Отидете към основна версия

2 145 2

Възраждане

  • ferrari enzo-
  • мощните-
  • апарати-
  • окачването

Всеки има свое, собствено мнение относно най-добрите автомобили, но всепризнат факт е, че италианците са тези, които правят едни от най-расовите спортни резачки. Най-яркия пример за това е компанията от Маранело, която спря производството на модела Enzo още през 2004 година, но той все още живее в сърцата на феновете. В подкрепа на последното твърдение е и новата разработка на тунинг ателието Edo Competition. Немските специалисти се спират на този модел, като имат дързостта да обърнат особено внимание на силовия тунинг. И резултатът е повече от впечатляващ.

V-образният дванайсетцилиндров двигател, който е с обем шест литра и мощност 660 к.с. е коренно преработен. Мнотирани са нови резпределителни валове, титаниеви фиксатори на клапаните и мотовилки, а цилиндровата глава е силно модифицирана. Освен това електронната програма за управление на двигателя е съвсем нова. След тази сериозна операция мощността нараства до 840 к.с., което е повече дори и от заводското чудовище FXX, разполагащо с 812 кончета под капака. Максималният въртящ момент на Edo Competition Ferrari Enzo също не е за подценяване - 780 Нм, а обемът нараства   300 см3. За да може тази мощност да не отиде на вятъра, тунинг специалистите са поработили и над трансмисията. Роботизираната скоростна кутия F1 е модифицирана и най-вече подсилена, а съединителят и маслената помпа са сменени с нови. В резултат на това смяната на предавките се извършва за 60 милисекунди - постижение по-добро с цели 50 от стандартния модел. По избор на клиента се предлагат две различни аспухни системи, като по-скъпата увеличава мощностт с 20 к.с., а звукът и може да се регулира чрез бутон от мястото на водача.

Всичко това води и до промяна в динамичните показатели на автомобила. Доработеното Ferrari достига до 100 км/ч. за 3.2 секунди, а максималната скорост надхвърля 390 км/ч.

Що се отнася до окачването, новото е дело на небезизвестната компания KW и e  сходно с това на автомобилите от сериите FIA GT. Единствено мощните спирачни апарати на Brembo са останали същите.

Промените по екстериора са свързани най-вече с олекотяване на автомобила. Освен тях роля играят и новите литиеви джанти, като в крайна сметка общото тегло е намалено на 1 265 кг - постижение, което е с цели 100 килограма по-малко.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Поредното пустеещо Ferrari в Дубай

    Пустеещите автомобили в един от мегаполисите на близкия изток - Дубай придобиха световна популярност. Това Ferrari Enzo е поредният пример, но сл ...
    08.02.2016
    27 701
    15
  • Ателието Edo направи Ferrari Enzo още по-мощен

    Немското тунинг ателие Edo Competition представи пакет доработки за ексклузивния суперкар Ferrari Enzo.Външността на автомобила не е претърпяла никакв ...
    31.05.2008
    915
    0
  • Мулето на Шумахер

    Четиринадесет години след смъртта на великия “Комендаторе” Енцо Ферари създадената от него фирма е в разцвет. Под вещото напътствие на кон ...
    20.07.2002
    1 312
    1