОГА СИ СЕ КАЧВАЛ ДОРИ В НИВА КАМОЛИ В Г КЛАСА ДАЖЕ НА СЪН СИГУРНО НЕСИ ВИЖДАЛ Г КЛАС

    Коментиран от #26

  • 25 Тодор Тодоров

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "skier":

    Да, виждам. Това, което има в повече е датчици за налягането в гумите, безключов достъп и паркторник. Другото, вкл. ЕСП и хромираните щуротии биха стрували още 1500 лв. при Дачия. Но пък те предлагат безплатно гориво за 1000 лева, така, че разликата се стопява до 500 лв. за доплащане. Къде са 34000, къде са 44 000. Е, въпрос на избор е разбира се. Аз изказвам моето мнение само.
  • 26 Благовест Стефанов

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Симеон Тасев":

    Ти имаш ли поне основно образование? Как може да пишеш по толкова много простотии в едно изречение? Защо ги слагаш изобщо тези запетаи?
  • 27 Пламен Пепелов

    4 1 Отговор
    Тасев, я питай Тасева за малко инфо. относно цифрозицията, че нещо не ми е ясно
  • 28 Папур Шпеков

    4 1 Отговор
    Тасев, следващия път като видиш CRV отвори му капака и ще видиш един зелен надпис. Знаеш ли какво пише на него?
  • 29 EMSKI

    3 1 Отговор
    Едно е сигурно.....резервните части за тях,ще са винаги оригинални(китайски).....ей тва му е най-хубавото!!!!!!
  • 30 Александър Генов

    1 3 Отговор
    38 000 лв. за китайски джип, някой не си е пил хапчетата .

    Нито има части за него, нито ще има пазар втора употреба .
    Едно е да купиш японски джип за 50 000 лв. и да го продадеш на третата година за 30 000 лв., за три години ти излиза 20 000 лв.

    Китайския го купуваш на 38 000 лв и на третата година се опитваш да се отървеш от него за 8 000 лв., за три години ти излиза 30 000 лв.
    На практика, японския джип е по-евтин от китайския.
    Да не говорим за останалите 100 плюса на японеца .

    След 10 години няма да намерите една резервна част за китайския джип, за японеца си има изградена сервизна база и поддръжката е гарантирана .

    Коментиран от #31

  • 31 ВИП АМГ

    0 2 Отговор

    До коментар #30 от "Александър Генов":

    koi iaponski jip e 50 nov ?
  • 32 ВИП АМГ

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "The Bear":

    koia koreiska e po kachestvena i komfortna ot evropeiskite marki?v koreiskite e evtina imitacia na mahagon -plastmasa boiadisana cviat mahagon,evtino tablo i kori na vratite koeto poskracva kato karuca i motora reve vse edno ti e v krakata.are uspokoi se da koreicite dosta naprednaha i dai boje i proizvejdanata v lovech marka da prosperira ama negi barkai pri rasovite nemski vozila.leka vecher.

    Коментиран от #33

  • 33 The Bear

    1 2 Отговор

    До коментар #32 от "ВИП АМГ":

    Нйпълно спокоен съм - Веднага ти отговарям:
    Не отъждествявай обаче Европейски с Расови Немски - расовите немски са Мерцедес, БМВ и Ауди - естествено корейците са по-назад. Но не забравяй, че европейски марки са и Пежо, Ситроен, Рено, Фиат, Ланча - а те са по-долу и от Хюндай и от Киа вече - доста по-малка гаранция, по-евтини материали, доста по-ниско качество/надеждност в по-дългосрочен план, и скърцат по-малко от изредените. Показателно е изказването на Мартин Винтеркорн (менджърът на VW) на предното авто-изложение след като е покарал Хюндай И30 - нещо от рода на "А защо ние не го можем" - визирайки именно факта, че в тази кола нищо не скръцвало, а във съответния клас на ВАГ - Голф си поскръцва от време на време. Коя европейска марка дава 7 или 10 години гаранция като Кия? Между другото Мазда вече дава 8 години. Произвежданата в Ловеч марка е с идея да е масова, а не расова кола. и не съм я коментирал изобщо, защото още няма достатъчно добра статистика на данни от по-дълга употреба - не мога да взема отношение. Въпреки че няколкото собственика на Грейт Уол се изказват много различно. А защо не изкоментираш изказването на Симеон Тасев!?

    Коментиран от #34

  • 34 Симеон Тасев

    1 2 Отговор

    До коментар #33 от "The Bear":


    така да е тиси все пак най-големия разбирач по-добре дате викнат в мерцедес бенц да им даваш ъкъл кое как и защо

    Коментиран от #35

  • 35 The Bear

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Симеон Тасев":

    Ми май по-лесно ще ми е на Мерцедес да давам акъл, отколкото да те науча поне едно правилно изречение да съставиш. Започвам да се притеснявам от себе си, защото явно се подигравам на недъгав човек в твое лице - безпрецедентен мозъчен инвалид.