Отидете към основна версия

40 431 61

8-те проблема на проблемния двигател на VW 1.4 TSI (ЧАСТ II)

  • volkswagen-
  • 1.4 tsi

Сажди върху клапаните, слаба ангренажна верига, опасни течове на антифриз ... И това не е всичко свързано с един от най-популярните мотори на Volkswagen

ЧАСТ I

4. Разход на масло

Изгарянето на масло в двигателите 1.4 TSI CAXA не е широко разпространено, поне при автомобили с умерен пробег. Въпреки това потреблението постепенно се увеличава и маслото може да изчезне по две причини: запушване на системата за източване на масло от турбокомпресора или коксуване на уплътненията на ротора. В този случай маслото навлиза във всмукателния тракт, замърсява дроселовата клапа и всмукателните клапани. Най-добрата превенция за тези две "рани" е да се налива висококачествено масло и да се сменя по-често.

5. Нагар по клапите

Маслото, влизащо във всмукателния тракт, се отлага върху нагретите стебла на всмукателните клапани. И тъй като горивото се впръсква директно в цилиндрите, клапаните не се измиват с бензин, както при системите с впръскване във всмукателния колектор. Поради отлаганията, клапаните губят своята подвижност - понякога дори спират да се затварят напълно, което означава, че могат да изгорят. Понякога трябва да свалите главата на цилиндъра, за да възстановите подвижността на клапаните или дори да смените клапаните и техните втулки. В особено напреднали случаи двигателят трябва да бъде разглобен и въглеродните отлагания да бъдат механично отстранени от частите.

6. Заседнал клапан на турбокомпресора

Тъй като втулката, в която се върти оста на клапана, се износва, газовете започват да проникват в пролуката и се отлагат сажди. Подвижността е загубена и вентилът е заседнал в едно положение, което не позволява на системата да управлява налягането. Лампата за проверка на двигателя светва и колата започва да работи зле. Трябва да смените "горещата" част на турбокомпресора. Или ремонт - някои сервизи разглобяват модула и сменят втулката.

7. Течове на антифриз

За разлика от обикновените двигатели, където обикновено антифриз тече основно от гумените съединения, двигателите 1.4 TSI CAXA имат две слаби места. При спукан междинен охладител охлаждащата течност постепенно прониква във всмукателния тракт на двигателя. Отвън този проблем е невидим. Но при голямо количество антифриз, който е влязъл в цилиндрите, е възможен дори воден удар. На фона на подобни последствия течовете от връзките на охлаждащите тръби на турбокомпресора изглеждат безобидни. Но антифризът върху горещи повърхности се изпарява бързо и дефектът е трудно да се открие.

8. Нестабилна работа и вибрации

Въглеродните отлагания върху дюзите, които са монтирани в горивната камера, водят до лошо образуване на смес. За да предотвратите повреда, използвайте бензин с добавки за почистващи препарати или ги добавете отделно. В напреднали случаи дюзите ще трябва да бъдат демонтирани и почистени на специална машина.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 37 гласа.

Свързани новини

  • Шефът на Volkswagen погреба Golf

    Въпреки факта, че Volkswagen и Porsche са част от един концерн, мненията на техните лидери относно перспективите на двигателите с вътрешно горене се р ...
    13.04.2023
    5 306
    10
  • Новият Golf идва на цената на Dacia

    Ще припомним, че миналата година традиционният крал на европейския пазар - Volkswagen Golf завърши едва на пето място в списъка на най-продаваните мод ...
    17.02.2023
    53 432
    25
  • Проблем с електрическите VW-та

    Volkswagen обяви изтегляне на близо 21 000 електрически кросоувъра ID.4 поради софтуерен проблем, който може да причини внезапна загуба на мощност. Из ...
    17.02.2023
    3 355
    7
  • 8-те проблема на проблемния двигател на VW 1.4 TSI (ЧАСТ I)

    Знаете ли всъщност какво означава TSI? Съкращението TSI се появява през 2006 г. Първоначално то се дешифрира като Twincharged Stratified Injection. Бл ...
    16.02.2023
    13 843
    0